Vicepremierii Italiei lansează un atac frontal la adresa lui Emmanuel Macron și își anunță susținerea pentru Vestele Galbene

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 7 ianuarie 2019, 16:26 Actualitate | Internaţional


Matteo Salvini
Foto: Agerpres/EPA
Guvernul populist italian și-a exprimat luni, de o manieră neașteptată și spectaculoasă, susținerea pentru "Vestele Galbene" din Franța, iar vicepremierul Luigi Di Maio a cerut chiar acestei mișcări să "nu slăbească" în lupta sa, scrie AFP.

"Veste galbene, nu slăbiți!", a scris vicepremierul Luigi Di Maio, liderul Mișcării Cinci Stele (M5S, antisistem), pe blogul partidului său.

"Susțin cetățenii cinstiți care protestează împotriva unui președinte care guvernează împotriva poporului său", a afirmat celălalt vicepremier, Matteo Salvini, șeful Ligii (extrema dreapta), adăugând însă că el condamnă cu o "fermitate totală" violențele ultimelor proteste.

Di Maio, însă, a cărui mișcare pledează pentru o formă de democrație directă încă de la începuturile sale, în 2009, s-a arătat cel mai entuziast.

Condamnând și el violențele, Di Maio a oferit ajutorul mișcării sale și mai exact al platformei de internet, denumită "Rousseau", pentru a "organiza evenimentele pe teren" sau chiar pentru a "alege candidații" și a "defini programul electoral" prin intermediul său de vot.

"Rousseau" este o platformă interactivă pe internet care permite tuturor membrilor înscriși la M5S să participe la elaborarea programelor, la redactarea legilor, dar și la alegerea candidaților pentru alegerile locale sau naționale.

"Rousseau" este criticată în Italia pentru lipsa de transparență și pentru faptul că este sub controlul unei societăți, ale unuia dintre fondatorii M5S, Roberto Casaleggio, teoretician al democrației directe și apărător al democrației reprezentative.

"Este un sistem gândit pentru o mișcare orizontală și spontană ca a voastră și am fi fericiți dacă ați dori să-l folosiți", a mai scris Di Maio.

"Ca și alte guverne, cel al Franței se gândește în special să reprezinte interesele elitelor, ale celor care trăiesc în privilegii, dar nu și ale poporului", a continuat liderul M5S.

"Guvernul lui (Emmanuel) Macron nu este la înălțimea așteptărilor și anumite politici aplicate sunt în realitate periculoase, nu doar pentru francezi, ci și pentru Europa", a adăugat Di Maio.

"Noi, în Italia, am reușit să inversăm această tendință", a apreciat acesta, cerând "Vestelor Galbene" să facă același lucru.

"O nouă Europă este pe cale de a se naște. Cea a Vestelor Galbene, cea a mișcărilor, cea a democrației directe. Este o luptă dură pe care o putem duce împreună. Iar voi, Veste Galbene, nu slăbiți!", a concluzionat Di Maio.


















5060 vizualizari

  • +21 (27 voturi)    
    Romanii frati cu italienii (Luni, 7 ianuarie 2019, 16:43)

    trandafil [utilizator]

    si populistii romani frati cu populistii italieni.
  • +24 (36 voturi)    
    hehe (Luni, 7 ianuarie 2019, 16:46)

    liviu_ [utilizator]

    sunt partial (nu sunt de acord cu violentele gratuite etc) cu vestele galbene...
    dar ca o astfel de persoana sa sustina o organizatie care incalca pana la urma legea.... well....

    ce sa zic... asta se intampla intr-o uniune in care fiecare tara face ce vrea... UE trebuie sa stabileasca o constitutie si o lege COMUNA! nu semnezi, pars din UE... pentru ca altfel o sa tot apara state ca polonia, romanica, ungaria, italia... grecia (vezi faimentu)...

    DA fiecare stat trebuie sa fie independent... dar nu sa-si bata joc de economie, de libertatile fundamentale si de propriul popor!
    • -6 (32 voturi)    
      Ha. Ha. Ha. (Luni, 7 ianuarie 2019, 17:56)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Singura problema e ca Constitutia aia europeana a cam picat la vot cand a fost supusa referendumurilor. Adica Europenii chiar nu prea vor integrarea aia visata de birocratii hulpavi de la Bruxelles. Daca chiar vrei o treaba integrata iti recomand cu caldura Federatia Rusa. Ala stat federal.Nici musca nu misca in front...

