UPDATE Carles Puigdemont a fost arestat în Germania. Liderul separatist catalan ar intenționa să ceară azil

de G.S., Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 25 martie 2018, 14:04 Actualitate | Internaţional


Carles Puigdemont
Foto: Wikimedia Commons
Fostul presedinte al regiunii autonome spaniole Catalonia, Carles Puigdemont, a fost arestat duminică în Germania, a anunțat avocatul acestuia. Poliţia finlandeză anunțase sâmbătă că a primit un mandat internaţional de arestare a fostului lider catalan, care se afla într-o vizită în această ţară nordică, ulterior apărând informații că Puigdemont s-a întors în Belgia, unde se afla în exil din toamna anului trecut, după referendumul pentru autonomie.

UPDATE 2: Carles Puigdemont ar intenționa să ceară azil în Germania

Liderul separatist catalan Carles Puidgemont, reținut la granița Germaniei spre Danemarca, a fos dus în arestul închisorii din Neumünster, la ora 15.19, ora Germaniei, relatează Stern.de.

Potrivit unei alte publicații germane, Kieler Nachrichten, care indică surse judiciare, Puidgemont ar intenționa să ceară azil politic în Germania.

"Dacă va face asta, solicitarea sa de azil va fi verificată ca orice altă solicitare, de către Oficiul Federal de Migrație", a declarat publicației citate purtătorul de cuvânt al Ministerului de Interne al landului Schleswig-Holstein.

Șansele sale nu ar fi însă prea mari. "Urmărirea penală, respectiv punerea în aplicare a unui mandat european de urmărire internațională, au prioritate în fața cererii de azil", a adăugat acesta.

În ultima instanță, decizia se află în mâna procuraturii generale și a Oficiului Federal pentru Migrație.

UPDATE 1:
Poliția germană confirmă arestarea lui Puidgemont

Poliția din Schleswig-Holstein, Germania, l-a arestat fostul președinte regional catalan Carles Puigdemont, care venea din Danemarca și se deplasa cu mașina la reședința sa actuală din Belgia. El a fost arestat la intrarea din Danemarca în Germania, după cum a anunțat avocatul lui Puigdemont, Jaume Alonso-Cuevillas, pe Twitter.

Poliția din Schleswig-Holstein a confirmat arestarea, justificată prin faptul că „există un mandat european de arestare“ pe numele lui. Poliția germană l-a arestat pe Puigdemont la ora 11.19, lângă autostrada federală 7.

Liderul separatiștilor catalani se află într-o secție de poliție germană și "va fi tratat corect", potrivit declarațiilor de la biroul de presă. Puigdemont, în vârstă de 55 de ani, sosise în Finlanda joi, pentru a participa la o conferință.

În timpul vizitei, Spania a depus o cerere de arestare a fostului președinte regional. Curtea Supremă din Spania a deschis o cauză penală împotriva sa și a emis un mandat european de arestare. Finlanda a fost de acord să-l aresteze pe Puigdemont. Cu toate acestea, el nu a fost, până acum, de găsit.  [ Corespondență de Dani Rockhoff ]
____

Puigdemont riscă în Spania o pedeapsă de până la 25 de ani de închisoare pentru revoltă din cauza referendumului ilegal organizat în octombrie în Catalonia.

Tensiunile în Catalonia sunt mari după ce Curtea Supremă a hotărât să pună sub acuzare 25 de lideri separatişti pentru rebeliune, delapidare de fonduri şi desconsiderarea statului. Cei acuzaţi ar putea sta în închisoare până la 30 de ani dacă vor fi găsiţi vinovaţi.

Cinci dintre cei acuzaţi au fost reţinuţi, iar printre ei se află şi Jordi Turull, cel care urma să participe sâmbătă la un vot în Parlament pentru a fi numit noul preşedinte regional.



Citeste mai multe despre   


















5937 vizualizari

  • +30 (56 voturi)    
    hahaha (Duminică, 25 martie 2018, 14:08)

    Talibanu' cu turban Armani [utilizator]

    ce teapa si-a luat sugaciul asta... magistral.
    • -29 (59 voturi)    
      Mda (Duminică, 25 martie 2018, 15:44)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Talibanu' cu turban Armani

      Asta de-l numesti tu "sugagi", a castigat alegerile organizate de Madrid.

      Acum ca cei din guvernul de la Madrid au pierdut alegerile organizate chiar de ei, fac ce pot ca sa para ca totusi castiga ceva.

      Oare cati oameni erau anul trecut pe strazile Barcelonei? Peste 1 milion. Nu am mai vazut de minim 25 de ani demonstratii cu 1 milion de oameni intr-un singur oras.

      Dar, deh, tu il consideri "sugaci"......

      Madridul nu intelege ce vor catalanii, se face ca este surd si incearca cu disperare sa mentina suv tutela o provincie in care majoritatea se simt inainte de toate catalani si abia apoi spanioli.

      Chiar daca demonstrau pasnic, chiar daca au vrut sa voteze pasnic, au fost luati la bataie, tineri, batrani, pensionari. De ce?
      • +20 (30 voturi)    
        Mici observații (Duminică, 25 martie 2018, 16:42)

