Campania guvernului lui Viktor Orban care are ca scop încurajarea familiei tradiționale și creșterea sporului natural a avut un efect neașteptat, după ce bannerul campaniei prezenta imaginea unui cuplu faimos pe rețelele de socializare pentru înfățișarea infidelității sau cel puțin a unui partener distras de o altă femeie, relatează The Guardian.
”Un cuplu proaspăt căsătorit primește sprijin în timp ce așteaptă un copil”, arată bannerul guvernului, care ilustrează un cuplu surâzând pe care mulți îl poate recunoaște dintr-o fotografie devenită virală care înfățișează un ”prieten distras”.
Anti-Juncker billboards are being replaced with advertisements of the Hungarian government’s "family protection action plan”.
— Szabolcs Panyi (@panyiszabolcs) March 13, 2019
But this new campaign seems to be designed by some less Internet-savvy people. OMG.
Source:https://t.co/GOT74WCHqx pic.twitter.com/aGXHeUD68l
Bannerul a folosit o fotografie dintr-o serie de fotografii făcute de un fotograf din Barcelona, Antonio Guillem, unor modele în situații variate pentru a fi folosite în publicitate. Fotografia a devenit virală inițial cu titlul ”bărbat neloial mergând alături de iubita sa și uitându-se uluit la o altă fată atrăgătoare”.
Miercuri, site-ul de știri website.hu a luat la mișto guvernul pentru folosirea personajelor din meme-ul respectiv și a oferit opțiuni pentru mai multe postere pentru înfățișarea valorilor familiei, inclusiv imagini cu o pisică morocănoasă și a actorului Nicholas Cage.
Ungurii au fost sarcastici la adresa partidului lui Viktor Orban, Fidesz, folosind imaginea care a circulat pe internet inițial.
Orban, al cărui partid a câștigat al treilea mandat consecutiv la conducerea guvernului anul trecut, și-a arătat dorința de a portretiza guvernul ca un promotor al valorilor tradiționale creștine și a subliniat rolul femeii în nașterea copiilor și importanța valorilor familiale tradiționale ca soluții pentru declinul populației și emigrarea maghiarilor în Europa de Vest.