Verdictul CEDO: Defăimarea Profetului Mohamed nu se încadrează la libertate de exprimare

de Anda Zahiu     HotNews.ro
Vineri, 26 octombrie 2018, 7:34 Actualitate | Internaţional


Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO)
Foto: CEDO
Defăimarea Profetului Mohamed,,trece de limitele acceptabile ale unei dezbateri obiective” și ,,ar putea naște prejudecăți, punând astfel în pericol pacea religioasă”. Aceasta este motivarea deciziei luată de Curtea Europeană pentru Drepturile Omului (CEDO) ieri, sprijinind o decizie anterioară a unei curți de judecată cu statut inferior CEDO, transmite trtworld.com.

Decizia luată de un complet de judecată format din șapte judecători a fost luată în contextul desfășurării unui proces ce are ca obiect evenimente petrecute în 2009. Atunci, o profesoară de origine austriacă identificată ca doamna S. a ținut două seminare intitulate ,,Informații de bază despre islam” în care a defăimat căsnicia profetului.

Potrivit deciziei exprimate de CEDO, Curtea Regională pentru Fapte Penale din Viena a condamnat-o pe profesoară în 2011 pentru defăimarea doctrinelor religioase.

Aceasta a fost amendată cu suma de 547 $ și, pe lângă această amendă, a fost obligată să plătească toate cheltuielile de judecată.

,,Doamna S. a făcut înaintat un apel la Curtea de Apel din Viena, însă decizia a rămas neschimbată. Cererea de reînnoire a apelului a fost respinsă în 2013 de Curtea Supremă din Austria”, mai este precizat în motivarea deciziei.

,,Bazându-se pe articolul 10 (libertatea de exprimare), doamna S. a susținut că instanțele naționale au eșuat în a analiza declarațiile sale prin prisma dreptului său la liberă exprimare.”

Decizia CEDO dată ieri precizează că instanțele naționale au analizat minuțios argumentele doamnei S. și că ,,instanțele naționale au înaintat argumente relevante și suficiente” în sprijinul verdictelor exprimate.


















2779 vizualizari

  • +25 (69 voturi)    
    Ce înseamnă defăimare? (Vineri, 26 octombrie 2018, 7:46)

    BEDE [utilizator]

    Dacă prezentarea unor fapte care nu sunt bune înseamnă defăimare, atunci e tare trist. Așa se poate vorbi de defpimarea cruciaților sau de defăimarea inchiziției când spui despre relele pe care le-au făcut.
    Dacă spui că Mahomed a fost un om politic care a urmărit să câștige puterea și a recurs la război pentru aceasta, este oare defăimare? Este oare defăimare să spui că Mahomed a fost un războinic, așa cum a consemnat istoria? Sau, cumva trebuie să rescriem istoria pentru "pacea religioasă"? Nu cumva pacea religioasă ar însemna islamizarea Europei? Nu ar fi aceasta la fel de rău ca inchiziția? Să admiem ca islamul să se impună prin teroare?
    • +26 (62 voturi)    
      Poti sa-l injuri pe Iisus, dar nu pe Mohamed, (Vineri, 26 octombrie 2018, 8:24)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      ca daca il injuri pe Mohamed te trezesti atacat ca redactia Charlie Hebdo, fiindca musulmanii sunt atat de toleranti.
    • -1 (47 voturi)    
      Iar daca il unjuri pe Mahomed (Vineri, 26 octombrie 2018, 9:05)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Impiedici musulmanizarea Europei, sau la ce ajuta ?
      • +25 (43 voturi)    
        Da (Vineri, 26 octombrie 2018, 11:35)

        zizi_m [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        exact asta faci.
        Ii obisnuiesti cu faptul ca aici putem facem misto de orice credinta. Ca Europa e seculara.
      • +13 (13 voturi)    
        ajuta (Vineri, 26 octombrie 2018, 17:14)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        La preluarea gazetelor incomode
    • -7 (45 voturi)    
      defaimare=minciuni (Vineri, 26 octombrie 2018, 9:10)

      parush [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      decizia CEDO are dublu sens, si minciunile impotriva lui Isus pot fi calificate drept defaimare. De exemplu daca cineva spune ca lui Isus i-au placut femeile si a si facut sex cu una, asta e defaimare, nu e libertate de exprimare, pentru ca e o minciuna care naste prejudecati si poate afecta pacea religioasa.
      • +13 (27 voturi)    
        Piesa Evanghelistii (Vineri, 26 octombrie 2018, 16:45)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui parush