        Fermi [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        In esență aveți ceva dreptate, pe lângă opiniile subiective. Probabil că locuiți acolo. Dar, aș face câteva observații la ceea ce ați scris pentru a nu induce în eroare cititorii care nu urmăresc viața politică spaniolă:
        1. Nu stiu exact la ce manifestatie va referiti, din ce data. Dar nu au fost ciocniri decat in data de 1 octombrie. Cand a fost organizata acea consultare ilegala. Politia nu a incercat decat sa impiedice intrarea unor mase de oameni in anumite locuri pentru a desfasura o activitate ilegala. Sau va referiti la momentul cand agentii Guardia Civil au fost sechestrati intr-o cladire oficiala in care intrasera sa ia actele cerute de un judecator? Si ale caror masini au fost vandalizate?
        Chiar Clara Ponsati a spus ca se astepta ca politia nationala va actiona cu violenta. Au fost cazuri extrem de izolate de imbranceli, nimic mai mult.Daca Politia nationala ar fi actionat cu violenta Cataluña ar fi actionat ulterior precum Kosovo
        2. cei 1 milion de oameni s-au dovedit de fapt a fi cateva sute de mii (vreo 3-400.000). Sunt camere cu rezolutie foarte buna, softuri foarte rapide. Se face o poza cu o drona si softul numara capetele. Ba chiar extrapoleaza pentru zonele cu copaci sau pergole. Totul dureaza foarte putin.
        3. Guvernul PP de la Madrid nu a dorit sa influenteze rezultatele votului din Decembrie. Daca ar fi vrut, ar fi obtinut mult mai multe scaune de deputati decat au acum (adica 4)
        4. Alegerile au fost castigate de Ciutatans. CIU, ERC si CUP au insa majoritate in parlament multumita legii electorale care permite Provinciilor Gerona si Lerida sa aiba mai multi deputati raportat la populatie decat provinciile Barcelona si Tarragona, puternic industrializate si cu solide legaturi cu restul Spaniei prin migratiile din anii 60-70 (ca fapt divers, Raul Romeva este nascut la Madrid). Daca majoritate inseamna pt dumneavoastra 47% din voturi inseamna ca traiti in realitatea paralela a liderilor separatisti.
        • +14 (22 voturi)    
          Ooops... (Duminică, 25 martie 2018, 17:17)

          Talibanu' cu turban Armani [utilizator] i-a raspuns lui Fermi

          I-ai distrus orizontul tanarului troll de internet :)
        • -1 (5 voturi)    
          Simple imbranceli (Luni, 26 martie 2018, 0:36)

          Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Fermi

          Ati spus "Au fost cazuri extrem de izolate de imbranceli, nimic mai mult."

          cam asa arta "imbrancelile"

          http://www.abc.net.au/news/2017-10-02/catalonia-how-did-it-come-to-violence-in-the-streets/9007206

          Si cam asa ii bateau cu bastoanele pe pompierii din regiune:

          https://www.independent.co.uk/news/world/europe/catalonia-independence-referendum-vote-protests-barcelona-madrid-police-guardia-civil-a7976556.html


          Sau alte mostre de imbranceli, sarituri cu piciorul, aruncat pe scari, de astea asa uzuale, simple si normale

          https://www.youtube.com/watch?v=3AkY6p34cZQ
      • +19 (27 voturi)    
        Si ce legatura au (Duminică, 25 martie 2018, 16:52)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        alegerile cu referendumul de secesiune?!..Da, partidul lui a castigat alegerile, dar, el a organizat referendumul! E legal sa castige alegerile, dar, parnaia o sa o faca pt referendum, care era ilegal...'ntelegi?...el a sperat si a pierdut! De parca mai accepta cineva ca fiecare judet din Europa sa se faca tara, doar ca o duce vremelnic mai bine, ca-n Evul Mediu!
      • -15 (27 voturi)    
        ... (Duminică, 25 martie 2018, 17:04)

        erevan [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        nu-ti mai bate capul cu astia.
        nu cunosc situatia si confunda catalonia cu trei judete transilvane...
        dupa ei oricine le ia apararea catalanilor e bozgor...
        • +22 (26 voturi)    
          Ba eu n-o confund deloc! (Duminică, 25 martie 2018, 17:17)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui erevan

          Vreau Statele Unite ale Europei, nu in principate si voievodate(as zice asta si daca as trai in cel mai bogat tinut din UE)! Vreau sa putem concura economic si MILITAR cu China, SUA si Rusia...cat de curand (daca nu sunt deja) vor fi peste Europa si India si Brazilia.... puțin ma intereseaza Transilvania si ''specificațiile'' istorice, culturale si economice ale Cataloniei, nordului Italiei sau care or mai fi! Ne uitam in fata, nu in Evul Mediu!
          • +11 (17 voturi)    
            Superb comentariul (Duminică, 25 martie 2018, 18:26)

            Hydra [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            In loc sa avem viziunea deceniilor urmatoare in cap, sa incercam sa construim ceva pentru viitor, ne batem capul cu independenta unor regiuni. Pe langa ideea de comert si crestere economica, conceptul UE are la baza si ideea de nu a mai creea conflicte intre regiuni. Apare cate un Puigdemont d'asta, agita pe unii cu dramele unui razboi de acu ~80 si un pic de ani. Astia pun botul de parca ei chiar au participat la acel razboi..se lasa cu probleme economice, prosteste. Chiar demni de Evul Mediu, din pacate.
            • +11 (17 voturi)    
              de acord (Duminică, 25 martie 2018, 19:44)

              mike_the_hunter [utilizator] i-a raspuns lui Hydra

              De acord...statele unite ale Europei ,nu Catalunia, Tinutul Secuilor si alte tampenii nationaliste ...cu iz de ev mediu.
              Am fost de n-ori in Catalunia ca sa inteleg ca celor de acolo li s-a urat cu binele.
              Catalunia are guvern, are Parlament, e un stat in stat de facto, la asta s-a ajuns...Ei , le mai trebuia independenta ...dar incalcau constitutia Spaniei facuta imediat dupa regimul Franco.UE are o mare vina cu politica regiunilor, landurilor dupa modelul german...UE a lasat Spania sa rezolve problemele ei interne, si le-a rezolvat ,insa cu mare intarziere. E un bun exemplu de urmat. Domnii de la UDMR, se aude?
          • +5 (5 voturi)    
            Bravo! Mi-ai citit gandurile. (Duminică, 25 martie 2018, 22:15)

            YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            „Vreau sa putem concura economic si MILITAR cu China, SUA si Rusia” - asta sper si eu.
        • +9 (13 voturi)    
          ori (Duminică, 25 martie 2018, 18:18)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui erevan

          esti trol putinist ori esti fara minte.
          Politica externa a lui Putin, "divide et impera", vrea sa faramiteze Europa tocmai pentru a avea putere asupra intregului continent, visul rusilor inca nerealizat. Cu brexit le-a iesit, pe la unguri si polonezi a bagat batul prin gard si nici la noi nu e prea departe daca iei in considerare afirmatiile lui dragnea privind politica noastra externa si mai ales ce ministru de externe a pus.
          • +1 (3 voturi)    
            corect, dar nu e vorba de dracnea!! (Luni, 26 martie 2018, 9:09)

            iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            "nici la noi nu e prea departe daca iei in considerare afirmatiile lui dragnea" - corect, insa o vizune cam limitata.
            Insa Daddy dracnea nu a cazut din cer, nu a fost adus de tancurile sovietice ca in 1944!

            nu, NOI, de buna-voie si nesiliti de nimeni, l-am votat!

