​Sondaj: 70% din populatia Ungariei nu vor ca maghiarii din strainatate sa voteze la alegerile parlamentare

de RH     HotNews.ro
Vineri, 12 ianuarie 2018, 13:48 Actualitate | Internaţional

La nivelul întregii populaţii a Ungariei, doar 20% sunt de acord ca maghiarii din afara graniţelor ţării să participe la alegerile parlamentare din Ungaria, care vor avea loc pe 8 aprilie, rezultă din datele sondajului de opinie realizat de Institutul Republikon, la solicitarea portalului 24.hu, citat de Rador. Potrivit sondajului de opinie, 70% din populaţie se opune participării maghiarilor de dincolo de graniţele ţării, 40% chiar ar retrage dreptul  lor de vot, iar 25% din populaţie i-ar priva şi de cetăţenia ungară pe cei un milion de maghiari din afara graniţelor ţării care au primit cetăţenie ungară începând cu anul 2010.

Sintetizat, acestea sunt rezultatele sondajului de opinie realizat de Institutul Republikon. Cei care se opun exercitării dreptului de vot de către persoanele cu dublă cetăţenie din ţările vecine ale Ungariei sunt divizaţi în ceea ce priveşte posibilitatea de retragere ulterioară a acestui drept. 40% din intervievaţi ar retrage dreptul de vot de la maghiarii de dincolo de graniţele Ungariei, iar 31% nu ar retrage acest drept, în pofida unor resentimente.

Este surprinzător, însă, că şi dintre alegătorii FIDESZ doar 37% sunt de acord cu extinderea dreptului de vot după 2010, iar 26% le-ar retrage maghiarilor acest drept, la fel cum crede majoritatea simpatizanţilor stângii, în timp ce 31% ar menţine în continuare valabilitatea acestui drept, cu toate că nu este de acord cu acesta. Este neaşteptat şi faptul că alegătorii partidului Jobbik resping exercitarea dreptului la vot de către maghiarii de dincolo de graniţele Ungariei într-un procent şi mai mare (58%) decât a simpatizanţii liberalilor de stânga.

Chiar şi din datele sondajului rezultă că pentru alegătorii ungari este o chestiune foarte importantă faptul că FIDESZ poate influenţa în mod decisiv rezultatele alegerilor cu ajutorul maghiarilor de dincolo de graniţele ţării.

Editorialul publicaţiei Vasárnapi Hirek scrie că şansele sunt tot mai mari pentru ca maghiarii de dincolo de graniţele Ungariei să decidă victoria FIDESZ la alegerile din aprilie. La această concluzie s-a ajuns datorită faptului că FIDESZ susţine acum mult mai puternic înregistrarea în registrul electoral a maghiarilor din afara graniţelor ţării.

În ceea ce priveşte disponibilitatea de a participa la scrutin, Institutul Republikon menţionează că în timp ce vara anului trecut înregistrarea în registrul electoral a fost solicitată de două mii de noi cetăţeni maghiarii din afara Ungariei, în septembrie numărul lor a crescut la trei mii, în octombrie, la 3.500, iar în noiembrie şi decembrie la câte opt mii. Respectiv, în mai puţin de o jumătate de an numărul celor care au solicitat înregistrarea a crescut de patru ori.

Potrivit datelor Biroului Electoral Naţional, în prezent sunt înregistraţi 315 mii de cetăţeni ungari din afara graniţelor ţării care nu au domiciliu în Ungaria. Cu o jumătate de an în urmă se credea că numărul maghiarilor înregistraţi va fi în aprilie 320 de mii. Faţă de această cifră, acum mulţi nu exclud că la alegeri vor vota 350-400 de mii de maghiari din afara graniţelor Ungariei.

