Piloți americani au povestit că s-au confruntat cu incidente grave pe 737 MAX, înainte de tragedia Ethiopian Airlines

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 13 martie 2019, 21:34 Actualitate | Internaţional


Locul prabusirii avionului Boeing 737
Foto: Facebook
După accidentul Lion Air, dar înainte de cel al Ethiopian, piloți americani au povestit, pe o bază de date anonime, incidente grave cu care s-au confruntat la comenzile Boeing 737 MAX 8, mărturii care alimentează nemulțumirea legată de acest avion blocat la sol în aproape toată lumea, cu excepția Statelor Unite, scrie AFP.

Potrivit unor documente publice consultate de AFP, cel puțin patru piloți sau copiloți au vorbit în octombrie și noiembrie despre problemne care implică sistemul de stabilizare în zbor destinat să evite pierderea portanței avionului, "MCAS" (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem este pus în discuție în cazul accidentului unui 737 MAX 8 al companiei indoneziene Lion Air la sfârșitul lui octombrie și care ar putea fi implicat în cel al aeronavei Ethiopian Airlines, duminică, în Etiopia.

Agenția Federală a Aviației (FAA) a refuzat să comenteze informațiile legate de această bază de date (ASRS).

"Nu suntem la curent cu rapoarte specifice și verificate privind problemele întâlnite la MCAS", a precizat un purtător de cuvânt.

Într-o semnalare din noiembrie 2018, după tragedia Lion Air soldată cu 189 de morți, copilotul unui 737 MAX 8 a descris un incident întâmpinat la puțin timp după decolare.

Când avionul a atins viteza adecvată, "comandantul de bord a activat +A+, pilotarea automată. În două sau trei secunde, avionul a început să cadă în bot", a scris el.

"Am strigat +coboară+ chiar înainte ca GPWS (Ground proximity warning system, sistemul de avertizare a proximității față de sol) să nu răsune" în cockpit, a adăugat el. "Comandantul de bord a deconectat imediat pilotul automat și a redresat avionul".

Copilotul a povestit că a refăcut "în cap" începutul zborului. "Dar nu am putut găsi un motiv care să explice de ce avionul a căzut în bot de o manieră atât de abruptă", a subliniat el.

Scenariul accidentului care a avut loc duminică cu un 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, soldat cu 157 de morți, sunt pentru moment necunoscute. Cutiile negre nu au fost încă decriptate.

Asemănări

Accidentul Lion Air a pus proiectoarele pe sondele unghiului de atac (AOA) legate de sistemul de stabilizare a avionului (MCAS). O problemă la acest dispozitiv poate aduce avionul "în bot" din cauza unei aprecieri eronate că aeronava ionul pierde portanță.

Ca și în cazul Lion Air, catastrofa Ethiopian Airlines s-a produs la puțin timp după decolare.

Cvasi-totalitatea autorităților aeriene din lume, cu excepția celor americane, au interzis zborurile Boeing 737 MAX. Miercuri, Canada s-a alăturat acestor țări, interzicând în spațiul său aerian Boeing 737 MAX 8 și MAX 9.

Într-o altă semnalare înregistrată în baza de date a NASA, un comandant de bord explică faptul că și el a întâmpinat o problemă similară.

"Știam că zburăm cu un MAX. (...) Am informat (echipajul) asupra îngrijorărilor noastre privind problemele întâlnite la MAX" după accidentul Lion Air, a povestit acesta.

"Am menționat că voi instala pilotarea automată mai repede decât de obicei pentru a evita o potențială amenințare provenind de la MCAS", a adăugat el.

Semnalările trimise pe această bază de date sunt transmite direct la NASA, "care servește drept parte terță neutră", a explicat o sursă apropiată de autoritățile americane pentru securitatea aeriană.

Până în prezent rezervați, mai mulți piloți de Boeing 737 au cerut blocarea la sol a MAX. "Foarte dezamăgit de sindicatul meu la acest stadiu. Două accidente devastatoare. Sunt comandant de bord pe un 737 și MAX trebuie menținut la sol!", a scris pe Twitter Benjamin Buttons.

















17637 vizualizari

  • -27 (33 voturi)    
    Da (Miercuri, 13 martie 2019, 22:05)

    lider [utilizator]

    Made in usa...
    • +12 (18 voturi)    
      Made in PSD (Miercuri, 13 martie 2019, 23:58)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui lider

      garbage , are you
      Still on the map?
  • -3 (35 voturi)    
    astept acum specialistii care-l injurau ieri (Miercuri, 13 martie 2019, 22:10)

    Razvan_M [utilizator]

    pe Presedintele Trump sa deschida ochii si sa isi diversifice sursele de informatii.

    Ce nu intelege multa lume de pe aici este ca, oricat ar parea de incredibil, Donald Trump nu-i deloc prost, iar acum este si extrem de bine informat. Cand are ceva de spus, omul chiar o spune in clar. Constientinzand aceasta realitate, nu putem sa nu ne gandim cat de tare manipuleaza mass media americana de stanga / extrema stanga orice stire legata de presedintele american. CNN, NBC, ABC, Washington Post, New York Times si multe alte asemenea organizatii de presa pur si simplu mint, spun doar jumatati de adevar sau manipuleaza la greu. Propagandistii de la Scanteia sau Pravda nu erau cu nimic mai tari in manipulare comparativ cu propagandistii de la organizatiile de presa de mai sus.

    Multa lume inca traieste cu imaginea lui Donald Trump jucand roluri pentru televiziune. Cei ce-l cunosc bine insa, mult mai bine decat il cunoastem noi in Romania, sunt zecile de milioane de americani care l-au votat. Si au facut-l constienti fiind de numeroasele lui probleme. Acestia il sprijina in continuare, ba chiar multi dintre fostii sai detractori din Partidul Republican si-au schimbat intre timp opiniile.

    Problema cu avioanele de tipul celui implicat in catastrofa de zilele trecute pare a fi mai degraba structurala, iar sistemele automate au fost programate sa compenseze aceasta problema structurala. Daca intr-adevar asta este problema, inseamna ca este extrem de grav.
    • -12 (18 voturi)    
      Foarte bine (Joi, 14 martie 2019, 0:01)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Punctat comentariul tău .
      I-mi permit sa iti dau un sfat, nu se poate discuta inteligent , răspunsurile sunt
      Bune de CAP

      Lasă- i prostia și mocirla lor comunista !
  • -19 (23 voturi)    
    asa e cand boeing.... (Miercuri, 13 martie 2019, 23:08)

    Toni_Romania [utilizator]

    ... incearca să imite pe Airbus
    • +2 (12 voturi)    
      Ce zici de Balotesti? (Miercuri, 13 martie 2019, 23:49)

      John_english [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      parca a fost Airbus acolo.
    • +9 (17 voturi)    
      Pentru voi (Joi, 14 martie 2019, 0:02)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Tupolev, ca nu voi ați construit Airbus ul!
      • -6 (12 voturi)    
        Tupolev si Antonov (Joi, 14 martie 2019, 6:40)

        cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Din multe puncte de vedere sunt avioane superbe, mai ales stiind cum au fost proiectate si executate (cu rigla de calcul, nu cu calculatorul, cu hidraulica, etc). Si multe din ele zboara si azi si multe din ele au fost retrase asa cum au fost retrase si 737 din generatiile 1-5.

        Este bine sa inveti din ceea ce fac bine si ceilalti si sa eviti greselile lor. Uite: Airbus 380 este o bijuterie tehnologica fara piata de desfacere actuala. E bine asa?
  • 0 (0 voturi)    
    e (Joi, 14 martie 2019, 16:07)

    liviu_ [utilizator]

    boeing a ascuns rahatu sub pres cat a putut
    si america la fel...
    d-abia acum au intrat si ei in randul lumii prin tinerea la sol a avioanelor cica au primit alte date....

    adevaru e ca este o lovitura f mare pr boeing care e o companie f importanta pt america...
    sa nu uitam nici declaratia lui trump cand a spus ca or sa fie consemnate la sol "dumnezeu sa binecuvanteze america, dumenzeu sa BINECUVANTEZE BOEING!"

    tin minte si acum cand a fost airbusu care a picat in mare cum ziceau aia pe la emisiuni ca "asta nu s-ar fi intampla cu un boeing" ... e acum spun si eu... accidentele astea nu s-ar fi intamplat cu un airbus!

    serios acum, traim intr-o lume in care o companie inseamna mai mult decat niste sute de vieti omenesti!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version