Autoritățile germane au dispus eliberarea imediată a lui Carles Puigdemont din detenţie, în urma plăţii unei cauţiuni

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 6 aprilie 2018, 13:49 Actualitate | Internaţional


Carles Puigdemont
Foto: Facebook/ Carles Puigdemont i Casamajo
Procuratura germană a dispus vineri eliberarea ”imediată” a fostului preşedinte catalan separatist Carles Puigdemont, în urma plăţii unei cauţiuni în valoare de 75.000 de euro, scrie News.ro, citând The Asociated Press.

Procuratura din Schleswig a anunţat de asemenea că Puigdemont le-a furnizat autorităţilor o adresă în Germania, unde va locui până la o hotărâre cu privire la o eventuală extrădare a sa către Spania.

Liderul separatist, în vârstă de 55 de ani, a fost reţinut pe 25 martie, după ce a intrat pe teritoriul german din Danemarca.

Madridul a cerut extrădarea sa, acuzându-l de rebeliune şi detunare de fonduri publice în vederea organizării unui referendum ilegal, în toamnă, pe tema independenţei Cataloniei faţă de Spania.

Un tribunal regional din Schleswig a hotărât joi că Puigdemont nu poate să fie extrădat în baza acuzaţiei de rebeliune, argumentând că legea germană prevede ameninţarea cu sau folosirea forţei împotriva autorităţilor.

Însă Puigdemont poate fi extrădat către Spania în baza acuzaţiei de deturnare de fonduri.

Avocaţii lui Carles Puigdemont au sosit vineri la închisoarea în care fostul preşedinte separatist catalan este încarcerat de două săptămâni.

El urmează să fie eliberat vineri, pe timpul examinării cererii Spaniei de extrădare.



















1468 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    victorie a eurosceptilor (Vineri, 6 aprilie 2018, 15:58)

    Fermi [utilizator]

    Euroscepticii ar trebui să sărbătorească azi o mare victorie. Un judecător dintr-o țară membră UE invalidează o decizie a unui alt judecator din alta țară UE (un mandat de aducere european) pe motiv că ceva nu se potrivește in codurile penale. Fie noțiunea de justiție comună europeana nu există si nu va exista prea curând, fie una dintre țări nu este stat de drept, nu are justiție independentă și, prin urmare, nu are ce cauta în uniune. Așadar, scepticii au toate motivele să se indoiască și mai mult de viabilitatea proiectului numit Uniune Europeană. Și, poate, alții, fără vreo opinie până astăzi, vor deveni și ei neîncrezători.
    • -1 (7 voturi)    
      N-are nici o legatura cu euro-scepticismul (Vineri, 6 aprilie 2018, 17:06)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Fermi

      Dupa cum scrii, este foarte probabil ca esti un trol spaniol. In loc sa va razboiti cu Anglia care ocupa Gibraltarul cu populatie spaniola, va lacomiti in mod las la Catalonia care apartine catalanilor.
      Scrii acolo numai aiureli. Nu exista ,,mandat de aducere european" pentru detinuti politici. Exista doar ,,extradare". Ca sa extradezi pe Puigdemont din alta tara trebuie sa fie dovedit vinovat intr-un proces acolo unde a fost arestat.
      Puigdemont nu poate fi extradat pentru Deturnare de Fonduri, pentru ca banii utilizati la Referendum apartin catalanilor.
      • +2 (4 voturi)    
        Gibraltar a votat acum vreo cativa ani (Vineri, 6 aprilie 2018, 18:12)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        95% din cetateni au votat sa ramana in Regatul Unit. Si cam 95% dintre cetatenii Gribraltarului sunt de origine spaniola. Asta arata increderea de care se bucura Spania in Gibraltar.
        • 0 (2 voturi)    
          Gresiti. (Vineri, 6 aprilie 2018, 19:41)

          Fermi [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          Verificati pe site-uri de incredere sau cititi mai cu atentie. 95% dintre cetatenii Gibraltarului au votat pentru ramânerea in UE. Locuitorii din Gibraltar ca si cei din Irlanda de Nord sunt mult mai bine si in UK si in UE deopotrivă. De aceea in aceste doua regiuni s-a votat masiv pentru ramanerea in UE.
        • -1 (1 vot)    
          2% (Vineri, 6 aprilie 2018, 21:01)

          Fermi [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          in 2012 erau fix 675 spanioli, adica 2.1% din populatie. Dupa ce Gibraltarul a fost preluat de UK in 1718, spaniolii au plecat de acolo. In ziua de azi Gibraltarul este locuit in majoritate de britanici, cu mici comunitati de spanioli, marocani si alti cetateni UE.
        • +1 (1 vot)    
          Nu conteaza cum au votat (Vineri, 6 aprilie 2018, 21:24)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          cei din Gibraltar. Peninsula este a Spaniei si nu a spaniolilor tradatori aciuati pe acolo, si care spanioli ii iubesc atat de mult pe englezi ca nu au decat sa plece la Londra impreuna cu englezii lor cu tot, dupa ce va fi reocupata insula de catre Statul Spaniol.
      • -1 (3 voturi)    
        ei, nu chiar (Vineri, 6 aprilie 2018, 19:33)

        Fermi [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        In primul rand, sunt român. Apoi, nu doresc sa provoc nicio discutie de dragul de a crea un conflict de idei (asa cum cunosc eu definitia troll-ului). Aș continua cu faptul că Marea Britanie și nu Anglia stăpânește Gibraltarul, și nu a fost ocupat ci cedat in urma tratatului de la Utrecht din 1713. Eu unul nu am auzit din partea vreunui guvern spaniol că ar dori reanexarea Gibraltarului. Doar frictiuni legate de contrabanda cu țigări și zonele de pescuit din golful Algeciras. Apoi, catalanii sunt spanioli. Tot asa cum si andalusii si bascii si locuitorii din Galicia si madrilenii sunt tot spanioli. Sau considerati ca nu? In cazul asta bavarezii nu ar fi germani, bretonii sau corsicanii nu ar fi francezi si nici flamanzii sau valonii nu ar fi belgieni. Puigdemont si ceilalti nu sunt detinuti politici. Daca ar fi fost, ar fi fost arestati in 2012 sau mai devreme. Au fost lasati sa isi expuna ideile nationaliste (bune sau rele), au fost lasati sa candideze si sa fie alesi. Au fost saltati atunci cand au incalcat legea. Cea din urma greseala pe care o comiteti: banii utilizati au fost publici. Inclusiv ai celor 53% dintre catalani care nu îmbrațișează ideile nationaliste ale lui Puigdemont si Junqueras.Iar utilizarea banilor publici in scopuri ilegale constituie o infractiune.
        • +1 (1 vot)    
          Nu aveti dreptate (Sâmbătă, 7 aprilie 2018, 16:32)

          mahar [utilizator] i-a raspuns lui Fermi

          Am vazut in nenumarate randuri cum tot aruncati in fata acel procent de 53% ca o incercare de discreditare a dorintei catalanilor de a obtine independenta. Catalanii getbeget doresc independenta cu mare ardoare. Diferenta aia de procente provine din faptul ca exista si spanioli si alte natii care lucreaza in orase precum Barcelona, care au adresa in buletin in Catalonia si care prin urmare sunt indentificati ca fiind catalani, ei neavand nici o treaba cu subiectul. E usor de verificat asta, uitati-va la ultimele alegeri, si vedeti votul popular in regiuni mai mici precum Girona sau Lleida versus o Barcelona puternic cosmopolita.
    • +3 (7 voturi)    
      Da, da, da (Vineri, 6 aprilie 2018, 18:16)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Fermi

      Un judecator spaniol franchist a decis ca politicienii catalani trebuie condamnati la 30 de ani inchisoare ca a luat el la rand tot codul penal si a gasit cele mai absurde articole. Adica politicienii catalani sunt condamnat la aceleasi pedepse ca si niste teroristi care au ucis sute de oameni. Si cica justitia spaniola este libera. Pai se afla cam pe acelasi nivel cu cea din Romania.
      • 0 (4 voturi)    
        Nu aveti argumente (Vineri, 6 aprilie 2018, 19:54)

        Fermi [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Judecatorul aplica legea pe care o are la indemana. In mod egal pentru toti. Chiar daca are gura mare si se crede Robin Hood. Apoi, daca cei deja retinuti in Spania vor considera ca nu au avut parte de un proces echitabil, au la indemana Curtea Europeana pentru Drepturile Omunui. Unde nu sunt judecatori nici franchisti, nici hitleristi, nici maoisti sau altcumva. Apoi, nu judecatorul hotaraste intre ce limite se condamna un om care a savarsit o fapta penala, ci Parlamentul prin Codul Penal. Judecatorul are doar o marja in interiorul careia alege pedeapsa. Spania are si un precedent. Maiorul Antonio Tejero, care si el a incercat o lovitura de stat in 1981. A luat 30 de ani si a iesit conditionat dupa 11.
        • +1 (1 vot)    
          Da, aveti dreptate dar ... (Sâmbătă, 7 aprilie 2018, 8:09)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Fermi

          Ce spun eu este ca modul de functionare a justitiei spaniole este reactionar si razbunator, subordonat politic, nu este obiectiv. Daca ar fi fost obiectiv, in primul rand nu s-ar fi ajuns aici. Spuneati mai sus ca au fost lasati sa-si expuna ideile si sa faca alte chestii. Exact aici gresiti. Pai in 2012 au tinut un alt referendum pentru independenta si nu s-a intamplat nimic, au primit niste amenzi si cam atat. Acum hopa, ce s-a intamplat in plus ? Ah, au facut o declaratie formala de independenta. Oau, deci hai sa-i acuzam de rebeliune, razvratire, furt din banii publici , toate la un loc. Mai sa fie, au iesit cu arme pe strazi, au ucis oameni, au atacat autoritatile ? Un judecator inteligent si obiectiv nu judeca dupa interesele lui Rahoy si bazat pe nationalismul populatiei alegand cele mai aspre pedepse ca sa dea un exemplu. Avea o multime de optiuni. Da, acei politicieni trebuiau demisi din functie, interdictie la functii publice, amendati cu sume consistente. Nu mai spun de stupiditatea politica a lui Rajoy. Eu personal, inainte eram neutru in aceasta chestiune dar modul de reactie a lui Rajoy arata problemele uriase ale societatii spaniole. O clasa politica corupta si un rege care considera ca tara le apartine, incapacitatea de dialog, nationalismul franchist prezent la multi politiceni. Banii de la UE nu au schimbat mentalitatile spaniolilor doar au generat o pojghita de civilizatie. De aceea in UE nimeni nu crede in justitia spaniola si in politicienii spanioli. Si nu o spun eu, o spun multi spanioli care recunosc ca sistemul judiciar nu e functional, e bazat pe pile si relatii, intesat de influente ale politicienilor.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version