        Pai in cazul asta, vreau sa o vad pe Alina Mungiu la inchisoare, sau macar amendata.
  • +11 (45 voturi)    
    jalnic... (Vineri, 26 octombrie 2018, 7:56)

    Stapanu [utilizator]

    mai ramane sa auzim despre ce-i firesc & nu, vaiii, prin lege
  • +20 (72 voturi)    
    O fi Trump grobian, (Vineri, 26 octombrie 2018, 8:07)

    graveyard_shift [utilizator]

    dar as prefera sa traiesc intr-o tara condusa de unul ca el decat intr-una in care o Curte care se defineste ca aparatoare a drepturilor omului vine cu o astfel de decizie. Trist.
    • -15 (63 voturi)    
      Tu deja traiesti intr-o tara Trumpista, (Vineri, 26 octombrie 2018, 8:25)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

      Rusia. Trebuie sa fii troll rusnac sa postezi asemenea aberatii.
      • 0 (34 voturi)    
        Dragă (Vineri, 26 octombrie 2018, 11:17)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        ești sărit bine de pe fix...
      • +9 (19 voturi)    
        m-ai prins (Vineri, 26 octombrie 2018, 19:04)

        graveyard_shift [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        stai in continuare cu ochii holbati pe cnn, gura deschisa ca sa inghiti pe nemestecate povestile lor si neaparat tine-ti mintea inchisa, ca peste tot in jurul tau sunt trolli trumpisti si putinisti care vor sa te abata de la calea cea dreapta! tot inainte, ca pionierii!
        • -7 (15 voturi)    
          Corect, presa e de vina (Sâmbătă, 27 octombrie 2018, 11:45)

          marius67 [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

          https://i.imgur.com/ArKY4EO.jpg
  • +32 (34 voturi)    
    sa nu-i mai lase nici pe muslimi la virgine (Vineri, 26 octombrie 2018, 8:50)

    rov [utilizator]

    daca tot se interzic povestile...
  • +19 (43 voturi)    
    Căsnicia (Vineri, 26 octombrie 2018, 9:51)

    feroviarul123 [utilizator]

    Cred că de fapt e vorba de căsătoria cu Aisha şi la faptul că a violat o fetiţă de 9 ani.
    • -9 (29 voturi)    
      Defaimare (Vineri, 26 octombrie 2018, 13:55)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Vezi ca te trimite CEDO la inchisoare.
    • -15 (45 voturi)    
      Care viol ? (Vineri, 26 octombrie 2018, 14:31)

      delco [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Despre ce viol vorbesti ? Casatoria s-a facut la 9-11 ani, dar nu s-a consumat decat la maturitatea fetei. E o legenda asta cu violul raspandita de gruparile fundamentalist crestine si de islamofobi.
      • +19 (39 voturi)    
        Fals (Vineri, 26 octombrie 2018, 16:40)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui delco

        Casatoria s-a facut la 6 ani si s-a consumat la 9 ani.
        • +11 (29 voturi)    
          Conform istoricilor musulmani (Vineri, 26 octombrie 2018, 20:26)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          ...ibn-Ishaq si Muhammad al-Bukhari, "profetul" s-a casatorit cu Aisha cand aceasta avea 6 ani, iar mariajul s-a "consumat" cand Aisha avea 9 ani.

          Mariajul cu fete foarte tinere, era un element cultural cu care arabii se mandreau la timpul respectiv (ii asocia barbatului un statut mai elevat in societate) ... de asta nu era deloc taboo, in epoca aia, sa relatezi sau sa te mandresti cu astfel de ispravi.
          • -11 (21 voturi)    
            Sursele sunt contradictorii (Vineri, 26 octombrie 2018, 23:25)

            delco [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

            Nu se stie precis varsta fetei, variaza intre 9 si 19 ani. Dar casatoriile la varste fragede nu erau ceva specific islamului, si in crestinism a existat aceasta traditie, dar casatoria se consuma doar dupa ce fata era considerata matura dpdv biologic.