      La aia cu batutul jocului de economie, libertate si de propriul popor, ai si tu dreptate. Intr-adevar era de asteptat ca si Comisia Europeana sa ia imediat masuri impotriva sceleratului de la Elysee. Deciziile sale politice din Decembrie 2018 duc Franta (ce e oricum falita) in pozitia de deficit excesiv cu probabil 3.2%-3.5% din PIB pe bugetul din 2019. Sa nu uitam ca aceeasi comisie a sarit la jugulara Italeiei pentru un deficit bugetar priuiectat de 2.97% din PIB. Care italieni macar au facut ceva ca sa-l reduca la un 2.8%. N0am auzit ca nimeni de la Bruzxelles sa-l fi luat pe Macron la intrebari. Cat despre libertate, tiranul de la Elysee metine starea de urgenta instituita in 2015 si azi. Starea de necesitate permite abuzuri ale organelor de represiune, arestari arbitrare si alte incalcari ale libertatilor fundamentale, demne de un stat comunist sau fascist. Nu in ultimul rand Macron si clica sa sunt in avangarda luptei pentur suficarea libertatii de expresie si instiuirea cenzurii politic-corecte pe intregul continne, nu doar in Franta, unde face deja ravagii.

      Jos tirania si dictatorul cel inept!
      • +9 (21 voturi)    
        Postaceala de prost gust (Luni, 7 ianuarie 2019, 21:56)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Vorbesti de tiranie, dar sustii un individ care blocheaza administratia si ameninta cu declansarea starii de necesitate.

        Si apropos de federatii, vezi ca tara aia al carei nume ti l-ai pus ca username este tot o federatie. Dar, dupa cum ziceam, postaceala de prost gust.
        • -12 (22 voturi)    
          Postac sovietic esti tu (Marţi, 8 ianuarie 2019, 0:56)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui banel

          Una e sa blochezi administratia pentru a rezolva o problema grava asa cum face Trump. pana la urma econmomiseste bani iar bugetarii ramasi fara lefuri voteaza oricum in propiortie de 99% cu socailistii. Nu are nici o legatura cu tirania. E un provces absolut democratic, utilizat si de alti preswedinti printre care Bill Clintonsi Barak Obama.

          E insa cu totul altceva sa ajungi sa ghiftui pe datorie pomanagii statului pentru ca ai enervat toata natiunea incercand sa impui taxe arbitrare ca sa-ti satisfaci gargaunii idelologici intr-o tara deja falita si stagnata asa cum a facut Macron.

          In ce priveste federatia, nu uita nicio clipa ca SUA e o federatie de 50 de state ce vorbesc aceeasi limba si au aceeasi cultura. In america nu e nici o problema daca 47 de state nu au nici un ministru in administratie. In UE fiecare tara trebuie sa aiba un minisru (komissar european) ca altfel tara respectriva se simte nedreptatita. Nu e suficient sa afirmi ca un anume model politic e bun. El trebuei sa si fie acceptat de oamenii care traiesc in el. De aceea o federatei europeana stransa e prematura. Pentru moment natiunile europene au mult prea multa istorie amara si identitate nationala ca sa poata forma un stat unitar solid. De exemplu romanii nu ar accepta niciodata un presedinte ungur sau bulgarii un presedinte grec. La fel cum belgianii francofoni nu ar accepta vreodata un preswedinte UE olandez. In Bruzelles e un grup de pompieri olandez si unul francez - asa de tare se urasc unii pe altii dupa ce traiesc de 200 de ani in acesai stat. Ce poti atunci sa le ceri balcanicilor?!

          Incercarea de a aduna natiuni diferite cu identitate puternica intr-un singur stat se incheie asa cum s-au incehiat URSS si Austro-Ungaria.
          • +11 (15 voturi)    
            Incurci sovieticii (Marţi, 8 ianuarie 2019, 14:46)

            banel [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Vezi mai bine pe cine sustii, amaratule.
          • +5 (7 voturi)    
            Prostii (Marţi, 8 ianuarie 2019, 16:03)

            sprite [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Trump blocheaza administratia pentru orgoliul sau. Zidul a fost o gaselnita de campanie inventata de Roger Stone, unul dintre cei mai corupti consilieri de campanie din SUA, ca sa nu uite Trump sa injure imigrantii in discursurile sale.

