Germania introduce amenzi usturatoare pentru retelele sociale care nu elimina discursul instigator la ura

de Ioana Birsan     HotNews.ro
Miercuri, 3 ianuarie 2018, 21:46 Actualitate | Internaţional


Amenzile pot ajunge la valoarea de 50 de milioane de euro
Foto: Pixabay
Incepand de miercuri, in Germania a intrat in vigoare o lege pe baza careia retelele sociale pot fi amendate daca nu elimina postarile care instiga la ura, asa numitul "hate speech", informeaza Engadget.

Companiile au la dispozitie 24 de ore, sau sapte zile pentru cazurile "complexe", pentru a face acest lucru. In caz contrar, potrivit legii in vigoare, amenzile pot urca pana la 50 de milioane de euro. 

Legea, cunoscuta sub denumirea Network Enforcement Act (NetzDG), a intrat in vigoare in luna octombrie, dar s-a garantat o perioada de gratie pana la finalul anului 2017. 

Cu toate ca legea a fost intens criticata, pe motivul ca inhiba dreptul la libera exprimare, aceasta a fost aprobata in Germania, tara care este cunoscuta pentru legile aspre impotriva defaimarii si infractiunilor motivate de ura.  

In iunie, politia germana a perchizitionat 36 de locuinte ale persoanelor acuzate de discurs instigator la ura sau de distribuirea altui tip de continut considerat nepotrivit. 

Germania nu este singura tara care le solicita companiilor sa gaseasca modalitati de a combate discursul instigator la ura. UE a propus o serie de noi masuri prin care acest deziderat ar putea deveni realitate.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2234 vizualizari

  • +10 (72 voturi)    
    Sa vezi acum bocete (Miercuri, 3 ianuarie 2018, 22:22)

    seby19 [utilizator]

    pe extremisti, cum se vor da ei loviti in aripa de "dictatoarea" Merkel. Sa vezi istericale cum ca li se incalca libertatea de exprimare aka libertatea de a arunca cu rahaturi naziste si a scapa basma curata.

    Nasol, vin vremuri grele pentru ei, pentru restul oamenilor decenti asta se cheama normalitate.
    • -8 (36 voturi)    
      .... (Joi, 4 ianuarie 2018, 10:15)

      Hexadanus [utilizator] i-a raspuns lui seby19

      Defineste om decent.
      • +12 (36 voturi)    
        Om decent (Joi, 4 ianuarie 2018, 12:55)

        seby19 [utilizator] i-a raspuns lui Hexadanus

        adica cel care nu discrimineaza in functie de rasa, religie, culoarea pielii, sex, orientare sexuala. Cel care pretuieste valorile democratiei si ale tolerantei. Cel care nu incita la violenta si nu are discurs plin de ura si de resentimente la adresa semenilor sai.
        • -9 (37 voturi)    
          ... (Joi, 4 ianuarie 2018, 13:21)

          Hexadanus [utilizator] i-a raspuns lui seby19

          Te duci din lac in put. Daca eu nu sunt de acord cu cineva, inseamna ca il urasc? Ca acum asa se interpreteaza. Toata lumea a usor de ofensat in ultima perioada.

          Daca un nene se simte femeie, se inscrie la o competitie de femei, iar daca e refuzat e discriminare.
          • +11 (29 voturi)    
            Nu e asa (Joi, 4 ianuarie 2018, 14:43)

            seby19 [utilizator] i-a raspuns lui Hexadanus

            legea nu sanctioneaza pe nimeni pentru ca nu ar fi de acord cu ceva anume, sanctioneaza doar derapajele de limbaj, injuriile, incitarea la ura, violenta de limbaj. Asemenea prevederi legale avem si acum, deci nu e nimic nou, doar ca acum se aplica si retelelor sociale.

            Cei care se tem sunt tocmai cei care au astfel de comportament si se simt vizati. Oamenii care pot dialoga fara sa foloseasca un limbaj violent nu au de ce sa se teama.
            • -10 (26 voturi)    
              o'rly? (Joi, 4 ianuarie 2018, 16:31)

              Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui seby19

              Atunci pentru ce a fost vizitat asta de 3 ( trei) politisti acasa?

              https://twitter.com/IvarMol/status/712220187488083968
              • +12 (18 voturi)    
                Acuma (Joi, 4 ianuarie 2018, 21:36)

                alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

                Gasesti si tu 2-3 cazuri de decizii stupide din partea unor autoritati si gata, cenzura se instaleaza in toata Europa.

                <<A spokesman for Breda police said: “We wanted to see what prompted the tweet, we wanted to see what was going on and if there was applause in the classroom.”

