Franţa limitează la 80 km/oră viteza pe drumurile secundare, de la 1 iulie

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 17 iunie 2018, 17:06 Actualitate | Internaţional


Paris
Foto: Mairie de Paris
Franţa a scăzut limita de viteză de la 90 la 80 de kilometri pe oră pentru 400.000 de kilometri de drumuri secundare din ţară. Măsura, luată în pofida a luni de contestare, a manifestaţiilor motocicliştilor şi automobiliştilor şi a unor dezbateri politice, va intra în vigoare de la 1 iulie, informează Agerpres citând France Presse.

Cu două săptămâni înainte de termenul limită, decretul de punere în aplicare a fost publicat duminică în Jurnalul Oficial.

Această limită de viteză se va aplica pe drumurile secundare cu dublu sens fără separator central, care reprezintă 40% din reţeaua rutieră din Franţa.

Anunţată la 9 ianuarie ca parte a unui plan guvernamental vizând reducerea numărului de decese în urma accidentelor rutiere, măsura a stârnit de atunci proteste din partea asociaţiilor de automobilişti şi motociclişti, cărora li s-au alăturat parlamentari şi chiar miniştri. Într-un sondaj publicat în aprilie, 76% dintre francezi s-au declarat împotriva măsurii.

Conştient de vacarmul pe care îl va crea, prim-ministrul Edouard Philippe s-a declarat întotdeauna gata să-şi asume instituirea acestei măsuri nepopulare, care va permite, potrivit lui, să salveze 300 până la 400 de vieţi pe an.

"Reducerea numărului de morţi şi răniţi pe drumurile franceze este o chestiune reală de politică publică", a repetat el la 18 mai.

O "clauză de rendez-vous" este stabilită pentru 1 iulie 2020. "Dacă rezultatele nu sunt conform aşteptărilor noastre, (...) guvernul îşi va asuma responsabilităţile", a asigurat Edouard Philippe.


Citeste mai multe despre   


















2116 vizualizari

  • 0 (20 voturi)    
    haha (Duminică, 17 iunie 2018, 17:32)

    liviu_ [utilizator]

    fara sa fiu rau...
    dar care sunt costurile acestei reduceri?!
    nu dealta DAR 300-400 vieti / an este o masurare dupa ureche...
    mai mult... reducerea vitezei poate incuraja soferi sa incalce legea , poate intarzia diverse transporturi (ceea ce poate mari costuri etc)....

    si mai e ceva... daca vrem DOAR sa reducem numarul de morti si de raniti... putem pune limita de 30 km/h ... sau putem interzice masinile personale si am incheiat discutie...

    un ministru cam idiot...
    • -4 (12 voturi)    
      ! (Duminică, 17 iunie 2018, 18:27)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Iar se baga romanii sa faca legea in alte tari! Bai nene, asta inseamna civilizatie! La noi e tiganeala si lipsa de educatie peste tot! Da-i tu blana prin Franta cum faci aici si te trezesti acasa cu cateva amenzi de-ti trece mancarimea din talpa!
      • +1 (1 vot)    
        Cauza unui accident (Duminică, 17 iunie 2018, 21:25)

        Ali Mentara [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Este depasirea vitezei legale, nu mentinerea vitezei in limitele legale. Altfel, sunt alte cauze. Asadar pentru a modifica efectul e nevoie sa lucrezi pe cauze. Ceea ce fac politicienii este sa spuna ca in cazul in care interzic masinile au rezolvat problema accidentelor de masina.
    • +5 (7 voturi)    
      In plus (Duminică, 17 iunie 2018, 18:42)

      Ali Mentara [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Iti dai seama ca daca limita de viteza este 20 km/h se salveaza de fapt toate vietile din accidente rutiere?
    • +2 (6 voturi)    
      Accidentele mortale nu sunt distribuite uniform (Duminică, 17 iunie 2018, 19:21)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Există locuri unde se petrec frecvent accidente mortale și doar în acele locuri trebuie luate măsuri. Dar asta costă, uneori trebuie redesenat drumul, fiindcă în realitate configurația lui e de vină. De ex. lipsa benzii de stocare pentru virajul la stânga sau raza de curbură variabilă în unele viraje.

      A reduce viteza pe toate drumurile secundare din țară e complet inutil, e genul de măsură socialistă destinmată să înăsprească nivelul de control asupra șoferilor și să crească numărul de amenzi, nu să reducă numărul accidentelor mortale.

      În UK, pe lângă binecunoscute giratorii (roundabouts) omniprezente, numărul de accidente mortale este foarte redus datorită intersecțiilor decalate (staggered junction) și a intersecțiilor în care nu are nimeni prioritate.

      Există oameni dispuși să moară cu prioritatea de partea lor, iar intersecțiile fără nicio prioritate îi lasă complet fără argumente :)
      • 0 (0 voturi)    
        Spune-mi te rog (Duminică, 17 iunie 2018, 21:26)

        Ali Mentara [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Chiar nu stiu: in UK prioritatea e de dreapta sau de stanga?
        • +1 (1 vot)    
          Prioritatea e de dreapta în UK și e naturală (Duminică, 17 iunie 2018, 23:14)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Ali Mentara

          tocmai fiindcă se circulă pe stânga.

          În țările unde se circulă pe dreapta, prioritatea de dreapta e o struțo-cămilă, de asta nu funcționează cum trebuie. În UK foarte multe intersecții sau giratorii nu au nevoie de niciun fel de indicatoare, se respectă doar prioritate de dreapta și e suficient.

          Dar și când e nevoie de semafoare, nu se zgârcește nimeni. Poți întâlni în UK giratorii care au câte 3-4 semafoare pe inelul propriu-zis, plus intrările tot cu semafoare. Există chiar și unele intrări pe autostradă tot cu semafoare pe slip-road, ca să tempereze numărul celor care intră.
          • 0 (0 voturi)    
            Multumesc, (Duminică, 17 iunie 2018, 23:47)

            Ali Mentara [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Chiar nu stiam
  • -8 (12 voturi)    
    la noi se cere cresterea vitezei in localitati! (Duminică, 17 iunie 2018, 17:33)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    deh, viata are valoare mai mica la noi!
  • +3 (3 voturi)    
    Adevărata rațiune (Duminică, 17 iunie 2018, 20:44)

    Omics [utilizator]

    În Franța autostrăzile sunt folosite cu taxe la anumite porți. Oamenii cam evitau autostrăzile, de aceea au redus viteza maxim admisă pe celelalte drumuri.
  • +2 (2 voturi)    
    Hehe (Duminică, 17 iunie 2018, 21:41)

    Landser [utilizator]

    La ce sa ne asteptam de la o tara latina?!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version