Donald Trump avertizează că SUA ar putea impune tarife suplimentare la importurile auto din UE

de A.Z.     HotNews.ro
Joi, 21 februarie 2019, 7:10 Actualitate | Internaţional


Donald Trump
Foto: Pixabay

Președintele american Donald Trump a avertizat miercuri că Statele Unite vor impune tarife suplimentare la importurile auto din Europa dacă Washington și Bruxelles nu vor putea ajunge la o înțelegere, relatează site-ul agenției Reuters, potrivit Mediafax.


Liderul de la Casa Albă a mai declarat, în cadrul unei întâlniri cu cancelarul austriac Sebastian Kurz, că Administrația SUA ia în considerare impunerea unor tarife vamale la impoturile auto.

"Încercăm să ajungem la o înțelegere. Dacă nu ajungem la o înțelegere, vom impune tarife", a declarat Trump.

Marți, președintele Comsiei Europene, Jean-Claude Juncker, a declarat că Donald Trump a promis că nu va impune taxe suplimentare la importurile de automobile din Europa.

















1596 vizualizari

  • +3 (15 voturi)    
    Alta intelegere? (Joi, 21 februarie 2019, 8:04)

    taro [utilizator]

    Ce s-a intamplat cu ultima intelegere cand EU si Trump s-au inteles sa nu se taxeze?

    Cine naiba mai negociaza cu Trump? Ajungi la o intelegere si peste cateva luni o iei de la capat.
    • -2 (14 voturi)    
      Precizari despre "promisiuni" (Joi, 21 februarie 2019, 8:38)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui taro

      UE taxeaza mai dur decat USA importul de automobile, pentru a-si apara industria auto, foarte bine dezvoltata in Germania, Franta, Italia.

      Noua administratie republicana este decisa sa reduca pierderile bugetare provocate de discrepantele balantei comerciale, indiferent ca e vorba de relatii cu China sau cu UE.

      In iulie 2018, dnii Trump si Juncker s-au intalnit sa dezbata problema "sensibila" a taxelor auto, iar in urma negocierilor presedintele USA a promis ca nu va impune nici o taxa pana in luna februarie 2019, luna in care urmeaza sa fie prezentat un raport mai detaliat.

      Promisiunea a fost respectata pana acum, a aparut si raportul ministerul de comert care recomanda noi taxe in caz ca europenii nu elimina taxele pe masinile americane importate.

      S-a vorbit chiar de "siguranta nationala", in sensul in care revolutia electrica din industria auto ar putea sa devina un avantaj strategic pe termen lung pentru europeni daca americanii nu diminueaza importurile si nu fac ei insisi investitii in noile tehnologii.

      In noiembrie 2018, General Motors a anuntat ca da afara 15.000 de muncitori din cauza vanzarilor mai slabe, ceea ce a intarit ideea generala ca trebuie facut ceva pt a proteja sectorul american automobil.

      Nivelul noilor taxe pe importul de masini europene s-ar situa la 20-25%, ar penaliza in special industria germana si importul limuzinelor si al masinilor de lux (ceea ce nu ar lovi in electoratul sarac care voteaza cu Trump, acei electori nu cumpara Mercedes sau BMW).
      • 0 (6 voturi)    
        SUA taxeaza cu 25% importurile de camioane (Joi, 21 februarie 2019, 10:56)

        veratec [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Restul autovehiculelor le taxeaza cu 2,5%. Rezulta o taxa medie de 13,75% mai mare fata de 10% at percepe UE. Industria auto europeana a investit mult in SUA unde principalii producatori auto au deschis fabrici care dau de lucru la peste 100,000 de angajati.

        Presedintele Trump a renuntat la tratatul comercial cu UE care prevedea renuntarea la taxele vamale.
      • 0 (8 voturi)    
        Deci am citit primele trei randuri (Joi, 21 februarie 2019, 11:43)

        Toreador [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        si mi-am dat seama ca aberezi in stil fantasmagoric.Dragostea ta fata de SUA este nelimitata. Ar trebui sa primesti un premiu de la Trump. Nu uita ca noi suntem europeni. Toate acordurile au fost negociate. SUA este prima economie (inca mai e) a lumii. Si astuia nu ii mai ajunge. UE este partenera SUA de o gramada de ani. Toate exporturile lor se duc in UE. Sa gandesti un parteneriat punctual si nu global este o marsavie pe care acest personaj o face tot mai des. Asta nu denota decat ceea ce se stia de mult. SUA lui Trump priveste UE ca pe un sclav nicidecum ca pe un partener. Diferentele dintre SUA lui Obama si SUA lui Trump este ENORMA. Obama stia sa aprecieze Europa. Stia sa lege parteneriate din care toata lumea avea de castigat. Trump vede Europa ca pe un BUCUR OBOR in care isi vinde rahaturile cerand supunere totala. Sa nu uitam ca SUA fara EUROPA este un kkt. Si din punct de vedere economic si din punct de vedere militar. Incet incet boul asta ne lasa pe mana rusilor. Se mai si plange ca Germania cumpara gaze de la Rusia. Pai cu un asemenea partener cum ai putea avea incredere in el. Cine garanteaza ca SUA nu vor dubla tarifele la gazul lichefiat imediat ce Germania sisteaza contractul cu rusii? De abia astept alegerile prezidentiale din SUA. De abia astept sa pice boul asta si sa vina unul care este in stare sa aprecieze UE asa cum apreciem noi SUA.
      • 0 (2 voturi)    
        Dl. Animatron (Joi, 21 februarie 2019, 21:13)

