FOTO UPDATE Numele domnitorului Șerban Cantacuzino, pe un încărcător folosit în atacul de vineri din Noua Zeelandă / Numele lui Iancu de Hunedoara apare pe pușcă / Pe armă pare că scrie și Ștefan cel Mare

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 15 martie 2019, 9:42 Actualitate | Internaţional


Incarcatoare
Foto: Twitter
Numele lui Șerban Cantacuzino, care a fost domn al Țării Românești în secolul XVII apare pe unul dintre încărcătoarele folosite de atacatorul de la moscheea Al Noor din orașul neozeelandez Christchurch.

UPDATE Unii utilizatori Facebook au remarcat că pe arma cu care atacatorul a ucis mai multe persoane în atentatul terorist de vineri pare că scrie Ștefan cel Mare:



De asemenea, o imagine postată pe Twitter de Brenton Tarrant înainte de atacuri arată și numele John Hunyadi (Iancu de Hunedoara), deasupra trăgaciului:



Pe același încărcător unde scrie Șerban Cantacuzino mai apar numele lui Marko Miljanov Popović, un general muntenegrean care a luptat contra otomanilor în a doua jumătate a secolului XIX și al lui Stefan Lazar, probabil fiind vorba de un țar sârb care s-a bătut cu turcii în secolul XIV.

Pe alt încărcător apare scris Viena 1683, referință la asediul otoman din acel an, la care Cantacuzino a participat de partea turcilor. Cronicarii vremii spun că tunurile sale trăgeau cu ghiulele umplute cu paie, ca să nu facă rău creștinilor asediați, potrivit Wikipedia.

Ce mai scrie Wikipedia despre Șerban Cantacuzino:

Șerban Cantacuzino (n. 1640 – d. 29 octombrie S.N. 8 noiembrie 1688) a fost domnul Țării Românești între 1678 și 1688. Era membru al ilustrei familii de origine bizantină a Cantacuzinilor, fiind fiul postelnicului Constantin Cantacuzino și frate al marelui cărturar stolnicul Constantin Cantacuzino.

În calitate de conducător al statului muntean aflat sub vasalitatea turcilor, a participat alături de armatele otomane la asediul Vienei din 1683. A negociat însă cu imperialii trecerea Țării Românești în tabăra creștină, năzuind la poziția de protector al creștinilor din peninsula Balcanică, habsburgii promițându-i tronul imperial al unui Constantinopol eliberat de păgâni. După moarte a fost succedat în domnie de Constantin Brâncoveanu.






















45447 vizualizari

  • +7 (19 voturi)    
    ??? (Vineri, 15 martie 2019, 9:53)

    bgf [utilizator]

    Mi se pare mie sau pe arma scrie Stefan cel Mare?
    • +25 (35 voturi)    
      ti se pare. (Vineri, 15 martie 2019, 10:06)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui bgf

      Dar ma mir ca nu apare Vlad Tepes pe incarcator, el fiind singurul domnitor roman care a reusit la propriu sa page spaima in turci...Vlad Tepes l-a bagat in sperieti pana si pe administratoul turc al pasalacului Bulgariei, care cum auzea ca Vlad a trecut Dunarea, cum o lua la fuga spre Constantinopol.
      • +10 (14 voturi)    
        .... (Vineri, 15 martie 2019, 10:28)

        bgf [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Eu vorbeam de arma nu de incarcator. Stiu diferenta dintre ele.
        • -13 (17 voturi)    
          nu e pe nicaieri numele lui Stefan cel Mare (Vineri, 15 martie 2019, 10:52)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui bgf

          Chiar ca ti se pare
        • +11 (13 voturi)    
          Pare sa scrie pe arma Stefan cel Mare (Vineri, 15 martie 2019, 12:49)

          animatron [utilizator] i-a raspuns lui bgf

          Deasupra e scris (se vede invers) anul 1571.

          In acel an, tatarii din Crimeea au asediat si patruns in Moscova, i-au dat foc si au masacrat toata populatia orasului, zeci de mii de morti.
          Se stie pt ca au scris cronicarii apuseni, o parte dintre cei ucisi fiind negustori germani, italieni, olandezi.

          Tot in 1571, orasul Famagusta din Cipru se preda otomanilor dupa 1 an de asediu, turcii promisesera capitanului venetian ca nu vor ucide pe nimeni, dar odata intrati in oras vor masacra, inclusiv prizonierii venetieni.

