Ce s-a întâmplat în cabina Boeing-ului 737 care s-a prăbușit în Indonezia: Piloții căutau disperați o soluție în manualul de zbor în timp ce sistemele automate trăgeau avionul în jos

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 20 martie 2019, 14:11 Actualitate | Internaţional


Ramasite ale avionul prabusit in Indonezia
Foto: Twitter
Piloții avionului Boeing 737 Max al companiei Lion Air care s-a prăbușit în Indonezia în octombrie anul trecut au căutat disperați în manualul de zbor pentru a găsi o soluție în timp ce aeronava cobora necontrolat spre apele mării, au declarat Reuters trei persoane care au auzit înregistrările din cockpit salvate în cutia neagră.

Investigația privind acea tragedie, în care au murit 189 de oameni, devin și mai relevantă în contextul accidentului din Etiopia, ce a dus la oprirea la sol a acestui răspândit model Boeing.

Anchetatorii care se ocupă de prăbușirea din Indonezia analizează cum computerul a pus avionul pe o traiectorie descendentă ca răspuns la datele primite de la un senzor defect. Ei cercetează și dacă piloții aveau destul antrenament pentru a răspunde la o astfel de situație.

Când avionul Lion Air a decolat, căpitanul controla aeronava iar adjunctul său se ocupa de comunicațiile prin radio. După două minute de zbor, copilotul a raportat ”probleme de control al zborului” către turnul de control, adăugând că piloții încearcă să mențină o altitudine de 1.500 de metri.

Copilotul nu a precizat problema, dar una dintre sursele Reuters a declarat că viteza este menționată în înregistrarea făcută în cabină. O altă sursă a spus că pe ecranul căpitanului a apărut indicată o problemă care nu a fost afișată și pe ecranul copilotului.

Căpitanul a cerut copilotului să caute în manualul de zbor, un ghid cu pașii ce trebuie urmați în caz de evenimente anormale. În următoarele nouă minute, avionul avertizat piloții că nu mai are viteza necesară pentru zbor, sistemele automate înclinând botul în jos pentru a răspunde situației. Când fluxul de aer de sub aripile avionului devine prea slab, acesta nu mai poate fi susținut în zbor.

Căpitanul a încercat să urce Boeingul, dar computerul, care încă primea acea informație eronată, a continuat să împingă botul în jos folosind flapsurile.

”Se pare că nu știau că flapsurile se lăsau în jos. Se gândeau numai la viteză și altitudine. Au fost singurele lucruri de care vorbeau”, a declarat a treia sursă.

Boeing a refuzat să comenteze deoarece investigația este în desfășurare. Compania a spus că există proceduri verificate pentru gestionarea situației.

Un echipaj diferit ce a pilotat cu o seară înainte același avion s-a lovit de aceeași problemă, dar a rezolvat-o după ce a urmat pașii prezentați în trei liste de verificare din manualul de zbor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















28518 vizualizari

  • +1 (11 voturi)    
    mda.... (Miercuri, 20 martie 2019, 14:28)

    liviu_ [utilizator]

    in schimb americanii au tupeu sa spuna ca accidentu cu air france nu s-ar fi intamplat daca era un boeing!

    ce sa mai zici... e a 2a lansare a unu avion boeing cu un "bug" care omoara oameni...
    • +9 (11 voturi)    
      rio-paris (Miercuri, 20 martie 2019, 14:50)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      La accident rio-paris 2009 faptul ca cele doua "joystickuri" de comanda de pe Airbus se misca TOTAL INDEPENDENT a fost o cauza a prabusirii (pilotul 2 si ar fi dat seama ca pilotul 1 trage mereu de joystick inspre el, anuland portanta, mentinand avionul in stare de "stall") - la Boeing cele doua manse de tip yoke sunt cuplate mecanic
  • -4 (10 voturi)    
    b737 (Miercuri, 20 martie 2019, 14:46)