            In intalnirea cu democratii a zis ca nu poate sa renunte la zid ca se face de cacao. Blocarea costa miliarde de dolari, pierderi care nu vor fi recuperate niciodata. Functionarii nu sunt platiti pe perioada asta si vorbim de 800.000 de oameni cu copii, familii. Sa-i denigrezi si ataci in modul josnic in care o face Trump demonstreaza ca nu este demn de functia asta. Nici nu e de mirare el pierzand alegerile la vot si fiind sprijinit masiv de Putin.

            El face ce ar dori Putin sa faca, scandaluri, dezordine, neincredere. Darama toate fundamentele statului de drept, toti pilonii de politica externa si intreg mecanismul de economie globala.

            Preia cu mare voiosie toate cliseele de propaganda putinista, de curand a laudat invazia Afganistanului de catre sovietici.
      • +7 (9 voturi)    
        mai ia o pauza obsedatule (Marţi, 8 ianuarie 2019, 15:18)

        barc [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Macron inceraca sa salveze Franta de zeci de ani de politici inepte, reformele sale sunt intampinate cu o opozitie indarjita. Vestele galbene su revendicari utopice care vor arunca Franta in haos, deja economia a fost afectata de protestele lor violente.
        • +2 (2 voturi)    
          Macron a incercat sa salveze Franta (Marţi, 8 ianuarie 2019, 17:11)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui barc

          Printre altele cu masuri incalziriste, la fel de inepte si daunatoare ca si cele luate de prdecesorii lui. Punct.
          Cand vrei sa salvezi o tara ca Franta solutia e mai putina interventie a statului, nu mai multa.
    • -3 (5 voturi)    
      UE trebuie sa stabileasca o constitutie si o lege (Marţi, 8 ianuarie 2019, 16:22)

      BlaBla1234 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Au încercat asta prin 2005 ... dar după referendumurile eşuate din Franţa şi Olanda ... au renunţat la ideea asta ... încercând apoi să federalizeze Europa prin uşa din dos ...
  • -18 (44 voturi)    
    Salvini un om foarte iubit in Italia (Luni, 7 ianuarie 2019, 16:53)

    Mondialul [utilizator]

    L-am vazut pe yt umbland prin Italia.
    Il simt italienii de partea lor.
    Mult succes.
    • +20 (44 voturi)    
      salvini un nepot al lui musolinii (Luni, 7 ianuarie 2019, 16:55)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

      atat ca rima, cat si ca fapte
      • -10 (24 voturi)    
        Sigur? Asa se comporta un dictator? (Luni, 7 ianuarie 2019, 17:57)

        Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Matteo Salvini's immigration law is passed in Italian parliament:
        https://www.youtube.com/watch?v=utlwiFYGOms
        • -8 (24 voturi)    
          excelent post (Luni, 7 ianuarie 2019, 22:21)

          jondo [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

          Guvernele progresiste ale tarilor occidentale care au semnat un tratat ce tradeaza violent interesele propriilor natiuni pe care cica le reprezinta, un tratat ce permite stramutarea populatiillor arabice si africane in Europa pt ca imigratia in tarile occidentale devine astfel UN DREPT al acelor primitivi...tratat semnat fara dezbateri publice, fara dezbateri parlamentare, caci daca s-ar afla adevarul cetatenii europeni ar respinge acele miostruozitati ce desfiinteaza natiunile europene...versus Salvini si ceilalti lideri de dreapta, demonizati de mass-media progresista (ca alta nu prea mai avem).

          E atat de simplu, de evident cine sustine civilizatia occidentala si cine o distruge.
          • +5 (9 voturi)    
            Din pacate, (Marţi, 8 ianuarie 2019, 7:52)

            ABBV [utilizator] i-a raspuns lui jondo

            pe de o parte , DA ai dreptate populatiile alea arabice sunt primitive. Pe de alta parte fac copii, pe care Europeni nu i mai fac. Cu o mare frica de colapsul sistemelor de pensii si a contractie economice ....oameni de la butoane fac ceea ce cred ei ca e de facut. Importa populatii arabice. Problema mare este alta ...ritmul este prea mare pentru a se reusi integrarea lor.
            Stiu ca poate e cinic ce am spus, dar nimic niciodat nu se face fara motiv. In cazul acesta motivul este economia care oarecum depinde de macar o crestere a populatiei.
          • +3 (7 voturi)    
            Fascistii se opun migratiei (Marţi, 8 ianuarie 2019, 16:20)

            tarsic [utilizator] i-a raspuns lui jondo

            Nimic nou sub soare. Pentru ei doar rasa alba e suprema, oricine altceva e un gunoi demn de dispret.
    • +8 (20 voturi)    
      La fel de iubit era si Mussolini (Luni, 7 ianuarie 2019, 17:38)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