          E anul in care state europene catolice decid sa faca o mare alianta contra otomanilor, "Sfanta Alianta", au o prima mare victorie la Lepanto unde flota turcilor e complet distrusa.
      • +4 (10 voturi)    
        Stefan cel mare... (Vineri, 15 martie 2019, 13:02)

        Bibishor [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ...scrie chiar langa degetul celui care tine arma in mana, in a doua fotografie din articol.
    • +8 (14 voturi)    
      ? (Vineri, 15 martie 2019, 10:06)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui bgf

      Acolo unde se scrie Ștefan Lazăr in chirilice? Aparent e Lazar al Serbiei, cf. wiki.
      • +6 (6 voturi)    
        pe arma (Vineri, 15 martie 2019, 11:52)

        bgf [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Chiar pe arma. In fotografia pusa de curand. :)
      • +5 (5 voturi)    
        Scrie in (Vineri, 15 martie 2019, 11:56)

        Zmache a lu' Rastagan [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        fotografia cu arma, nu cu incarcatoarele.
    • -2 (14 voturi)    
      nu e Stefan (Vineri, 15 martie 2019, 10:11)

      gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui bgf

      Este Lazar al Serbiei.
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Laz%C4%83r_al_Serbiei
      • -8 (12 voturi)    
        corect! (Vineri, 15 martie 2019, 12:08)

        AES [utilizator] i-a raspuns lui gazpefoc

        Numai ca imaginatia este bogata la români şi teoria conspiraţiei în ADN.
        • +2 (2 voturi)    
          au pus si alte poze (Vineri, 15 martie 2019, 17:32)

          gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui AES

          initial era doar poza cu incarcatoarele. si da, pe shotgun pare ca scrie Stefan cel Ma...
    • -6 (12 voturi)    
      A fost si un actor Serban Cantacuzino (Vineri, 15 martie 2019, 10:31)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui bgf

      Da, apare si pe imdb nm0134462. Poate la el se refera...
      Oricum, domnitorul Serban Cantacuzino a fost aliatul otomanilor, deci mai degraba se refera la actor...
    • +3 (3 voturi)    
      Scrie Stefan Lazar (Vineri, 15 martie 2019, 11:07)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui bgf

      http://serbianna.com/analysis/archives/110
    • +20 (24 voturi)    
      Marco Antonio Bragadin general venetian (Vineri, 15 martie 2019, 11:20)

      YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui bgf

      A aparat cetatea Famagusta din Cipru. Asediul a avut loc intre 17 Septembrie 1570 – 5 August 1571, iar in final dupa negocierea capitularii, desi turcii ar fi trebuit sa lase ramasitele garnizoanei sa plece, ei au incalcat intelegerea si i-au masacrat pe supravietuitori. Pe Bragadin l-au torturat si l-au jupuit de viu. Venetienii au reusit dupa multi ani sa-i recupereze pielea, care se afla si azi intr-o biserica venetiana.

      Garnizoana greco-venetiana avea intre 6-8 mii de oameni iar turcii 120-150 mii de oameni plus o flota consistenta cu care blocau portul. Totusi asediul a durat aproape un an. Chiar fara o negociere prealabila, in Evul Mediu era obiceiul de a respecta un dusman care a luptat bine. Invingatorul poate sa-l omoare pe invins, dar nu sa-l batjocoreasca in felul asta. Mai era si obiceiul de a permite dusmanului sa-si ingroape mortii. Turcii l-au impaiat pe Bragadin si au tinut momaia la Constantinopol pana cand venetienii au reusit sa o fure. Te pomenesti ca nici turcii din vremea aia nu erau adevarati musulmani?

