Jens Stoltenberg: NATO nu va apăra Israelul în cazul unui atac al Iranului

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 iunie 2018, 18:54 Actualitate | Internaţional


Jens Stoltenberg
Foto: Jan Van De Vel / defense.gov
Alianţa Nord-Atlantică nu va apăra Israelul în cazul unui atac din partea Iranului, inamicul său declarat, a afirmat secretarul general al NATO Jens Stoltenberg, conform agenției Associated Press, citează News.ro.

Israelul este un partener, dar nu un membru, iar "garantarea securităţii" de către NATO nu se aplică și Israelului, a declarat Stoltenberg pentru ediţia de sâmbătă a revistei germane Der Spiegel.

Alianţa Nord-Atlantică nu este implicată în eforturi de pace în Orientul Mijlociu sau în conflicte militare din regiune, a subliniat secretarul general al NATO.

Stoltenberg face aceste declaraţii într-un context tensionat între israelieni şi iranieni.

Premierul israelian Benjamin Netanyahu a criticat recent un acord încheiat în 2015, la Viena, între marile puteri şi republica islamică, prin care sancţiuni internaţionale impuse Teheranului au fost ridicate în schimbul limitării programului nuclear iranian.

Statele Unite s-au retras însă din acest acord luna trecută.

Înfruntări militare au avut loc între Israel şi Iran pe tema prezenţei militare a Iranului în Siria, o ţară devastată de război de peste şapte ani.


Citeste mai multe despre   

















2491 vizualizari

  • -23 (37 voturi)    
    Ce chestie! (Sâmbătă, 2 iunie 2018, 19:17)

    Amerlocu [utilizator]

    Aha!

    Urmatoafrea declaratie fornaitoarea a lu' Soltenberg e ca NATO nu va apara nici macar Columbia sau Paraguay-ul in cazul uni atac Iranian/

    In contrapartida banuiesc ca nici Israelul nu va apara NATO in cazul unuii atac al Iranului. :)

    Te uiti la el, om cu parul alb, si te minunezi cum de a putut da in mintea copiilor...
    • +14 (22 voturi)    
      Comentariu inutil (Sâmbătă, 2 iunie 2018, 20:38)

      JHolden [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Israel nu face parte din NATO, deci afirmatiile se sustin. Si nu cred ca Israel ar avea nevoie de NATO. Chiar am vazut un reportaj despre orasul Tel Aviv, cred ca este unul dintre cele mai tehnologizate orase din lume. SI la doi pasi sunt barbosii cu chef de razboaie, pe care si daca vrei, nu poti sa-i scoti din saracie. Ii tine allahul de foame.
    • +5 (13 voturi)    
      Deconectat de la realitate (Sâmbătă, 2 iunie 2018, 21:39)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      NATO e alianta defensiva al carui rol este protejarea membrilor sai in fata agresiunilor, in principal a Rusiei. Daca nu stii acest lucru e grav, nu de altceva dar suntem de peste 10 ani in NATO.
      • +1 (5 voturi)    
        in momentul in care (Duminică, 3 iunie 2018, 8:33)

        aresul [utilizator] i-a raspuns lui banel

        rusnacii s-au desprins de ,,occidentali", chiar aici, pe HotNews, a fost postat un articol cu o ultima discutie de ,,impacare". La aceasta discutie au participat Nuland si Stoltenberg de partea ,,occidentalilor" si un inalt reprezentant politic al rusnacilor.
        La un moment dat, in toiul discutiilor, rusnacul l-a bruscat pe Stoltenberg cu intrebarea ,,Si daca nu facem cu vreti, o sa ne bombardati?". Raspunsul lui Stoltenberg a fost prompt ,,Nu, dar o sa procedam altfel!"
        Nu am nevoie de tine sa-mi spui ce este NATO. Inteleg foarte bine ce spune seful acestei organizatii.
        • +2 (4 voturi)    
          si cam ce ar fi vrut? (Duminică, 3 iunie 2018, 13:54)

          paniri [utilizator] i-a raspuns lui aresul

          Ai spus ca la un moment dat rusii au pus intrebarea "Si daca nu facem cu vreti [...]?". Cumva au cerut respectarea suveranitatii si alte "nimicuri" de genul de care rusii sunt enervati? E important tot contextul nu doar o intrebare aruncata la un moment dat si un raspuns rupt de context
      • 0 (2 voturi)    
        hei (Duminică, 3 iunie 2018, 16:14)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Exact. Asa e. Bombardarea Iugoslaviei in 1999 se inscrie exact in ceea ce spui tu acolo.
        • -1 (1 vot)    
          O posibila explicatie (Duminică, 3 iunie 2018, 18:43)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui john70

          Dar daca ma intrebi pe mine, si-au cam incalcat tratatul. Macar au facut-o pentru o problema umanitara.

          NATO had justified the actions in Kosovo under Article 4 of its charter, the North Atlantic Treaty, which allows involved parties to consult together whenever political independence or security of any of the parties is threatened. Because the NATO actions in Kosovo were taken after consultation with all members, were approved by a NATO vote, and were undertaken by several NATO members, NATO contends that its actions were in accordance with its charter. Article 4, however, is silent as to the use of force and does not discuss under what circumstances force may be authorized.[5]

          Article 5 of NATO's charter calls on NATO members to respond in mutual defense when any NATO member is attacked. It is unclear whether under the NATO charter force may be used in the absence of such an attack. Article 5 has been interpreted as restricting NATO's use of force to situations where a NATO member has been attacked. It has been argued, therefore, that NATO's actions were in violation of the charter of NATO.[6] Critics of this theory argue, however, that the purpose of Article 5 is to require all NATO members to respond when any NATO member is attacked, not to restrict the circumstances under which NATO may choose to use force
  • -3 (21 voturi)    
    Afirmatie fara rost. (Sâmbătă, 2 iunie 2018, 21:24)

    A.Corneliu [utilizator]

    Nimeni nu a cerut ca NATO sa apere Israelul.
    Israelul oricum s-a aparat pana acum exclusiv cu propria sa armata in toate razboaiele declamsate impotriva sa si nu a cerut nimanui sa-l apere.
    Imbecil.
    • 0 (2 voturi)    
      hei (Duminică, 3 iunie 2018, 16:16)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

      Sunt vorbe spuse sa calmeze populatiile din ce in ce mai islamizate din Vestul Europei.
    • +1 (3 voturi)    
      mai (Duminică, 3 iunie 2018, 16:36)

      Toreador [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

      incearca putin ... vezi ca a fost un razboi in carea daca nu intervenea SUA, acu Israel nu mai exista ..
  • +12 (12 voturi)    
    SUA (Sâmbătă, 2 iunie 2018, 22:26)

    Joseph18 [utilizator]

    Si eu sunt de parere ca NATO nu trebuie sa intervina in conflicte din alte zone geografice.

    In ce priveste un eventual sprijin in apararea Israelului cred ca NUMAI un mic ajutor al USA este suficient...!
    • -1 (3 voturi)    
      hello (Duminică, 3 iunie 2018, 16:18)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

      Da. Trupele romanesti din Afganistan trebuie retrase imediat!
    • -1 (3 voturi)    
      nu e (Duminică, 3 iunie 2018, 16:37)

      Toreador [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

      nevoie ... Israelul are o armata net superioara oricui din regiune ...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version