Boeing prezintă modificările la 737 MAX pentru a recâștiga încrederea și reautorizarea zborurilor

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 27 martie 2019, 21:30 Actualitate | Internaţional


Boeing 737-9 MAX
Foto: Wikipedia
Boeing a prezentat miercuri, în fața a sute de ziariști, piloți și directori de companii aeriene, modificările foarte așteptate asupra sistemelor de zbor ale 737 MAX, puse în discuție în două catastrofe aeriene soldate cu 346 de morți la un interval de câteva luni, scrie AFP.

Este vorba de o versiune corectată a sistemului de stabilizare în zbor destinat să evite pierderea portanței avionului, "MCAS" (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Intervenția MCAS va fi mai transparentă pentru echipaj iar piloții vor putea mai ușor să-l ocolească în caz de probleme, a explicat Boeing, care va prezenta noul sistem la sute de profesioniști ai industriei, miercuri, pentru avizul lor.

Potrivit constructorului, noua versiune a softului a fost supusă "la sute de ore de analize, de teste de laborator, de verificări într-un simulator de zboruri, inclusiv un zbor de verificare cu reprezentanți ai FAA la bord, ca observatori".

Scopul este de a "reduce sarcina de muncă a echipajului în situații anormale și să împiedice MCAS să se activeze din cauza unor informații false", a precizat Boeing.

FAA și alte autorități de reglementare urmează să certifice aceste modificări.

Boeing a prevăzut de asemenea o mai bună pregătire a piloților în ceea ce privește subtilitățile MCAS.

Boeing s-a lansat într-o cursă contracronometru pentru a obține o nouă autorizare de zbor pentru 737 MAX, imobilizate la sol de două săptămâni.

Versiunea finală va fi supusă aprobării FAA "la sfârșitul săptămânii", potrivit unui responsabil al constructorului.

Potrivit primelor elemente ale anchetei legate de zborul Lion Air, una dintre sondele de incidență s-a defectat dar a continuat să transmită informații calculatoarelor, în special către MCAS, care a continuat să încerce să aducă avionul cu botul în jos, pentru a câștiga viteză, în ciuda tentativelor piloților de a redresa aparatul.

În noua versiune a softului, pilotul va fi între altele capabil să deducă faptul că MCAS nu mai funcționează grație unui sistem luminos de alertare, "AOA disagree", care indică transmiterea de date contradictorii de către cele două sonde.

Boeing a informat clienții că vor putea solicita gratuit această opțiune.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7068 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Avionul 737 MAX (Miercuri, 27 martie 2019, 22:26)

    Rahan5 [utilizator]

    are 2 senzori AoA.
    Adica calculatorul, cand se strica un senzor AoA, probabil
    ,,dadea cu banul" apreciind ca numai un senzor este bun, aidica sanse de suces 50% ! . :- ))))
    Ce ,,baieti destepti" sunt programatorii de la Boeing ! :-))

    Propun ca pe timp de noapte sau ceata, cand se strica un senzor AoA, calculatorul sa incerce sa colaboreze cu pilotii punand o intrebare in cabina: ,, Senzor AoA defect ! Alegeti! Cap sau pajura ? "
    Asta ca nu se zica in ,,Cutia Negra" ca nu a intervenit si factorul uman.

    Ca idee, pe Airbus sunt 3 senzori AoA. Daca se strica unul doar ceilati doi cu indicatii asemanatoare sunt luati in considerare.
  • +4 (8 voturi)    
    Foarte frumos! (Miercuri, 27 martie 2019, 22:35)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    "vor putea solicita gratuit această opțiune."

    Foarte generos din partea lui Boeing, nu numai ca ofera optiunea ca avionul sa nu se mai prabuseasca, dar aceasta optiune poate fi SOLICITATA gratuit!
    Instalarea optiunii, desigur, se face contra cost ...
  • +5 (7 voturi)    
    Sunt nelamurit. (Miercuri, 27 martie 2019, 22:37)

    Marionette [utilizator]

    Deci recunoaste Boeing ca era sistemul MCAS vinovat si nu pilotii?
    Se stie exact care era eroarea?
    • +2 (6 voturi)    
      Se stie (Joi, 28 martie 2019, 0:27)

      John_english [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Boeing a fost greedy si a cerut bani pentru upgrade la sistemul de safety complet.

      Companiile bogate precum Lufthansa, Air Canada si mare parte din cele americane l-au cumparat, dar cei mai saraci si low cost companies au cumparat basic-ul.

      Sistemul complet afisa toti senzorii si avertiza pilotii in cazul in care citirile nu se potriveau. Tot acel sistem le afisa pe display multe informatii inclusiv unghiul de atac.

      Totusi un pilot cu experienta n-ar fi avut probleme cu un MCAS defect. Il deconectau si gata.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version