      https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Famagusta

      https://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Antonio_Bragadin
      • +8 (22 voturi)    
        ai 100% dreptate (Vineri, 15 martie 2019, 12:43)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        turcii minteau si se dedau la tot felul de siretlicuri, promitand marea cu sarea dusmanului, numai sa depuna armele. Increzatori in promisiunile turcilor, soldatii crestini depuneau armele, si dadeau sa plece, asa cum le promisesera turcii (de cele mai multe ori in scris). Doar ca, imediat ce aparatorii paraseau cetatea, iar turcii se incredintau ca nu mai au arme, ii atacau si ii masacrau pe loc, doar ca sa isi arate puterea de musulmani adevarati.
        Chiar si Dimitrie Cantemir, in tratatul ,,Cresterea si descresterea curtii otomane'' prezinta astfel de cazuri si ii indeamna pe aparatori ,,ca mai bine sa moara de sete si foame aparand cetatea, decat sa se increada in promisiunile desarte ale turcilor''.
        Turcii au fost intrebati mai tarziu, cand puterea otomana scazuse in Europa iar imeperialismul occidental era in crestere, de ce au masacrat aparatorii carora le promisesera libertatea. Turcii au raspuns ca acestia nu respectasera conditiile capitularii, adica parasisera cetatea la ora 12 si 5 in loc de ora 12 sau gasisera un briceag asupra unui soldat, motiv ptr care au considerat ca aparatorii aveau arme ascunse (ma rog, niste minciuni sfrunate, numai sa isi justifie crimele).
        Ciprul a fost cucerit cu multa cruzime de turci, in 1571. Apararea venetiana era bine organizata, turcii erau respinsi in valuri, dar in spate era Selim cel betiv, fiul lui Soleiman Magnificul, care dadea cu sabia in ei si ii trimitea inapoi pe soldati in linia I.
        Chiar si in 1974 armata turca a intervenit cucerind Ciprul de nord, de unde a deportat 200 000 de etnici greci.
        Asa ca turcii au fost si chiar raman niste nenorociti ai istoriei, care nu cuceresc occidentul dintr-un singur motiv: nu pot.
        • -5 (17 voturi)    
          si ce legatura au turcii cu masacrul de az din NZ? (Vineri, 15 martie 2019, 13:17)

          AES [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ?
          • +12 (14 voturi)    
            au mare legatura turcii, (Vineri, 15 martie 2019, 14:07)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui AES

            Ptr ca toate aceste nume de pe arma ucigasului au fost de comandanti militari care au luptat contra turcilor. (si Bradagin, si Lazar al Serbiei, si Serban Cantacuzino, si Iancu Huniady si Stefan si ce nume mai sunt acolo, toti au ramas in istorie ca luptatoti anti-otomani).
            Daca turcii stateau acasa si nu comiteau atatea mascare, poate atacatorul nu avea atata ura in el, slavind toti liderii care au luptat cu turcii.
            • -2 (6 voturi)    
              ... (Sâmbătă, 16 martie 2019, 0:01)

              muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              N-ai toate tiglele pe casa... Asadar un dement omoara 50 de insi pentru ca acu 500 de ani turcii savarseau diverse masacre.
              Unui om intreg la cap i s-ar parea mai degraba ca un nebun cauta justificari. De ce nu o fi impuscat italieni? Sau spanioli? Sau englezi, sau americani, sau portughezi?
              Toate imperiile au savarsit masacre, de-a lungul istoriei, doar in mintea ta creata asta e un posibil motiv de terorism. Daca ar fi asa, negrii din africa ar avea o gramada de atentate de facut.
        • -8 (8 voturi)    
          nenorocit esti tu (Vineri, 15 martie 2019, 22:05)

          killerman [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          si mai esti si semi analfabet rumane prost, mars la munca, boule!
      • +6 (6 voturi)    
        Batalia de la Insula Serpilor (Vineri, 15 martie 2019, 13:01)

        animatron [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        Dmitri Seniavin, al carui nume apare pe un incarcator, a fost un amiral rus care s-a batut cu flta otomana in M.Neagra, in largul litoralului dobrogean, langa Insula Serpilor.

        Insula a ramas Ucrainei dupa prabusirea URSS, sovieticii luand-o de la Romania.
        Romania a recuperat o parte din apele teritoriale din jurul insulei, prin decizie a Curtii de la Haga, proces castigat de dl Bogdan Aurescu.

        Batalia ruso-turca a avut loc la 1788, in timpul verii.

        https://fr.wikipedia.org/wiki/Bataille_de_l%27%C3%8Ele_des_Serpents
  • -22 (34 voturi)    
    Si zice lumea ca Romania nu conteaza. (Vineri, 15 martie 2019, 9:57)

    Lok [utilizator]

    Dar de fapt este im mintea tuturor.
    • +20 (34 voturi)    
      Istoria nu a putut fi stearsa de nici un regim (Vineri, 15 martie 2019, 10:40)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      S-au chinuit destui sa distruga documente, sa falsifice altele, sa demoleze cladiri, sa faca propaganda pentru "brain washing", sa convinga oamenii ca anumite evenimente nu s-au intamplat niciodata si chiar daca s-au intamplat nu ar conta.

      Minciuna si dezinformarea pot face mult rau, dar nu supravietuiesc pe termen lung in societatile noastre deschise in care comunicarea si libertatea de exprimare sunt fundamentale.

      Toate popoarele care au supravietuit in Istorie (pt ca sunt mii care au fost exterminate prin genocid sau prin asimilare) au luptat si in numele lor s-au comis destule crime.

