Guvernul lui Emmanuel Macron, sperând să pună capăt unei greve din cadrul companiei naționale feroviare, va șterge cea mai mare parte a datoriei naționale a SNCF, atât timp cât sunt puse în aplicare planurile de modernizare pentru a face căile ferate mai eficiente din punct de vedere al costurilor, relatează Reuters.

emmanuel macronFoto: YouTube

Oferta de a șterge cea mai mare parte a datoriilor SNCF - 35 de miliarde de euro dintr-o valoare totală de 47 de miliarde de euro (55 de miliarde de dolari) - are loc ca urmare, în măsură, a cerințelor unor sindicate mai moderate implicate într-o grevă care a redus la jumătate serviciul feroviar în ultimele două luni.

Oferta a fost anunțată de sindicate, după întâlnirea cu prim-ministrul Edouard Philippe, care speră că sindicatele moderate implicate, în primul rând sindicatele CFDT și Unsa, se vor retrage din acțiune.

Sindicatul Unsa a spus că oferta de ștergere a datoriilor a arătat valoarea negocierilor cu guvernul, dar un reprezentant al sindicatului CGT, Laurent Brun, a spus că ”conflictul continuă”.

Oferta lui Macron este văzută că o determinare a acestuia de a moderniza calea ferată, probabil cea mai mare modernizare după naționalizarea acesteia în 1937.

Reforma pe care a propus-o guvernul încearcă să reducă costurile și să pună capăt angajării personalului feroviar - în prezent, numărul fiind de 150.000 - pe contracte mult mai protective decât există în alte sectoare.

Sondajele de opinie arată că majoritatea alegătorilor sprijină planul guvernului de reformă feroviară și se opune grevei.

Datoria SNCF este mai mare decât bugetul anual al apărării al Franței. Oferta de scutire de datorii s-ar întâmpla în două etape, cu 25 de miliarde de euro șterse în 2020 și celelalte 10 miliarde în 2022, potrivit liderilor sindicatelor.

Citește și:

Greva din Franța paralizează și miercuri țara - Guvernul, presat să ia o decizie în legătură cu datoria de 50 miliarde euro a SNCF Reseau