UPDATE May, Macron şi Merkel susțin acordul nuclear iranian. AFP: Rouhani spune că nu este dispus să negocieze / Reuters: Președinții Franței și Iranului au convenit să salveze acordul nuclear din 2015

de N.O.     HotNews.ro
Duminică, 29 aprilie 2018, 20:48 Actualitate | Internaţional


Hassan Rouhani
Foto: Hotnews
Liderii Marii Britanii, Franţei şi Germaniei au convenit că acordul în dosarul nuclear iranian este cea mai bună cale de a opri Teheranul să se doteze cu armament nuclear, a anunţat duminică, într-un comunicat, Biroul de comunicare al premierului britanic Theresa May, relatează Reuters. Pe de altă parte, preşedintele iranian Hassan Rouhani spune că acordul nuclear din 2015 nu este negociabil, informează AFP citând site-ul președinției iraniene.

UPDATE Macron și Rouhani ar fi convenit să  lucreze împreună pentru a salva acordul nuclear din 2015, potrivit Reuters, care citează o declarație a Administrației Prezidențiale franceze.

Macron ar fi propus de asemenea ca discuțiile să fie lărgite pentru a acoperi ”trei subiecte adiționale indispensabile”, respectiv programul balistic, activitățile nucleare dincolo de 2025 și ”principala criză regională” din Orientul Mijlociu.

May a discutat la telefon cu preşedintele francez Emmanuel Macron şi cancelarul german Angela Merkel şi au convenit că acordul ar trebui să fie lărgit astfel încât să acopere programul balistic, ce se va întâmpla atunci când documentul expiră și activităţile destabilizatoare iraniene din regiune, arată comunicatul.

”Ei s-au angajat să continue să coopereze strâns împreună şi cu Statele Unite, cu privire la modul în care să răspundă diverselor provocări pe care le reprezintă Iranul - inclusiv la probleme pe care le-ar putea acoperi un nou acord”, precizează comunicatul.

Anunțul vine în contextul în care preşedintele american urmează să hotărască luna viitoare dacă va rupe acordul. 

Pe de altă parte, preşedintele iranian Hassan Rouhani i-a declarat duminică omologului său francez, Emmanuel Macron, că acordul nuclear din 2015 dintre Iran și SUA, Rusia, China, Regatul Unit, Franţa şi Germania nu este negociabil, informează AFP.

"Acordul nuclear sau orice alt subiect sub pretextul acestuia nu este negociabil în niciun fel", a afirmat Rouhani.

În perioada campaniei, Trump a promis că va anula acest acord, susținut de Barack Obama și rodul a ani de negocieri. 

Amenințând cu o retragere unilaterală, Trump a dat semnatarilor europeni (Franța, Marea Britanie și Germania) un termen până în 12 mai pentru a înăspri termenii acordului.

Trump a criticat acordul încheiat în 2015 prin care s-au ridicat sancţiuni impuse de Occident republicii islamice, în schimbul unei limitări a programului nuclear iranian.

Citește și 

Emmanuel Macron și Donald Trump cer un nou acord nuclear în privința Iranului



















2989 vizualizari

  • +7 (49 voturi)    
    Trump are o singura obsesie (Duminică, 29 aprilie 2018, 21:13)

    barny [utilizator]

    sa distruga tot ce a facut bine Obama.
    • -4 (46 voturi)    
      !?! (Duminică, 29 aprilie 2018, 22:09)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui barny

      Adevarul este ca Obama a reusit sa 'distruga' multe tari si vieti, insa a facut-o cu zambetul pe buze, ceea ce este cu totul altceva...

      Desigur, daca Hillary Clinton ar fi preluat functia lui Obama, programul cu 'Primavara Araba', cu Statul Islamic, cu Fratii Musulmani, etc ar fi continuat cu MULT SUCCES...
      • +2 (12 voturi)    
        Ce tari a distrus Obama ? (Luni, 30 aprilie 2018, 8:10)

        tordz [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

        Ce legatura are Hillary cu ISIS, Fratii Musulmani ?
        • -3 (7 voturi)    
          Simplu (Luni, 30 aprilie 2018, 13:45)

          Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui tordz

          1 - Hillary Clinton in Campania electorala:
          https://www.snopes.com/fact-check/hillary-clinton-hijab-campaign-ad/

          2 - Politica care trebuia continuata de Hillary:
          https://obamawhitehouse.archives.gov/node/279811