            Deci se poate afirma ca majoritatea poprului asta doreste: iesirea din UE si NATO, si alipirea la Uniunea Asiatica a lui Putin!
      • +17 (29 voturi)    
        Spui adevarul pe jumatate si minti complet (Duminică, 25 martie 2018, 17:30)

        The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        1. Puigdemont nu a castigat alegerile. Partidul sau a iesit pe locul 2 (21.7%) dupa Ciudadanos (25.4%).

        2. Toate partidele independente impreuna (JxCat, ERC si CUP) au castigat doar 47% din voturi dar au majoritate in parlament datorita unei legi care ofera mai mare pondere voturilor din provincie decat celor din orasele mari. Este o lege nedreapta pe care nu o critica deoarece tot ce este spaniol dar in favoarea lor este acceptabil. Vezi si cum recunosc autoritatea instantelor de judecata spaniole daca decid in favoarea lor.

        3. Omiti sa spui ca un numar la fel de mare ( in jur de un milion) au protestat pe strazile din Barcelona impotriva independentei pe data de 8 octombrie 2017.

        4. Conform punctelor 1-3 e clar ca independentii ignora cel putin o jumatate din catalanii care se simt catalani, spanioli si europeni in acelasi timp si care se opun independentei.

        4. Referendumul de pe 1 octombrie a fost interzis printr-o decizie judecatoreasca iar politia avea obligatia sa execute acea decizie. In concret, politia trebuia sa confiste materialul de vot insa au intampinat rezistenta pasiva si activa in indeplinirea datoriei si a mandatului judecatoresc. Faptul ca au fost 431 de politisti si guardia civil raniti arata ca politia nu a facut uz de forta intr-un mod disproportionat.

        5. Madridul intelege ce vor catalanii dar nici un guvern nu este in masura sa negocieze segregarea unei parti din teritoriul national. Iar un parlament teritorial care incearca acest lucru isi depaseste clar limitele constitutionale. Singura solutie era sa incerce acest lucru in parlamentul national de la Madrid dar nu au majoritate nici in Catalunia, ce sa te mai gandesti la intreaga Spanie.

        6. Puigdemont a spart oalele si a fugit. Cei carora le-a afectat sau chair distrus viata - mici negocianti a caror incasari s-au vazut reduse, familii si prietenii rupte, etc. - toti acesti nu isi permit luxul de a fugi si a trai in imaginara republica independenta catalana.

        7. Sa fie extradat cu bine
        • +3 (13 voturi)    
          corect (Duminică, 25 martie 2018, 18:05)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui The Wisest Fool

          la beci !
          caci cine seamana vant, culege furtuna. :-)

          adevarul este ca va fi dus in fata unei curti a legii, a unui tribunal, si va avea parte de o judecata corecta. judecatorii vor decide.
          dar, asa'i ai dreptate, a distrus viata unor mii de oameni, apoi a dat dosu.
          il apara aia care'l acuza pe mazare ca s'a madascarizat.
          asta a fost asa de tont, ca a fugit in tzari nepotrivite.
          de madagascar, de paraguay, de costa rica, n'o fi auzit ?!
        • -2 (4 voturi)    
          Sa o luam pe rand (Luni, 26 martie 2018, 0:53)

          Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui The Wisest Fool

          1. Coalitia pro independenta a castigat alegerile in sensul ca are cele mai multe locuri in parlamentul local, sa-i spunem asa. Ca o analogie, nici Trump nu a castigat votul popular, nici Merkel, dar amandoi sunt presedinte respectiv Cancelar.

          2.Conform legii, pro independentii au castigat alegerile. Buna rea, daca tot o tinem cu respectarea legii atunci nu fi subiectiv. Ori respecti orice lege, ori respecti doar pe unele.

          3. Cred ca trebuie sa te mai informezi.
          In 2010, deja 1 milion in Barcelona pe strazi pentru independenta conform politiei si CNN :http://edition.cnn.com/2010/WORLD/europe/07/11/spain.protests/index.html .

          In 10 Sept 2017, in jur de 1 milion pro independenta conform Reuters: https://www.reuters.com/article/us-spain-politics-catalonia/around-one-million-rally-for-catalan-independence-from-spain-idUSKCN1BL0EA

          13 Noiembrie 2017, din nou in jur de 1 milion pentru independenta : https://www.activistpost.com/2017/11/media-silent-record-1-million-protesters-march-spain-end-govt-corruption.html

          Nu am negat niciodata ca au fost si marsuri pro unitate cu Madridul, dar la finalul alegerilor aceasta parte a populatiei a pierdut, democratic.

          4. Materialele despre care vorbesti puteau fi confiscate fara violenta dupa inchiderea votului si puteau, asa cum au si facut dupa aceea, sa demita guvernul local. Tot fara violenta. Lasa faza ca trebuiau sa intervina cu forta. Au primit ordin sa foloseasca forta asta e altceva. Totul putea fi facut pasnic. Dar au ales alta cale.

          5. Ai spus" Madridul intelege ce vor catalanii " - acum pe bune, tu chiar crezi asta? Chiar crezi ca intelege? Ca aude, da, dar ca intelege, nu prea cred.

