Președintele chinez Xi Jinping a inaugurat astăzi cel mai lung pod maritim din lume. Proiectul a costat 20 de miliarde de dolari și construirea lui a durat 9 ani, scrieCNN.

pod ChinaFoto: YouTube

Podul, inaugurat în cadrul unei ceremonii în orașul sudic Zhuhai, are o lungime de 55 de kilometri (34 de mile) și leagă China continentală de teritoriile semi-autonome din Hong Kong și Macao.

Acesta este un element-cheie al planului Chinei de creare a unei zone de golf, care acoperă 56.500 kilometri pătrați din zona de sud a țării și cuprinde 11 orașe, inclusiv Hong Kong și Macao, care găzduiesc un număr de 68 de milioane de locuitori.

"Declar deschis podul Hong Kong - Macao - Zhuhai", a spus Xi într-un discurs de câteva secunde înainte de proiectarea pe un ecran uriaș a unor imagini cu podul.

Anunțul a fost salutat cu aplauze din partea sutelor de invitați, printre care liderii orașelor Hong Kong și Macao, Carrie Lam și Fernando Chui și secretarul de partid al Guangdong Li Xi.

Podul va fi deschis publicului pentru prima dată miercuri.

Construcția a început acum nouă ani și trebuia să fie gata în 2016, dar au fost multe amânări din cauza dificultăților tehnice de execuție. Segmentul cel mai complicat a fost tunelul subteran de 6,7 km care a fost realizat din 33 de elemente uriașe, fiecare cântărind 80.000 de tone. Tunelul a fost construit între două insule artificale de 100.000 mp fiecare. La construcția podului s-au folosit 400.000 de tone de oțel, de aproape cinci ori mai mult decât la celebrul Golden Gate din San Francisco.

În plus, podul a fost construit să reziste la super-taifunuri, la vânturi puternice și lla seisme de până la 8 grade pe scara Richter. Autorritățile chineze spun că realizarea acestui pod este parte a unui plan de constituire a unei zone metropolitane speciale - Greater Bay Area - care ar încorpora 11 orașe din zona de coastă, cu 68 de milioane de locuitori, incluzând aici și Macao și Hong Kong.

Chinezii spun că va fi mult mai ușor pentru cei care fac naveta între China continentală și orașele insulare, fiindcă timpii de parcurs vor fi de peste patru ori mai mici.

În Hong Kong există și voci critice care spun că legăturile de transport deja erau bune și că nu era nevoie de un astfel de mega-pod la care Hong Kong a contribuit cu o sumă foarte mare raportat la populație: 9 miliarde dolari.

Criticii mai spun că acest nou pod va duce numărul de turiști la cote inimaginabile și orașul va fi cu totul blocat. Hong Kong este vizitat anual de peste 50 de mlioane de persoane și chiriile sunt cele mai mari din lume.

În plus, posesorii de mașini din Hong Kong nu vor putea trece podul fără un permis special și cei care vin în Hong Kong vor trebui să parcheze undeva în zona portului și apoi să se deplaseze cu alte mijloace de transport, orașul fiind deja sufocat de trafic.

Sursa; CNN