          3 - Acest cantec [2 '] NU mai poate fi auzit la Casa Alba caci este acolo un Republican:
          https://www.youtube.com/watch?v=-_I3uw_s3bo
          • +2 (2 voturi)    
            N-ai raspuns la intrebari (Luni, 30 aprilie 2018, 17:43)

            tordz [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

            Din ce ai prezentat nu reiese ce tari a distrus Obama si nici legaturile doamnei Clinton cu ISIS sau Fratia musulmana. La pc. 1 este demontata o farsa care a circulat pe net, la pc. 2 e vorba de un program social pentru tinerii de culoare defavorizati si la pc. 3 e vorba de o frumoasa manifestare de toleranta religioasa. Obama a celebrat si religia mozaica si pe cea crestina.
            http://www.dailymail.co.uk/news/article-2880015/Obama-tells-guests-White-House-Hanukkah-celebration-m-Jewish-soul.html
            http://www.christianitydaily.com/articles/3019/20150407/president-obama-white-house-easter-prayer-breakfast-celebration-puts-earthly.htm
      • +9 (15 voturi)    
        Argumente avem si noi? (Luni, 30 aprilie 2018, 8:24)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

        Sau doar preiei va un papagal tot ce spune Trump? Ai putea de exemplu sa ne spui de ce programul iranian nu e bun, dar nu știi pentru că nu ti-a zis Trump.
        La fel ca electoratul PSD, credeți tot ce vi se spune dar nu înțelegeți mai nimic. De fapt, cred ca sunteți unul si același electorat. Masa de creduli cu care Putin, Orban, Trump, Erdogan, Dragnea reușeșc sa fie dictatori in țări democratice.
        • -2 (2 voturi)    
          Trump from diktator??? Hahahaha (Luni, 30 aprilie 2018, 23:16)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui banel

          E clar ca habar nu au cum e America post Ubambi.
    • -4 (18 voturi)    
      hei (Luni, 30 aprilie 2018, 3:45)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui barny

      A rezolvat-o din prima zi. Obama n-a facut nimic bun. Trebuie reparate dezastrele obamiste. Aia dureaza, in 6 ani va fi OK.
      • +4 (16 voturi)    
        Care dezastre obamiste ? (Luni, 30 aprilie 2018, 8:21)

        tordz [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Obama a scos economia americana din criza, a reformat sistemul de sanatate si milioane de americani au beneficiat de asigurari medicale, a fost un campion al legislatiei de protectie a mediului si de promovare a tehnologiilor nepoluante, a creat milioane de locuri de munca, a distrus al-Qaeda.

        Trump ce a facut bun pana acum ? Nimic, sta toata ziua pe Twitter si ataca ziaristii care-l critica.
        • -2 (12 voturi)    
          Aveti dreptate mai putin in cateva puncte (Luni, 30 aprilie 2018, 11:11)

          Dusmanul [utilizator] i-a raspuns lui tordz

          1. Obama nu a scos economia americana din criza. Economia americana s-a scos singura din criza. Intr-un stat civilizat economia nu are nevoie de politicieni ca sa "iasa din criza" Economia este o sinusoida. nu se poate doar sa creasca sau doar sa scada (asta in tarile civilizate, in cele socialiste se poate doar sa scada - a se vedea Vanezuela).
          2. Obamacare scartaie din toate incheieturile. Am senzatia ca va fi reformat la loc.
          3. Protectia mediului numai de dragul protectiei mediului nu e buna de nimic. Trebuie facuta inteligent. Sau ne putem intoarce in urma cu 1000 de ani. Ca pe vremea aia era perfecta protectia mediului. E drept ca speranta de viata era pe la 30 de ani, dar mediul era protejat bine.
          4. Eu nu stiu sa numar pana la "milioane" dar nu-mi amintesc sa fi anuntat marii angajatori ca incep iar cu angajarile pana nu a scazut Trump taxele. Iar daca au fost angajati de Obama "la stat" e ca si cand nu ar fi creat locuri de munca.
          5. Cum, Al-Qaeda e distrusa? Nu spuneau mai devreme unii si altii ca opozitia din Siria sustinuta de americani este exact Al-Qaeda?