          6. Aici intri pe taramul jocurilor politice pe care nu le prea stapanesti din cate vad. Daca totul este asa de limpede precum spui tu, de ce crezi ca Belgia/Bruxelles-ul, sau Finlanda, nu au facut nimic ca sa il trimita acasa pe baiatul asta?. De ce nu recunosc ele, pentru ca asta au facut, deciziile Madridului? Gandeste-te.
      • +1 (1 vot)    
        Au castigat putera, discutabil, si habar nu au avu (Marţi, 27 martie 2018, 19:01)

        geonicol [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        Separatistii au castigat scaunele in Parlament, datorita modului de repartizare. Ca numar de voturi au castigat constitutionalistii. In strada ies intradevar destul de multi, cei mai multi au iesit cand au fost organizati de cele doua asa zise organizatii culturale. Dar si de partea cealalta sunt la fel de multi.Madridului i se pot reprosa multe,dar cel mai grav este ca i-a lasat sa faca ce vor vreo 30 de ani.Mediile de informare,scolile,universitatile au fost in mana separatistilor. Separatistilor si aliatilor lor trebuie sa li se ceara socoteala pentru divizarea societatii catalane si haosul care incepe sa se instaleze in acea regiune .Au castigat puterea,discutabil, dar nu au stiut ce sa faca cu ea, nu au avut preagtit pasul doi. Mai mult, nu au fost in stare sa-si aleaga presedintele, vor fi alegeri anticipate,asta da viziune.
    • -17 (33 voturi)    
      Si-a luat teapa (Duminică, 25 martie 2018, 16:07)

      liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui Talibanu' cu turban Armani

      Hai sa vedem ce zice BBC ca sunt capetele de acuzare: "They all face charges of rebellion, sedition and misuse of public funds for pursuing Catalan independence."

      Iti dai seama ca toti eroii nostri de independenta, de la Mihai Viteazul la Avram Iancu si Cuza ar fi primit mandat de arestare? Asta ca sa nu mai spun ca cei care s-au opus dictaturii comuniste cerand LIBERTATEA au si primit mandate de arestare...

      NU SUNT DE ACORD cu independenta Cataloniei insa - scuza-ma - daca asta nu e un detinut politic, atunci ce e?

      Este simplu: in viata familiala exista principiul "iesirii din indiviziune" - pe scurt spus nu poti forta pe cineva sa stea cu altcineva in afar vointei lui. La fel ar trebui sa se aplice si la state. Orice stat poate parasi o uniune si orice regiune alt stat cu conditia ca sa achite o factura a serviciilor primite, din care se scad serviciile prestate din momentul compunerii uniunii sau statului. Pe scurt: partaj.

      In Catalonia insa daca s-ar face o astfel de factura Madridul ar iesi pe minus.

      Statele si regiunile trebuie sa cantareasca f bine ce inseamna apartenenta la o uniune. Din secunda doi Catalonia nu ar mai fi UE si ar trebui sa le elibereze pasapoarte cetatenilor. Vor UE? Vor incepe negocierile de la zero. Oamenii ar trebui sa fie convinsi ECONOMIC ca intr-o uniune e mai bine inainte de a fi convinsi POLITIC. Deciziile importante in viata trebuie luate cu portofelul nu cu inima.
      • +4 (10 voturi)    
        Nu prea aveti dreptate (Duminică, 25 martie 2018, 22:33)

        Fermi [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

        Mihai Viteazu, Avram Iancu au fost liderii unor teritorii ocupate. Catalonia nu a fost niciodata ocupata de Spania.
        Nu este detinut politic. Daca ar fi fost sa fie retinut pentru ideile sala politice ar fost in puscarie de ani buni. La fel si cei din Esquerra Republicana de Cataluna. Insasi numele partidului indeamna la independenta si crearea unei republici in locul Comunitatii autonome. Insa, ei nu au fost pusi sub acuzare pentru asta timp de 40 de ani. S-au schimbat lucrurile atunci cand au folosit fonduri publice pt activitati ilegale si care au violat grosolan Constitutia Spaniei (votata masiv de catalani in 1978).
        Nu exista ”iesirea din indiviziune” in politica statelor. Altminteri ar aparea vreo 400 de noi state in Europa. Fix ce si-ar dori Vladimir. Ce-ar fi sa iasa Ille-de-France, Bavaria, Venneto, Lombardia sau Nord-Rhein-Westfalia din statele din care fac parte?
        In ultimul rand, Europa merge spre dizolvarea granitelor, nu spre crearea altor noi.
        • 0 (8 voturi)    
          Doua probleme (Luni, 26 martie 2018, 0:40)

          liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui Fermi

          1. Ce inseamna "teritorii ocupate"? Orice teritoriu de pe Terra este ocupat de o populatie care i-a batut pe cei care erau acolo inaintea lor. Pe acest principiu USA apartie amerindienilor iar limba ar trebui sa fie a lor. Anglia a ocupat acele teritorii iar cei ce azi le ocupa (americanii) nu ar avea nici un drept asupra lor. Desigur, am uitat ca Avram Iancu, Mihai Viteazul si altii sunt cazuri speciale, sunt eroii nostri, deci sunt exonerati de la reguli. Problema e ca inaintea lor au fost romanii si inaintea lor dacii si inaintea lor cel mai probabil niste africani hominizi, dar pe acestia putem sa ii ignoram de dragul istoriei "NOASTRE".

          2. Nu exista iesire din indiviziune? Dar ce e lupta pentru independenta? URSS cand s-a spart ce a fost daca nu partaj? Dar marile imperii?

          Concluzia e simpla: cel mai mare privilegiu al invingatorului este acela ca poate rescrie istoria.

          PS: daca oamenii ar fi tentati sa stea uniti prin avantajele identitatii, apartenentei, limbii dar in special economice, sociale si de viitor durabil, crede-ma, nu ar vrea nimeni sa se separe.
          • +2 (2 voturi)    
            cand M Viteazul cucerea (Luni, 26 martie 2018, 10:24)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

            Transilvania si apoi Moldova , Catalonia era deja de vreo 400 de ani in componenta Aragonului si apoi a Spaniei. Aproximativ cand Avram Iancu se lupta cu ungurii Catalonia conspira cu francezii sa se rupa de Spania. Deci daca Avram Iancu ar fi conspirat cu ungurii sa se rupa de Romania puteam pune semnul egal intre actiunile lor.
            2. Comparatia cu URSS-ul este cea mai proasta posibila asta fiindca Uniunea sovietica a fost o UNIUNE de state tinute cu forta de o ideologie criminala. Singurul lucru care ii tinea impreuna erau tancurile si KGB-ul.
    • -2 (10 voturi)    
      ¡Viva España Una, Grande y Libre! (Duminică, 25 martie 2018, 20:43)

      FreakaThe-jmirghel [utilizator] i-a raspuns lui Talibanu' cu turban Armani

      Spania nu se-mpiedică de ciotul catalan,
      Spania e Reală,
      catalonia e o glumă muscăleasco-anarhisto-delapidatoare !
      ¡Viva España Única! ¡Viva España Grande! ¡Viva España Libre! ¡España Una, Grande y Libre! ¡Muera el Estatuto catalán!
  • +15 (41 voturi)    
    Macar exista dreptate in Spania, (Duminică, 25 martie 2018, 14:10)

    Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator]

    pacat ca nu e si la noi.
    • -19 (41 voturi)    
      Serios (Duminică, 25 martie 2018, 15:45)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

      A cui dreptate?

