Donald Trump: Razboaiele comerciale sunt bune si usor de castigat

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 2 martie 2018, 13:21 Actualitate | Internaţional


Donald Trump
Foto: Flickr
Presedintele american Donald Trump a ironizat vineri reactiile ingrijorate ale partenerilor comerciali ai Statelor Unite legate de proiectele sale de impunere de taxe vamale suplimentare la importurile de aluminiu si otel, afirmand ca "razboaiele comerciale sunt usor de castigat", scrie AFP.

"Cand o tara pierde miliarde de dolari din comert cu aproape toate tarile cu care face afaceri, razboaiele comerciale sunt bune si usor de castigat", a scris Trump, pe contul sau de Twitter.

Presedintele american a anuntat in urma cu o zi ca va impune taxe vamale mari pentru importurile de otel si aluminiu in Statele Unite, cu riscul de a provoca un razboi comercial cu principalii sai parteneri comerciali si in primul rand cu China.

"Le voi promulga saptamana viitoare", a spus Trump, in cadrul unei intalniri la Casa Alba cu producatorii americani de otel si aluminiu. "Si vor fi aplicate pentru mult timp", a subliniat el.

Acesta a evocat tarife vamale de 25% pentru otel si 10% pentru aluminiu, fara a specifica insa ce tari vor fi vizate.

Uniunea Europeana "va reactiona ferm si proportional pentru a-si apara interesele", a replicat presedintele Comisiei Europene Jean-Claude Juncker, care a precizat ca executivul european va prezenta "in zilele urmatoare contramasuri impotriva SUA, compatibile cu regulile OMC (Organizatia Mondiala a Comertului), pentru a reechilibra situatia".

Berlin a anuntat si el, prin vocea purtatorului de cuvant al Angelei Merkel, Steffen Seibert, ca "respinge" declaratiile lui Trump, subliniind ca masurile anuntate de acesta nu vor permite "reglarea problemei supracapacitatilor mondiale in siderurgie".

In Canada, primul partener comercial al Washingtonului, ministrul pentru comert international, Francois-Philippe Champagne, a avertizat ca orice eventuala taxa vamala impusa de SUA ar fi "inacceptabila".

Moscova a precizat ca impartaseste "preocuparea numeroaselor capitale europene".

China, primul producator mondial de otel, dar care vine foarte putin pe piata americana, s-a abtinut sa evoce masuri de retorsiune, multumindu-se sa ceara SUA sa se abtina de la recursul la masuri protectioniste.

Anuntul surpriza al presedintelui american a generat caderea burselor mondiale. Dupa o scadere de 1,72% pe Wall Street, Tokyo a cazut puternic cu 2,50%

Presedintele bancii centrale americane (Fed), Jerome Powell, care tocmai si-a preluat mandatul, dupa ce a fost numit de Donald Trump, si-a exprimat reticenta fata de recursul la arma sanctiunilor comerciale, apreciind ca "drepturile vamale nu sunt cea mai buna abordare" si ca "de maniera generala" schimburile comerciale au un "impact pozitiv" asupra economiei.



















2372 vizualizari

  • +14 (34 voturi)    
    Cretinul (Vineri, 2 martie 2018, 14:31)

    mitg [utilizator]

    Singurul razboi ce l-a purtat asta este cu intrerupatoarele de la Casa Alba ce nu le gasea in intuneric.
    • -7 (25 voturi)    
      pe care (Vineri, 2 martie 2018, 15:28)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Noroc cu tine, care de la 10.000 km, din Stefanestii de Sus, te pricepi mai bine si esti mai destept decat el, un cretin de miliardar Presedinte al SUA.
      • +8 (18 voturi)    
        Poate sa fie (Vineri, 2 martie 2018, 16:46)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Pana acum, marele miliardar a reusit sa demonstreze un singur principiu capitalist: ai teren si locatie, iar restul vin de la sine. La restul si-a demonstrat capacitatea de a fi pe Twitter si atat.