        jcjc [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Electoratul lui Trump are venituri peste media americană. Omul n-a fost votat din motive economice, ci din cu totul alte cauze.

        Mărcile germane auto ca Wolkswagen și Mercedes au fabrici uriașe în SUA și sînt printre cei mai mari angajatori din statele unde operează, așa că Trump bate cîmpii cu grație cînd o ține langa cu perlicritarea siguranței naționale.
    • -2 (8 voturi)    
      Pai Trump a cerut Egalitate la Taxe (Joi, 21 februarie 2019, 10:43)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Europenii au dat din cap si au facut tot ca ei. Cu ce e Trump de vina ca Europenii taxeaza puternic masinile produse in America....in vreme ce americanii NU?
  • +3 (3 voturi)    
    UE va negocia (Joi, 21 februarie 2019, 9:58)

    Razvan_M [utilizator]

    Vanzari autovehicule in Statele Unite in 2018:

    Germania:
    Volkswagen (inclusiv Audi si Porsche): ~640.000
    Daimler: ~350.000
    Bmw (inclusiv Mini): ~350.000

    Suedia/China (Zhejiang Geely Holding):
    Vanzari Volvo: ~100.000

    Restul de branduri europene sunt in marja de eroare (poate ceva italieni mai exotici sa exporte Ferarri, Fiat etc).

    Nu toate aceste masini sunt produse in Europa. O buna parte sunt produse in China, Statele Unite, Mexic. Ca market share, masinile europene sunt pe la 10% din piata din State.

    In sensul celalalt, Ford a vandut ~1 milion de masini in Europa in 2018, cu o buna parte produse aici.

    Cam astea sunt exporturile "europene" de masini catre Statele Unite. Dupa cum vedem, Germania este practic negociatorul aici. Au si un interes mare, pt. ca marjele de profit la masinile de lux sunt bunicele, iar angajatii nemti sunt bine platiti si au contributiile la fondul de pensii facute de angajator si puse de-o parte.

    In Suedia si Belgia sunt produse doar o parte din masinile exportate in State, restul vin din Asia (in special China). Asadar, un alt negociator este China.

    https://www.best-selling-cars.com/brands/2018-full-year-usa-audi-of-america-car-sales/

    Ar mai fi de vorbit despre taxele vamale pe importurile de masini... plus TVA-ul pe masinile importate in Europa si sales tax-ul pe masinile importate in State, net defavorabile americanilor, dar ma opresc aici.
    • +2 (4 voturi)    
      Aprox 24% din importul SUA de masini (Joi, 21 februarie 2019, 11:01)

      veratec [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Atat reprezinta importul de masini din UE, jumatate sunt masini germane. UE e pe locul 2 dupa Canada si inaintea Japoniei.

      https://atlas.media.mit.edu/en/visualize/tree_map/hs92/import/usa/show/8703/2017/
      • 0 (0 voturi)    
        excelent linkul (Joi, 21 februarie 2019, 15:55)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui veratec

        Multumesc.

        O singura observatie am: Belgia exporta Volvo, iar ceilalti exporta tot masini ale BMW, Daimler sau VW. Mai sunt italienii, dar Fiat Crysler este doar pe jumate italian. UK nu mai are marca proprie de automobile (care sa vanda la volume relevante), iar fabricile de la ei sunt detinute de indieni, chinezi sau nemti.
  • +1 (5 voturi)    
    Elveția - 8.5 mil de locuitori (Joi, 21 februarie 2019, 12:06)

    hic sunt leones [utilizator]

    importa în 2016 din UE aproape jumătate din cât importa SUA - 320 mil de locuitori.
    E posibil ca UE să descopere dintr-o dată că poate cumpăra petrol de la iranieni, că avioanele făcute pe aici sunt mai bune decât cele făcute în SUA și că porumbul crește la fel de bine și în Ucraina, dacă le dăm câteva combine bune.
    • 0 (2 voturi)    
      . (Joi, 21 februarie 2019, 14:48)

      albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      si ca daca i ataca rusii, vin chinezii in ajutor
      • 0 (2 voturi)    
        Cea mai mare forță militară este NATO (Joi, 21 februarie 2019, 14:58)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui albastru de Romania

        Sigur că rolul SUA este important, însă dacă luăm dor două dintre cele mai mari armate din Europa și înseamnă mai mulți bani decât are toată Rusia.
        Stai tu liniștit că Rusia nu are nici forța, nici dorința să atace vreun stat NATO.

