Marocul a inaugurat, joi, cel mai rapid tren din Africa, care va reduce timpul de călătorie între centrele comerciale și industriale Casablanca și Tangier. Criticii proiectului sunt de părere că investiția va duce la dezvoltarea disproporționată a diverselor regiuni din Maroc în detrimentul altora, care duc lipsa unui serviciu feroviar de bază, relatează Reuters.

TGV marocanFoto: ONCF

După șapte ani de lucru pentru construcția liniei de cale ferată de mare viteză, regele Mohammed al VI-lea și președintele francez Emmanuel Macron au intrat în tren pentru călătoria inaugurală din Tangier către capitala Rabat.

Trenul, care a fost testat la o viteză de 357 km pe oră și poate ajunge să ruleze la 320 km (198 mile) pe oră, va înjumătăți durata de călătorie de la Casablanca-Tangier la 200 km (124 mile) parcurși în două ore. Trenul este de două ori mai rapid decât Gautrain, trenul de mare viteză din Africa de Sud, care leagă aeroportul internațional din Johannesburg de cartierul financiar al orașului Sandton.

Linia de mare viteză a fost finalizată în schimbul unei investiții totale de 22,9 miliarde de dirhame (2,4 miliarde dolari), potrivit agenției de știri MAP. Oficialii responsabili pentru probleme de transport nu au fost disponibili imediat pentru comentarii.

Marocul a cumpărat 12 trenuri de mare viteză de la grupul francez Alstom care va fi operat de ONCF feroviar de stat, care așteaptă anual șase milioane de pasageri pentru noul serviciu disponibil.

Dar criticii percep proiectul ca simbolizând conturarea unui Maroc cu două viteze, accentuând în continuare disparitățile dintre teritorii, deoarece regiuni vaste din sud și orașe-cheie precum Agadir rămân fără un serviciu feroviar de bază.

O deraiere a trenurilor de lângă Kenitra, la 15 km nord de Rabat, care a ucis șapte persoane și a rănit alte 125, a declanșat apeluri pentru o alocare mai bună a resurselor, acordând prioritate îmbunătățirii siguranței și infrastructurii, precum și punctualității serviciilor feroviare de bază .

Mai multe despre proiectul feroviar marocan poți citi aici.