        N-ai nevoie de scoala analitica pentru asta.
  • +11 (23 voturi)    
    Nu stie ce zice (Vineri, 2 martie 2018, 14:36)

    nginx [utilizator]

    Pui taxe pe importul de materii prime si pretul produsului finit va creste, va scadea consumul si se vor incasa mai putini bani la buget. Nici ceilalti nu vor sta cu mainile in san si vor riposta marind si ei taxele pentru produsele americane, consumul va scadea, exporturile americane vor scadea, productia va scadea, va creste somajul, mai putini bani la buget.

    Din razboaiele comerciale nu castiga nimeni, toata lumea pierde, de aceea liberalizarea comertului este benefica pentru toti.
    • -9 (25 voturi)    
      trump castiga (Vineri, 2 martie 2018, 16:06)

      artistul000 [utilizator] i-a raspuns lui nginx

      indrazneste sa crezi! america great again!
    • -1 (11 voturi)    
      redeschiderea minelor (Vineri, 2 martie 2018, 22:20)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nginx

      si a industriei siderurgice va rezolva problema preturilor.
      au si carbune si electricitate, si gaze si carbune, din belsug.
      • +4 (8 voturi)    
        Pana si China fuge de carbune (Vineri, 2 martie 2018, 23:11)

        gavrone [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        si tu zici ca industria viitorului va fi alimentata de carbune ? Iluzii vandute naivilor.
        • -2 (2 voturi)    
          vorbeam de siderurgie. (Sâmbătă, 3 martie 2018, 12:01)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui gavrone

          ei da, in midwestul american, baza productiei de electricitate e in centrale pe carbune.
          pana si al batran se abonase la carbune american.
          in siderurgie carbunele e materie prima.
          siderurgia nemteasca cu ce crezi ca lucreaza ?!
          e vorba de otel. in industria aluminiului, elctricitatea si gazele, si are balta peste.
          • 0 (2 voturi)    
            Amesteci (Sâmbătă, 3 martie 2018, 12:47)

            gavrone [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            carbunii cu electricitatea si gazele. Carbunele este din ce in ca mai putin folosit pentru ca este scump si poluant. Gazele sunt mai putin poluante si mai ieftine. Energia verde este tot mai ieftina si creste ca pondere.
            • -1 (1 vot)    
              fratelo (Sâmbătă, 3 martie 2018, 13:13)

              nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui gavrone

              mata esti ala cu amestecu..
              era vorba, in articol, de otel si aluminiu.
              otelul se produce cu carbune, aluminiul cu consum de electricitate si gaze.
              carbunele, ti'o mai zic odata, este materie prima in industria siderurgica, despre care face vorbire articolul de mai sus.
              renunta la propaganda, treci la concret, la ce propune articolul in discutie.
              hai, pa !
              • +1 (1 vot)    
                SUA nu poate produce otel mai ieftin (Sâmbătă, 3 martie 2018, 15:04)

                gavrone [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                decat cel din import si nici nu poate acoperi intreaga cererea interna. Asta inseamna otel mai scump din import si produse finite mai scumpe.

                Dow Jones Industrial Average a scazut cu 400 de puncte dupa anuntul lui Trump si industriile care folosesc otel si aluminiu au reactionat negativ. Acestea au de 80 de ori mai multi angajati decat industriile producatoare de otel si aluminiu, deci mai multi oameni vor fi afectati negativ, plus consumatorii.
                • +1 (1 vot)    
                  impactul (Sâmbătă, 3 martie 2018, 16:01)

                  nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui gavrone

                  matale te referi la impactul imediat.
                  vorbim dupa ce lucrurile se asaza. sa nu uiti ca sua a fost unul din cei mai mari producatori de otzel din lume.
                  sica industria de aparare are nevoie de mult aluminiu.
                  cat de dj, are de un' sa scada, emotional. la cat l'a suit trompa, de cand a descins pe potomac....
                  isi revine, cand va incepe sa renasca industria siderurgica si metalurgica in america. cei din pennsylvania, ohio, virginia si west virginia deabia asteapta.
                  mai nasol va fi pt. minerii din bazinul ruhr si polonia....
                  • 0 (2 voturi)    
                    Pe termen lung (Sâmbătă, 3 martie 2018, 21:13)

                    gavrone [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                    va scadea somajul in industriile producatoare de otel si aluminiu, dar va creste somajul in industriile auto si in constructii, ramuri industriale care folosesc intensiv aceste metale.

