După săptămâni de discuții între președintele Donald Trump și liderii Congresului, activitatea anumitor sectoare ale guvernului Statelor Unite s-a oprit la sfârșitul acestei săptămâni, după ce negociatorii au nu au putut ajunge la un acord pentru a menține finanțarea integrală a guvernului, informează Mediafax.

HotNews.roFoto: Hotnews

Subiectul disputei este finanțarea construcției zidului de-a lungul graniței sudice a țării cu Mexicul. Camera Reprezentanților a adoptat un proiect de lege care prevede cei 5 miliarde de dolari pe care Trump îi solicită pentru zid, dar Senatul a redus considerabil suma.

Oprirea parțială afectează aproximativ 15% din forța de muncă federală, a declarat un oficial din administrație, deoarece majoritatea agențiilor și departamentelor, inclusiv Departamentul Apărării și Serviciul Postal, dispun de finanțarea necesară.

Sunt afectați circa 800.000 de angajați din Departamentele de Securitate Internă, Transport și alții.

Potrivit Federației Angajaților Guvernului, 420.000 de persoane a căror activitate a fost considerată "esențială" trebuie să lucreze fără plată, în timp ce alte 380.000 de persoane nu vor munci.

Administrația Trump a anunțat că oricine lucrează fără plată își va primi banii după ce se va ajunge la o înțelegere.

Ce agențiile și departamente sunt afectate de închidere:

Homeland Security. Departamentele care se ocupă de vămi, frontieră, imigrație și control vamal, securitatea transporturilor, Garda de coastă și serviciul secret sunt afectate de oprirea finanțării.

Dar majoritatea angajaților acestor agenții sunt considerați esențiali, deci vor trebui să lucreze fără plată până când proiectul de lege privind finanțarea guvernului va fi definitivat

Din cele 245.000 de persoane care lucrează sub umbrela departamentului, aproape 213.000 au fost considerate ca având o activitate esențială.

Housind and Urban Development. Dintre cei 7.500 de angajați ai departamentului, doar 343 vor lucra. Aproape 1.000 de persoane pot fi chemați să lucreze pentru sarcini specifice, pentru care nu vor fi plătite până la apariția legii.

Deși o parte din aceste autorități nu fac parte din guvernul federal și nu sunt obligate să își opească activitatea, o parte din finanțarea acestora este asigurată de guvernul federal.

The National Park Service, sub conducerea departamentului de Interne, va lucra cu personal redus. În conformitate cu planul de urgență, nu vor fi deschise parcurile naționale și nu vor fi furnizate servicii - inclusiv toalete, întreținerea instalațiilor și colectarea gunoiului.

Dar unii guvernatori s-au angajat să mențină activitatea, în Arizona, la Marele Canin și în New York, unde statul oferă finanțare pentru Statuia Libertății și Insula Ellis.

Departamentul de Transport. Din cei 55.000 de angajați ai departamentului, 20.400 vor fi trimiși în concediu. Acești angajați nu includ cea mai mare parte a Administrației Federale a Aviației, unde 24.200 vor lucra, sau Administrația Federală a Autostrăzilor, unde toți cei 2.700 de angajați sunt finanțați din alte surse.

Controlul traficului aerian, inspecțiile privind siguranța materialelor periculoase și investigațiile privind accidentele vor continua, dar unele reglementări, inspecții și audituri vor fi întrerupte.

Biroul Executiv al Președintelui. Aproximativ 1.100 din cei 1.800 de angajați ai biroului vor fi în concediu. Cea mai mare parte sunt din Biroul de Management și Buget, care îi ajută pe președinte să își implementeze politicile și obiectivele de buget.

Statele Unite s-au mai confruntat cu o situație asemănătoare la începutul acestui an.