Companiile dar și cetățeni bogați din China vând din ce în ce mai multe avioane private, din cauza încetinirii economiei, iar americanii se înghesuie să găsescă modele rare, relatează Mediafax citând Reuters.

HotNews.roFoto: Hotnews

„Bunurile de lux cum sunt avioanele private sunt de regulă primele scoase la vânzare de companiile care nu și le mai permit”, spune James Coak, vice-președinte pentru dezvoltare internațională la Titan Aviation.

Până în prezent 15 din cele 268 de avioane private care au baza sau sunt înregistrate în China au fost vândute în afara țării, față de media anuală de 10 din perioada 2014 – 2017. Analistul Daniel Hall de la FlightAscend crede că numărul avioanelor vândute de chinezi va ajunge la 20 în acest an.

Jumătate din vânzările acestui an au mers în SUA, spune Hall, unde piața își revine, după criza din 2008, din cauza regimului mai lejer de impozitare a companiilor ce dețin avioane private. Sentimentele mai bune din Statele Unite coincid cu un declin în optimismul deținătorilor de avioane din China, conform unui studiu al Asian Sky Group din Hong Kong.

„Mailul meu este plin de oferte de la brokeri sau proprietari care au avioane de vânzare”, spune Jackie Wu, președintele JetSolution Aviation Group din Hong Kong. Wu apreciază o creștere cu 23% a vânzărilor din China, în comparație cu anul precedent.

De obicei, între 6 și 9% din cele 21.284 de avioane private din lume sunt scoase la vânzare. Prețul unui avion Gulfstream G450 este 11 milioane de dolari la mâna a doua față de 38,9 milioane de dolari preț de catalog în 2008.