                However, Mayor of Breda Paul Depla apologised to Mr Mol, saying the police’s visit was a “terribly stupid action”.>>
                • -15 (15 voturi)    
                  asa este (Joi, 4 ianuarie 2018, 21:59)

                  Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

                  A fost un caz singular.Nu s-a intamplat nici macar de 2-3 ori . Totul e bine in Europa.
                  Dorm linistit.
                  • +6 (10 voturi)    
                    Asta e propaganda rusa (Vineri, 5 ianuarie 2018, 12:50)

                    petre20 [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

                    Rusia incearca din rasputeri sa acrediteze ideea ca UE a devenit o dictatura care reteaza drepturile si libertatile cetatenilor sai.

                    Ai oricand ocazia sa te duci in orice colt al lumii vrei tu: Rusia, Creea de Nord, Venezuela, Arabia Saudita, Turcia, si apoi sa faci comparatia cu ce ai in Europa. O sa saruti pamantul Europei si o sa multumesti politicienilor pentru viata pe care o ai aici. Dar unora li s-a urat cu binele, vor sa ajungem ca Rusia.
                    • -3 (3 voturi)    
                      sigur (Vineri, 5 ianuarie 2018, 16:28)

                      Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui petre20

                      ..rusii sunt de vina. Propaganda ruseasca trebuie oprita cu orice pret.
                      • +2 (2 voturi)    
                        Te inseli (Vineri, 5 ianuarie 2018, 21:39)

                        petre20 [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

                        Am urmarit discutia si unii comentatori ori manipuleaza intentionat ori sunt victimele unei manipulari. Legea nu afecteaza libertatea cuvantului, ci ii afecteaza doar pe cei care nu sunt capabili de o discutie bazata pe argumente rationale. Fac apel la emotiile auditoriului prin formule agresive, e o veche forma de manipulare cunoscuta inca de pe vremea oratorilor greci.

                        Cine nu are argumente rationale care sa se adreseze intelectului auditoriului recurge la manipularea emotiilor pentru a produce rezultatul dorit. Un exemplu din istorie este demonizarea evreilor prin asemuirea lor cu sobolanii, descrierea lor ca fiinte subumane, corupte moral si mereu ticluind planuri oculte de distrugere a societatii germane. Nu e departe de demonizarea musulmanilor din zilele noastre prin folosirea de mijloace de manipulare similare.

                        Propaganda rusa are ca teme predilecte pericolul migratiei, demonizarea refugiatilor, atacarea minoritatilor sexuale considerate un simbol al depravarii societatii occidentale, atcarea politicienilor traditionali caracterizati ca fiind slabi, corupti, avizi de putere si manati de dorinta de a distruge valorile societatii traditionale. Politicienii populisti isi centreaza discursul pe aceste teme si recurg in mod curent la manipularea emotiilor, la minciuni, exagerari si limbaj inflamant pentru a invrajbi populatia si a capata capital politic.

                        Deci nu e nimic exagerat la modul in care propaganda rusa lucreaza. Unii preiau temele cu buna stiinta, altii din naivitate si prostie le repeta contribuind la ascensiunea politicienilor extremisti. Asta e efectul pervers al propagandei, distruge societatea din interior cu ajutorul unora dintre membrii sai.
                    • -3 (3 voturi)    
                      exemplu perfect (Vineri, 5 ianuarie 2018, 17:35)

                      Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui petre20

                      ..de cum vor functiona aceste legi : orice opinie neconforma cu indicatiile de la centru va fi etichetata "propaganda rusa" in cel mai bun caz sau "hatespeech".
                      Gurile vor fi inchise ( da,se va intampla) .Cu cat mai repede cu atat mai bine .
                      • +2 (2 voturi)    
                        Legea nu cenzureaza opiniile (Vineri, 5 ianuarie 2018, 21:42)

                        petre20 [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

                        neconforme, asta e o minciuna. Legea cenzureaza formularile care depasesc limitele unui discurs civilizat.
                        • -1 (1 vot)    
                          fals. (Vineri, 5 ianuarie 2018, 23:37)

                          Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui petre20

                          Asta este adevarata propaganda : legea va pedepsi doar hatespeech,incitarea,etc .
                          Eu intuiesc ca este doar un pretext pentru a stopa exprimarea CIVILIZATA a unei opinii ( nu imi place ; nu sunt de acord ; nu cred ca este bine) inclusiv a relatarilor care nu dau bine .Relatari seci ,lipsite de opinii personale.
                          Eticheta "propaganda rusa " este cea mai la indemana.Se intampla de ani de zile ,pot da nenumarate exemple dar nu are rost ,vor fi categorisire "propaganda rusa".
        • -10 (28 voturi)    
          Semenii tai (Joi, 4 ianuarie 2018, 18:59)

          Vade Retro [utilizator] i-a raspuns lui seby19

          Nu stiu la tine care e situatia, dar islamistii, violatorii si parazitii nu sunt semeni de-ai mei.
          • +12 (24 voturi)    
            Semenii mei (Joi, 4 ianuarie 2018, 23:34)

            seby19 [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

            nu sunt extremistii, violatorii si parazitii.
  • -8 (70 voturi)    
    Asta inseamna ca... (Miercuri, 3 ianuarie 2018, 22:23)

    Vade Retro [utilizator]