            Agnes of France avea 12 ani cand s-a casatorit cu Andronicus Comnenus, imparatul Bizantului, Elizabeth of Portugal tot 12 ani avea cand s-a casatorit cu regele Denis al Portugaliei.
            • +11 (21 voturi)    
              Sursele nu sunt deloc contradictorii (Sâmbătă, 27 octombrie 2018, 6:28)

              gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui delco

              Sursele relativ contemporane cu Mohamed sunt putine, iar ibn-Ishaq si al-Bukhari sunt cele mai importante! Si tocmai sursele astea sustin povestea.

              Ibn Hisham, alta sursa din perioada lui Mohamed, confirma si el povestea casatoriei la 6 ani si a consumarii ei la 9 ani, cand Mohamed avea 53 de ani.

              Surse care sa dea o varsta de 17-19 ani pentru Aisha in momentul consumarii casatoriei nu exista!!! Asta poate si din cauza ca Mohamed a murit la 61 de ani :)

              Asa ca mai usor cu scornelile ca nu tine :)

              Moda cu negarea varstei Aishei (asa cum e ea data de istoricii contemporani cu Mohamed) a venit, in cea mai mare parte mult mai tarziu, prin secolele 19-20 si are baze ideologice, revizioniste si cam zero fundament istoric.

              Ai dreptate la un singur punct: ca si in crestinism se faceau casatorii la varste fragede. Asta nu schimba insa cu nimic faptele in ceea ce-i priveste pe Aisha si Mohamed.
              • -13 (15 voturi)    
                Sunt multe contradictii (Sâmbătă, 27 octombrie 2018, 10:38)

                delco [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

                Ele provin din faptul ca ca multe scrieri au fost concepute la sute de ani dupa moartea lui Mohamed si unele dintre ele scrise de persoane foarte in varsta. Ele vin in contradictie atat cu alte afirmatii facute de aceiasi autori cat si cu scrierile altor autori.
                https://themuslimtimes.info/2012/09/19/ayeshas-age-at-the-time-of-her-marriage-a-response-to-innocence-of-muslims

                Important este ca acuzatia de viol nu se sustine in nici un fel, nici cea de pedofilie. Violul presupune un act sexual impotriva vointei victimei, aici nu avem nici o marture in acest sens, avem o casatorie incuviintata chiar de parintii fetei.

                Nici cea de pedofilie nu se sustine, prima sotie a fost chiar mai in varsta decat el si nu sunt cunoscute relatii cu copile in intreaga sa viata. Aisha este cea mai tanara dintre sotiile sale, insa varsta trebuie interpretata in contextul epocii, cand fetele erau casatorite foarte devreme si, cel mai important, consumarea casatoriei nu avea loc decat dupa maturizarea biologica.

                Coranul mentioneaza clar acest lucru, deci e ilogic sa credem ca Mohamed si-ar fi incalcat incalcat propriile porunci, iar supusii sai ar fi scris deschis depre acest lucru. Evident e o interpretare eronataa textelor religioase.

                Casatoria s-a incheiat la o varsta mica, insa consumarea ei a avut loc dupa maturizarea fetei, posibil ca aceasta maturizare sa fi avut loc mai devreme.
                • +1 (3 voturi)    
                  sexul cu minori este viol (Sâmbătă, 27 octombrie 2018, 19:01)

                  gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui delco

                  Mai ales daca minorul are 9 ani, si chiar daca nu exista dovezi ca minorul s-ar fi opus, si chiar daca parintii minorului "incuviinteaza". Asta e legea in toate statele civilizate.

                  Conceptul de maturizare biologica nu exista pe vremea lui Mahomed (el s-a nascut in a 2-a jumatate a secolului 19).

                  Sexul cu minori, mutilarea genitala feminina sau sclavia sunt orori ale vremurilor respective, orori sustinute si incuviintate de Mohamed si multi altii.