          Trump a a facut cateva tampenii, dar a facut si destule lucruri bune. Iar faptul ca toata mass media americana (cu vreo doua exceptii) trage in el din toate pozitiile are dreptul sa se apere.
          • -4 (8 voturi)    
            De acord! (Luni, 30 aprilie 2018, 12:18)

            Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Dusmanul

            Sunt de acord cu Dv. si am sa aduc o singura completare la ce ati scris la pct.1

            Este vorba de 'Cresterea datoriei americane in mandatul lui Obama' articol aparut in:

            http://www.businessinsider.com/national-debt-deficit-added-under-president-barack-obama-2017-1

            Extras din respectivul articol:
            "Pe baza datelor trimestriale emise de Trezoreria SUA, datoria de la sfârșitul anului 2008 - chiar INAINTE de preluarea mandatului de către Obama - a fost de aproximativ 10.699.805.000.000 USD"

            Începând cu al treilea trimestru al anului 2016, cele mai recente date disponibile, confirma ca datoria este așteptată să ajunga la 19.573.445.000.000 USD"

            Astfel, datoria națională sub Obama va crește cu aproximativ 9 trilioane de dolari, sau o creștere de 86%"

            Deci, cei de la 'Business Insider' au scris aceste date iar eu le ofer ca o DOVADA a realizarilor din perioada de Aur 2008-2016 a Mandatului Obama.

            Desigur, de crescut a CRESCUT si Statul Islamic in acea perioada, care si el a 'scazut' odata cu venirea Presedintelui Trump.
            • +3 (7 voturi)    
              A crescut datoria...asa si? (Luni, 30 aprilie 2018, 12:40)

              banel [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

              Totul se construieste pe datorie acum. In privat totate firmele au datorii catre creditori. Motivul nu ti l-a zis Trump dar ti-l zic eu: pentru a investi in dezvoltare si a aduce valoare adaugata peste dobanda platita. La fel fac si tarile....unele, ca a noastra le face ca sa plateasca pensii si cresteri salariale.

              Daca Obama a facut imprumuturi si a risipit banii, asta nu stiu (sincer nu cred, SUA nu e Romania), dar pun pariu ca nici tu nu stii...insa ai DOVADA :))))))
              • -4 (8 voturi)    
                NU (Luni, 30 aprilie 2018, 14:00)

                Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui banel

                Eu NU v-am raspuns la prima interventie pentru ca am INTUIT mult 'intuneric' si evit acea atmosfera.

                Prin aceasta a doua interventie a Dv. mi-ati confirmat INTUITIA mea exprimata mai sus.

                Imi permit sa va dau un SFAT pe care STIU ca nu-i veti urma, si anume:
                - 'Traduceti in Engleza ceea ce mi-ati scris mie, dupa care trimiteti la Trezoria Americana' .

                In acest fel, aveti sansa de a primi o functie din care le puteti DESCHIDE ochii celor de acolo, asta pentru a-l PRESA pe Trump sa mareasca deficitul MOSTENIT de la Idolul dv, Obama
                • +2 (2 voturi)    
                  Politica lui Trump (Luni, 30 aprilie 2018, 18:18)

                  tordz [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

                  Trump deja duce deficitul la 1000 de miliarde de dolari, adica cat era pe timpul crizei economice. Daca atunci era de inteles acum ce scuza are cand economia duduie ? Trump a promis in campanie ca va elimina datoria SUA, insa in timpul sau a ajuns la cel mai ridicat nivel din istoria SUA. De ce a mintit ?

                  https://www.washingtontimes.com/news/2018/mar/15/donald-trump-adds-1-trillion-national-debt-14-mont/

                  https://www.cbsnews.com/news/under-donald-trump-national-debt-tops-21-trillion-for-first-time-ever/

                  https://www.forbes.com/sites/chuckjones/2018/02/09/trumps-federal-budget-deficit-1-trillion-and-beyond/#7ddcafe0544f
            • +1 (3 voturi)    
              Numai ca... (Luni, 30 aprilie 2018, 18:07)

              tordz [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

              Obama a avut de platit nota de plata a razboaielor mostenite de la Bush in Afganistan si Irak. A trebuit sa creasca bugetele destinate securitatii nationale pentru a combate terorismul. Datoria a crescut si datorita reducerii de taxe efectuate de Bush, ceea ce a determinat scaderea veniturilor bugetare.

              De asemenea a avut de rezolvat criza economica ceea ce a insemnat un pachet de stimulente economice constand in reduceri de taxe ca sa stimuleze consumul si investitii publice pentru a relansa economia si a reduce somajul. Astea au dus la mai putine incasari la buget si la mai multe imprumuturi, care insa au dat roade, milioane de joburi create si iesirea din criza.