    Oricine isi va permite sa dezbata eventualele efecte negative ale imigratiei africane sau ale islamismului va fi atacat in justitie si adus la tacere.
    Germania are porniri suicidare.
    • +12 (44 voturi)    
      Poti sa discuti (Joi, 4 ianuarie 2018, 11:12)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

      Linistit despre efectele imigrației de care vrei tu si fara sa ceri "eliminarea" indivizilor. Nu amesteca merele cu perele.
      • -13 (37 voturi)    
        nu, nu poti (Joi, 4 ianuarie 2018, 12:03)

        xan [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

        Cand politita germana in Germania face urari de anul nou in araba, un politician protesteaza si i se suspenda contul de Twitter. Pe viitor va face inchisoare, despre asta este vorba.

        https://www.reuters.com/article/us-germany-afd/german-police-accuse-afd-lawmaker-of-incitement-over-anti-muslim-tweet-idUSKBN1ER0YZ
        • +12 (40 voturi)    
          Dezinformezi (Joi, 4 ianuarie 2018, 12:44)

          samy19 [utilizator] i-a raspuns lui xan

          e vorba de un politician extremist care i-a calificat pe musulmani banda de violatori. Adica exact tipul de discurs rasist si incitator la ura pe care noua lege il va sanctiona.
          • -10 (30 voturi)    
            Bati campii (Joi, 4 ianuarie 2018, 20:28)

            gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui samy19

            Critica ii viza pe musulmanii din Cologne care au asaltat sexual vreo 1400 de femei intr-o singura noapte (pentru ceilalti a spus, ce-i drept ca Islamul nu e compatibil cu Constitutia Germana ....ceea ce nu e tocmai departe de adevar)

            In alta ordine de idei, Heiko Maas (autorul legii pro-cenzura a social-media) nu este la primul derapaj de acest fel iar legile care l-au avut ca autor sunt foarte controversate chiar si in Germania, de ex:

            1) "State Trojan horse surveillance": On 22 June 2017, Maas expanded by 27 the number of offenses for which a lawful online search using malware can be used. Experts and civil rights defenders have strongly criticized the law for being a gross provocation, violating privacy and undermining cyber-security. Maas has also been accused of using tricks for the proceeding of passing these amendments and using a "backdoor" that has "nothing to do with democratic debate culture"

            2) "Anti-whistleblower law": after the Netzpolitik scandal in 2015, Maas proposed new legislation called 'Data Stolen Goods'. Ulf Buermeyer, a judge of the District Court in Berlin cautioned that this anti-whistleblower law would be a massive attack on democracy and freedom of speech.

            3) "Freedom of speech": In early 2017, Maas proposed the "Network Enforcement law" (despre care e vorba in articol).

            The United Nations responded with a letter, warning that several democratic freedoms were under attack.

            The proposed law was met with criticism throughout Germany from industry associations, IT experts, scientists, net-politicians, lawyers, privacy activists and civil rights campaigners who regard it as unconstitutional and defiant of EU-law and warn of "catastrophic effects for freedom of expression", causing online platforms to drastically censor online speech, resulting in privatization of legal enforcement and abolishing online anonymity.
            • +10 (24 voturi)    
              Nu mai aparati extremistii (Joi, 4 ianuarie 2018, 22:59)

              gizmo [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

              "Critica ii viza pe musulmanii din Cologne care au asaltat sexual vreo 1400 de femei"

              NU este adevarat. Politia din Koln a avut niste mesaje de Anul Nou si in limba araba, ceea ce a iritat-o pe madam extremista suficient de mult ca sa emane ineptia ca Politia din Koln face concesii "hoardelor de barbati musulmani barbari si violatori in grup"

              Adicatelea toti musulmanii sunt niste hoarde de violatori. Madam asta Storch e penibila, se vaita ca i se incalca libertatea de a jigni si de a defaima. Insa in acelasi timp a hartuit prin justitie niste bieti actori de teatru care au parodiat-o.

              Toate legile promovate de Heiko Maas sunt bune si necesare in contextul politic actual. Cand ai amenintari teroriste, cand ai razboiul informational declansat de Rusia, cand ai atacuri cibernetice care afecteaza viata politica, trebuie sa te aperi, trebuie sa-ti protejezi populatia de stirile false, de atacurile cibernetice si de folosirea platformelor sociale ca mijloace de dezinformare si de propaganda extremista.
              • -12 (16 voturi)    
                Inventezi scuze pentru totalitarieni (Vineri, 5 ianuarie 2018, 3:08)

                gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui gizmo

                Legile lui Heiko Maas si-au atras critici si denunturi de la United Nations, EU, NGOs, privacy activists, civil rights campaigners, etc ... e clar ca ele nu sunt nici bune nici necesare.

                In plus, ele se inscriu intr-un tipar clar de autoritarianism si abuz impotriva libertatilor individuale, de opresiune si hartuire a competitorilor politici, criticilor si intelectualilor sub pretextul (abuzat nu cu mult in urma si de Bolsevici) unor asa-zise bune intentii.

