Ungaria scoate la vânzare toată flota de MiG-29

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 12 februarie 2019, 9:36 Actualitate | Internaţional


MiG unguresc
Foto: Wikimedia Commons
Ministerul Apărării de la Budapesta a scos la vânzare întreaga sa flotă de avioane MiG-29 dezafectate, a anunţat luni grupul britanic Jane's, specializat în informaţii de ordin militar, potrivit Agerpres.

Întregul lot include 19 avioane, dintre care multe necesită reparaţii capitale, 20 de motoare, precum 293 de alte articole (inclusiv piese de schimb şi arme integrate). Preţul de pornire al lotului este de 2,8 miliarde forinţi (10 milioane dolari), iar, după ce se va găsi un cumpărător, tranzacţia mai trebuie aprobată de autorităţile ruse competente.

Potrivit agenţiei de presă ruse Interfax, la ora actuală costul unui avion MiG-29 este estimat la aproximativ 25 milioane de dolari, în funcţie de modificare şi configuraţia acestuia.

Media ruse notează că Ungaria a primit un număr de 28 de MiG-29 de la Rusia în 1993 ca plată a datoriilor sovietice.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5876 vizualizari

  • +3 (13 voturi)    
    MiG 29 (Marţi, 12 februarie 2019, 9:43)

    Soljenitin [utilizator]

    Nu a fost un aparat rau, insa de acum este foarte invechit.
    Totusi, ma mir ca Ungaria vrea sa scape de ele. Nu se dau ei mari prieteni ai ciolovecilor? Ce fac, renunta la avioanele lor si se dedulcesc la avioane capitaliste?
    • +10 (16 voturi)    
      Din 28 mai au 19.Cum adică bune? (Marţi, 12 februarie 2019, 10:54)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Nu au avut ungurii nici-un război și au pierdut 9 MIG 29.
    • -4 (14 voturi)    
      Nu e vechi (Marţi, 12 februarie 2019, 11:01)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      De unde ai scos-o ca este vechi? Eu propun niste comparatii...
      F-16 zbor inaugural 1974, introdus in serviciu 1977
      F-15 zbor inaugural 1972, introdus in serviciu 1976
      FA-18 zbor inaugural 1978, introdus in serviciu 1982
      Mirage 2000 zbor inaugural 1978, introdus in serviciu 1984
      MiG-29 zbor inaugural 1977, introdus in serviciu 1982
      Dupa cum vezi... majoritatea au intrat in serviciu cam in aceeasi perioada. Ce aveau ungurii erau niste versiuni mai vechi, dar ultimele versiuni sunt la fel de potente ca oricare alt avion din lista de mai sus.
      • +6 (10 voturi)    
        :-) (Marţi, 12 februarie 2019, 11:08)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        Compara cu generatia a cincea. MiG29 este generatia a patra, nu prea are sanse reale de reusita in fata generatiei a cincea. F22 Raptor, F35 Lightning sunt generatia a cincea, de exemplu.
        Ar avea si mojicii PAK FA, insa sunt numai 10 aparate prototip, nu au nici unul apt de combat.
        • +1 (13 voturi)    
          Care 5th Gen? (Marţi, 12 februarie 2019, 12:24)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          Pana una alta, Ungaria detine doar o duzina de Jas-39 Gripen si alea luate in Leasing. Eu nu faceam comparatii intre generatia 4 si generatia 5. Chiar si USA detine intr-o proportie covarsitoare avioane de generatia 4sau 4.5. Comparatia mea era strict la acest lucru. Nu poti spune ca un avion introdus in serviciu in 1982 este mai vechi decat unul introdus in 1977. Si eu vorbesc STRICT la modelul avionului nu la nu stiu care operator care a ramas fara piese de schimb (Ungaria/Romania).
          • +4 (6 voturi)    
            Să nu uităm (Marţi, 12 februarie 2019, 14:35)

            Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

            Că motorul dovirtic are durata de viață de 300 de ore și celula de 2000 de ore, dar de regukă cedează mai repede.

            La capitaliști motorul are resursa de 2000 de ore și celula între 10000 și 20000 de ore. În plus nemaipomenitele MiG-uri 29 au fost doborâte ca muștele de avioanele capitaiiste în toarte conflictele din 1990 încoace. Spre comparație bătrânul F-15 a doborât peste 120 de avioane de toate neamurile din 1978 (de când 4 F-15 israeliene au doborât o fomație de Mig-uri siriene) încoace fără ca vreo-un F-15 să poată fi doborât de orice alt avion.
            • +1 (5 voturi)    
              True and not true (Marţi, 12 februarie 2019, 16:17)

              Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

              Sa nu uitam ca dupa 1990, armata sovietica si apoi rusa nu a beneficiat de fondurile de care au beneficiat alte tari capitaliste.De exemplu bugetul militar a fost de circa 40 miliarde dolari in scadere la circa 14 miliarde in 1998 si apoi a inceput sa creasca constant ajungand astazi la circa 70 de miliarde. In alta ordine de idei, lider nu este F-15 care are doar vreo 103 victorii ci legendarul F-14 Tomcat cu 135 victorii. Cat despre MiG-29 nu are decat vreo 18 infrangeri aeriene (nu stiu unde vezi mustele). Si la final in ultimii 18 ani din c ate stiu eu, un singur avion rusesc (cu echipaj rusesc adica) a fost doborat de un alt avion. Despre motoare cu durata de viata, etc, cred ca se rezuma la mai multi factori cum ar fi calitatea materialelor, calitatea echipajelor de intretinere, etc.
              • -1 (3 voturi)    
                E adevărat (Marţi, 12 februarie 2019, 18:08)

                Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

                Chestia e că și înainte de 1990 când armata roșie încasa peste 50% din bugetul URSS MiG-29 erau la fel de proaste și motoarele tot 300 de ore aveau resursa.

