Cancelarul german, Angela Merkel, a lansat critici faţă de regulamentele UE cu privire la fuziuni, susţinând că acestea nu reuşesc să ia în considerare dominaţia din ce în ce mai mare a Chinei şi subminează eforturile companiilor europene de a concura pe scena mondială. Într-un discurs susţinut la Berlin, cancelarul german s-a plâns că atunci când şi-a exercitat dreptul de veto faţă de fuziunea dintre compania germană Siemens și compania franceză Alstom, care ar fi creat un campion european al căilor ferate, Comisia Europeană nu a avut în vedere concurenţa chineză, potrivit Naftemporiki.gr, citat de Rador.

Angela MerkelFoto: Captura presidency.ro

"Cum poate spune cineva că China nu-şi va consolida prezenţa în Europa în următorii cinci ani?" a subliniat Merkel în discursul susţinut în cadrul unui eveniment organizat de Asociaţia Federală a Industriei Germane (BDI), cerând Uniunii Europene să reformeze regulamentele astfel încât "să fie cu adevărat competitive".

Este prima dată când Merkel critică atât de dur cadrul european cu privire la concurenţa loială, într-un moment în care Berlinul şi Parisul urmăresc crearea unor competitori majori europeni capabili să concureze cu coloşi din China şi SUA. Franţa a prezentat propuneri concrete în acest sens la nivelul UE.

Pe de altă parte, comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager, care se numără printre candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene, respinge afirmaţiile şi propune în schimb un control mai strict al achiziţiilor de companii de către entităţi străine, precum şi modificări care să permită autorităţilor de reglementare să ia în vizor mari companii din domeniul tehnologiei.

În cazul fuziunii Siemens-Alstom, Vestager s-a pronunţat că este "improbabil" ca în viitorul apropiat companiile feroviare chineze să devină un furnizor serios pentru căile ferate europene.