                In esenta, se urmareste instituirea Terorii Politically Correctness-ului care, printre altele, a contribuit la metastazele
                din tari precum:
                - Anglia (unde crime ale imigrantilor ce s-au soldat cu mii de victime, precum cele ale Muslim Rape Gangs din Rotherham, Rochdale, Aylesbury, Oxford, Derby, Bristol, Telford, etc au fost musamalizate si tolerate, sistematic, timp de decenii in numele PC-ului) sau

                - Franta (unde, timp de decenii anumiti migranti ce refuza sa se integreze au ajuns sa creeze peste 750 de No-Go areas, asa-numitele Zones Urbaines Sensibles...si unde infractorii musulmanii au ajuns sa constituie pana la 2/3 din infractorii din puscariile franceze)

                Mai citeste!
                • +11 (15 voturi)    
                  Amuzant (Vineri, 5 ianuarie 2018, 11:30)

                  gizmo [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

                  "totaliatarieni"...asta rimeaza cu reptilieni :) probabil sunt la fel de reali :)))

                  Mai gigele, am sa-ti explic cum functioneaza democratia, prima lectie e gratuita. Cetatenii aleg politicieni si acestia fac legi. Heiko Maas face parte dintr-un partid care a fost ALES de catre cetateni in mod DEMOCRATIC. Legea a fost votata de catre PARLAMENT, in mod DEMOCRATIC. Prin urmare nu exista "totalitarieni" decat in capul tau.

                  Faptul ca legea a fost criticata nu o face nedemocratica. Doar daca va fi declarata neconstitutionala poate fi considerata astfel. Si Patriot Act a fost intens criticata si totusi a contribuit imens la protejarea SUA in fata pericolului terorist.

                  Ipocrizia sustinatorilor xenofobilor si extremistilor e fara margini. Intai se plang de ONG-uri, de Soros, de ONU, apoi cand le convine le citeaza copios. Se plang de pericolul terorist, dar cand statul ia masuri pentru intarirea capacitatii de aparare, atunci incep lamentarile cu "totaltarienii".

                  E frumos cu floricele pe campii pana cand cineva iti ia gatul. Dupa aia tipati dupa stat sa va protejeze.
    • +12 (34 voturi)    
      Nu, nu inseamna asta (Joi, 4 ianuarie 2018, 13:32)

      cabora [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

      Oricine e liber sa dezbata ce doreste atat timp cat nu lezeaza drepturile celorlalti. Cand insa unii vorbesc despre musulmani ca despre teroristi sau despre homosexuali ca despre niste bolnavi atunci se incalca limitele libertatii de exprimare.
      • -10 (30 voturi)    
        I beg your pardon (Joi, 4 ianuarie 2018, 14:59)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui cabora

        The U.S. Supreme Court stated the general rule regarding protected speech quite well in Texas v. Johnson, when it held:

        "The government may not prohibit the verbal or nonverbal expression of an idea merely because society finds the idea offensive or disagreeable."

        Federal courts have consistently followed this holding when applying the First Amendment to public universities. While invalidating sanctions placed on a fraternity for holding an “ugly woman contest,” a federal district court in Iota Xi Chapter of Sigma Chi Fraternity v. George Mason University, 993 F.2d 386, held:

        "The First Amendment does not recognize exceptions for bigotry, racism, and religious intolerance or ideas or matters some may deem trivial, vulgar or profane."

        https://www.thefire.org/there-is-no-such-thing-as-hate-speech/
        • -9 (25 voturi)    
          Minusuri (Joi, 4 ianuarie 2018, 18:20)

          Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Uite de-aia nu le place America anti-americanilor: e prea multa libertate.
          • +10 (26 voturi)    
            Una e libertatea (Joi, 4 ianuarie 2018, 19:29)

            cabora [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

            cu totul altceva e hate speech.
            • -11 (25 voturi)    
              Hate speech is free speech (Vineri, 5 ianuarie 2018, 0:00)

              Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui cabora

              Sa interzici cuiva un sentiment, fie el si ura, este culmea totalitarismului. Sa-i interzici sa-si-l exprime este doar la un pas de culme.
              • +9 (23 voturi)    
                OMG !!! (Vineri, 5 ianuarie 2018, 0:30)

                cabora [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

                "Hate speech is free speech"

                Iata culmea absurdului. Care va fi urmatorul pas ? Rape is free love ?
                • -9 (9 voturi)    
                  Analogii (Vineri, 5 ianuarie 2018, 10:27)

                  Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui cabora

                  Si uite ca in final ajungem intotdeauna la miezul problemei: echivalarea perversa intre ganduri si vorbe si violenta fizica, pentru a putea justifica violenta adevaratilor fascisti, care isi spun antifa. "Punch a nazi", cum ar veni
                  • +4 (6 voturi)    
                    In Germania interbelica (Vineri, 5 ianuarie 2018, 14:51)

                    cabora [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

                    s-a ajuns foarte usor de la vorbe la fapte. In UK s-a ajuns rapid de la vorbe aruncate fara discernamant si bazate pe falsuri grosolane, la fapte concrete cu consecinte imprevizibile.