De menţionat că formaţiunea Coaliţia Democratică a demarat la sfârşitul lunii octombrie a anului trecut o campanie de strângere de semnături pentru ca maghiarii de dincolo de graniţele Ungariei să nu aibă posibilitatea de a participa la alegerile din Ungaria. Această acţiune nu este susţinută de celelalte partide din opoziţie, ba mai mult, multe dintre acestea s-au exprimat pe un ton critic faţă de această iniţiativă, probabil din considerente morale, menţionează Institutul Republikon.
http://nepszava.hu/cikk/1150008-a-magyarok-nem-akarjak-hogy-a-hataron-tuliak-is-szavazzanak





















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT: Credite pentru companii, sustinute cu garantii si fonduri ale grupului Bancii Europene de Investitii. Doi specialisti raspund intrebarilor antreprenorilor joi, de la ora 11:00

Care sunt conditiile de finantare pentru creditele sustinute cu garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii? Care sunt programele de finantare, cu surse si garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii, pe care le deruleaza in prezent Banca Transilvania? Care sunt avantajele si dezavantajele unor astfel de credite? Doi specialisti din cadrul BT Adrian Popa, analist business, si Nicolae Barbu, coordonator Birou Gestiune Programe Externe de Finantare raspund intrebarilor antreprenorilor pe tema creditelor sustinute cu garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii, joi, 22 februarie 2018, incepand cu ora 11:00.

2341 vizualizari

  • +9 (13 voturi)    
    Ghinion Orban & UDMR.La loc comanda ! (Vineri, 12 ianuarie 2018, 13:53)

    Plagarus [utilizator]

    Cade inflamarea cu autonomia din RO ?
  • +12 (16 voturi)    
    Hahahahahaha (Vineri, 12 ianuarie 2018, 13:55)

    Zummm [utilizator]

    Asta in timp ce tov Orban umbla cu arcanul doar doar sa mai gaseasca niste unguri mici cu idei sovine :))
  • +3 (13 voturi)    
    :)) (Vineri, 12 ianuarie 2018, 13:55)

    stefansb [utilizator]

    eu zic sa le facem cadou noi cateva sute de mii de cetateni din astia.
    Sa interzicem dubla cetatenie cu Ungaria si sa despagubim pe cei care vor renunta la cetatenia romana pt cea maghiara, cu conditia sa faca dovada ca nu mai locuiesc in Romania.
    Asa rezolvam si problema ungurilor, ca probabil vor merge in Ungaria, deci nu vor mai vota din afara tarii.
    Tinand cont de tot mai desele iesiri in decor ale unora din liderii maghiari, cred ca e chiar o chestiune de securitate sa avem in tara doar cetateni care sa se simta romani.
    Sa zicem ca le dam 20.000 euro de cetatean ce renunta la cetatenia romana pt cea maghiara. daca pleaca 500.000 de maghiari (majoritatea tineri) pe termen lung asta inseamna o diminuare masiva, pt ca cei care vor ramane vor fi probabil populatie imbatranita peste medie. Mai degraba pleaca o familie cu 2-3 copii, care ia 80-100 mii euro, decat doi pensionari. deci probabil va pleca buna parte din populatia tineri, iar in 30-40 de ani ajung se fie mult prea putini ca sa mai conteze
    • -5 (15 voturi)    
      haha (Vineri, 12 ianuarie 2018, 14:10)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      sa zicem ca dam 20.000 euro. da, atita putem, sa zicem. ca de dat n-avem de unde. umblam cu miloaga la fmi :)) sintem saraci, rupti in cur, da' cu pretentii :) aa, si mindri ca sintem romani :))
      • +3 (9 voturi)    
        mai bine rupt in fund si mandru (Vineri, 12 ianuarie 2018, 14:34)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

        decat bine imbracat si calcat in picioare de altii.
      • +2 (8 voturi)    
        Ba avem (Vineri, 12 ianuarie 2018, 14:36)

        stefansb [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

        sunt banii care ar fi ca o investitie in securitate. ar detensiona o situatie care pe viitor poate genera niste costuri de securitate uriase
        Orice tara are un buget alocat securitatii. Si noi avem. Si stai linistit ca nu suntem asa datori cum crezi. Ungurii de ex, ca tot sunt in discutie, au datorie de 4 ori mai mare raportata la PIB decat noi. Sunt mult mai datori si rupti in cur.
      • +2 (4 voturi)    
        costuri (Vineri, 12 ianuarie 2018, 14:40)

