Aeronava Lion Air care s-a prăbușit pe 29 octombrie în Marea Java, după decolarea de la Jakarta, nu ar fi trebuit să primească permisiunea de zbor din cauza unei probleme recurente, au declarat anchetatorii, care au stabilit că avionul nu era navigabil în cursul zborului anterior prăbușirii.

Nurcahyo Utomo, șeful Comitetului Național de Siguranță a Transporturilor din Indonezia, a prezentat miercuri concluziile preliminare ale anchetei privind accidentul aviatic din 29 octombrie, soldat cu decesul a 189 de persoane, relatează presa internațională citată de Mediafax.

Potrivit raportului preliminar, compania Lion Air a continuat să utilizeze avionul în pofida eșecului de a remedia o problemă recurentă cu indicatorul de viteză.

Această problemă s-a înregistrat inclusiv în cursul penultimului zbor al avionului, de la Bali la Jakarta, care a avut loc cu mai puțin de 24 de ore înainte de zborul fatal.

"În cursul (penultimului) zbor, avionul a înregistrat o problemă tehnică, însă pilotul a decis să continue". a declarat Nurcahyo Utomo.

"Avionul nu mai era navigabil și nu ar fi trebuit să continue" să zboare, a completat oficialul.

Investigatorii au recomandat companiei Lion Air să ia măsuri în vederea îmbunătățirii culturii în materie de siguranță, inclusiv în ceea ce privește documentarea lucrărilor de mentenanță efectuate la avioanele din dotarea sa.

Raportul preliminar nu indică o cauză precisă pentru producerea accidentului, iar raportul final al anchetei cel mai probabil va fi publicat abia anul viitor.

O aeronavă Boeing 737 MAX 8, a companiei Lion Air, s-a prăbuşit pe 29 octombrie, la aproximativ 13 minute după decolarea de la Aeroportul Internaţional Soekarno-Hatta din Jakarta. Toate cele 189 de persoane aflate la bord au decedat în urma accidentului.

Scafandrii au recuperat una din cutiile negre ale avionului, mai exact înregistratorul de date de zbor. Autorităţile continuă să caute cea de-a doua cutie neagră, anume înregistratorul de voce din cockpit.