    Toni_Romania [utilizator]

    -avion lansat in 1967, a ajuns la a 4-a generatie, s'a tras cam tare de acest avion in sectorul coomputerizarii, mericanii sunt speriati de concurentul airbus, s'au cam grabit... si asta e rezultatul
  • +8 (8 voturi)    
    Articol tradus prost (Miercuri, 20 martie 2019, 15:13)

    GeorgeTT [utilizator]

    In articol se spune ”Se pare că nu știau că flapsurile se lăsau în jos. Se gândeau numai la viteză și altitudine. Au fost singurele lucruri de care vorbeau”, a declarat a treia sursă.

    In articolul original (care nu este dat ca sursa, ce surpriza) formularea era: “They didn’t seem to know the trim was moving down,” the third source said. “They thought only about airspeed and altitude. That was the only thing they talked about.”

    Flapsurile sunt montate pe aripi, in cazul de fata profundorul, montat pe ampenajul orizontal (aripile micute din spate), impingea avionul in jos si nu flapsurile care probabil nici nu erau coborate.
    • +4 (6 voturi)    
      Flapsurile sigur nu erau coborâte (Miercuri, 20 martie 2019, 16:07)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeTT

      căci atunci MCAS era dezactivat. MCAS se activează doar când flapsurile sunt retrase.
    • 0 (4 voturi)    
      Corect. (Miercuri, 20 martie 2019, 19:36)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeTT

      Calculatorul a actionat profundorul in jos pentru a cobora si sporii viteza.
      Procedura / Protocolul trebuia sa fie urmatorul:
      La decolare Pilotii cupleaza cu mana lor MCAS -ul,
      iar la primele probleme il decupleza imediat pentru ca stiu de el inca de la decolare.
      Probabil ,,Protocolul" celor de la Boieng nu prevedea cuplarea MCAS-ului la decolare, (sau pilotii habar nu aveau ce probleme poate face MCAS-ul), MCAS-ul fiind cuplat de la sine.
      Asta este de fapt marea greseala a celor de la Boeing.
      • +3 (3 voturi)    
        Cum nu stiau (Joi, 21 martie 2019, 11:54)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Daca alt echipaj avusese probeleme similare cu o seara inainte cu acel aparat??
        Este extrem ingrijoratoare lipsa de comunicare intre piloti in companiile astea
        • +1 (1 vot)    
          probabil ca... (Vineri, 22 martie 2019, 13:24)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

          celalalt echipaj - ala in viata - a discutat mai apoi in comisia de investigare despre cele petrecute anterior - probabil ca au fost intrebati daca au mai avut probleme cu avionul in cauza si de ce natura au fost ele - ceea ce este o procedura normala de urmat in analiza unui astfel de caz.

          Posibil sa fie o eroare datorata prostiei umane - nu m-ar mira - dar chiar si atunci trebuie sa intervina producatorul.
  • +1 (1 vot)    
    C-o pilot doar (Miercuri, 20 martie 2019, 23:44)

    Observatory [utilizator]

    cu 200 de ore la palmares?
    Cam subțire pregătit pentru un avion cu asemenea capacitate ...
  • +3 (3 voturi)    
    Acelasi avion cu o zi inainte de accident (Joi, 21 martie 2019, 1:03)

    John_english [utilizator]

    Aceleasi probleme la decolare.... :(

    Un al 3-lea pilot off-duty aflat in cabina pilotilor le-a aratat pilotilor cum sa rezolve problema si cum sa deconecteze MCAS-ul.

    Informatia n-a fost transmisa si echipajului urmator si nici defectiunea raportata.

    Se pare ca accidentele puteau fi evitate daca echipajele erau instruite corespunzator sau daca aveau piloti cu experienta.
    • -1 (1 vot)    
      Asta e ideea: sa pui calculatoare in avion (Joi, 21 martie 2019, 13:25)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui John_english

      ca apoi sa le corectezi manual.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version