                    Per ansamblu impactul economic va fi negativ pentru ca industiile care utilizeza aceste materii au mult mai multi angajati, de aproape 80 de ori mai multi.
                    • 0 (0 voturi)    
                      un pic gresit (Duminică, 4 martie 2018, 14:24)

                      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gavrone

                      Calculele unora de prin state arata ca pretul unei masini ar creste cam cu 350 de dolari, asta la pretul mediu al unei masini de 35000 USD. Si in conditiile in care baietii le iau pe credite foarte convenabile. Chiar crezi ca va pica piata auto din cauza unei cresteri de 1%?
                      Eu unul cred ca Trump nu va introduce nici-o taxa, doar ii testeaza pe chinezi si europeni.
        • 0 (0 voturi)    
          sigur ca fuge (Duminică, 4 martie 2018, 14:06)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gavrone

          da in sens invers
          Mai studiaza un pic cate centrale noi pe carbune construieste China
          Sau tu crezi declaratiile la oha de propagandistii chinezi?
  • -5 (25 voturi)    
    rapacitatea SUA (Vineri, 2 martie 2018, 14:47)

    Cata79 [utilizator]

    de popor prădător,
    iese la iveala ....
  • +16 (30 voturi)    
    Razboaiele comerciale sunt avanpremiera (Vineri, 2 martie 2018, 14:54)

    justin puscasu [utilizator]

    unor razboaie infinit mai distrugatoare.
    Dobitocul asta e din alt film si nu are ce cauta in pozitia pe care o ocupa.
    Sper ca America va gasi mijloacele sa scape de el inainte de a fi prea tarziu.
    • -5 (15 voturi)    
      razboaiele se evita (Vineri, 2 martie 2018, 17:49)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      prin negocieri si incheierea de tratate si intelegeri.
      cand americanii asteptau finalizarea tratatului, alde merkel si macroii de la paris, temporizau, cautau sa'i mai traga pe sfoara, sa mai obtina avantaje..
      iaca, astea sunt consecintele.
      nu s'au eliminat taxele vamale, aaaa >?
      pai, atunci ?!
      nu e tratat, e razboi.

      ps. si ni ro se face propaganda, suntem indemnati sa cumparam produse romanesti, sa reducem importurile, etc.
      taxele alea vamale au si rol sa creasca productia interna, sua are toate ingredientele pt. industria siderurgica. cand e mai scup otzelul nemtzesc, il vor produce pe al lor. joburi, iar produsul finit va fi mai ieftin deca cel din otel importat.
      costurile cu forta de munca in sua sunt mai mici ca in ioropa. mai putine zile libere, mai putine vacante.
      mai multa munca.
  • -6 (18 voturi)    
    principii (Vineri, 2 martie 2018, 17:07)

    nash pandelica [utilizator]

    o masura aplicata unui partener. se aplica tuturor.
    asa ca taxa nu se va face adresat, ci tuturor importurilor de oriunde vin.
    cat despre canada, se tem dejaba, ei sunt in nafta, cu sua si mexic. iar, deocamdata, trompa nu a zis ca iese din nafta.