      A catalanilor? Ei au votat in alegeri organizate de Madrid.
      Rezultatul, Madridul a pierdut.
      A doua oara in 5 luni.

      Deci cine are dreptate?
      • +14 (20 voturi)    
        Si la noi (Duminică, 25 martie 2018, 16:55)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        a castgat pesedeu'! Au dreptate sa faca ce vor?!..pe ''logica'' ta, asa! Daca decide Dragnea sa se inscauneze rege de Teleorman, sa se separe de Romania, si aia voteaza asta...80% ca sunt de acord?!...noi ne uitam si zicem...''daca asa a votat lumea'', nu?:))))
      • +6 (10 voturi)    
        Esti cam pe dinafara. (Duminică, 25 martie 2018, 18:58)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        Ori habar n-ai despre ce este vorba ori denaturezi realitatea si dezinformezi cu buna stiinta.

        Catalanii au pierdut pe toata linia. Atat la referendum cat si la alegerile ulterioare. (la referendum n-au iesit la urne nici macar 50% din populatia cu drept de vot, iar in urma alegerilor au pierdut vreo 4 locuri in Parlament fata de cat aveau inainte de toata tarasenia).

        Si au pierdut pe mana politicienilor catalani cu mentalitate de ciocoi parveniti care se visau regi si imparati peste o bucata din Spania.
  • +19 (31 voturi)    
    Cambridge Analityca-CAT (Duminică, 25 martie 2018, 14:14)

    un domn [utilizator]

    Se pregateste pentru Dizolvare, finantatorul Discret din Est spune..pas
  • +24 (38 voturi)    
    :)) (Duminică, 25 martie 2018, 14:53)

    Djokovic [utilizator]

    Pacaliciul asta, mare barbat de stat ce sta ascuns si-a luat pana la urma teapa colosala. Macar daca avea mandria de a isi sustine cauza in picioare, nu in boscheti
  • +26 (48 voturi)    
    Bravo Germania, Rusine Finlanda (Duminică, 25 martie 2018, 15:22)

    radu_cel_frumos [utilizator]

    Un mandat de arestare international nu este o chesite de joaca. Finlanda s-a facut ca ploua si l-a lasat scapat pe individ desi primise mandatul din partea Spaniei. C-o fi..c-o pati... ca sa vedem...

    Germania a aplicat legea. Punct. Un moment penibil pentru Finlanda care s-a facut de kko.
    Bravo Germania!
    • -35 (53 voturi)    
      Rusine tie. (Duminică, 25 martie 2018, 15:38)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Ca te bucuri ca este arestat Puigdemont.
      Se vede ca esti trol spaniol.
      Germania inca nu la extradat, si poate nu o sa o faca.
      Asa e si normal.
      Daca nu-i convine ca nu e extradat, Spania poate sa iasa din Uniunea Europeana. La ce atitudine agresiva au, este mai bine asa.
      • +16 (24 voturi)    
        Intre Agresivitatea Ta si iesirea (Duminică, 25 martie 2018, 17:06)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Spaniei din UE unde este Legatura? Un urmarit International este o Tinta pentru Oricine Respecta Legea, victimizarea pucistului Puidemunte este trolling pentru URSS
        • -4 (10 voturi)    
          Se ajunge si acolo daca Spania (Duminică, 25 martie 2018, 19:52)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          vrea extradarea cu orice pret a lui Puigdemont.
          Ce rationament aiurea la tine :
          Termenul de ,,Urmarit International", care este doar o bucata de hartie care asigura arestarea unei persaone doar ca zice Spania ca e criminal.
          Dar cand Spania nu va dovedii ca e criminal, cum e si normal, o sa i se dea drumul lui Puigdemont.
          Se poate aresta si Regele Spaniei intr-o buna zi cu o astfel de hartie, mai ales avand in vedere ca face parte dintr-o familie de infractori de drept comun (dupa sora).
          Ce rationament aiurit la tine : ,, victimizarea pucistului Puigdemont este trolling pentru URSS " . Cat de sigur esti tu !
          De ce n-ar fi troliing pentru China?, sau Vatican?, sau Costa Rica ? Nici nu-ti dai sema cat de ridicol esti.
          • +6 (10 voturi)    
            "doar o bucata de hartie" (Duminică, 25 martie 2018, 22:46)

            Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            Fie vb intre noi, toate documentele, indiferent la ce se refera, nu sunt altceva decat niste "bucati de hartie".
            Certificatul tau de nastere, diplomele de bacalaureat, de studii superioare, de proprietate asupra masinii, apartamentului sau a casei in care locuiesti, sunt tot niste simple bucati de hartie.
            Atata vreme cat respectiva bucata de hartie este semnata si parafata de o institutie a unui stat european, ea are valoare.
            Puigdemont nici macar nu este condamnat.
            I se cere doar sa se prezinte in fata justitiei pt a se lamuri cauza, in mod democratic, dupa legile Spaniei.
            Daca Puigdemont refuza sa se prezinte de buna voie in fata justitiei, acea "bucata de hartie" il va aduce, cu forta daca este cazul, in fata judecatorilor spanioli.

            Ce e atat de greu de inteles?
      • +4 (10 voturi)    
        ce-ar (Duminică, 25 martie 2018, 18:21)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        fi sa te manifesti doar la tin in curte, in Siberia.
    • -18 (42 voturi)    
      Nici alegerile (Duminică, 25 martie 2018, 15:46)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Nu sunt o joaca.

      Madridul a crezut ca va castiga alegerile daca le organizeaza ei. Ghinion. Au pierdut.

      Solutia Madridului: arestati-l pe ala de a castigat alegerile.