                    Limbajul violent si incitator precum si stirile false sunt primii pasi spre anarhia sociala si politica. Din acestea nu castiga decat fortele raului. Toate dictaturile au inceput prin propaganda si incitarea populatiei.

                    Germania are o experienta istorica cumplita si nu vrea sa repete erorile din trecut. Extremismul trebuie oprit.
              • +10 (20 voturi)    
                OMG !!! (Vineri, 5 ianuarie 2018, 1:13)

                cabora [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

                "Hate speech is free speech"

                Asta e culmea absurdului ! E din categoria Rape is free love.
                • -9 (11 voturi)    
                  "Proof by analogy is fraud" [Bjarne Stroustrup]. (Vineri, 5 ianuarie 2018, 3:17)

                  mvr [utilizator] i-a raspuns lui cabora

                  Straw-man logical fallacy folosit aici de cabora.
                  • +3 (5 voturi)    
                    Nope (Vineri, 5 ianuarie 2018, 14:42)

                    cabora [utilizator] i-a raspuns lui mvr

                    Proof by analogy is fraud
                    No, but "Hate speech is free speech" is indeed fraud.

                    Si oricum proof by analogy is not always fraud. Doar cand e vorba de false analogy. Si in cazul de fata nu e vorba de false analogy fiindca ambele comparatii se bazeaza pe ideea ca drepturile sunt absolute, ceea ce este evident fals. Dreptul la libera exprimare nu este absolut, asa cum nici free love nu este free la modul absolut.

                    But anyway, nice try, maybe next time...
        • +11 (27 voturi)    
          Libertatea de exprimare nu e absoluta (Joi, 4 ianuarie 2018, 19:28)

          cabora [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          United States free speech exceptions

          Incitement
          The Supreme Court has held that "advocacy of the use of force" is unprotected when it is "directed to inciting or producing imminent lawless action" and is "likely to incite or produce such action".

          False statements of fact
          In Gertz v. Robert Welch, Inc. (1974), the Supreme Court decided that there is "no constitutional value in false statements of fact"

          Fighting words and offensive speech
          In Chaplinsky v. New Hampshire (1942), the Supreme Court held that speech is unprotected if it constitutes "fighting words". Fighting words, as defined by the Court, is speech that "tend[s] to incite an immediate breach of the peace" by provoking a fight, so long as it is a "personally abusive [word] which, when addressed to the ordinary citizen, is, as a matter of common knowledge, inherently likely to provoke a violent reaction".

          Obscenity, Incitement to suicide, Child pornography, Libel, Slander, Defamation sunt alte exceptii.
          • -10 (24 voturi)    
            Doar ca (Joi, 4 ianuarie 2018, 22:10)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui cabora

            Exemplele tale nu se incadreaza la aceste exceptii: "unii vorbesc despre musulmani ca despre teroristi sau despre homosexuali ca despre niste bolnavi"
            • +4 (24 voturi)    
              Se incadreaza (Vineri, 5 ianuarie 2018, 0:06)

              cabora [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

              la insulta, calomnie, lezarea demnitatii umane, fake news. Se intareste legislatia UE dupa experimentele Brexit si Trump. Rusia si raspandacii sai vor avea zile negre, la fel si toate cozile de topor "nationaliste' si eurofobe.
              • -11 (15 voturi)    
                Nu cred (Vineri, 5 ianuarie 2018, 4:03)

                Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui cabora

                Daca ar fi cum spui Trump ar fi zburat demult.
                • +4 (4 voturi)    
                  Daca Trump ar fi fost un cetatean obisnuit (Vineri, 5 ianuarie 2018, 14:37)

                  cabora [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

                  ar fi zburat de mult, insa el se bucura de imunitatea oferita de functie. Si cine sa-l dea jos, republicanii ? Isi inchipuie cineva ca un angajat intr-o companie ar fi ramas in functie daca ar fi spus macar o zecime din minciunile si insultele lui Trump ?

                  Isi inchipuie cineva ca un angajat dintr-una din agentiile de securitate ale SUA ar fi suptavietuit in functie dupa atatea contacte dubioase cu Rusia ? Pana si cel mai fervent sustinator al sau, Bannon, a calificat intalnirile lui Trump Jr. cu rusii drept un act de tradare.

                  Trump nu va plati pentru calomniile sale, el va plati pentru ceva mult mai grav, pentru tradare.
    • -11 (31 voturi)    
      100% (Joi, 4 ianuarie 2018, 19:12)

      Vade Retro [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

      Absolut sigur ca activistii de stanga si alti iresponsabili se vor folosi de aceasta lege pentru a elimina din spatiul public orice critica adusa imigratiei din culturi incompatibile cu Europa sau "religiei pacii".

