Departamentul Apărării cere Comandamentului american de Operațiuni Speciale să facă mai mult decât să transmită fluturași de informare sau să transmită mesaje prin megafoane cu privire la războiul informațional și să coopereze cu civilii și să adopte noi strategii pentru a izola campaniile de dezinformare ale inamicilor, scrie

PentagonulFoto: HotNews.ro

militarytimes.

”Se impun noi parteneriate dincolo de actorii tradiționali, în toată lumea, prin eforturi de a amplifica vocile organizațiilor non-guvernamentale și ale cetățenilor care aduc transparență activităților maligne ale competitorilor noștri”, a spus Andrew Knaggs, asistentul adjunct al secretarului Apărării pentru Operaţiuni Speciale şi Combaterea Terorismului al SUA.

Dacă, în trecut, operațiunile de influențare răspândeau informații prin radio și TV, în secolul XXI acest tip de operațiuni s-a extins la social media, atrage atenția acesta.

Pentru a combate asta, liderii militari se gândesc cum să dezvolte echipamente pentru a putea analiza repede comentariile pe social media, printr-o tehnologie de traducere automată. Operațiunile de influențare reprezintă un domeniu la care Kremlinul excelează deja, potrivit sursei citate.

Serviciile secrete ruse și GRU au fost acuzat în repetate rânduri de amestec deja în alegerile electorale din alte țări, în manipularea pe social-media și influențarea operațiunilor în Europa de Este și Statele Unite.

În iulie, Departamentul american de Justiție a inculpat 12 ofițeri GRU pentru conspirație la ingerință în alegerile din 2016. Ofițerii GRU s-ar fi angajat în operațiuni cibernetice care au inclus furtul și răspândirea selectivă a unor informații prin persoane fictive, ca ”DCLeaks” și ”Guccifer 2.0.”.