Financial Times critică UE pentru ce se întâmplă în România și Ungaria: ”Regimurile autoritare și liderii populiști din Europa își consolidează poziția din cauza lașității Uniunii”

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 15 august 2018, 10:04 Actualitate | Internaţional


Protest Piata Victoriei 12 august
Foto: Hotnews
”În interiorul UE, dedicarea blocului față de valori este cu jumătate de măsură”, scrie Financial Times într-un articol în care critică lașitatea Uniunii Europene de a acționa contra regimurilor din România și Ungaria.

”În acest weekend zeci de mii de români au ieșit în stradă în capitala București pentru a protesta contra corupției și nepotismului care-și fac de cap. Societatea civilă și-ar dori un sprijin puternic din partea UE, însă blocul pare reticent să se ia la luptă cu acest flagel vechi de decenii, care a paralizat instituțiile statului român.

Același lucru poate fi afirmat și în privința Ungariei, unde ONG-urile sunt luate în colimator. UE a fost rușinos de ineficientă. Iar Partidul Popular European, grupul conservator din Parlamentul European, refuză să expulzeze din rândurile sale partidul de dreapta FIDESZ al premierului Viktor Orban, de teamă că astfel nu va mai fi cel mai mare grup din parlament după alegerile de anul viitor. Regimurile autoritare și liderii populiști din Europa își consolidează poziția din cauza lașității UE.

Pe de altă parte, activiștii care încă mai privesc Europa ca pe un gardian al valorilor și al bunului simț nu sunt singurii perdanți. UE însăși își pune în pericol tocmai acele principii pe baza cărora a fost clădită”, scrie Financial Times, citată de Rador.



















5056 vizualizari

  • -17 (29 voturi)    
    din pacate (Miercuri, 15 august 2018, 10:06)

    dum_i [utilizator]

    Din pacate, asa e.

    UE si Ciolanis cu "ingrijorarile" lor lipsite de orice actiune, fac ca tero-dragnea si ai lui sa aiba mana libera in Romania
    • +9 (11 voturi)    
      Implica Te (Miercuri, 15 august 2018, 10:19)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Schimba Aceasta Stare
      Ai strans gunoiul aruncat de altii? Incepe cu asta, apoi continua Cu gunoiul autoritatilor la contentious aministrativ, Mai departe
    • -20 (22 voturi)    
      Ce prostie (Miercuri, 15 august 2018, 10:23)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Lucrurile se vor regla de la sine.
      Schimbarea trebuie si va fi facuta de romani, nu de UE.
      Americanii sunt obisnuiti cu stilul dictatorial, politica pumnului in gura
    • +3 (7 voturi)    
      pai stai nitel... (Miercuri, 15 august 2018, 11:41)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Ca Johannis mare lucru nu prea poate face. Inafara de a urla la luna si ded a declansa un referendum, nu poate face nimic. UE poate taia fondurile europene, poate scoate PSD, ALDE si UDMR din partidele lor europene, poate chiar sa ne dea afara din UE pe motiv ca nu respectam MCV-ul.
      • +2 (2 voturi)    
        Gresesti (Miercuri, 15 august 2018, 12:58)

        alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Prea mult ne ascundem dupa ingradirile constitutionale ale Presedintelui.

        Pai in noaptea aia de 10 august, ai 100,000 de romani atacati in strada, ai 400 de spitalizati, ai cele mai grave incidente din '90 incoace, plus ca au fost atacati de militari ai statului roman, nu de vandali... si tu dai un comunicat pe FB, prin care joci politic, chemand-o pe CDan sa raspunda?

        Pai iesi la TV, ordoni in calitate de sef CSAT Jandarmeriei sa opreasca violentele, faci apel la calm din partea manifestantilor, etc.

        Degeaba il scuzam, stiu, peste un an il vom vota iarasi in turul doi, cand va avea un contra-candidat PSDist sau ALDEist. Dar e un presedinte foarte slab. Cel putin, nu e nimerit pe timp de criza, si cu asta ne confruntam acum.
        • +2 (4 voturi)    
          Discutabil daca e slab (Miercuri, 15 august 2018, 14:39)

          imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

          Cred ca incearca strategia care de obicei nu da roade: se asteapta sa faca inamicul greseli.