    de, ioropeanii au facut joc de glezna cand americanii ii presau cu tratatul transatlantic.
    tratatul semnat, ar fi fost safe pt. ue.
    n'au decat, nemtii, sa vanda industria siderurgica americanilor. :-)
    trompa nu face de unul singur, economistii si industriasii americani sunt cu el.
    cu zicea, cand a castigat: america first !
    so be it ! :-)
    • -2 (2 voturi)    
      ma intrebam (Sâmbătă, 3 martie 2018, 12:19)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      care's mai multi pe site, tablagii sau sorosimea.
      se pare ca soroseii domina. adica, mononeuronalii, flatbrains, amicii lui sandy pumn de fier, cei cu agenda anti trump, fara frontiere.
      cei care nu se impiedica de argumente, fac ce li se cere.
    • 0 (0 voturi)    
      de data sta sunt de acord cu tine nashule (Duminică, 4 martie 2018, 14:27)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      De multe ori o dai de gard in privinta ioropenilor dar acum ai dreptate.
  • -2 (12 voturi)    
    America a fost foarte generoasa (Vineri, 2 martie 2018, 19:02)

    John M. [utilizator]

    cu partenerii ei in ultimii 50 de ani, cu acces liber la cea mai mare piata, ceea ce a costat-o extrem de scump. Industrii intregi au disparut sub povara importurilor (mai intai din Japonia, apoi din China). Practic, in materie de bunuri de consum, azi totul e fabricat in alta parte, cu China pe primul loc. Nimeni nu poate estima daca marirea taxelor va rezolva ceva in afara de ceva bani in plus la buget, ca de refacerea vechilor industrii nici nu poate fi vorba. Se stie ca PIB-ul american provine din servicii in proportie de 80% si numai 20% din manufacura.Trump e un jucator la noroc si, vorba lui Kenny Rogers, el stie "when to hold and when to fold"...Vom vedea...
    • -6 (10 voturi)    
      open range (Vineri, 2 martie 2018, 22:12)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      societate deschisa inseamna ca vine si ia fiecare ce poate. open range.
      exact ca in filme, apar gardurile de sarma ghimpata...
      al dracu trompa. asa ne invatza soros.
      sorosism, marxism modern, contemporan si de viitor.
  • -5 (13 voturi)    
    OK. (Vineri, 2 martie 2018, 21:21)

    Amerlocu [utilizator]

    Încă dinainte ca Trump să-și înceapă mandatul, un cârd de laureați ai premiului Nobel în Economie + economiști reputați de la câteva mari universități americane au prorocit că politicile economice ale lui Trump vor duce în câteva luni SUA în cea mai adâncă recesiune de la cea din 2008 încoace. Trump a comentat sec că nici unul din fazanii ăia n-a adminstrat în viața lui nici măcar o tarabă cu hot dog-i.

    În mai puțin de 8 luni de la preluarea manatului bursa crescuse deja cu 40%, șomajul era (și continuă să scadă) la la cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani, Încrederea consumatorilor și întreprinzătorilor în economie e de asemenea la cel mai ridicat nivel din ltimii 25 de ani de când se fac măsurători. Producția industrială a crescut în 2017 la un nivel nemaivăzut din 1942 cân SUA întraseră în război, consolidându-și poziția de primă forță manufcturierp a lumii ce se prevedea că o va pierde în următoarea decadă. Oficiul federal pentru muncă a afișat în septembrie 2017 un record absolut de 6.1 milioane de locuri de muncă disponibile pe piața americană. Cu toate efortuirle enorme de calificare și recalififcare și azi sunt peste 5.7 milionane de locuri de muncă pentru că ele se crează mult mai rapid decât pot fi ocupate. Doar în ianuarie 2018 au dost create peste 200000 de locuri de muncă cu aroape 15% mai mult decât cele mai optimiste predicții.

    Pe cine să crezi? Ceea ce vezi în jur, sau gogorițele prezise de experți?
    • +6 (10 voturi)    
      In campania electorala (Vineri, 2 martie 2018, 22:41)

      zanax [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Trump a zis ca SUA e cu un picior in groapa, ca e dezastru, apocalipsa dupa Obama. Acum vedem ca 2017 a fost un an foarte bun.

      Dar daca totul merge asa de bine in SUA de ce e nevoie de razboi comercial ? Cand ceva merge bine nu schimbi nimic.