      O simpla reclamatie (nefondata) si retelele sociale se vor grabi sa elimine postarile "sensibile" de teama penalitatilor financiare.

      Viitorul va dovedi ca aceasta cenzura nu va duce decat la exacerbarea tensiunilor sociale.

      In dictatura comunista româna, critica adusa regimului era aspru pedepsita. Asta nu a impiedicat oamenii sa gandeasca, si nu a impiedicat nici sfârsitul sângeros al lui Ceausescu.
      • +2 (24 voturi)    
        Ha..ha..ha (Joi, 4 ianuarie 2018, 23:44)

        seby19 [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

        E sfarsitul epocii voastre, al celor care atacati violent orice nu intra in viziunea voastra ingusta despre cultura, mediu, societate, relatii, religie. Lumea se globalizeaza si culturile se intrepatrund, societatea se deschide, devine toleranta, oamenii capata mai multe drepturi, femeile se emancipeaza.

        Avem nevoie de legi care sa ne apere aceste drepturi si libertati, nu legi care sa permita radicalilor politici sa domine societatea. Altfel Europa va cadea sub cizma unora ca Orban, Le Pen sau Wilders.
      • +8 (12 voturi)    
        Germania nu e dictatura (Vineri, 5 ianuarie 2018, 13:21)

        chirul [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

        Nemtii au ales-o pe Merkel. Economia merge excelent. Asta supara, mai ales pe la est, unde nu se doreste o Germanie puternica. Asta e explicatia pentru inversunarea impotriva acestei legi care va reduce dramatic vectorii de actiune ai propagandei ruse prin falangele sale politice din Europa.
  • -14 (56 voturi)    
    2 intrebari.,.. (Miercuri, 3 ianuarie 2018, 22:25)

    liviu_ [utilizator]

    1 - cum se impaca astfel de legi cu drepturile omului si constitutia (Care , teoretic, sunt deasupra legilor) ? Ma refer evident la libertatea de exprimare
    2 - "hate speech" o sa fie doar "musulman imputit" si "negru imputit" sau o sa intre cu aceleasi seriozitate si aceleasi pedepse si "alb imputit" s.a.m.d.?!
    • +15 (37 voturi)    
      Uite asa (Joi, 4 ianuarie 2018, 11:13)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      1. Foarte bine, libertatea de exprimare nu trebuie sa încalce libertatile fundamentale ale individului
      2. Bineinteles
  • -12 (68 voturi)    
    Legea, cunoscuta sub denumirea : (Miercuri, 3 ianuarie 2018, 22:31)

    Adran [utilizator]

    Legea pumnului in gura. Hai sa catalogam tot ce este contrar conducerii centrale sub denumirea de hate speach si apoi sa dam amenzi pentru cine indrazneste sa mai deschida gura. Dictatura se apropie, istoria se repeta.
    • +11 (37 voturi)    
      Prostii (Joi, 4 ianuarie 2018, 11:33)

      ankido [utilizator] i-a raspuns lui Adran

      Este o lege necesara avand in vedere ascensiunea curentelor politice extremiste si a discursurilor xenofobe si rasiste.

      Se tem de ea exact cei care se simt cu musca pe caciula. Nu vor mai putea injura romani, musulmani, homosexuali, femei si asta ii sperie. Nu dictatura se apropie, ci legea si ordinea.
      • -11 (37 voturi)    
        ... (Joi, 4 ianuarie 2018, 12:39)

        Hexadanus [utilizator] i-a raspuns lui ankido

        Ce gluma buna. Romanii si est-europenii o sa fie mereu injurati fara nicio sanctiune. Altundeva sunt sensibilitatile.
        • +12 (34 voturi)    
          Si tu vrei sa fie injurati in continuare ? (Joi, 4 ianuarie 2018, 13:00)

          sucar [utilizator] i-a raspuns lui Hexadanus

          Vrei sa se ajunga la violente impotriva lor ? Atat timp cat legea instituie un climat de decenta publica si protejeaza oamenii de postarile unor frustrati, eu cred ca e binevenita.
        • +5 (7 voturi)    
          Nici romanii si nici alta natie (Vineri, 5 ianuarie 2018, 12:16)

          ankido [utilizator] i-a raspuns lui Hexadanus

          nu trebuie injurati. Daca nu se intervine cu legi, lucrurile vor scapa de sub control, mai ales cu partide ca AFD care agita apele.
      • -8 (22 voturi)    
        ascensiunea curentelor xenofobe? (Joi, 4 ianuarie 2018, 18:42)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ankido

        Cui se datoreaza mai exact? Au aparut asa din spuma marii?
        AfD-ul, la care toti faca aluzii voalate ca fiind xonofob, rasist sau de-a dreptul nazist este in primul rand un partid anti-imigratie, mai exact impotriva imigratiei necontrolate propusa de Madam Merkel.
        Va sa zica, madam Merkel da foc la valiza si cand apar aia care vor sa o stinga ii acuza ca sunt piromani si fascisti.
        • +7 (11 voturi)    
          Merkel nu e vinovata de cresterea AFD (Vineri, 5 ianuarie 2018, 12:28)

          ankido [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Asa cum Franta si Marea Britanie nu sunt vinovate de ascensiunea lui Hitler. Nu mai incerca sa arunci vina pe Merkel pentru porcariile sustinute de AFD, care este un partid xenofob si populist cu un discurs extremist si uneori antisemit.

