Noi temeri pentru libertatea presei în Ungaria

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 20 septembrie 2018, 4:26 Actualitate | Internaţional


Viktor Orban
Foto: Agerpres/EPA
Sosirea unui om de afaceri ungar, aliat al lui Viktor Orban, în structura de finanțare a principalului site de știri al țării, renumit pentru independența sa, a accentuat marți temerile legate de schimbarea tonului și libertății editoriale a publicației. Peisajul mediatic ungar a fost modificat radical de la revenirea la putere, în 2010, a premierului național conservator acuzat de mulți experți internaționali de subminarea libertății presei, potrivit Rador.

Acest sector se confruntă cu un nou val de tulburări de la realegerea d-lui Orban pentru un al treilea mandat în aprilie. Ultima schimbare: agenția de publicitate responsabilă pentru vânzare de spații publicitare pe site-ul Index.hu, principalul site independent de știri din Ungaria, a fost vândută unor investitori, unul dintre cei doi fiind întreprinzător și politicianul Jozsef Oltyan, potrivit comunicatelor de presă date luni de vânzătorului și de cumpărător.

Jozsef Oltyan este membru al Partidului Creștin Democrat KDNP, aliat al partidului Fidesz al lui Viktor Orban, și este autorul mai multor comentarii care critică media independentă sau de opoziție, inclusiv Index. Acest site a publicat cu regularitate investigații care pun sub semnul întrebării politica și conducerea guvernului ungar. Marţi, câteva zeci de jurnaliști de la Index au solicitat apărarea independenței lor editoriale.

"Vrem doar să continuăm să facem ceea ce am făcut până acum, să producem cel mai bun ziar posibil, independent de dreapta sau de stânga", afirmă comunicatul lor. Noii proprietari au asigurat, într-un comunicat, că vânzarea nu ar avea nicio consecință asupra liniei ziarului. Temerile legate de Index sunt, totuși, accentuate de seria de schimbări care au afectat sectorul mass-media ungar în câțiva ani: un număr tot mai mare de titluri au trecut în mâinile celor apropiați de putere.

Acestea au devenit relee ale politicii guvernamentale sau au fost lipsite de inserții publicitare suculente. Alegerile legislative din aprilie s-au desfășurat pe fondul "părtinitoarei mass-media" și au restricționat accesul la informații, a denunțat o misiune de observare a OSCE. De la alegeri, mai multe publicații, critice împotriva guvernului, au dat faliment sau au schimbat conducerea. Ungaria ocupă acum locul 71 din 180 în Clasamentul Mondial al Libertății Presei al ONG-ului Reporteri Fără Frontiere şi se afla pe locul 23 în momentul venirii la putere a partidului Fidesz.

















98 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version