          Pai pana va face greseala fatala incat sa pice PSD noi vom fi ingropati!

          Nu e slab, e pasiv pentru ca vrea sa se auto-distruga dinauntrul sau coalitia. D-aia a si pus "blonda de la drept" care nu este in stare nici sa lege 2 cuvinte fara sa izbucneasca sala-n ras. Doar ca trebuie sa vada ca tactica asta nu ajuta. Mereu ne-a ajutat cand a luat initiativa serioasa.

          In fine... om trai (sper) si-om vedea (discutabil).
          • +1 (1 vot)    
            nu e nimic discutabil (Miercuri, 15 august 2018, 18:32)

            kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

            KWI este inexistent in momentele cheie cand ar putea prelua initiativa, au fost destule, si e clar ca e pe blat cu psd.
            pe mine, si pe multi altii, nu ne incalzeste ca ficusul mai vrea sa candideze, nu trec doar ani din mandatul lui, ci si ani din viata noastra care e mai importanta decat strategiile fostului candidat la functia de p.m. din partea usl.
        • 0 (0 voturi)    
          Pai... nu cred ca putea sa ceara ... (Luni, 20 august 2018, 14:18)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

          Din cite stiu eu Johannis nu are treaba cu jandarmeria, iar CSAT se aduna in sedinta si ia decizii, nu are presedintele CSAT vro putere suplimentara de a da ordine. E adevarat ca in loc sa posteze pe FB putea sa iasa la o conferinta de presa, e adevarat ca putea sa joace mai putin politic, e adevarat ca doarme-n papuci din primavara trecuta. Dar concret nu prea are ce face.
  • +14 (18 voturi)    
    In sfarsit (Miercuri, 15 august 2018, 10:17)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Cineva care spune ceea ce trebuie! Da, UE este un vis minunat, dar daca doarme pe-o ureche si plays it safe zicand "da sa faceti cum va zicem noi dar promitem ca nu va pedepsim daca nu faceti" nu tine cu niste comunisti.

    Avem nevoie de UE! Suntem printre putinele tari in care, in plina invadare comunista, nu abandonam UE si mai facem si drapel uman cu simbolul UE. Si ce primim in schimb? Urari de bine, amenintari ineficiente si faptul ca "au condamnat actiunea Jandarmilor".

    Vrem fapte, nu vorbe!
    • +4 (8 voturi)    
      Vrem fapte pe care sa le faca altii (Miercuri, 15 august 2018, 10:51)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      noi . . .
      • +2 (2 voturi)    
        Noi.... ce? (Miercuri, 15 august 2018, 13:00)

        alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Noi ce sa facem? Ne-am constituit in ONGuri, le-am subventionat, am semnat petitii, am strans semnaturi #farapenali, am intarit societatea civila, am iesit la proteste, am luat gaz in nas in 10 august.

        Noi... ce? Spune-ne tu magia, ca noi... suntem mai prosti.
      • +2 (2 voturi)    
        Scuze (Miercuri, 15 august 2018, 14:36)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Poate visezi la revolutii sau contrari cu jandarmii, sa intram cu masinile peste portile Parlamentului...

        Gandeste-te, daca trecem la "ultima solutie", ne ciuruiesc astia fara ezitare, iar la TV o sa aparem ca niste agitatori securisti care vor sa dea lovitura de stat. Punct.

        Daca intram peste Parlament, la fel...

        Si daca cumva, in cazul in care nu ne-ar ciurui, dar ne-ar baga la puscarie sau ce vrei tu... crezi ca ar mai avea cineva tupeu sa faca protest?!

        Totul este despre motivatie. Dupa gaze s-a injumatatit gloata de oameni. De ce?! Gandeste-te!

        Mai mult decat atat! Noi am fost la vot, am fost la proteste... de ce suntem aici? Intreba-te!