      Doar ca unele popoare s-au aratat mai zeloase in masacre, pogromuri si genocid, unii si-au invadat permanent vecinii pentru a-i jefui si a le lua teritorii si populatie apta de munca (barbati) si de reproducere (femei).

      In coltul nostru de lume e vorba de nomazii otomani (turcii selgiucizi si apoi osmanlii), de slavi (in special rusii) si de nomazii maghiari.

      Poate ca multi dintre dvs nu stiti, dar e deja demonstrat ca felul de a trai, de a ne hrani si evenimentele cu impact emotional (pozitiv sau negativ) din viata noastra ca indivizi, ne modifica, intr-o mica masura, ADN-ul.

      E ca si cum Natura din noi e marcata de ce se intampla in Istorie, un fel de memorie genetica transmisibila la generatiile urmatoare, ca un avertisment sau ca o incurajare (functie de eveniment).

      Popoarele europene, indiferent ca se afla pe continentul lor de origine, Europa, sau pe cele pe care le-au descoperit si "civilizat" (Americile, Australia-NZ, partial Africa si Asia), ca toate popoarele de pe planeta, pastreaza in memoria colectiva dar si la nivel de indivizi membri, amintirea traumatismelor trecutului.

      Daca politicienii nu sunt atenti la cuvinte, la politicile puse in practica, atunci e probabil ca la unii sa fie trezite resentimente foarte violente si cateodata se exprima in violenta fizica.

      Daca mai scrii si manuale de Istorie intr-un anume fel, poti crea mentalitati colective criminogene.
      • -1 (23 voturi)    
        nici unii din cei nominalizati (Vineri, 15 martie 2019, 10:55)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        de tine nu au fost nomazi in evul mediu.
        Turcii au devenit sedentari odata cu instalarea dinastiei Osman, pe la 1250, ungurii au devenit sedentari prin anul 1000 cand au ajuns in campia panonica iar slavii s-au sedentarizat si mai inainte.
        • +1 (1 vot)    
          pana la anul 1250, ce a fost? (Vineri, 15 martie 2019, 19:03)

          Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ?
  • -17 (47 voturi)    
    mandri ca suntem rromanashi! (Vineri, 15 martie 2019, 10:03)

    tahomir [utilizator]

    stai, ca ala era grec. Si aliat cu turcii in batalia de la Viena.
    Oricum, la rromanashi nu conteaza, le-am aratat noi musulmanilor!
    • +17 (23 voturi)    
      De fapt i-a cam sabotat pe turci (Vineri, 15 martie 2019, 10:43)

      BlaBla1234 [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      în timpul asediului Vienei ...
      • +13 (19 voturi)    
        nu-i raspunde (Vineri, 15 martie 2019, 11:05)

        c2 [utilizator] i-a raspuns lui BlaBla1234

        e doar un biet trol sovietic
    • +13 (17 voturi)    
      ... (Vineri, 15 martie 2019, 12:11)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Grecul Șerban Cantacuzino a fost cel care a organizat traducerea în românește a Bibliei, ”...adecă Dumnezeiasca Scriptură a Vechiului și Noului Testament”.

      Surpriză-surpriză, a făcut-o cu ajutorul unor boieri și cărturari din care o parte erau greci ca și el, iar alții împământeniți (logofeții Radu și Serban Greceanu).

      Se vede treaba că grecii bizantini erau mai interesați de întărirea culturii creștine aici față de mulți români. Mai ales dacă punem la socoteală boierii și domnii români băștinași, dar rămași în istorie cu porecla ”Turcitu” fiindcă s-au convertit la Islam :-)
    • +2 (6 voturi)    
      mandru ca esti rusnac (Vineri, 15 martie 2019, 15:20)

      Brici [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      adica slavo-tataro-mongol. Nu degeaba esti anti-roman.
  • +16 (24 voturi)    
    no, amu, îi bini ca n-o scris Radu cel Frumos... (Vineri, 15 martie 2019, 10:12)

    qwerasdf [utilizator]

    ...
    sau si mai rau: Calin Popescu Tradiceanu sau Liviu Dracnea
  • +3 (25 voturi)    
    nebuni si in emisfera sudica (Vineri, 15 martie 2019, 10:35)

    feroviarul123 [utilizator]

