Modificările le interzic agenților publicitari să utilizeze reprezentări de gen „care ar putea să dăuneze sau să instige la o infracțiune gravă sau la răspândirea jignirilor", scrie CNN. Schimbările au loc datorită interpretării unui studiu al Autorității pentru standarde de publicitate (ASA), publicat încă din 2017, în care s-a constatat că stereotipurile sunt întărite de publicitate și din această cauză „pot restrânge alegerile, aspirațiile și oportunitățile copiilor, tinerilor și adulților”.

advertisingFoto: Captura YouTube

Reclamele pe care ASA le-a dat ca exemple ca fiind interzise de astăzi înfățișează spre exemplu un bărbat care nu reușește să schimbe un scutec sau o femeie care se chinuie să parcheze o mașină. De asemenea, și reclamele care sugerează că mamele trebuie să facă mereu curat sau să pună aspectul fizic mai presus de sănătatea emoțională sunt considerate indezirabile. La fel se întâmplă și în cazul anunțurilor care mizează pe idei stereotipice despre gen, cum ar fi că bărbații trebuie să fie „îndrăzneți" sau femeile „cochete”.

„Descoperirile noastre arată cât de dăunătoare sunt stereotipuri de gen în publicitate și cum pot duce la inegalitatea în societate, iar costurile le simțim cu toții", a declarat Guy Parker, directorul executiv al Autorității pentru Standarde de Publicitate.

„Pur și simplu am constatat că unele imagini în anunțuri pot, cu timpul, să joace un rol în limitarea potențialului oamenilor. Este în interesul femeilor și al bărbaților, al economiei și al societății noastre ca agenții de publicitate să se îndepărtează de aceste portrete depășite și suntem mulțumiți de modul în care industria a început deja să răspundă", a mai adăugat Parker.

Normele vor fi aplicate de la caz la caz, fiecare reclamă fiind evaluată individual pentru a se decide dacă codul a fost sau nu încălcat.