Facebook și Amazon sunt printre companiile care se confruntă cu critici în ceea ce privește lobby-ul politic în Marea Britanie. Un nou raport redactat de Transparency International plasează giganții tech în topul companiilor netransparente cu privire la relațiile cu personaje sau organizații politice, scrie The Telegraph.

AmazonFoto: www.vpnsrus.com

Raportul privind implicarea politică, lansat în cursul zilei de ieri, avertizează că aproape trei sferturi din întreprinderile britanice trebuie să își revizuiască practicile urgent. Dintre 104 de companii multinaționale, organul anticorupție a constatat că 73% din întreprinderi nu au reușit să ,,dezvăluie în mod adecvat" care este natura relației pe care o au cu politicienii.

Un aspect evaluat de Transparency International a fost vizibilitatea activităților de lobby și modul în care companiile declară deschis care sunt asociațiile profesionale pe care le dețin.

Din acest punct de vedere, 42 de companii au primit calificativul "foarte prost", inclusiv nume marcante precum HSBC și Jaguar Land Rover.

Deși indexul a inclus companii dintr-o serie de sectoare, Facebook și Amazon au fost văzute ca fiind printre cele mai slabe companii din categoria ,,lobby responsabil", constatările Transparency International arătând că ambele au făcut publice strategii minimale de lobby.

Google, între timp, a obținut cel mai mic scor din așa-numitele companii FAANG - Facebook, Apple, Amazon, Netflix și Google - în ceea ce privește relația care există între angajații companiei și diferite structuri politice, dar și pentru folosirea unor perioade moarte în ceea ce îi privește pe foștii oficiali publici.