              Sub Obama PIB-ul a crescut si a crescut si venitul mediu pe familie, adica s-a creat bogatie.
          • +2 (2 voturi)    
            Daca ai spune chestiile astea (Luni, 30 aprilie 2018, 17:48)

            tordz [utilizator] i-a raspuns lui Dusmanul

            in calitate de student la economie ai ramane repetent. Obama a avut un pachet consistent de legi prin care a relansat economia americana. S-au directionat sute de miliarde in investitii ca sa reporneasca motoarele economiei. Studiaza American Recovery and Reinvestment Act.

            Obamacare a dat sperante la circa 20 de milioane de oameni care au beneficiat de asigurari medicale. A reprezentat o revolutie pentru sistemul american de sanatate.

            Protectia mediului nu se face de dragul protectiei mediului, se face pentru oameni, pentru sanatatea lor, pentru un aer curat, o apa curata si un pamant curat. Este o investitie in viitorul omenirii.

            In timpul lui Bush s-au pierdut apropae 500.000 de locuri de munca in sectorul privat, in cele 2 mandate ale lui Obama s-au creat 15 milioane de joburi in mediul privat. A preluat de la Bush un somaj de aproape 10% si l-a redus la jumatate. A avut un record de 75 de luni neintrerupte de reducere a somajului.
            https://www.npr.org/2017/01/07/508600239/what-kind-of-jobs-president-has-obama-been-in-8-charts
            http://money.cnn.com/2017/01/06/news/economy/december-jobs-report-2016/
            https://ourfuture.org/20141208/bush-vs-obama-on-the-economy-in-3-simple-charts

            Opozitia siriana nu are legatura cu al-Qaeda si SUA nu sustine aceasta organizatie terorista. SUA l-a ucis pe Bin Laden. Afirmatiile tale sunt simple fabulatii.
        • -1 (3 voturi)    
          Care tehnologii nepoluante??? (Luni, 30 aprilie 2018, 23:21)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui tordz

          Morile de vant pt care se produce 1500t de carbon de la minerit pana la instalare si care nu-si scot parleala nici macar pt carbonul ala??? Sutele de mii de pasari omorate de acestea unde se calculeaza???? Panourile solare sau bateriile de masini se fac utilizand asa zisele green energies??? Faceti-va mai lectiile bine inainte de a carai.
        • 0 (0 voturi)    
          hei (Marţi, 1 mai 2018, 17:39)

          john70 [utilizator] i-a raspuns lui tordz

          Doua dezastre: Libia si Siria. Egiptul a avut noroc cu armata, ca a intervenit si a inlaturat Fratzia Musulmana ajunsa la putere cu "primavara araba".
          Cand a vazut ce-a patzit Saddam, Ghadaffi a dezvaluit programul nuclear pe care il avea si s-a denuclearizat. Pana la urma, Occidentul l-a lichidat drept rasplata. Acum se chinuie sa-l convinga pe Kim pufosul sa se denuclearizeze si el. Ce garantzii ii ofera ca nu-l vor lichida si pe el?
          Siria: Qatar si Arabia Saudita au vrut sa faca o conducta de gaze din Qatar, care sa treaca prin Siria sa ajunga in Turcia de unde sa alimenteze cu gaz Europa, in detrimentul Rusiei. Asa s-a declansat razboiul din Siria, sustzinut de administratia Obama cu arme din Libia. Una din consecintzele neprevazute a fost aparitia Statului Islamic, care a facut prapad si in Irak, de unde boul de Obama retrasese toate trupele americane, in pofida sfaturilor generalilor.
  • +2 (28 voturi)    
    Ma asteptam la Barbosul Nespalat (Duminică, 29 aprilie 2018, 21:14)

    un domn [utilizator]

    Sa Joace Cu Succes Rolul de Capra Raioasa
    • -10 (26 voturi)    
      Iar ne-am trotilat un pic, (Luni, 30 aprilie 2018, 0:24)

      asistat [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      este?
  • +2 (12 voturi)    
    Trump izoleaza SUA (Luni, 30 aprilie 2018, 11:01)

    jim.beam [utilizator]

    de aliatii sai traditionali, dar ce sa te astepti de la unul care se informeaza de la show-urile Fox News ?
  • -6 (8 voturi)    
    o alta explicatie mai simpla. una dintre ele (Luni, 30 aprilie 2018, 13:00)

    Nevermind [utilizator]

    http://www.iran-daily.com/News/213451.html

    Saddam a vrut in euro, deci irakul distrus si el mort
    Gaddafi a vrut in aur, libia distrusa si el mort
    Acum ii mananca si pe astia-n c.

    Doar una dintre explicatii ;) :D


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version