Din mai şi până acum, pe Facebook s-a afişat publicitate electorală pentru alegerile din SUA în valoare de 256 de milioane de dolari, iar printre firmele care au plătit pentru a influenţa prezenţa la vot şi opţiunile americanilor se află nume mari, cum ar fi Exxon Mobil şi un producător de îngheţată deţinut de Unilever, arată Reuters, citat de Agerpres.

HotNews.roFoto: Hotnews

Informaţiile au fost obţinute din baza de date a Facebook, care permite căutarea unor astfel de informații.

Reuters observă că de obicei sunt disponibile online puţine date despre publicitate şi cheltuielile în acest domeniu ale fiecărei firme. Tranasparenţa crescută a reţelei sociale Facebook a dezvăluit multe detalii privind interesele investitorilor în alegerile parţiale care vor avea loc în Statele Unite pe 6 noiembrie.

Potrivit Reuters, Ad Archive Report, baza de date la care Facebook a deschis accesul marţi, are unele avantaje faţă de produsele corporaţiei Alphabet: este mai uşor de folosit decât instrumentul similar privind reţeaua Twitter şi acoperă un număr mai mare de cumpărători de publicitate decât Google.