Papa Francisc a lansat un apel la ospitalitate fata de imigranti

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 14 ianuarie 2018, 16:43 Actualitate | Internaţional


Papa Francisc
Foto: Captura Youtube.com
Papa Francisc a lansat duminica un nou apel la ospitalitate fata de imigranti, precizand ca "pacatul este atunci cand renunti la reintalnirea cu celalalt", afirmatie facuta cu ocazia celei de-a 104-a Zi Mondiala a Imigrantilor si Refugiatilor, scrie News.ro citand AFP.

"Orice imigrant care bate la usa este o ocazie de a te reintalni cu Iisus, care se identifica in strainul primit sau respins din oricare epoca", a declarat suveranul pontif la slujba solemna celebrata in Basilica Sfantul Petru de la Roma.

"Nu este usor sa intri in cultura altora, de a te pune in locul altei persoane diferite de noi, de a intelege gandurile si experientele lor", a mai spus Papa.

Pentru Papa Francisc, in varsta de 81 de ani, "nu este un pacat sa ai indoieli si temeri. Pacatul este sa renunti la temerile care ne influenteaza raspunsurile, care conditioneaza alegerile noastre, care compromit respectul si generozitatea, care alimenteaza ura si refuzul. Pacatul este sa renunti la a te intalni cu celalalt".

De la inceputul pontificatului sau, in martie 2013, Papa a luat de mai multe ori pozitie in favoarea primirii refugiatilor si imigrantilor.

El a facut o vizita la cateva luni dupa alegerea sa in insula italiana Lampedusa, principala poarta de intrare a imigrantilor.

In aprilie 2016, el s-a intors dintr-o vizita in insula greceasca Lesbos cu trei familii de refugiati sirieni musulmani la bordul avionului.

Papa va incepe luni o vizita de opt zile pe continentul natal, ajungand prima data in Peru, apoi in Chile. Va fi a 22-a vizita a sa in strainatate ca suveran pontif.


Citeste mai multe despre   

















675 vizualizari

  • -1 (37 voturi)    
    Superb mesaj (Duminică, 14 ianuarie 2018, 16:56)

    Popescul [utilizator]

    Superb mesaj. Emană pace si liniște sufletească. Cred că acest Papă este un om bun. Aștept cu nerăbdare sa primeasca niște sute sau de ce nu cateva mii de refugiați aflați la ananghie pentru a demonstra tuturor că putem fi mai buni, mai altruiști. Până la urmă, Sfântul Scaun are o avere impresionantă si sunt convins că are forța financiară de a întreține câteva mii de oropsiți ai sorții. Altfel, cred că există riscul să apară oameni (și nu puțini) care să-l creadă un ipocrit de doi lei (găuriți, desigur), care doar dă din gură. N-aș vrea una ca asta.
    • +5 (15 voturi)    
      o si face, stai tu linistit! (Duminică, 14 ianuarie 2018, 17:27)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      pt ca in ajutorul refugiatilor si imigrantilor Biserica catolica a implica o constelatie de zeci de asociatii si fundatii de specific catolic ce ii ajuta. Exemplul cu familiile de sirieni musulmani e unul personal, pana la urma nu poti sa ii pretinzi Papei ca el sa preia singur mii de familii, ca averea Vaticanului, cata este, nu e a lui si nu poate dispune de ea dupa bunul plac.
      Dar, de curiozitate, tu cati refugiati sau imigranti ai ajutat/ajuti? Sau preamarita BOR? bine, bine, BOR nici pe amaratii din Romania nu ii ajuta (decat f f putin, are actiuni filantropice, dar cam razlete), ce sa mai zicem de refugiati, imigranti?!
      Asa ca, mai bine te informezi un pic sa vezi cine ii ajuta efectiv pe acei oameni in nevoie si pe urma sa critici si sa etichetezi drept ipocrit pe Papa...
      • -3 (5 voturi)    
        asa este (Duminică, 14 ianuarie 2018, 23:37)

        Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        ..am remarcat si eu, fundatiile catolice sunt in spatele multor activitati de genul descris. Sunt foarte bine organizati .
      • -2 (2 voturi)    
        Urmaresc stirile (Luni, 15 ianuarie 2018, 19:58)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        Urmaresc stirile, insa din pacate nu am auzit de asemenea fapte ale Bisericii Catolice fie si prin ONG. Cat despre mine ai dreptate. Nu ii ajut cu nimic. Dar stii ceva? Imi asum asta. Nu mi-s ipocrit. Nu-i sufar. Nu simt niciun fel de compasiune fata de ei. Din contra. Imi provoaca sila. Daca e dupa mine, nu-i vreau aici dintr-o mie de motive. Nu stiu ce face BOR, dar nu cred ca au vreo datorie morala fata de indivizii aia. Dupa ce BOR va fi terminat cu toti amaratii din Romania, se poate gandi sa ajute alti crestini de pe mapamond. Ulterior se poate gandi si la haidamacii astia, insa e foarte posibil ca la final BOR sa spuna „Nu, merci. Nu-s interesat. Ii lasam in schimb pe fratii vostri mai bogati„. Ce zici de asta? Sunteti atat de ipocriti. Sunteti atat de ipocriti. Pacat ca nu va puteti vedea. Nu miscati un deget pentru indivizii aia, dar din grua sunteti foarte altruisti. Ce va mai place să vă... Ce va mai place.
    • -4 (12 voturi)    
      Papa cu suflet, dar fara minte (Duminică, 14 ianuarie 2018, 20:30)

      ic.ram1945 [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Nu stiu de ce nu a organizat pana acu' o actiune sa imbarce cateva mii de imigranti si9 sa-i trimita in tara lui de bastina, Argentina. Dupa mine mai bine era daca facea o analiza ampla a cauzelor reale a migratiilor aparute si de a interveni cu masuri concrete pentru a lacui problemele la fata locului, iar vesteuropenii daca au nevoie de forta de munca tanara, lipsurile trebuiau sa le rezolve cu tineri proveniti din tarile crestine din Europa/Asia...
  • -7 (43 voturi)    
    quizz (Duminică, 14 ianuarie 2018, 17:00)

    Jesuis.PasCharlie [utilizator]

    - cu ce se duce papa la job?
    - unde isi face papa cumparaturile?
    - la ce scoala merg copiii lu' papa ?
    - unde iese papa in weekend cu familia?

    Mai vorbim dupa aia ,ca pana acum am senzatia ca papa sta intr-un palat pazit ,inconjurat de - chm - nici un "imigrant".
    • +9 (13 voturi)    
      adevarul e la mijloc (Duminică, 14 ianuarie 2018, 18:39)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

      Daca locuiesti intr-o tara europeana din vest si daca iti intrebi vecinii ce parere au de imigranti, ai sa vezi ca fac o mare diferenta intre imigrantii economici ( asa ca tine) si cei care au fugit din zonele de conflicte ( nu numai in Siria au fost si sunt conflicte armate ci si in alte multe tari, dar se scrie mai putin).
      Si daca vei continua discutia cu vecinii si colegii ai sa constati ca din pacate sunt mai deranjati de tiganii din estul Europei decat de ceea ce numesti tu imigranti.
      Anul trecut ( 2017) in Franta s-au depus in jur de o suta de mii de cereri de azil. Stii cine au depus cele mai multe cereri? Albanezii!
      Pe locul doi cei din Afganistan si pe locul 3 Haiti. E trist, dar e adevarat.
      Eu unul cand ma duc la serviciu ( cu transportul in comun si pe jos) ma intersectez cu mai multi tigani din est decat cu imigranti sirieni sau mai stiu eu de unde. Nu am vazut nici un negru cersind in fata supermarket-ului dar tigani cu copii alaturi, nu-ti mai spun. Daca iesi cu familia in weekend, pe langa turnul Eiffel sunt bande de romanasi cu ochii dupa turisti, sa fure ceva daca pot, iar muzeul Louvre a fost inchis acum 2 ani mi se pare. Stii din ce cauza? pickpocket-i romani.
      Deci ce facem cu imigrantii? Ca UE sau nu astia tot imigranti se numesc, oricat de trist ar fi.
      • -7 (11 voturi)    
        enfin (Luni, 15 ianuarie 2018, 0:01)

        Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        In toti anii astia intr-adevar nu mi-a trecut prin cap sa stau de vorba cu vecinii mei .
        Acum cand in sfarsit mi-ati dat ideea realizez ca ar fi inutil sa o fac devreme ce mi-ati spus in avans ce imi vor spune .
        Valabil si in ce priveste colegii , ma gandesc acum cum ar fi fost sa comentam stirile dimineata la cafea si la pranz ,de exemplu .Niciodata nu e prea tarziu .
        Asta doar pentru a ilustra paralelismul dumneavoastra.
        Acum pe puncte :
        - nimeni nu pune problema ( diferenta exista evident,asa cum exista intre mere si pere ,dar nimeni nu pune problema asa) ala e migrant economic ,ala nu e migrant economic . In particular "ca mine" e fail,castig cam la fel ca in Romania dar platesc mai multe taxe. Faza cu "fugitul din zonele de conflict " e fumata , o iau in seama din nostalgie .
        - urmare a brainwashing-ului si a campaniilor agresive de demonizare a est-europenilor ( parerea mea este ca a fost organizat la nivel central) cetatenii vest-europeni needucati manifesta intoleranta la ei in paralel cu o deschidere irationala pentru restul. Consecintele se simt deja si vor fi devastatoare pe termen mediu si lung.
        -cereri de azil in Franta ,albanezi, haitieni ,afgani etc- irelevant atat in general cat si in context .Franta are ce merita.
        -eu ma duc la serviciu cu masina si vad in statiile de bus de toate . Si in bus la fel. Nu inteleg de ce ponderea respectiva ar fi relevanta. Adica "tiganii din est" merg la job dimineata? bravo lor.
        -probabil cei ce stau in fata la supermarket nu primesc subsidii de la stat ca ceilalti mentionati .Just an educated ( and confirmed) guess...
        -ca un tata responsabil nu ies cu familia in weekend in locuri cu risc ridicat . Scolile din zona mea au renuntat la excursiile de sfarsit de an in zona aia -si nu,nu din cauza unora din est .
        -faza cu Louvre si pickpockets e penibila . Bref ,incompetenta + propaganda anti-romaneasca +ignoranta .
        -ce faceti cu imigrantii? Sincer,Franta poate sa faca ce poate/vrea/stie .Who cares..
  • -10 (44 voturi)    
    tovarasul (Duminică, 14 ianuarie 2018, 17:13)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    bergoglio, marxistul de serviciu al vaticanului, face ce a invatat, propaganda marxista infecta si criminala.
  • +9 (45 voturi)    
    Apreciez mesajul tolerant crestin (Duminică, 14 ianuarie 2018, 17:15)

    nginx [utilizator]

    intr-o mare de mesaje pline de ura raspandite de extremistii populisti.
    • -4 (14 voturi)    
      Ai dreptate (Duminică, 14 ianuarie 2018, 17:41)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui nginx

      Ai dreptate. Mesajul este frumos, dar tot eșafodajul construit de Sfântul Scaun ar fi complet dacă ar primi niscaiva imigranți. În caz contrar, eu de exemplu, îl consider pe papă doar un ipocrit guraliv. Bine, eu în forul meu interior, știu că el chiar așa este, dar cine știe. Poate mă înșel eu.
      • +2 (4 voturi)    
        Stii vorba aia (Luni, 15 ianuarie 2018, 12:04)

        sucar [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Fa ce zice popa, nu ce face popa !
  • -4 (8 voturi)    
    ... (Duminică, 14 ianuarie 2018, 18:45)

    /./ [utilizator]

    Problema cu imigrantii e simpla.Nu are nimeni nici o treaba cu ei atata timp cat dupa razboi se intorc de unde au venit.Care doresc sa ramana si sa se integreze in cultura tarii respective ok...aici se poate discuta ce se poate face.Problema e cu cei care ajung in Europa si nu sunt amenintati de razboi, ca astia sunt mai nou majoritari, astia vin doar ca au auzit ca in Europa se traieste bine fata de tara lui de cacao.Astia ar trebui expulzati imediat astfel incat altii sa nu mai aibe curajul sa vina.
  • +4 (10 voturi)    
    Apel la ospitalitate (Duminică, 14 ianuarie 2018, 19:02)

    Altiro [utilizator]

    lansat catre lumea occidentala. Iar 4-5 milioane de romani sunt migranti prin tarile vestice..
  • -3 (15 voturi)    
    Sa-i ia la Vatican (Duminică, 14 ianuarie 2018, 19:15)

    soundtrack [utilizator]

    pe toti si sa-i crestineze, nu?
    Sau tov. papa s-a islamizat, ca de evolutionism nu mai vorbim! Ce creationism, Dumnezeu, in viziunea papei, e ceva incapabil acre are nevoie de o armata de neinsurati sa regleze trebile lumii si ale religiei!!
  • -3 (15 voturi)    
    femeile din Koln (Duminică, 14 ianuarie 2018, 19:19)

    unacare [utilizator]