      Deci, ori SUA sufera economic si e nevoie de taxarea importurilor, ori SUA o duce bine economic si nu e nevoie de aceste masuri. Si una si alta nu se poate.
      • -4 (8 voturi)    
        Exact! (Sâmbătă, 3 martie 2018, 4:02)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui zanax

        Da într-adevăr 2017 a fost un an bun după un 2016 deprimant de prost. Dar afost un an bun pentru că s-au lichidat reglementări inepte (Tump a promis că pentru fiecare nouă reglementare va anula 2 vechi, în fapt a anulat în 2017 21 de reglementări vechi pentru fiecare nouă), pentru că SUA au ieșit din acordul de la Paris (ce risca să ruineze economia) și pentru că a existat constant spernața că Trump va reuși o oarecare relxare fiscală. Ceea ce a reușit a grande chiar înainte de Crăciun promovând cea mai semnficativă reformă fiscală din ultimii 31 de ani.

        De ce trebuie război comercial?! Foarte simplu: Struirile de taxe la export ale Chinei , Japoniei, și UE le permit economiilor lor altfel ineficiente să prop=spere pe piața americană a taxelor mici. Pe de altă parte exportatorii americani nu sunt scutiți de taxe pe produsele exportate și plătesc în plus și povara fiscală completă în țările în care exportă. Asta duce la balanță comercială negativă și la subvenționarea economiilor ineficiente străine prin scurgerea avuției naționale fără rost.

        Sunt exact două soluții:

        1. Mărești taxele interne (sales tax - un soi de TVA, etc.) la nivel european sau chinezesc - ceea ce e suicidal. Duce fie la o economie muribundă ca cea a UE, fie la una bazată pe mână de lucru ieftină și exploatare sălbaică ca cea chineză.

        1. Pui tarife de import ceea ce „levels the field”. Și practic îi obligi ce străinii ce vor să supravieuiască pe piața ta să-ți plătească ție subvențiile guvenrelor lor. Eartimetică simplă

        America e pedeplin independetă energetic. Toate materiile prime esențiale există în abundență în țară. Industria internă poate produce tot ce trebuie. Agricultura SUA poate hrăni peste un miliard de oameni folosind mai putin de jumătate din suprafața arabilă a țării. Care e motivul să mai tolerezi scurgerea inutilă de resurse în exterior? Moș Trump a promis ”America First” în campanie. Păi uite că tocmai ”America First” oferă.
        • +3 (7 voturi)    
          Trump si economia (Sâmbătă, 3 martie 2018, 9:38)

          zanax [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          2016 a fost un an economic bun pentru SUA, 2017 a venit in continuarea lui. Nu e posibil sa ai un an prost si brusc anul urmator sa fie fantastic, mecanismele de piata au o anumita inertie si e nevoie de mai mult timp sa raspunda la stimulii economici.

          Doar pentru ca s-au intamplat in timpul mandatului sau nu inseamna ca s-au datorat politicilor sale. Economia e pe un trend crescator de cativa ani, la fel si scaderea somajului, e rezultatul reformelor economice din anii trecuti care au scos SUA din criza economica.

          Majoritatea statelor lumii au semnat acordul de la Paris recunoscand ca este benefic, declaratiile lui Trump referitoare la impactul negativ nu se sustin in nici un fel.

          Reforma fiscala serveste doar unei minoritati potente financiar, nu clasei de mijloc din SUA si va duce la micsorarea incasarilor bugetare pe termen lung. Pe termen scurt va supraincalzi economia peste nivelul sustenabil de crestere, marind riscul aparitiei bulelor speculative.

          Politicile protectionste si razboaiele tarifare slabesc economia, economistii sunt unanimi ca libertatea comertului international este benefica, nici macar nu este un lucru controversat in teoria economica.
          https://www.nytimes.com/2015/04/26/upshot/economists-actually-agree-on-this-point-the-wisdom-of-free-trade.html

          SUA a abndonat de 70 de ani politicile protectioniste ineficiente si republicanii au fost adepti ai libertatii comertului. Paradoxal, Trump este impotriva comertului liber si sustine interventia statului prin politici protectioniste generatoare de subdezvoltare.