      Cu adevarat democratica atitudinea.
      • +10 (14 voturi)    
        Alegeri (Duminică, 25 martie 2018, 16:45)

        Fermi [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        Alegerile le-a castigat pertidul Ciutatans, condus de Irene Arrimadas. Si care este bine merci. Daca guvernul PP de la Madrid ar fi dorit sa castige alegerile, de ce a obtinut mai putine voturi si mai putine scaune de deputat?
        • -1 (3 voturi)    
          Da, le-au castigat, cum sa nu (Luni, 26 martie 2018, 1:14)

          Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Fermi

          Si de aia ei sunt cei care desemneaza Presedintele Cataloniei, nu?

          Din cate stiu, pro independentii au castigat acest drept pentru ca sunt majoritari in Parlamentul local.

          Si in USA, Trump a castigat, pacat ca nu si votul popular, ala fiind castigat de Hillary.

          Eu zic sa mai citesti cate scaune au pro independentii si cate ceilalti. Dupa aceea te pronunti, poate in cunostinta de cauza.
          • 0 (0 voturi)    
            Rectificare (Luni, 26 martie 2018, 9:13)

            Fermi [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

            Ines Arrimadas o cheama pe femeia care conduce Ciutatans, partidul castigator din alegerile din Dec 2017.Postez primele trei pozitii, si ca vot popular si ca numar de deputati (C's 25%, 36 deputati), PDeCat (21%, 34), ERC (21%, 32). Arrimadas nu a propus presedintele din motive foarte simple: nu are cu cine sa faca alianta post-electorala pentru a obtine cele 68 de voturi necesare investirii. A si avut prima optiune. Dar a raspuns ca nu doreste sa propuna presedinte. Ar fi fost o pierdere de timp.
      • +11 (17 voturi)    
        IP rusesc? (Duminică, 25 martie 2018, 17:37)

        The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        Vorbesti prostii. Puigdemont n-a castigat alegerile, partidul lui a iesit pe locul doi la distanta de Ciudadanos care a castigat alegerile.

        Toti independentii impreuna au castigat 47% din voturi. Au majoritate in parlament datorita unei legi care ii favorizeaza (voturile din provincie au o pondere mai mare decat cele din marile orase).
    • +1 (1 vot)    
      Finlanda (Duminică, 25 martie 2018, 22:39)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      "stie" politica. Ea iese bine.
  • -11 (31 voturi)    
    Fraier (Duminică, 25 martie 2018, 15:38)

    Nyk1 [utilizator]

    Eu în locul lui mergeam până la granița ruso-finlandeză și aș fi trecut clandestin prin pădure, să nu mă vadă nimeni.

    Din Rusia nu l-ar fi extrădat nimeni. Chiar nu știu ce a avut în cap când a ales să tranziteze cu mașina Reich-ul merkelist.
    • -8 (16 voturi)    
      Nu cred ca e necesar sa fuga in Rusia. (Duminică, 25 martie 2018, 16:30)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Problema este probabil asa:
      Puigdemont, vazand ca apare un Madat de Arestare in Belgia s-a dus in Finlanda ca sa castige timp.
      Cand a sosit acolo, a asteptat sosirea probabila a Mandatului si in Finlanda (acolo ) . Cand a vazut ca vine, a plecat in Germania unde in mod constient stia ca o sa fie arestat.
      (Vrea sa fie mai aproape de Centrul UE in momentul detentiei)
      Probabil ca va sta o perioada arestat, dupa care va fi eliberat din lipsa de probe, si i se va oferii Azil Politic. Nu neaparat in Germania, dar poate in Elvetia sau Norvegia sau Argentina / Brazilia etc.
    • +6 (14 voturi)    
      Acolo trebuia (Duminică, 25 martie 2018, 17:09)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Ca doar bancile rusesti au dat credite avatajoase partidului sau.

      La Moscova unde apartine sa se duca
    • +7 (9 voturi)    
      il (Duminică, 25 martie 2018, 18:22)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      impusca Putin pentru ca nu si-a terminat treaba cu care l-a insarcinat.
  • +21 (23 voturi)    
    Cine l-a pus sa se duca in Germania??? (Duminică, 25 martie 2018, 15:41)

    cititoare [utilizator]

    Pe bune, nu gasea unul sa-l ajute sa treaca in Rusia?
    • +11 (19 voturi)    
      Putin l-a folosit ca sa creeze haos in Spania, (Duminică, 25 martie 2018, 16:09)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

      si acum s-a dispensat de el. E o traditie ruseasca.
  • +19 (27 voturi)    
    Puigdemont arestat (Duminică, 25 martie 2018, 15:52)

    Dizidentul [utilizator]

    de ce sint cei din Catalonia subjugati? O intrebare la care ar trebui sa raspunda Putin. Catalonia poate sa fie si in Romania, Italia , Franta fortele distrugatoare finantate de Putin trebuiesc sa dispara, politicienii din CE trebuie sa dea un raspuns pe masura
    • -14 (22 voturi)    
      Pentru ca e o regiune foarte dezvoltata (Duminică, 25 martie 2018, 16:19)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Dizidentul

      Comparativ cu restul Spaniei. Unii muncesc, sunt seriosi, altii fac demonstratii de stanga si se bat cu pumnul in piept.
      • +10 (16 voturi)    
        raspuns domnului Traian 2015 (Duminică, 25 martie 2018, 17:40)

        Dizidentul [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

        dezvoltarea s-a facut sub guvernul central.Asta nu indreptateste dorintele unei grupari minore sa divida statul.Exemplu:Regiunea NRW sau Hessen din Germania (virfuri in produsul si contributia la buget) s-a declare ca se despart de tara, un alt exemplu Arad si Timisoara s-au Bucurestiul sa declare numai participam la venitul national si sintem independente.
        • 0 (4 voturi)    
          Dar te intreb (Duminică, 25 martie 2018, 22:24)

          liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui Dizidentul

          Deci de fapt spui ca orice declaratie de independenta a oricarui stat e ilegala.
          • 0 (0 voturi)    
            raspuns ptr.Hariclea Dragne (Duminică, 25 martie 2018, 23:48)