        Dacă ar fi cum zici tu, SUA ar putea pune oricând o taxă de protecție pentru țările din Europa...
    • -2 (4 voturi)    
      airbus inchide niste fabrici europene (Joi, 21 februarie 2019, 16:19)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Noi putem descoperi multe lucruri, dar, ca si pe vremea lui Ceausescu, daca nu lasam piata sa se pronunte s-ar putea sa intre tot UE in faliment. Airbus este okay, dar costa mai scump ca Boeing. In plus, interesele geostrategice fac ca clientii sa prefere Boeing si protectia militara americana.

      UE este in momentul de fata o regiune imbatranita, cu o natalitate insuficienta, cu cetateni care accepta inca sa fie condusi de interesele economice ale Germaniei. La taxa pe masini Germania scoate UE in fata la negocieri, la preturile la gaze este fiecare pe cont propriu, cu Germania care obtine preturile cele mai mici din UE de la Rusia.

      Masurile sociale care asigura un oarece confort in UE si zecile de mii de pagini de reglementari sunt ca locuitul cu parintii pana la 40 de ani: unora le place la nebunie un mediu sigur, altii pur si simplu vor altceva. Rezultatul este ca aia care raman cu parintii nu sunt interesati sa-si faca o familie si copii.

      Ukraina ramane (inca) independenta pt. ca exista o oarece armata americana care garanteaza aceasta independenta. Rusia a dovedit ca poate invada si ocupa o tara dintre fostele republici in cateva zile si ca nu se teme de documentele semnate prin care promite ca nu o va face.

      UE va avea de ales daca isi face armata proprie sau nu. Momentan insa Germania nu pare doritoare de asa ceva - fiind cunoscute antrenamentele unde soldatii nemti folosesc cozi de matura vopsite in negru pe post de pusti - din lipsa de pusti reale. Daca Germania decide ca nu vrea sa scoata multi bani pe armata, atunci fie se aliaza cu Rusia lui Putin, fie cu America lui Trump. In prima situatie cateva tarisoare s-ar putea sa reintre sub umbrela ruseasca. Eu sper sa nu se ajunga la asta.

      https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/11420627/German-army-used-broomsticks-instead-of-guns-during-training.html
      • 0 (0 voturi)    
        Airbus a făcut cel mai bun avion (Joi, 21 februarie 2019, 21:17)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

        însă este unul nepotrivit pentru perioada aceasta - se va reconfigura.
        Dacă ne uităm la rezultatele Germaniei, eu zic să ne lăsăm conduși de interesele lor economice; doar că noi suntem ai dracului și ne lăsăm conduși de interesele economice a celor pe care nu reușim să-i băgăm ulterior la pârnaie pentru furt...

        Nu știu ce vezi tu schimbat, însă până acum doar Europa a arătat că poate deranja întreaga lume, când se apucă de războaie.
        Rusia este un simplu spectru - sigur, are bombe și ce vrei tu, însă în caz de conflict armat nu apucă să ajungă nici până la Carpați și Europa se umple de armament iar armatele europene sunt printre cele mai eficiente din lume.

        Dar de ce ne-ar ataca rușii, dacă în loc să luăm gaze de la SUA am lua de la ei și dacă le-am deschide o piață de 500 milioane de clienți?
        • +1 (1 vot)    
          gaze luam deja de la Rusia (Vineri, 22 februarie 2019, 8:56)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Despre armatele europene am oarece dubii, in special daca fiecare tara va fi pe cont propriu. Garantiile de securitate ale Romaniei sunt asigurate de NATO, care-i finantat in mare parte de americani. Liderii nostri, atat stanga, cat si dreapta, cunosc bine de unde vine protectia.

          Referitor la Germania, atata timp cat nu avem interese proprii, vom fi tot timpul condusi de alde Dragnea, Taricelu, Voiculescu si Vantu. In lumea reala tarile serioase isi cunosc bine interesele pt. ca au de platit niste pensii pentru "ai lor" si de construit drumuri ca sa iasa "ai lor" din mocirla.
          • 0 (0 voturi)    
            Rusia vinde nave militare Indiei (Vineri, 22 februarie 2019, 12:44)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

            pentur că nu mai are bani de motoare și tu vorbești de „puterea militară” rusească?
            Rușii Abia au bani ca să ridice pe cer câteva avioane în cadrul unor parade, îs mâncați în câteva zile, dacă-i pune naiba să atace UE sau NATO (chiar și fără SUA).

            PS: NATO este finanțat de SUA nu de „americani”.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version