Promovarea noului produs Nike pare să țintească spre atragerea publicului tânăr care își dorește să adopte un stil inspirat de găștile de cartier, susțin criticii campaniei. Aceștia susțin că noua campanie Nike folosește stereotipuri cu privire la tineri de culoare implicați în violențe de bandă de cartier, scriu cei de laThe Guardian.

Nike logoFoto: Nike.com

Cagula x MMW, un nou produs lansat de Nike, a fost scoasă de la vânzare luni, după reacțiile critice din media.

Scopul acesteia este să protejeze cumpărătorii de temperaturi foarte mici. Criticii spun însă că imaginile folosite în campania de promovare, inclusiv cele în care cagula este purtată de un tânăr model de culoare îmbrăcat în uniformă militară, popularizează stereotipul conform căruia tinerii de culoare sunt violenți și fac parte din benzi organizate de cartier.

Paul McKenzie, un comentator frecvent al acțiunilor care afectează criminalitatea în comunitatea londoneză de culoare, a spus într-un videoclip pe Facebook: ,,Știm că oamenii adoră acești producători, ar cumpăra orice vând aceștia.”

,,Ne uităm la imagini cu tineri pe stradă și arată deja amenințător, așa că Nike decide să lanseze o cagulă care arată absolut terifiant. Poate că imbătrânesc eu, poate sunt un dinozaur, dar această cagulă arată destul de scandalos.”

Într-un alt filmuleț, postat pe Twitter de data aceasta, comediantul White Yardie spune și el că mișcarea celor de la Nike este una neinspirată. ,,Vreau să cred că asta e o glumă deoarece acum pare că avem în vedere segmentul de piață implicat în crime de cartier. Cu toate înjunghierile despre care am citit recent în Londra, cu siguranță nu vreau să văd o astfel de campanie.”

Cagula Nike a fost lansată pe 12 iulie la prețul de 69 de dolari.