            Dizidentul [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

            despre indeendenta se poate scrie mult si exemple multe se pot da.In Europa razboaiele de independenta nu mai au niciun rost in zilele noastre. O intrebare am pentru dumneavoastra razboaiele din fosta Jugoslavie au avut un rost? traiesc popoarele din fosta Jugoslavie mai bine? traiesc cei din Cosovo mai bine? Citiva aventurieri sustinuti material de puterile mari SUA,RUSIA,ARABIA SAUDITA; au creat atmosfera si au murit in razoaie fara rost sute de mii de copii,femei,batrini.Asta este lupta de independenta?
          • +1 (1 vot)    
            cam prin sec 18? (Luni, 26 martie 2018, 10:38)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

            Si-au dat seama europenii ca viata in principate, ducate, orase-stat, provincii este de domeniul trecutului si ca statul-national puternic e solutia. Atunci au aparut Italia, Germania, Romania, etc. Iar Spania, Franta sau UK s-au consolidat.
            Ulterior, in sec 20, europenii si-au data seama ca nici asta nu e dea ajuns si daca vor sa faca fata tavalugului asiatic e nevoie de o Uniune supra-statala.
            Si tu vii si ne explici ca dreptul al independenta, ca o fi ca o pati. Da, daca vei sa te intorci 200 de ani in trecut poti sa faci asta.
  • +9 (17 voturi)    
    Avea steagul secuiesc sub camese !!! (Duminică, 25 martie 2018, 16:48)

    Plagarus [utilizator]

    Cati puigDemoni sunt prin UDMR ?
    • +7 (11 voturi)    
      P$D de rit unguresc este Complet (Duminică, 25 martie 2018, 17:20)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Contaminat; maghiarii de Buna Credinta stiu de Leprele Lor, insa sentimental se agatza de trecut; sa nu uitam de Kerestoy Gaterszag SRL care a contribuit la AsaltuluI Calitatii Aerului de Respirat in Romania ����
  • -5 (23 voturi)    
    Independenta in Vest si Est (Duminică, 25 martie 2018, 16:50)

    user2017 [utilizator]

    Nu stiu cum se face, dar daca e vorba de state din vest nici nu intra in discutie creearea unor regiuni independente (desi majoritatea voteaza in acest sens) care apoi sa fie recunoscute ca stat independent. In est e altceva, se grabesc sa recunoaca independenta, vezi Kosovo, etc.
    • +9 (11 voturi)    
      N-au prea (Duminică, 25 martie 2018, 18:13)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui user2017

      fost gropi comune in Catalonia, nu crezi?
      • -1 (5 voturi)    
        nici in kosovo (Duminică, 25 martie 2018, 20:36)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        gropile au fost in bosnia si in parti din croatia.
        in koshova, razboiul l'au dus itn, bbc si cnn. :-))
        christina amankur, sau amanpur, sau cum o chiama pe britanica aia persana, fosta la itn, acum parca la bbc. o propagandista de clasa, aia a vazut razboiul si gropile comune din koshova.
        convoaiele de sarbi alungati, cu carute si tractoare si remorci, si pe jos, le declarau de albanezi oropsiti.
        c'asa se scrie istoria moderna a omenirii.
        numai ca, adevarul va iesi la suprafata, ca untdelemnul in candela.
        au distrus ceea ce conferinta de pace de la paris consfintise, iugoslavia, regatul sarbilor, croatilor si al slovenilor. singura tzara comunista care s'a trezit repede la realitate si a fost cu gandul si fapta alaturi de vest.
        bunii ioropeni care n'au dorit sa ia iugoslavia intreaga, ci pe bucati. slovenia, apoi croatia. aici s'au oprit, poate de'a pururi.
        serbia, kosovo, macedonia, muntenegru, albania, nus' doriti in ...ioropa fraco nemteasca...
        si de'ar putea, s'ar scapa si de bulgari, greci si romani.
        • +2 (2 voturi)    
          Cum/ce a fost - n-a fost... (Duminică, 25 martie 2018, 21:36)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          ..au fost razboaie! Si daca i-or fi intaratat altii, desi ma cam indoiesc, tot ei intre ei s-au batut! Iar in Catalonia nu a fost razboi..fac pariu, ca daca PM Spaniol, scotea tancurile in strada, in Barcelona, Catalonia era idependenta acum!
          • -1 (3 voturi)    
            ai dreptate (Luni, 26 martie 2018, 0:27)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            catalonia este un caz aparte.
            poate doar scotia si quebeck in canada se aseamana cu catalonia. catalunezii nu sunt basci, nu vor proceda ca bascii.
            totusi, istoria ar zice ca in timpul razboiului civil, in catalonia erau brigazile internationale. au cam tzinut cu comunistii, si de atunci ar avea rusii ceva influenta acolo.
            era o mare prostie, caci in mod sigur ar fi pierdut fondurile ioropene daca totusi le iesea.
            pierdeau de fapt membria in ue.

            io ma refeream strict la koshova, care a fost o mare propaganda, au fost incurajati sa iasa din iugoslavia, asa cum au fost incurajate toate celelalte republici federale.
        • +4 (4 voturi)    
          Occidentul a Admis ca a gresit la (Duminică, 25 martie 2018, 21:45)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          30.12.1947, si a reparat gresala cu 01.01.2007
          Restul ce spui tu despre Balcani are influente sovietice. Tito era sprijinit de URSS sa mentina Cortina De Fier In plan Doctrinar, insa sarbii au ales sa isi castige traiul in RFG, asta nu a placut celor de la Kremlin..de aici la Perestroika...alta etapa..and goes on..
          • -2 (2 voturi)    
            domnu (Luni, 26 martie 2018, 10:23)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            mda, numai ca prin anii cincizeci, abecedarele si manualele pt. clasele primare erau pline cu tito, calaul poptorului iugoslav.
            da, in anii aia se facea indoctrinare in clasele primare.
            se renuntase o vreme, dar apoi in iepoca, a reaparut indoctrinarea le cei f. mici, cu organizatia soimilor patriei.
            granita cu iugoslavia a fost intodeauna cea mai pazita de romani. sarbii din regiunea timisoara au fost deslocati si trimisi in baragan.
            asa ca s'o lasam mai moale cu tito si poporu' rus.
            greseala aliatilor a fost in 43-44, cand n'au debarcat in balcani. desi partizanii iugoslavi si cei greci asigurasera aliatii ca'i vor sprijini.
            caz in care ioropa de centru si sud est ar fi avut alta fatza, ar fi salvat multe vieti si o uniune ioropeana mult mai din timp.
            se pare ca churchill s'ar fi opus planurilor sefilor militari.
        • +1 (1 vot)    
          nashule, ce s-a intamplat in Kosovo (Luni, 26 martie 2018, 11:02)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          A fost intradevar o porcarie. Dar nu mai preamari maretul stat comunist. Pe aia ii tinea la un loc Tito si s-au spart cu viteza luminii cand au putut sa o faca. Tito s-a dus spre vest de nevoie nu fiindca ii iubea in mod deosebit
  • +5 (21 voturi)    
    Dar noi? (Duminică, 25 martie 2018, 17:10)

    traian_mari [utilizator]