                MiG-29 cu echipaje ruse au fost doborât mai rar din cauză că Rusia nu a fost implicată in conflicte directe. În orice caz în 2008 Rusia a pierdut cel puțin un MiG-29 în războiul din Georgia. Georgienii au făcut o paradă macabră cu cadavrul pilotului rus. Am spus că au căzut ca muștele din cauză ca majoritatea celor angajate în luptă au fost doborâte. Dacă erau angajate 1000 tot cam atâtea ar fi fost doborâte...
              • -1 (3 voturi)    
                . (Marţi, 12 februarie 2019, 18:19)

                Rhemax [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

                Pai trebuiau sa-i invete americanii pe rusi procesele metalurgice necesare pt a construi motoare mai fiabile?
                Tot americanii trebuiau sa-i invete si cum sa-si intretina avioanele ?
                Care-i de fapt punctul tau de vedere ?
                Al meu e ca MIG-29 e un avion uzat din punct de vedere moral care nu ar face fata nici macar unor F-16C/D (block 50/52 - varianta actuala), unor Dassault Rafale sau Saab Gripen. Asa ca bine fac ungurii ca le scot la vanzare, sa vedem cine le mai si cumpara .
                • +1 (3 voturi)    
                  Hidraulic vs Fly-by-wire (Miercuri, 13 februarie 2019, 11:21)

                  Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Rhemax

                  Asta e principala diferenta intre ce ai expus tu. In caz ca nu prea intelegi care e treaba iti explic altfel. Directia simpla de la Dacia 1300 si servodirectia de la Dacia Logan. Nu poti face niste afirmatii fara sa stii despre ce vorbesti. Inclusiv operatorii de F-16 au recunoscut ca MiG-29 este un avion capabil si potent, dar care a suferit de-a lungul timpului de diferite lipsuri.
                  Despre motoare, Klimov RD33 are o durata de viata de 4000 ore, mai mare cu circa 20% decat motorul PW F100 PW-229 care are cam 3300 ore. Putem nota aici si rezistenta la FOD crescuta a motorului Klimov care nu necesita o "periere" a pistei de decolare zilnica.
        • -4 (4 voturi)    
          numai ca F16 nu zboara iarna... (Marţi, 12 februarie 2019, 18:38)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          nici macar de parada...
      • +8 (8 voturi)    
        nu are sanse (Marţi, 12 februarie 2019, 11:29)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        nic cu generatia a IV-a, sa fim seriosi. radarul bate putin, motorul e puternic, dar nu e deoc fiabil si tine cam 500 ore de zbor, iar rachetele sunt slabe. De altfel India tocmai a inlocuit rachetele sale R73 cu MBDA.
        e un avion care arata bine, dar nu e un multirol si asta il penalizeaza grav. a fost conceput ca interceptor de front cu raza scurta de actiune, ghidat de la sol. De altfel si rusii au cam renutat la el
      • -4 (10 voturi)    
        fobia (Marţi, 12 februarie 2019, 14:29)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        fobia asta cu rusii a ajuns la noi culmi. Chiar si cand se discuta chestiuni pur tehnica, care nu au legatura cu politica de loc.

        Te-ai apucat sa discuti despre masinariile de zbor sovietice (majoritateaniste capodopere tehnice), cum ti-ai si luat minusuri de nu te vezi :)).

        Ma bucur ca mai sunt oameni cu care poti avea discutii rationale si tehnice.
        • 0 (2 voturi)    
          Nu te mai obosi (Miercuri, 13 februarie 2019, 13:00)

          ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

          Majoritatea sunt habarnisti frustrati, rusofobia lor e un fel de spirit de galerie. Rusii au tehnicieni si tehnologii de varf, pacat (sau noroc, depinde din ce parte privesti) ca nu au economie de piata functionala, singurul sistem care creaza si mentine centre si produse de excelenta.
    • +3 (9 voturi)    
      Comment sters de user (Marţi, 12 februarie 2019, 11:14)

      qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

  • -4 (12 voturi)    
    wow. (Marţi, 12 februarie 2019, 9:54)

    feroviarul123 [utilizator]

    Bai asta da afacere, hai sa punem mana de la mana sa cumpăram unul.
    • +3 (3 voturi)    
      Le avem pe ale noastre,,, (Marţi, 12 februarie 2019, 14:40)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      https://www.reddit.com/r/AbandonedPorn/comments/9jhjr7/mikoyan_mig29_i_stumbled_across_in_romania_oc/

      https://www.jetphotos.com/photo/6990243

      https://www.airliners.net/photo/Romania-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-29-9-13/1130408

      Gata să apere patria


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version