      Si pe vremea lui nici nu erau postaci.
    • +12 (18 voturi)    
      Bravo (Luni, 7 ianuarie 2019, 18:08)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

      Fmm si pentru savini si pt mondialul.
    • -8 (20 voturi)    
      xzxzxzx (Luni, 7 ianuarie 2019, 18:11)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

      Cei care se uita si comenteaza aici nu stiu si nu-i intereseaza ce se intamplă in UE ! Asta e o problemă.
  • +10 (26 voturi)    
    Incredibil... (Luni, 7 ianuarie 2019, 17:04)

    iaurtica [utilizator]

    ce jos a decăzut clasa politică! A rezolvat deja toate problemele Italiei şi se ocupă de francezi? Cine şi ce îi dă acest drept? Mi se pare o instigare inacceptabilă şi iresponsabilă! Atunci când violenţa gratuită este lăudată şi preferată dialogului, democraţia dispare şi nu poate urma decât anarhia. Oare cine doreşte anarhie în Europa?
    • +9 (17 voturi)    
      Cine doreste anarhie? (Luni, 7 ianuarie 2019, 21:58)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui iaurtica

      Gasesti raspunsul in istorie. Hitler, Mussolini si in general regimurile fasciste fix asa au obtinut puterea.
    • -7 (21 voturi)    
      De ce? (Luni, 7 ianuarie 2019, 23:07)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui iaurtica

      Clasa politică italiană n-a decăzut cu nimic mai jos ca cea franceză.

      Să nu uităm ca Macron & vechilul său Edouard Philippe răgușeau comentând "iliberalismul", "lipsa de viziune și strategie economică" a italienilor cu orice ocazie. Să nu uitam de asemenea cât a cotcodăcit Macron despre deficitul bugetar italian ce la 2.97% (redus semnificativ între timp) care era prea aproape de limita de 3% a UE. Iar asta până prin Noiembrie 2018, când deja buba franțuzească dădea să pleznească.

      Cum s-au răstit un pic gileții galbeni la el, cum s-a scăpat in pantaloni și a început sa arunce cu pomeni teleormanene de ajuns deficitul francez spre 3.5%.

      Astea-s riscurile obrăzniciei: Cine are gura prea mare și spurcată o încasează până la urmă...
    • +2 (6 voturi)    
      Cam asa zicea si Ceausescu la TV pe 21 decembrie (Marţi, 8 ianuarie 2019, 1:24)

      iLiBERAL [utilizator] i-a raspuns lui iaurtica

      A criticat foarte aspru violentele de la Timisoara.
  • +13 (21 voturi)    
    Mda... (Luni, 7 ianuarie 2019, 17:34)

    ptzw [utilizator]

    Unii de extrema dreapta sustin manifestatiile violente. Daca se intampla la ei erau fericiti?
  • -9 (25 voturi)    
    Ei iata ca a venit momentul rasplatii (Luni, 7 ianuarie 2019, 17:57)

    Amerlocu [utilizator]

    La cat a cotcodacit claponul de la Elysee impotriva Italiei si politicilor "lipsite de oriozont" a celui mai recent guvern de acolo, iata ca a venit momentul retributiei: Cu popularitatea la pamant, incapabil sa miste economia, cu cel mai mare deficit bugetar din UE in urma cedarilor pe linie de la sfarsitul lui 2018, frantuzul prea las ca sa demisioneze n-are decat sa-si inghita acum portia.
  • -10 (24 voturi)    
    Sunteti copii ? (Luni, 7 ianuarie 2019, 18:34)

    Observatory [utilizator]

    Europa se schimba, socialismul ca și comunismul suna perfect ... pe hârtie , in realitate este o vrăjeala in cuvinte promițătoare ....
    Socialismul lui Micron este , controlul absolut al omul Ii de rand, taxe peste alte taxe , pentru a susține noi veniți care sunt plini de puturosenie ...