    Cand ii arestam pe cei ce vor sa dezbine Romania? Noi le dam Steaua Romaniei si ii incurajam sa deshida licee in limba maghiara!
    • +1 (5 voturi)    
      Cei care vor sa dezbine Romania (Duminică, 25 martie 2018, 22:26)

      liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui traian_mari

      Ar fi pusi la respect daca in Romania s-ar trai mai bine ca in Ungaria sau oricare stat vecin. Dar e asa? Cred ca daca in Romania ar fi nivelul de trai de 3 ori mai mare ca in Ungaria, s-ar inghesui ungurii sa lucreze la noi si dupa 10 ani sa ia cetatenia romana. I-ar depasi si pe moldoveni.
      • 0 (0 voturi)    
        si ? (Luni, 26 martie 2018, 10:25)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

        cine opreste romania din avantu' sau ?!
        cine voteaza ?!
        caci, ca si in catlonia, de vot este vorba..
    • +4 (4 voturi)    
      Problema (Duminică, 25 martie 2018, 22:36)

      Kepler [utilizator] i-a raspuns lui traian_mari

      este ca acei dezbinatori vor fugi in Ungaria si acolo vor primi azil politic in ciuda ordinului de captura international.

      Cazul lui Puig-demont este instructiv din multe puncte de vedere.
  • -4 (8 voturi)    
    trist (Duminică, 25 martie 2018, 22:46)

    gelu antigelu [utilizator]

    citind toate aceste comentarii aprinse, zeci! realizez ce traume adanci ascundem ca popor.
    asta este un subiect care, in mod normal nu ar fi atras atentia si nici comentatori.
    Pentru ca nu ne priveste.
    Insa se pare ca m-am inselat.
    Este un subiect de viata si de moarte pentru patriotul roman. care simte ca incepe sa-i fuga pamantul de sub picioare. si reactioneaza impulsiv.
    Eu sa fiu in locul lui Puigdemont ma duceam si ma predam singur. Are carti castigatoare in mana. In momentul cand ar fi inchis ar fi probabil singurul prizonier politic din UE. Notorietate nu gluma! Parlamentul local are majoritate pro-independenta. Nu e larga, dar e majoritate. Si asta dupa alegerile organizate de guvernul central.
    Modul de actiune al guvernului central denota disperare combinata cu inadecvare si lipsa de profesionalism. Efectiv parca joaca de partea separatistilor. Le-au ridicat toate mingile la fileu! Daca nu-i bagau in seama erau mult mai castigati. I-au starnit si nu e prima data.
    Daca isi imagineaza cineva ca Puigdemont va fi extradat din Germania in Spania ca sa stea 25 de ani la inchisoare, nu stie pe ce lume se afla.
    • -1 (3 voturi)    
      Obiectiv (Luni, 26 martie 2018, 1:16)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      Felicitari pentru impartialitate.
    • +1 (1 vot)    
      prizonier politic! uau (Luni, 26 martie 2018, 11:15)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      Parca stiam ca prizonierii sunt aia capturati in viata in timpul unui razboi.
      Poate detinut dar dupa aia incepem sa dezbatem al doilea termen si asta chiar dureaza.
      Ca sa iti dau un exemplu, crezi ca Dragnea a fost condamnat politic? pentru convingerile sale politice?sau ca a incalcat niste legi?
  • -3 (3 voturi)    
    CATALUNIA va fi Stat Independent. Sigur. (Luni, 26 martie 2018, 10:10)

    Emil Aluas [utilizator]

    Am mai declarat: Indiferent de arestarea lui Piegmont, de arestarile catalanilor care au demonstrat si demonbstreaza pasnic, CATALUNIA va fi INDEPENDENTA. Va fi o noua tara. Catalanii au decis asta prin vot coplesitor majoritar. Madridul TREBUIE sa plateasca pentru toate aceste agresiuni impotriva unei natiuni pasnice. INDEPENDENTA o vom avea si noi, Ardealul SI Banatul. O vrem din 1 decembrie, 1918. Avem insa un dezavantaj: suntem mai slabi decat catalanii. Dar pana la urma vom reusi. Avem nevoie de sprijinul unei mari puteri europene, cum este ANGLIA. Ardealul Si Banatul vom fi membrii ai Commonwealth. Suntem siguri de asta. Prof. Emil Aluas, Presedinte-Fondator, Fundatia PRO WEST, Cluj-Budapesta.
    • +2 (2 voturi)    
      Comentariul Dumneavoastra ajuta URSS (Luni, 26 martie 2018, 11:51)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Emil Aluas

      La Modul Real si Substantial. Nu contest cunostintele Dumneavoastra istorice, nu contest ceea ce Credeti Ca Ar Fi Bine, exista o Conditie Minimala: sa nu fim inconjurati de URSS, or Orbanistanul este deja in spatiul URSS prin faptul ca au acceptat finantare pentru proiectul centralei nucleare de la Paks. Romania ar fi si mai usor de Ocupat de catre URSS prin Sugestia Dumneavoastra, or nu ar fi mai bine sa Ramana Romania in aceasta harta a Granitelor? Odata intrata apa in barca sparta..greu sa o scoatem afara
    • +1 (1 vot)    
      vot coplesitor majoritar? (Luni, 26 martie 2018, 11:55)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Emil Aluas

      eu cred ca v-ati uitat la alt film.
      Cat despre Banat+Ardeal independent, nu mai cred nimic, doar ca aveti mintea odihnita.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version