          Bjorn Hocke, unul dintre fondatori AFD, a spus "we Germans are the only people in the world who have planted a memorial of shame in the heart of their capital"

          Stii despre ce vorbea ? Despre memorialul Holocaustului din Berlin.
      • -12 (24 voturi)    
        asta-i de la broussel (Joi, 4 ianuarie 2018, 19:26)

        Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui ankido

        ..sau din realitatea paralela no. 128.455.
        Denigrarea romanilor/polonezilor/bulgarilor este sport olimpic social acceptat ,mai ca imi vine sa cred ca se simt datori sa o faca. Mie chiar imi convine ,nu ma deranjeaza...datul peste nas mitomanilor civilizati a devenit un hobby .
        Uite ,fac o tentativa gratis : legea si ordinea aia nu se pot impune cu forta ..este ca si cum eu cand m-am mutat aici as fi urlat la un sfert de oras "acceptati-ma si iubiti-ma ca va ia mama dracului va bag la puscarie!!!!!!" ...nu functioneaza asa , a fost nevoie de timp ,efort , strans din dinti pana s-au convins ei ca nu dorm in copaci ,stiu sa scriu ,folosesc hartie igienica si sapun .Ceea ce voi faceti ( habar nu am ce inseamna "voi") are efect contrar ..creeati si mai mare distanta ...este naiv sa crezi ca uzand mecanismele astea ca sa inchizi guri nu se vor deschide alte chestii .Vin vremuri interesante si sigur cei fit si pregatiti sunt altii..
  • +21 (39 voturi)    
    Disparitia retelelor "sociale" romanesti (Miercuri, 3 ianuarie 2018, 22:35)

    contributor.bis [utilizator]

    În RSR doar "defaimarea" parlamentarilor e considerata ca meritând atentie.
    Imaginati-va, însa, la noi o lege ca în Germania !...N-ar mai exista nici o retea sociala...
    "Ce ne facem, fetelor, fara feisbuc, hotniuz, etc ?
    Pe cine mai înjuram ? Nea atins astia la lecsic !..."
  • -12 (58 voturi)    
    am inteles (Miercuri, 3 ianuarie 2018, 22:42)

    Jesuis.PasCharlie [utilizator]

    ..sefa.De acu' incolo mucles civilizat asa cum sade bine ,doar am atata experienta pana in 89 faceam la fel .Traiasca partidul multiculateral dezvoltat si luminatii conducatori care este.
    • +11 (33 voturi)    
      Germania e o tara democratica (Joi, 4 ianuarie 2018, 11:36)

      ankido [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

      Romania dinainte de '89 era o dictatura. Comparatia ta este absurda. In Romania intrai la puscarie daca injurai Partidul si Conducatorul, in lumea civilizata iei amenzi daca incalci demnitatea persoanei, daca jignesti, daca indemni la violenta.
      • -15 (27 voturi)    
        . (Joi, 4 ianuarie 2018, 14:22)

        Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui ankido

        In Romania pre 89 discutam cu vecinii ,prietenii , oamenii intalniti la mare si la munte despre nea Nicu ,Lenuta ,partid .Ii injuram si faceam bancuri impreuna.
        Despre faza cu amenzile in lumea civilizata asa stiam si eu cand stateam in Romania , eram sigur si ca acolo la civilizati daca arunci hartii pe jos iei amenda.Toti romanii stiau asta,era dovedit stiintific.
        Realitatea e alta dar din motive de democratie ma abtin.
        Estimez ca mai am voie sa bat campii cam vreo 5-8 luni pana cand vor fi legi clare si voi fi obligat sa fiu de acord si sa imi placa.
      • -11 (21 voturi)    
        am vazut (Joi, 4 ianuarie 2018, 16:33)

        Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui ankido

        ..prea tarziu titlul "Germania e o tara democratica" .
        Ca in bancul ala cu Stefan "asa sa-i ramana numele,Maria-Ta" ca mai multe nu ma lasa democratia sa zic.
  • -13 (53 voturi)    
    Politia Gandirii (Miercuri, 3 ianuarie 2018, 23:14)

    Heruvim [utilizator]

    Pasul 2
    • +12 (36 voturi)    
      Lege si ordine (Joi, 4 ianuarie 2018, 11:38)

      ankido [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Pasul 1.
      • -8 (20 voturi)    
        Scuze (Joi, 4 ianuarie 2018, 21:04)

        wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui ankido

        dar esti ori credul ori extrem de naiv.
        • +6 (10 voturi)    
          Nici una, nici alta (Vineri, 5 ianuarie 2018, 12:32)

          ankido [utilizator] i-a raspuns lui wintershadow

          sunt adept al legii si ordinii. Creduli sunt aia care viseaza la politia gandirii in cazul unei legi care vizeaza combaterea discursului rasist.
          • 0 (0 voturi)    
            Mda (Vineri, 5 ianuarie 2018, 21:14)

            wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui ankido

            Se pare ca am fost destul de indulgent, adevarul este ca esti mai rau decat credeam.

