Tratatul de la Dublin privind refugiatii nu functioneaza asa cum ne dorim. El nu doar separa, ci divizeaza literalmente Europa, a spus premierul bulgar, Boiko Borisov, la sfarsitul intalnirii pe care a avut-o cu premierul ceh, Andrej Babis, la Sofia. Invitatul ceh a criticat de asemenea Acordul de la Dublin."Decizia privind cotele de migranti a fost luata fara noi, acest lucru este inacceptabil", a subliniat Andrej Babis, potrivit Dnevnik citat de Rador.

Potrivit Acordului de la Dublin, migrantii trebuie sa depuna actele pentru statut in primul stat membru UE in care au intrat. Daca nu fac acest lucru si sunt prinsi, dupa ce deja au intrat ilegal in state din Europa de Nord sau de Vest ei trebuie - conform regulamentului - sa fie intorsi in statul in care au intrat primii. Acest lucru dezavantajeaza tarile care se afla aproape de statele cu cei mai multi migranti, cum este Turcia, Libia etc. Impotriva Tratatului de la Dublin s-au pronuntat in repetate randuri state precum Grecia, Italia, Slovacia, Cehia, Ungaria si Romania.

In prezent, Borisov s-a pronuntat pentru gasirea unui compromis rational, pe care-l vede in inchiderea granitelor, intrare doar prin punctele de frontiera si construirea unor centre de securitate in Libia si Turcia, unde sa se cazeze femei si copii. "Cred ca nici colegii din Grupul de la Visegrad nu ar privi cu ochi rai daca am avea grija de femei si copii, insa in centre de securitate din afara UE. Solutiile pe care le propunem sunt pentru prelungirea acordului cu Turcia si pentru normalizarea relatiilor", a explicat Borisov.

Premierul ceh a sustinut ideea ca problemele cu migrantii sa se rezolve in afara Europei. "Ne bazam pe presedintia bulgara pentru a rezolva aceste probleme", a precizat el. Andrej Babis a cerut ca Europa sa se gandeasca la paza Spatiului Schengen. "Nu intelegem de ce Grecia este in Schengen, iar Bulgaria, Croatia si Romania nu sunt", a spus premierul Cehiei.