În Statele Unite, pasagerii au început să refuze să se îmbarce în aeronavele Boeing 737 MAX, după tragedia Ethiopian Airlines

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 12 martie 2019, 21:53 Actualitate | Internaţional


Avion American Airlines
Foto: Wikipedia - Public Domain
Companiile americane fac în continuare front comun în spatele Boeing, în ciuda cascadei de imobilizări la sol a aeronavelor 737 MAX, dar panica începe să câștige teren în rândul personalului navigant și al pasagerilor, un mare număr refuzând să se îmbarce la bordul acestor avioane, după accidentul Ethiopian Airlines, scrie AFP.

"Două avioane noi 737 MAX 8 s-au zdrobit în cinci luni. Dacă Beijingul ține la sol 96 de exemplare 737 MAX 8, atunci SouthWest, American și United Airlines ar trebui să asigure poporul american că flota lor de 737 MAX 8 este pregătită să zboare sau să le țină la sol", a scris pe Twitter Eugene Gu, un locuitor din Maryland. United Airlines nu folosește MAX 8, ci MAX 9.

Ca și acesta, numeroși americani își exprimă pe rețelele sociale îndoielile legate de fiabilitatea 737 MAX 8 și caută garanții de la companiile aeriene care exploatează acest avion, care a reprezentat o treime din beneficiile Boeing în 2018.

În condițiile în care mai multe țări, printre care Germania, Franța și trei țări din Asia și-au închis spațiul aerian pentru 737 MAX iar altele le-au imobilizat la sol, un hashtag #GroundBoeing737max8 a fost lansat pe Twitter pentru a cere autorităților americane să facă același lucru.

Care e avionul meu?

Liniile telefonice pentru clienți ale SouthWest Airlines și American Airlines sunt saturate de apeluri după accidentul de duminică al unui 737 MAX 8 al Ethiopian Airlines, care s-a prăbușit la câteva minute după decolare, ucigând 157 de pasageri și membri ai echipajului.

La telefon, numeroși pasageri refuză să aștepte concluziile anchetei.

Avionul meu este un 737 MAX? Am rezervat la un 737 MAX? Care sunt destinațiile deservite de 737 MAX? Sunt întrebările care revin în buclă, potrivit celor două companii.

"Primim întrebări de la clienți care întreabă dacă zborul lor va fi operat de un Boeing 737 MAX 8", explică Michelle Agnew de la SouthWest Airlines, unde 34 de avioane de acest ar urma să zboare normal marți.

Dacă răspunsul este pozitiv, urmează fie o cerere de schimbare a zborului, fie o anulare.

"Nu rambursăm costul biletului anulat dar lucrăm cu clienții care vor să modifice biletul", fără taxe suplimentare, spune Agnew.

Nu e cazul la American Airlines, care impune taxe pentru orice modificare sau anulare, potrivit unui purtător de cuvânt.

Aceste taxe pot merge de la 200 de dolari pentru zborurile interne până la 750 de dolari pentru cele internaționale.

Pentru un mare număr de pasageri, informațiile legate de tipul aparatului care urmează să-i transporte sunt disponibile în momentul rezervării sau alegerii locului. De asemenea, se pot obține informații de la site-uri specializate precum FlightStats.com sau SeatGuru.com. Dar nu este exclus ca o companie aeriană să schimbe aparatul în ultimul moment.

Nervozitate

Pe lângă pasageri, nervozitatea cuprinde și piloții și personalul navigant. Sindicatul personalului navigant (APFA), care reprezintă salariații American Airlines, a cerut membrilor săi să nu urce la bordul unui 737 MAX 8 dacă nu se simt în siguranță.

Agenția federală americană pentru aviație, FAA, trebuie "să efectueze p anchetă aprofundată asupra 737 MAX", spune și AFA, un alt sindicat al personalului navigant.

Apelurile la adresa autorităților americane de a ține la sol aparatele 737 MAX 8 se multiplică și în rândul politicienilor.

"FAA trebuie să mențină la sol 737 MAX până când (...) suntem siguri că avionul este pregătit să zboare", a declarat senatorul republican Mitt Romney.

"FAA trebuie să-și schimbe poziția și să imobilizeze la sol acest avion în Statele Unite până când securitatea este garantată", a cerut și senatoarea Elizabeth Warren, candidată la învestitura democrată pentru prezidențialele din 2020.

Președintele Donald Trump a deplâns faptul că avioanele au devenit "prea complexe" pentru a fi pilotate.

Pentru moment, FAA și-a reiterat încrederea în 737 MAX.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















6411 vizualizari

  • -11 (11 voturi)    
    Foarte adevărat ! (Marţi, 12 martie 2019, 22:13)

    Observatory [utilizator]

    Noi zburam cu avioane Tupolev și Cesna...
    In nici un caz cu rablele europene...
    Încep și alea sa cada curând...
  • +7 (7 voturi)    
    Poza (Marţi, 12 martie 2019, 22:37)

    Soljenitin [utilizator]

    In poza este un Boeing 777, dar ce mai conteaza...
  • +3 (7 voturi)    
    Avionul a cazut (Marţi, 12 martie 2019, 23:32)

    Rahan5 [utilizator]

    pe la 8,30 dimineata, adica pe destula lumina.
    Pilotul a anuntat dinainte ca are probleme, adica nu a reusit sa decupleze pilotul automat etc.
    Adica cam la fel ca prabusirea din Indonenzia de anul trecut a aceluiasi tip de avion.
    Se pare ca este vorba de aceiasi senzori de viteza a curentui de aer, care cand dau semnale gresite avionul incepe sa ridice botul de capul lui si pierde portanta si cade vertical ca un bolovan.
    A facut un ditamai craterul. Adica o cadere vertical in jos.
    In concluzie este bine sa se evite zborul cu avioane Boeing moderne si noi, pentru ca trebuie sa cada cateva avioane pana inginerii de la Boeing termina proiectul aparaturii de control a aparatului.
    Ar trebuii pus un dispozitiv in botul avionului cu o usita care sa arunce la comanda pilotului un cablu subtire si care sa indice vizual pe parbrizul pilotului directia curentului de aer atunci cand are probleme cu pilotul automat.
    Cuplat cu viteza avionului, care este mai usor de aflat de la senzori, pilotul
    poate conduce manual avionul fara alte prostii de la pilotul automat, si sa poata intoarce avionul inapoi la aeroport.
    • +1 (3 voturi)    
      Incidente diferite (Miercuri, 13 martie 2019, 0:24)

      John_english [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      In ultimul caz avionul nu era pe pilot automat.

      Probabil computerul bord are probleme iar managementul Boeing nu vrea sa cheltuiasca bani pentru a afla cauza.

      Corporate greedy in full effect.
      • +3 (3 voturi)    
        Cand calculatorul actioneaza (Miercuri, 13 martie 2019, 10:33)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui John_english

        profundorul ,,de capul lui" fara sa anunte si / sau ceara aprobarea pilotului tot un fel de ,,Pilot Automat" (de scurta durata) inseamna, doar ca nu are numele asta.
        Ar trebuii sa fie (cel putin optional prin setare de catre pilot) o varianta de interventie a ,,Pilotului Automat" influentat de senzori si in care sa anunte pilotul dinainte ce vrea sa faca, iar daca pilotul nu aproba prin apasare de un buton de pe mansa etc. ,,Pilotul Automat" sa nu actioneze.
        Repet afirmatia dinainte: cu o singura sfoara care flutura pe un bat pe botul avionului si cu Tubul Pitot (vitezometru) in functiune se poate conduce avionul manual pana la aterizare. Pilotul stie greutatea aparatului in acel moment si mentine portanta.
        • -1 (3 voturi)    
          Airbus a avut probleme similare (Miercuri, 13 martie 2019, 11:53)

          John_english [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          cand a trecut la bordul electronic, accidentul de la Balotesti fiind unul din ele.

          Dar tine si de trainingul pilotilor. Dintr-un motiv accidentele au fost in lumea a treia cu toate ca zboara mult mai multe aparate de acest tip in America sau UE.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version