    Violate in noaptea de revelion anul trecut ce parere au?
    Mortii din Paris, de la Nisa, din Berlin etc au fost suficient de ospitalieri?
    • +3 (5 voturi)    
      Dar Carolin si Lucile, victimele lui Catalin C.? (Luni, 15 ianuarie 2018, 11:49)

      Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui unacare

      Ele au fost suficient de tolerante? Familiile lor ce-ar avea de spus?

      https://www.hotnews.ro/stiri-international-22192352-germania-roman-fost-condamnat-viata-pentru-ucis-violat-tanara-care-facea-jogging.htm

      Vedeti-va si barna din propriii ochi!
      • -3 (3 voturi)    
        Buna si bârna (Luni, 15 ianuarie 2018, 20:04)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Ioan.Toma

        Buna si bârna, insa pana atunci pot sa spun ca nu dau doi lei gauriti pe invadatorii aia sau se considera ca sunt extremist populist? Am si eu acest drept? Daca tot vrei sa ne tinem de statistici, cred ca pentru fiecare infractiune comisa de un roman, exista vreo cateva sute, imi cer scuze de mii, comise de un navalitor. Ce zici de statistica asta? Cand termini cu asta, poti studia despre fratii musulmani din Boko Haram. Cand termini cu ei, poti continua cu fundamentalistii din Afghanistan si Pakistan. Cauta-ma dupa ce termini aceste teme, ca-ti mai gasesc vreo doua-trei. Poate dupa aceea vorbim si despre cazul invocat de tine. Poate. Dar e foarte posibil ca la final sa-ti zic „pas!„.
  • -3 (13 voturi)    
    Orice imigrant=ocazie de a te intalni cu Iisus (Duminică, 14 ianuarie 2018, 19:47)

    xolv [utilizator]

    Dupa ce auzi Allahu' Akbar, te intalnesti instant in ceruri!!
  • -4 (12 voturi)    
    Circula zvonul ca Satana (Duminică, 14 ianuarie 2018, 19:54)

    Kosmos [utilizator]

    Este deghizata in straie preotesti.
    E simplu sa vezi cui folisesc imigrantii pt apararea unor imigranti mai vechi si mai versati. Vestea rea pt ei este ca era automatizarii poate duce lipsa de imigranti si fiecare imigrant trebuie sa plece in tara lui
  • -4 (12 voturi)    
    Fain (Duminică, 14 ianuarie 2018, 21:11)

    mitg [utilizator]

    Apoi cand se abandoneaza catolicismul en masse (inclusiv in America Latina), se intreaba de ce. Asta e doar unul dintre multele motive.
  • +11 (11 voturi)    
    Foarte bine, urmeaza sa ne mutam prin vest (Duminică, 14 ianuarie 2018, 21:33)

    2087 [utilizator]

    Sa fie prietenosi, ca noi muncim pe rupte si nu cerem mult.

    Macar de-am avea o satisfactie minima in Romania, dar nu, nu se poate, fiindca Romania are un popor care iubeste hotia.
  • -1 (15 voturi)    
    hai cu minusurile (Duminică, 14 ianuarie 2018, 22:08)

    Albion [utilizator]

    papa-nasu ingroapa crestinismul si valorile europene cerand sa fim toleranti cu intolerantii.
    Sa-i vad pe acesti "crestini" cat de toleranti mai sunt atunci cand un membru al familiei lor va fi batjocorit,agresat sau omorat de acesti barbari.
  • -2 (16 voturi)    
    E timpul (Duminică, 14 ianuarie 2018, 22:51)

    -aluPiguS- [utilizator]

    ca Vaticanul sa ia atitudine impotriva acestui vierme intestinal. Asta sterge cu buretele sute de ani de istorie in care Vaticanul a fost pavaza impotriva invaziei musulmane. Rusine!
  • 0 (8 voturi)    
    Doamne fereste sa mai zica Papa (Luni, 15 ianuarie 2018, 12:47)

    viorel.petrescu [utilizator]

    ceva crestineste, ca-i sar in cap toti nebunii.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version