Marocul cu două viteze/ Criticii proiectului feroviar acuză accentuarea disparităților economice dintre regiuni

de A.Z.     HotNews.ro
Vineri, 16 noiembrie 2018, 6:29 Actualitate | Internaţional


TGV marocan
Foto: ONCF
Marocul a inaugurat, joi, cel mai rapid tren din Africa, care va reduce timpul de călătorie între centrele comerciale și industriale Casablanca și Tangier. Criticii proiectului sunt de părere că investiția va duce la dezvoltarea disproporționată a diverselor regiuni din Maroc în detrimentul altora, care duc lipsa unui serviciu feroviar de bază, relatează Reuters.

După șapte ani de lucru pentru construcția liniei de cale ferată de mare viteză, regele Mohammed al VI-lea și președintele francez Emmanuel Macron au intrat în tren pentru călătoria inaugurală din Tangier către capitala Rabat.

Trenul, care a fost testat la o viteză de 357 km pe oră și poate ajunge să ruleze la 320 km (198 mile) pe oră, va înjumătăți durata de călătorie de la Casablanca-Tangier la 200 km (124 mile) parcurși în două ore. Trenul este de două ori mai rapid decât Gautrain, trenul de mare viteză din Africa de Sud, care leagă aeroportul internațional din Johannesburg de cartierul financiar al orașului Sandton.

Linia de mare viteză a fost finalizată în schimbul unei investiții totale de 22,9 miliarde de dirhame (2,4 miliarde dolari), potrivit agenției de știri MAP. Oficialii responsabili pentru probleme de transport nu au fost disponibili imediat pentru comentarii.

Marocul a cumpărat 12 trenuri de mare viteză de la grupul francez Alstom care va fi operat de ONCF feroviar de stat, care așteaptă anual șase milioane de pasageri pentru noul serviciu disponibil.

Dar criticii percep proiectul ca simbolizând conturarea unui Maroc cu două viteze, accentuând în continuare disparitățile dintre teritorii, deoarece regiuni vaste din sud și orașe-cheie precum Agadir rămân fără un serviciu feroviar de bază.

O deraiere a trenurilor de lângă Kenitra, la 15 km nord de Rabat, care a ucis șapte persoane și a rănit alte 125, a declanșat apeluri pentru o alocare mai bună a resurselor, acordând prioritate îmbunătățirii siguranței și infrastructurii, precum și punctualității serviciilor feroviare de bază .

Mai multe despre proiectul feroviar marocan poți citi aici.

















178 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Ce rost au criticile? (Vineri, 16 noiembrie 2018, 8:26)

    BEDE [utilizator]

    Adică, să nu investească pentru dezvoltarea legăturilor dintre centrele urbane cele mai dezvoltate? Dacă există o legătură între ele, atunci, pe lângă calea ferată se mai pot dezvolta și alte orașe.
    Sau, ce ar vrea unii? Să facă o cale ferată între două sătuce cu populație puțin numeroasă? Nerentabil.
    Oricum, măcar dacă la noi în țară am avea de criticat măsuri de acest gen! Aici căile ferate sunt mai rău decât în 1938 și autostrăzi mai deloc, deși se cheltuiesc miliarde.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version