    I parte din Romani, au fost și încă sunt mari iubitori ai comunismului . Foarte mulți trântori care mâncau o pâine sub comunism, se țineau doar de ședințe : UTC, partid, sindicat, pana când si pionierii era organizați , totul sub controlul comunismului, sa nu rămână unul afara...sa aibă timp sa gândească altceva....periculos partidului comunism

    Bravo Italiei !
    • +9 (21 voturi)    
      Cand fascismul a ajuns la putere (Luni, 7 ianuarie 2019, 22:03)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Fix acelasi lucru l-a facut, si-a etichetat dusmanii politici ca fiind comunisti.

      Apoi, cand comunismul a venit in Europa, a procedat la fel, doar ca de data asta inamicii erau fascisti.

      Oamenii erau aceeasi, atunci le ziceau raspandaci, apoi turnatori iar acum se numesc postaci.
      • -9 (23 voturi)    
        Pune mana pe carte (Marţi, 8 ianuarie 2019, 1:13)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Fascismule doar o varietate de socalism.

        Partidul lui Hitler se numea "national socialist" si promova printre altele nationalizarea progresiva a a marilor afaceri (ca laburisii britanici) si
        lichidarea captialismuluii in general. Hitler ii ura pe socislistii clasici si pe comunisti pentru ca erau interantioanlisti.sau supusi direct Moscovei, altfel doctrinele lor erau extrem de apropiate. Tanarul Hitler a candidat de altfel la presedintia sovetului muncitrilor si soldatilor din Munchen. A pierdut la un scor strans si dupa aia nu a mai iertat niciodata comunismul internationalist. mai ales ca a fost invins de un evreu.

        Mussolinii a fost si el capetenia socialistilor din Forli si apoi din intreaga Emilia Romanga. A ajuns chiar redactor sef al cotidianului socialist "Avanti" - ziarul socialist cu cel mai mare tiraj din Europa. a fost de asemeena membru in CC si in comitetul restrans de conducere al partdiului socislist italian. Mituit de socislistii francezi in timpul razboiului ca sa faca propaganda pentru intrarea Italiei in razboi. A format o fractiune nationala e respingeau internaitonala socialista la care erau afiliati socialistii italieni (internationalisti ce raspandeua razboiul) . Acesta factiune a devneit partidul fascist. Si Musolinii a promovat o agenda sociala similara celor promiovate de restul socialstilor eurpeni numai c-a respins afilierea la directivele Moscovei, chiar daca in tinerete a fost amantul Angelicai Balabanova - una din adjunctele lui Lenin si s-a invartit in cercurile boslevicilor si mesevicilor rui din Elvetia unde se refugiase ca sa scape de serviciul militar in Italia....
        • +9 (11 voturi)    
          Tu ai inteles ce am scris? (Marţi, 8 ianuarie 2019, 14:49)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          Sau faci parte si tu din astia 42%?

          https://www.hotnews.ro/stiri-esential-21401074-circa-42-dintre-elevii-romani-15-ani-sunt-analfabeti-functional-nu-inteleg-citesc-studiu-centru-educational.htm
        • +7 (9 voturi)    
          fascism=socialism (Marţi, 8 ianuarie 2019, 15:14)

          barc [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          e o perla de rara prostie. Tu revolutionezi stiinta politica :)
          • 0 (0 voturi)    
            ti-a explicat omul (Marţi, 8 ianuarie 2019, 17:19)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui barc

            sau te faci ca nu stii ca partidul lui Hitler se numea National-Socialist mai exact Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei
            Deci va sa zica Partidul national socialist al muncitorilor germani(sau din Gemania),
            Comunistii erau intarnational-socialisti iar nazistii/fascistii national-comunisti. Amandoi sugeau de la aceeasi tzatza.
  • +11 (23 voturi)    
    de unde se vede ca (Luni, 7 ianuarie 2019, 21:07)

    ostrogotul [utilizator]

    populistii is prosti, indiferent de natie, asa ca aveti grija ce votati
  • +9 (29 voturi)    
    Salvini, Di Maio, Dragnea, Orban, vestele galbene (Luni, 7 ianuarie 2019, 22:49)

    atoni [utilizator]

    .... sunt sprijiniti de propaganda rusa. Brexit, Trump deasemenea!
    • -10 (26 voturi)    
      Si nu numai! (Marţi, 8 ianuarie 2019, 1:15)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui atoni

      Ai uitat de "cercurili imperialiste exploatatoare si agenturili di spionaj fasciste" de care vorgea Impuscatu' cu atata pasiune


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version