Facebook, Google și alți giganți tech au adoptat un cod de conduită prin care își propun să rezolve problema răspândirii știrilor false, deoarece reprezentanții companiilor se tem că acestea ar putea influența alegerile, susține Comisia Europeană, informează Reuters.

HotNews.roFoto: Hotnews

Companiile susțin că acesta este începutul unor acțiuni prompte împotriva știrilor false și că, de acum înainte, întenționează să reglementeze cu atenție această zonă. Codul de conduită face referire la analiza atentă a reclamelor pe conturile unde apar știri false și folosirea unor filtre care verifică informația pentru a filtra conținutul real de cel mincinos sau speculativ, susține Comisia.

Un grup de consultanți media critică giganții tech. Aceștia sunt de părere că este nevoie de măsuri concrete în lupta cu răspândirea știrilor false.

Cu alegerile parlamentare din UE programate pentru luna mai, Bruxelles dorește să rezolve problema amestecului străin în campaniile electorale. Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Grecia, Polonia, Portugalia și Ucraina vor găzdui, de asemenea, alegeri naționale în cursul anului următor.