        Pentru ca restul sunt prea somnambuli ca sa iasa la vot, dar se asteapta sa fie carati de noi pe umeri spre "libertate". Pai scuza-ma, fac asta de la OUG13, ce pot face mai mult?! Acum am si eu asteptari ca dupa atatea initiative (si de ale noastre si de ale USR-ului, dar cu atat mai mult de ale USL-ului) sa ne ajute si restul.

        Daca tu ai alte solutii, suntem ochi si urechi!
        • 0 (0 voturi)    
          Solutia a fost data de Basescu cu multi ani in (Joi, 16 august 2018, 17:40)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          urma. Atunci cand si-a trimis fica sa inregistreze PMP-ul la OSIM. Ca va place sau nu fiind solutia venita de la Basescu este o treaba care va priveste. Dar un partid aflat la putere poate fi indepartat prin tradare interna sau prin castigarea aegerilor de catre opozitie.
          Noi am crerzut hotii de la PSD cand strigau in gura mare ca portocalii fura. Am dat vrabia din mana pe cioara de pe gard la alegeri. Si acuma vrem minuni rapide.
          Acum solutia ar fi o alianta a asa zisei drepte PNL, USR, PMP, platforma lui Ciolos. Daca nu va este greu ca propunerea este tot a lui Basescu inainte de a renunta la conducerea PMP.
          Va spun cea ce a zis tot Basescu: nu protestele de strada schimba aritmetica parlamentara. Guvernele se schimba prin motiune de cenzura sau prin demisia primului ministru. Cu toate ca dupa 10 scaunul lui Dancila se clatina serios. Si apoi? Are opozitia vreun proiect cat de cat conturat? Nu.
          Putem reveni tot la Basescu: reformarea statullui roman. A fost initiata de guvernul Boc prin reformarea justitiei, a educatiei. Cand au inceput la sanatate au trebuit sa-si faca bagajele (tradare interna). Un stat ca afara nu poate fi creat cu institutii de pe vremea comunismului (idee PSD).
          Cum ceva mai destept nu pot sa scorneasca partidele noastre de dreapta prefera sa cloceasca in mocirla PSD-ista.
  • +6 (12 voturi)    
    UE are nevoie de mecanisme de reacție rapide (Miercuri, 15 august 2018, 10:38)

    hic sunt leones [utilizator]

    Zice/face V. Orban ceva împotriva principiilor europene, suspendate imediat toate drepturile politice ale Ungariei (inclusiv dreptul la circulație al tuturor politicienilor din guvern - dacă ești bou, fii doar la tine acasă) și fondurile europene până la revenirea pe linia democratică.
  • +2 (4 voturi)    
    FT are perfecta dreptate !! (Miercuri, 15 august 2018, 12:24)

    polonyca [utilizator]

    Imbuibatii de la Bruxelles.......s-au culcat pe o ureche in ideea ca totul merge de la sine , ca democratie este ireversibila !! Complet aiurea.....e nevoie de mecanisme de urgenta !! Ar fi fost ideal un Plan Marshal , zonal , pt Europa de Est......asta ar fi consolidad irevesibil aceste democratii fragile !! Momentu a fost ratat insa da imbuibati......acuma , incet si sigur , umbra lui Putin se intinde....!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    UE si US (Miercuri, 15 august 2018, 12:53)

    alegzandru [utilizator]

    UE e azi ce erau americanii pentru rezistenta anti-comunista din munti: un ajutor iluzoriu.

    Clasa politica europeana e perimata, doar ca, fata de cea de la Bucuresti, nu e si penala. Nu ai ce ajutor sa astepti atunci cand oamenii din fruntea ei sunt inclusiv incapabili sa stea singuri in picioare, la propriu. Oamenii aia au energie sa lupte pentru ceva in mod real?

    Din pacate, Estul Europei nu a primit niciodata un ajutor decisiv. Dupa caderea comunismului, trebuia un Plan Marshall care sa ne aduca aproape de ei in mod accelerat. Atunci multe dintre problemele cauzate azi de state problema nu mai existau, deci era un avantaj nu doar pentru noi, ci pentru toata lumea.