          Economia SUA nu poate supravietui izolata ca intr-o bula rupta de lume, are nevoie si de importuri si de exporturi. Iar beneficiile liberatatii comertului international sunt cunoscute inca de la Adam Smith si pana la economistii contemporani. Poate il informeaza cineva si pe Trump.
          • -1 (3 voturi)    
            libertatea comertului e benefica (Sâmbătă, 3 martie 2018, 12:05)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui zanax

            asta au vrut, tratatul economic treansatlantic ar fi liberalizat comertul.
            alde socealistii ioeopeni, alde schlitz, dar si frau merkelitza au tras de timp, au negociat...hard.
            now, they get it hard from trompy. :-)
        • 0 (0 voturi)    
          foarte bun si aplicat comentariu (Duminică, 4 martie 2018, 14:50)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          Mai ales paragraful 2 l-as salva ca sa il repostez pentru toti dobitocii care au invatat economie sugand la tzata lui Marx.
          Ar mai exista o a treia cale, ca uS sa subventioneze si ea exportul ca europenii sau chinezi numai ca ar fi exact opusul filozofiei fiscale americane. Dar iar pune cu botul pe labe pe toti.
          Chiar , de ce nimeni nu numeste razboi comercial politica de curs controlat + subventii a Chinei sau subventiile europene?
    • +5 (9 voturi)    
      Luceafarul popoarelor (Sâmbătă, 3 martie 2018, 0:39)

      terex [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Becali de America e geniu planetar si premiantii Nobel sunt fazani...asta e deja cultul personalitatii.
      • -1 (5 voturi)    
        Gura păcătosului adevăr grăiește (Sâmbătă, 3 martie 2018, 4:06)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui terex

        Până una alta el a demonstrat că e capabil să facă ceea ce a promis și chiar mai mult decât atât, chiar dacă are discursul la nivelul unui școlar mediocru de clasa a VII-a.

        „Înțelepții” au dovedit că sunt tare e tot pe tarla chiar dacă au scornit cele mai elaborate și seducătoare sofisme
        • +1 (5 voturi)    
          Atacarea profesionistilor (Sâmbătă, 3 martie 2018, 11:18)

          terex [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          si laudarea incompetentilor o practica si PSD. Tehnocratii lui Ciolos au fost acuzati ca vorbesc din carti si ca n-au contact cu economia reala. De fapt acesti profesionisti cunosc mai bine realitatea decat politrucii demagogi tocmai pentru ca au studiat modul cum incompetenta si populismul s-au rasfrant negativ asupra economiei.

          Trump e habarnist pe probleme economice si lipsit de experienta politica. Crede ca se pricepe la toate, dar de fapt nu se pricepe la nimic, doar la atacarea celor care-i contesta competentele. Afirma lucruri nereale, atribuie cauze imaginare unor fenomene economice, popularizeaza teorii ale conspiratiei. E crezut de cei lipsiti de cultura economica.
          • 0 (0 voturi)    
            comparatia Trump - PSD (Duminică, 4 martie 2018, 16:16)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui terex

            e de toata jena.
            Poate sapi mai adanc dincolo de ce iti spune presa stangista americana.
            Nici macar Sanders nu poate fi comparat cu dictatura nulitatilor si cleptocratilor PSD.
  • -4 (12 voturi)    
    e mare (Vineri, 2 martie 2018, 23:24)

    freejack [utilizator]

    Trump asta. daca incepe programul de refacere a infrastructurii va fi nevoie de mult otel si aluminiu. cine va dori sa vanda pe piata americana va trebui sa faca tratate bilaterale. exact ce doreste Trump. si o vor face toti dorind sa obtina conditii cat mai bune. SUA e cea mai mare piata de desfacere. Trump va decide conditiile de intrare pe aceasta piata. cui ii va face reduceri de taxe si cui nu. se vede ca le tremura nadragii la toti.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică