Produsele Dolce & Gabbana au fost retrase de pe site-urile de comerț chinezești, pe măsură ce reacția împotriva unei campanii de publicitate controversate crește, transmite BBC.
Firma a postat videoclipuri publicitare în cursul aceste săptămâni ilustrând un model din China care se luptă să mănânce paste și pizza cu bețișoare.
Campania a fost acuzată de trivializarea culturii chineze și de promovarea stereotipurilor.
Controversa riscă să scoată Dolce & Gabbana de pe una dintre cele mai mari piețe de lux din lume. Celebritățile locale au solicitat boicotarea mărcii.
Criza mărcii a fost agravată atunci când mesajele despre care se presupunea că au fost scrise de co-fondatorul Stefano Gabbana, care includeau comentarii ofensive despre poporul chinez, au devenit virale.
Compania și-a cerut scuze pentru incident, dar susține că la mijloc este vorba despre o neînțelegere - conturile lui Gabbana de Instagram au fost sparte.
,,Nu avem decât respect pentru China și oamenii din China", au scris reprezentanții companiei.
Nu este prima dată când Dolce & Gabbana naște controverse.
În aprilie, D&G a publicat o campanie pe Weibo care a arătat oameni săraci în zonele limitrofe ale Beijingului fotografiate cu modele Dolce & Gabbana, înaintea unui prezentări de modă din oraș.
Imaginile au fost criticate pentru promovarea unor stereotipuri și pentru promovarea selectivă a părții sărace a Beijingului.
Dolce & Gabbana a provocat controverse și în 2016, atunci când a numit un obiect de încălțăminte în colecția sa de primăvară / vară ,,sandale de sclavi".