Campania guvernului lui Viktor Orban care are ca scop încurajarea familiei tradiționale și creșterea sporului natural a avut un efect neașteptat, după ce bannerul campaniei prezenta imaginea unui cuplu faimos pe rețelele de socializare pentru înfățișarea infidelității sau cel puțin a unui partener distras de o altă femeie, relatează The Guardian.

HotNews.roFoto: Hotnews

”Un cuplu proaspăt căsătorit primește sprijin în timp ce așteaptă un copil”, arată bannerul guvernului, care ilustrează un cuplu surâzând pe care mulți îl poate recunoaște dintr-o fotografie devenită virală care înfățișează un ”prieten distras”.

Bannerul a folosit o fotografie dintr-o serie de fotografii făcute de un fotograf din Barcelona, Antonio Guillem, unor modele în situații variate pentru a fi folosite în publicitate. Fotografia a devenit virală inițial cu titlul ”bărbat neloial mergând alături de iubita sa și uitându-se uluit la o altă fată atrăgătoare”.

Miercuri, site-ul de știri website.hu a luat la mișto guvernul pentru folosirea personajelor din meme-ul respectiv și a oferit opțiuni pentru mai multe postere pentru înfățișarea valorilor familiei, inclusiv imagini cu o pisică morocănoasă și a actorului Nicholas Cage.

Ungurii au fost sarcastici la adresa partidului lui Viktor Orban, Fidesz, folosind imaginea care a circulat pe internet inițial.

Orban, al cărui partid a câștigat al treilea mandat consecutiv la conducerea guvernului anul trecut, și-a arătat dorința de a portretiza guvernul ca un promotor al valorilor tradiționale creștine și a subliniat rolul femeii în nașterea copiilor și importanța valorilor familiale tradiționale ca soluții pentru declinul populației și emigrarea maghiarilor în Europa de Vest.