                  QED!
                  • 0 (2 voturi)    
                    Gresesti (Duminică, 28 octombrie 2018, 10:59)

                    delco [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

                    Judeci lucrurile din trecut dupa standardele de azi. Istoria se judeca conform contextului istoric, altfel ajungi la interpretari eronate. Vlad Tepes ar putea fi considerat criminal dupa standardele de azi. Atunci nu existau legi care sa interzica casatoria la varste mici, dar erau reguli care trebuia respectate si atunci.

                    Fata a fost incredintata de parinti, nu a fost fortata in nici un fel si casatoria s-a consumat la maturitatea biologica, adica dupa aparitia mestruatiei. Menarha era cunoscuta de toate civilizatiile si semnifica maturizarea fetei. In conditiile grele din trecut cand speranta de viata era scazuta familiile isi casatoreau copiii foarte devreme pentru a le spori sansele de reproducere si a le asigura urmasi. Toate civilizatiile faceau asta, ar fi absurd sa-i acuzam pe toti de viol.

                    The numerous references to child marriage in the 16th- century Responsa literature and other sources, shows that child marriage was so common, it was virtually the norm. In this context, it is important to remember that in halakha, the term ‘minor’ refers to a girl under twelve years and a day. A girl aged twelve and a half was already considered an adult in all respects.

                    In Ancient Greece, early marriage and motherhood for girls was encouraged. Even boys were expected to marry in their teens. Early marriages and teenage motherhood was typical. In Ancient Rome, girls married above the age of 12 and boys above 14. In the Middle Ages, under English civil laws that were derived from Roman laws, marriages before the age of 16 were common. In Imperial China, child marriage was the norm.

                    Historically within the Catholic Church, prior to the 1917 Code of Canon Law, the minimum age for a dissoluble betrothal (sponsalia de futuro) was 7 years in the contractees. The minimum age for a valid marriage was puberty, or nominally 14 for males and 12 for females.
                    https://en.wikipedia.org/wiki/Child_marriage#History
        • -8 (18 voturi)    
          Nu e asa (Vineri, 26 octombrie 2018, 23:13)

          delco [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          https://www.theguardian.com/commentisfree/belief/2012/sep/17/muhammad-aisha-truth

          Practica casatoriilor cu fete foarte tinere o gasim si in crestinism, dar la fel ca in islam casatoria se consuma la maturitatea fetei. De exemplu logodna lui Richard II cu Isabel of France a avut loc cand ea avea doar 7 ani.
          • +10 (14 voturi)    
            Guardian (Sâmbătă, 27 octombrie 2018, 13:28)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui delco

            Sa fi fost asemenea informatii in Biblie, cu sunt in Hadith, feministele si-ar fi revarsat furia in The Guardian impotriva crestinilor. Criteriul nu e adevarul sau contextul istoric, ci daca e in beneficiul minoritatilor si in detrimentul majoritarilor. E drept, in Londra minoritatea si majoritatea s-au cam inversat, dar nu conteaza, bine le-au facut sa pedepseasca crestinii pentru relele istoriei.
            • 0 (2 voturi)    
              Cauta si vei gasi (Sâmbătă, 27 octombrie 2018, 22:09)

              delco [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

              Now therefore kill every male among the little ones, and kill every woman that hath known man by lying with him. But all the women children, that have not known a man by lying with him, keep alive for yourselves. Numbers 31:17-18
              Si interpretarea:
              The male children are put to death in order that the race of idolaters may be extirpated. The older women are also slain as having been the prime cause of the apostasy, and likely to lead the people astray at a future time. The women-children, or young females, are spared, and are taken as slaves or wives, being probably adopted into the Hebrew nation as proselytes
              https://www.studylight.org/commentaries/dcb/numbers-31.html
  • +5 (35 voturi)    
    eh.. (Vineri, 26 octombrie 2018, 12:05)

    AndJorj [utilizator]

    defaimarea lui Hristos nu numai ca face parte drepturile fundamentale ale omului si a libertatii de expresie, dar este chiar indicata. In schimb, orice referire cu nuanta negativa la adresa profetului este interzisa.