        stefansb [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

        iar daca ai impresia ca e o amenintare minora, ia exemplu cu ce se intampla acum in Spania. Nu doar ca exista un pericol real de dezintegrarea a tarii, dar acel pericol odata creat pune Spania cu spatele la zid in orice negocieri (li se poate forta mana foarte usor cu amenintarea ca daca nu accepta anumite conditii este recunoascuta independenta Cataluniei).
        Aceste situati genereaza costuri uriase, pagube indirecte uriase (nimeni nu va vrea sa investeasca intr-o zona nesigura si asta va deveni Romania in caz ca astia isi iau avant).
        Deci merita cu varf si indesat sa rezolvam problema.
    • -2 (10 voturi)    
      Exact :)) (Vineri, 12 ianuarie 2018, 15:01)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Si sa cantam: "Noi suntem romani, noi suntem aici
      in veci stapani" cand defapt n-am fost niciodata. Si dupa cum merg lucrurile nici n-o sa fim vreodata. Ne place insa din cand in cand sa ne umflam in pene, si sa ne credem buricul pamantului. Ghici ce, nu suntem. Si stai linistit, din cauza desteptilor ca tine pleaca toti tinerii, nu doar ungurii, si nu trebuie nici platiti.
      Si exact din acest motiv este tara in halul asta, pentru ca din cand in cand dam din gura cu valorile morale europene, cu liberalismul si democratia, dar in realitate am ramas cu aceleasi idei comuniste (si aici nu ma refer doar la psd si adeptii lor), nationaliste si mentalitatea de sluga. Poate ne arunca si noua doua paini si o racheta, ambele exiprate deja. Suntem ramasi cu mult in urma, mai ales in mentalitate.
      • +2 (6 voturi)    
        valori (Vineri, 12 ianuarie 2018, 16:48)

        stefansb [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        valorile europene nu sunt capul plecat. mentalitate de sluga e exact sa bagi capul in nisip si sa accepti ca alte state sa se amestece in treburile tale.
        Si stau linistit. In ciuda defetismului unora ca tine, tara asta se afla in ”halul” cel mai bun din toata istoria ei.
        A ajuns aproape intacta pana in punctul asta al istoriei, e la decalajul minim din punct de vedere economic fata de tarile dezvoltate (cu Ungaria de ex suntem practic pe acelasi nivel economic, ei avand un mic avantaj la salarii si infrastructura, dar construit pe o datorie de 4 ori mai mare decat a Romaniei raportata la PIB).
        Sigur ca nu avem nivelul de trai al Angliei, pt ca noi n-am avut colonie un sfert de planeta, nu am putut acumula capital, dar in 2000 aveam PIB 37 de milioane, in 2017 avem 186. Deci de vreo 5 ori mai mult. Deci care e directia aia gresita, ca nu prea inteleg? Pt comparatie, Ungaria, ca tot e subiect in discutie, avea 47 de miliarde in 2000 si are 132 in 2017. Deci cam asta e directia aia nasoala spre care se indreapta tara asta ;)
        Cum spuneam...in ciuda plansului de mila a unora ca tine, natiunea asta progreseaza in ritm rapid, deci mai usor cu mentalitatile de sluga si mainile intinse dupa paine, ca ai gresit natiunea.
        • +1 (1 vot)    
          erata (Vineri, 12 ianuarie 2018, 17:01)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

          37 de miliarde, nu milioane PIB in 2000, si 186 in 2017.
  • +1 (15 voturi)    
    Mizerie de oameni (Vineri, 12 ianuarie 2018, 14:06)

    eleVenereCtions [utilizator]

    Trista situatie. Inca un motiv pentru care Ungaria trebuie scoasa din UE cat mai repede posibil.
  • -2 (6 voturi)    
    de bun simt ... (Vineri, 12 ianuarie 2018, 14:32)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu poti lasa o populatie , esentialmente de apatrizi! aflata la mii de km de tara sa decida destinul populatiei locale.
  • -1 (1 vot)    
    Este o pozitie (Vineri, 12 ianuarie 2018, 20:42)

    A310 [utilizator]

    absolut corecta , deoarece cei din afara granitelor , pot influenta rezultatul unor alegeri .
    Cei care au luat decizia de a parasi tara nu trebuie sa voteze , decat daca vin sa voteze in tata respectiva , sa nu se mai organizeze sectii de votare in strainatate , pentru asa zisa diaspora .


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri