Dieter Kempf, preşedintele Federaţiei Industriei Germane, le-a spus celor doi lideri "să apese pe frână" în certurile lor pe tema taxelor vamale pentru a ajunge la o poziţie comună de pe urma căreia afacerile transatlantice ar avea de profitat, potrivit Rador, care citează Daily Express.

JunckerFoto: Hotnews

Preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, pleacă la Washington cu speranţa că va putea pune capăt disensiunilor cu preşedintele american, iar reuniunea se pregătea încă de pe vremea când cei doi au avut un schimb de păreri cu ocazia summitului G7 din Québec, în Canada.

În decursul ultimei lor întrevederi, dl. Trump l-a calificat pe cel mai înalt oficial din UE drept "un criminal dur", iar de atunci, el a calificat UE drept un "duşman", invocându-i strategia comercială ca motiv al reticenţelor sale faţă de organizaţia din Bruxelles.

În pofida speranţelor potrivit cărora dl Juncker ar putea pune capăt disputelor comerciale dintre SUA şi UE, dl. Kempf crede că Bruxelles-ul trebuie să profite de poziţia sa în lume şi "să nu se lase şantajată".

Şeful afacerilor germane doreşte să scoată în evidenţă importanţa industriei auto din ţara sa pentru piaţa americană a muncii, ceva ce dl. Trump s-a angajat să protejeze prin promisiunea sa protecţionistă din campania electorală, cunoscută drept "America First" (În primul rând, America"). Dl. Kempf a declarat: "Preşedintele Juncker al Comisiei şi preşedintele SUA, Trump, trebuie să apese pe frână în disputele comerciale. În acest sens, Washingtonul trebuie să-şi mai potolească retorica. Taxele impuse sub pretextul securităţii naţionale trebuie înlăturate. Este important ca acum să se stabilească o înţelegere comună a faptelor şi să se recâştige încrederea", a adăugat el, încurajându-l totodată pe dl Juncker să evidenţieze importanţa industriei germane pentru piaţa americană a muncii.

În SUA, industria auto germană dispune de peste 118.000 de angajaţi, iar 60% din producţia sa americană este exportată în alte ţări.

Dl. Trump a transmis unde de şoc industriei atât de preţuite a dnei Merkel după ce a ameninţat să majoreze cu 20% impozitele impuse importurilor de maşini europene.

Miliardarul a transmis prin Twitter că America ar trebui "să le producă aici", sugerând astfel că pe piaţa americană ar trebui să fie comercializate mai multe maşini europene produse în SUA.

Ameninţările au survenit după decizia dlui Trump de a refuza exceptarea Bruxelles-ului de la taxele sale majorate impuse importurilor de oţel şi aluminiu, ceea ce i-a făcut pe mai marii comerţului din UE să ameninţe cu măsuri de acelaşi calibru.

UE a şi enumerat o serie de produse americane extrem de populare care ar putea suporta o serie de taxe suplimentare ca urmare a măsurilor promise de preşedinte. Compania americană producătoare de motociclete, Harley-Davidson, a avertizat Washingtonul că, în urma acestor majorări, profiturile sale s-ar putea reduce la jumătate. Firma susţine că profitul s-ar situa între 9 şi 10%, comparativ cu cel de anul trecut, care a fost de 20%.

Dl. Trump nu se arată prea impresionat de aceste plângeri, drept care, înaintea întrevederii, el şi-a reluat tirul împotriva Bruxelles-ului. Pe Twitter, a scris: "Tarifele sunt cele mai grozave! Orice ţară care tratează SUA cu rea credinţă va trebui să negocieze un acord corect sau să suporte taxele".

În opinia omului de afaceri german, fiind una dintre cele mai mari puteri comerciale pe plan mondial, Europa trebuie să pledeze pentru soluţionarea unor asemenea dispute în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului. Politicile unilaterale din afara OMC sunt un pericol pentru dezvoltarea economică pe plan mondial, inclusiv pentru SUA, a mai spus el. "Europa nu trebuie să se lase şantajată şi trebuie să se arate sigură pe sine în SUA", a conchis dl Kempf.