    De aia ii zice corectitudine "politica", pentru ca daca era corecta nu ii mai zicea si politica.
  • +22 (26 voturi)    
    CEDO a confirmat deciziile anterioare (Vineri, 26 octombrie 2018, 15:15)

    demetru [utilizator]

    deci sunt mai multe instante care au decis la fel. Oare caricaturile cu Mohamed se incadreaza la defaimare sau e considerat umor si libera exprimare ? Ma intreb ce a afirmat femeia aceea de s-a considerat defaimare.
  • +7 (39 voturi)    
    WTF Hotnews! (Vineri, 26 octombrie 2018, 17:01)

    tudor74 [utilizator]

    Inainte sa sariti cu minusurile, nu sunt musulman, nici macar crestin nu sunt, sunt ateu.

    Ati tradus aiurea HN!
    CEDO recunoaste dreptul de a critica religii, dar nu la modul in care le-a facut profesoara (DS).
    In speta, DS la numit pedofil pe Mohamed, cand de fapt e vorba de child marriage, lucru care se intampla si in Europa la acea vreme.

    Chiar si asa, ingrijoratoare decizia CEDO, sper sa nu ne indreptam spre evul mediu cu legi care ma pedepsesc pt ce gandesc si spun despre niste basme!

    "The ECHR recognized that freedom of religion did not exempt people from expecting criticism or denial of their religion.

    However, it found that the woman's comments were not objective, failed to provide historical background and had no intention of promoting public debate.

    stirea integrala pe DW

    https://www.dw.com/en/calling-prophet-muhammad-a-pedophile-does-not-fall-within-freedom-of-speech-european-court/a-46050749
    • +4 (14 voturi)    
      Kangaroo courts (Vineri, 26 octombrie 2018, 20:29)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Argumentarea curtii e ridicola: "profetul" s-a insurat cu un copil de 6 ani si a facut sex cu ea 3 ani mai tarziu, conform istoricilor musulmani ibn-Ishaq si Al-Bukhari.

      Child marriage, intre un adult de 50 de ani si o fetita de 6 ani, nu e pedofilie ...chiar daca mariajul se "consuma" cand ea are 9 ani :)
    • 0 (10 voturi)    
      De-ar fi asa... (Vineri, 26 octombrie 2018, 21:46)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Pai atunci sa fie interzis sa mai numesti pe cineva din trecut rasist, de ex. Robert E. Lee, de vrede ce pe vremea aia sclavia negrilor era legala. Charlottsville ar trebui sa fie aclamat ca un moment cheie al libertatii de exprimare si al respecterai contextului istoric. Cine critica cruciadele si inchizitia cum nu-mi place mie si catolicilor conservatori sa aiba parte de tratamentul profesoarei S.
    • +1 (9 voturi)    
      Asa am inteles si eu (Vineri, 26 octombrie 2018, 22:36)

      visury [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      nu e vorba de interzicerea criticii, doar de separarea criticii de defaimare. Din pacate unii confunda critica legitima cu aruncatul cu laturi.
  • +4 (16 voturi)    
    Decizia e luata de frica (Vineri, 26 octombrie 2018, 19:45)

    Liv0007 [utilizator]

    Daca ajungi sa cedezi din cauza terorii, e semn de slabiciune si dai incredere unora care comit crime pe baza unor povesti nemuritoare.
    Oare daca cer sa se inceteze cu defaimarea balaurilor din cartile de povesti sau a lupilor, am castig de cauza la CEDO?
    Lupii au mai mult de suferit de pe urma defaimarii decat Mohamed.
  • +6 (20 voturi)    
    uite asa.. europa se autodistruge din interior (Vineri, 26 octombrie 2018, 20:30)

    qwerasdf [utilizator]

    ce rachete, ce tancuri rusesti... baga niste imigranti in sacul cu mere si ai facut totul praf pana la primavara
  • +7 (21 voturi)    
    ISLAMUL CISTIGA TEREN (Vineri, 26 octombrie 2018, 22:11)

    dincannes [utilizator]

    … 2000 de moschei in Franta si iata CEDO deja la pamint !
    Multi romani n-au inteles ca democratia, asa zisa egalitate, trebuie sa aibe limite (constitutionale) pentru a se apara de obraznici (Lgbt-isti, de exemplu).


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version