    Chiar si dupa 10 august, au scris 2 randuri, la presiunea jurnalistilor, ca violenta nu e buna. Jenant, nici macar un comunicat mai viguros nu au putut sa dea, ce sa mai vorbim de sprijin real si puternic.

    We are on our own, ca intotdeauna. De aia nu avem puterea sa schimbam ceva in mod real in mlastina asta.
    • +4 (4 voturi)    
      UE & US (Miercuri, 15 august 2018, 14:13)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      Aveti dreptate insa lucrurile sunt mult mai profunde.

      Asa cum am afirmat si in alta imprejurare, exista o diferenta IMENSA intre structura social-politica pe care s-a format USA si cea care a dus la constituirea UE:

      Asadar, in urma cu vreo 400 de ani, au inceput sa plece spre America cetateni nemultumiti din Europa care erau in cautarea unei vieti NOI.

      https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_immigration_to_the_United_States

      In anul 1773, incepe o actiune de 'eliberare' de sub tutela fortelor europene, asta impreuna cu organizarea unei structuri politice Americane:

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Boston_Tea_Party

      Si acum, iata DIFERENTA esentiala: TOTI CEI CARE S-AU STABILIT pe continentul American au RENUNTAT la legaturile lor cu istoria din tarile de unde au plecat, devenind in timp un NOU POPOR, cel American.

      Or, in cadrul U.E. fiecare tara va ramane ATASATA ISTORIE ei specifice, fiind IMPOSIBILA formarea unui NOU POPOR, care sa se numeasca European.

      Ma opresc aici, deoarece sunt foarte multe de spus despre diferentele IMENSE dintre USA si EU!
      • +1 (1 vot)    
        Multumesc pt informatie (Joi, 16 august 2018, 9:55)

        alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

        Insa eu nu comparam ce inseamna fundamental UE si US, ci felul in care ne raportam noi la ei cand avem nevoie de ajutor pe plan intern, pentru a goni o clasa politica psihopata.
        • 0 (0 voturi)    
          Bine de stiut! (Joi, 16 august 2018, 18:20)

          Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

          Pentru USA [guvern, sau oameni simpli] NU exista nimic care sa conteze in afara intereselor americane.

          Eu am fost in mai multe orase americane, am prieteni din Romania pe care nu i-am re-cunoscut DUPA ce au devenit cetateni americani...

          In ultimul timp, cred ca ati observat asta, nu mai conteaza chiar NIMIC nici Canada, nici Europa [cu NATO cu tot!], sau 'The rest of the World', asa cum se exprima cei din USA...!

          Daca va referiti la 'noi' cei din Romania, este bine de stiut ca multi americani nu prea stiu ce inseamna asta, iar cei care stiu 'cate ceva' pot confunda usor Bucurestiul cu Budapesta [care se afla 'undeva' in periferia Estica a Europei

          Iar daca actualmente au niste soldati si avioane pe teritoriul tarii, ei nu fac asta din atasament pentru Romania, ci doar sa le semnaleze rusilor ca sunt ceva mai aproape...!

          Desigur, exista posibilitatea de a colabora in MOD REAL cu America, dar pentru asta trebuieste SINCERITATE si - in plus - o adevarata DIPLOMATIE.

          Prin urmare, totul este conexat la DINAMICA Istoriei...
  • -4 (6 voturi)    
    Iar propaganda (Miercuri, 15 august 2018, 18:02)

    Setalcott [utilizator]

    Cand UE va scapa de toti marxistii, activistii, socialistii, cripto-comunistii si nostaligicii revolutionari generatia '68, cum face Orban, atunci va scapa si de Dragnea si ai lui.
    • +2 (2 voturi)    
      Marxistii si toti istii se opun lui Dragnea (Joi, 16 august 2018, 12:10)

      bestol [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      E posibil chiar sa-i zboare din grupul politic, in schimb iliberalul Orban a fost tinut ani de zile in brate de popularii europeni. De fapt Orban si Dragnea se inteleg bine si aplica aceleasi strategii de punere pe butuci a statului de drept.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version