    Mi se pare straniu ce a scris acolo:
    1. Omul era obsedat de generali sau domnitori care au luptat la Viena sau în Bătălia de la Navarino.
    2. deşi ştia cică ruseşte a scris Dmitri în latină.
    3. primul încărcător e scris într-un dialect georgian sau gruzin, nu sunt sigur.
    E foarte greu să-ți dai seama de ce e în mintea unuia care face aşa ceva Dar cu live pe FB pre a fi o chestie de spitalul 9.
    • +9 (9 voturi)    
      Numele georgian (Vineri, 15 martie 2019, 11:03)

      BackinB [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Da, primele nume sunt in georgiana: David al IV-lea (in engleza aflati mai multe cautand David the Builder - al doilea aeroport din Georgia ii poarta numele, apropos) si David Soslan. Ambii au luptat impotriva Imperiului Selgiuc.
    • +2 (2 voturi)    
      Georgian sau gruzin (Sâmbătă, 16 martie 2019, 8:07)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      E acelasi lucru. Si ala e alfabetul lor.
  • +12 (24 voturi)    
    Interesant (Vineri, 15 martie 2019, 10:51)

    vodatepes [utilizator]

    Interesant. NU se spune dar Serban Cantacuzino a fost obligat sa participe la asediul Vienei. Acolo el insa a facut tot posibilul sa ii ajute pe CRESTINI. Cei din cetate au reusit sa trimita un sol sa ceara ajutor polonezilor cu ajutorul lui Serban Cantacuzino. Astfel Sobieski a venit in ajutorul crestinilor eliberand Viena. Tot asa ca fapt divers in 1918 odata cu caderea imperiului astro-ungar la Viena s-a instaurat haosul. Cel care a reinstaurat ordinea in oras a fost un roman Iuliu Maniu impreuna cu Soldati romani care erau inrolati in armata austro ungara. Ce sa vezi mancatori de lebede au scapat Viena de la distrugere de 2 ori in istorie. Vorba din strabuni Facerea de bine este .... de mama.
    • +6 (12 voturi)    
      Romania a scapat si Cehia (Vineri, 15 martie 2019, 12:46)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      de bolsevizare, in 1920.
      Asta e istoria, in anii 1919-1921 armata romana era singura din est pe care occidentul se putea baza.
      Eu zic ca ai nostri au gresit, renuntand la parti din Ungaria si banatul din Serbia, asa cum aveau intelegerea initiala cu puterile Antantei.
  • +9 (23 voturi)    
    Nu numai Cantacuzino (Vineri, 15 martie 2019, 10:52)

    gogul [utilizator]

    ci si Iancu de Hunedoara ("John Hunyadi"). Si Sigismund de Luxemburg, Milos Obilic, Feliks Potocki. Mai toti de care idiotul asta a citit ca s-au luptat cu turcii/imperiul Otoman. Obsesie pentru Viena 1683. Dar si lupte cu arabii/berberii (apare si Charles Martel - Poitiers). Si de aia omori niste amarâti din Banglades veniti la munca in Noua Zeelanda.
  • -6 (10 voturi)    
    O alta varianta (Vineri, 15 martie 2019, 11:54)

    Martinezu [utilizator]

    Ar fi ca numele sa nu aiba nici o legatura cu intentia descreiratilor. T
    Totul sa fie doar o pista intenionat eronata.
  • -5 (9 voturi)    
    . (Vineri, 15 martie 2019, 14:06)

    Ingwar [utilizator]

    cred ca cel mai probabil atacatorii nici nu stiau ce scriu pe arme, acolo sunt multe nume istorice si nu cred ca atacatorii sunt mari academicieni in domeniul istoriei. acuma intrebarea e "cui ii foloseste aceste scrisuri ?", raspuns: posibili ca firele duc spre kremlin care de 2 ani lucreaza intens ca sa prinda Romania in bratele propagandei sale fasciste. din pacate sunt multi troli si idioti utili care se bucura sau se prefac ca se bucura de faptul ca pe acele arme apare ceva legat de Romania
  • -3 (7 voturi)    
    Slabut (Vineri, 15 martie 2019, 15:02)

    briciu [utilizator]

    Daca nu avea scris Gheorghe Becali !!!
    • 0 (2 voturi)    
      vezi ce spui, (Vineri, 15 martie 2019, 15:52)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui briciu

      dai idei la teroristi.
  • -5 (9 voturi)    
    Tragator sârb. (Vineri, 15 martie 2019, 15:40)

    Delavale [utilizator]

    După literele folosite se pare ca tragatorul este un sârb.
  • -5 (5 voturi)    
    Zero relevanta. Elucubratii de psihopat. (Vineri, 15 martie 2019, 17:17)

    Alex735 [utilizator]

    Putea sa scrie si Michael Jackson.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version