            Nu stiu de ce imi mai pierd timpul sa-ti raspund, la ce idei putine si fixe ai, dar poate mai citesc si altii.

            Cenzura nu reprezentat niciodata o solutie intr-o democratie, singurele locuri unde a functionat fiind dictaturile. Singura cenzura sanatoasa este cea facuta de catre cei carora se adreseaza stirile respective. Faptul ca nu ne convine uneori acest lucru ar trebui sa ne faca sa ne punem alte intrebari, nu sa ne dorim cea mai simpla si prosteasca solutie.
  • -11 (61 voturi)    
    Precis se va sari peste cal (Joi, 4 ianuarie 2018, 0:13)

    Sparafucile [utilizator]

    In ce fel ? Orice semn de pretuire exprimat pe o retea sociala fata de familia traditionala formata dintr-un barbat si o femeie va fi considerat HATE SPEECH impotriva "famiilor" formate din homosexuali . Deci chiar simpla PRETUIRE va fi considerata ofensatoare si discriminatorie fata de familiile mentionate . Ceea ce ar fi , inca , o varianta suportabila . Ne temem insa pentru viitor . Oare vor mai avea voie parintii cu copii sa iasa impreuna la o plimbare ? E vorba de parinti care au putut ZAMISLI acei copii . Nu va fi simpla lor prezenta intr-un loc public considerata ofensatoare pentru "parintii " de acelasi sex ? Viitorul este negru dar extrem de corect politic .
    • +21 (43 voturi)    
      cred ca te duci cam departe (Joi, 4 ianuarie 2018, 9:10)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      pana la a discrimina cineva familia traditionala mai e cale lunga.. noi tocmai ne pregatim sa o bagam in constitutie deci care-I ingrijorarea? adica noi facem discriminare pozitiva deocamdata legat de familia ce musai trebuie sa fie formata din barbat femeie. Eu as baga obligatoriu si minim 4-5 copii sa fie bine pt natalitate.

      Pana una alta sunt categorii care chiar sunt discriminate si se instiga la ura impotriva lor... homosexualii reprezinta una din categorii.
      • -12 (44 voturi)    
        Ma tem ca n-ai inteles ce trebuia (Joi, 4 ianuarie 2018, 11:20)

        Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Teama mea nu este ca familia traditionala va fi discriminata ci ca etalarea unui semn de pretuire fata de ea va fi considerata discriminare fata de familia netraditionala sau chiar hate speech . Nuanta asta ti-a scapat . Zici ca ma duc prea departe ? Ti s-ar parea ceva nepotrivit in salutul " Buna ziua doamnelor si domnilor ! " ? Probabil ca nu . Ei bine , administratiei metroului din Londra a inceput sa i se para , ca atare l-a inlocuit cu " Salut tuturor ! " . Motivul ? Ar fi parut discriminator pentru cei care nu sunt nici doamne , nici domni , fiindca in lumea noastra complexa a aparut si al treilea sex , cel NEUTRU . Si fiindca si asa sunt prea putine sexe , numarul lor va mai creste in viitor . Asa ca nu fi foarte convins ca vremurile de care ma tem eu sunt foarte indepartate .
        • +12 (40 voturi)    
          Asta cu familia traditionala (Joi, 4 ianuarie 2018, 11:43)

          ankido [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

          e o aiureala inventata de CPF si promovata de PSD. Pana acum aveam doar familie si atat. Nimeni nu va fi amendat pentru pretuirea familiei "traditionale". Aici e vorba de ura si indemnuri la violenta.
          • -16 (32 voturi)    
            ... (Joi, 4 ianuarie 2018, 12:42)

            Hexadanus [utilizator] i-a raspuns lui ankido

            naivilor. Asa se zicea si cand au cerut homos sa fie scosi din ilegalitate..ca ce treaba avem noi cu ce fac ei in dormitor, ca doar nu o sa vrea sa se casatoreasca. ceva ani mai tarziu, iata-ne.
            • +15 (29 voturi)    
              Si care-i problema cu ei ? (Joi, 4 ianuarie 2018, 13:11)

              kent8 [utilizator] i-a raspuns lui Hexadanus

              N-au voie sa aiba si ei un statut social ca asa vrea BOR ?
            • +8 (10 voturi)    
              Vad ca tu regreti (Vineri, 5 ianuarie 2018, 12:36)

              ankido [utilizator] i-a raspuns lui Hexadanus

              vremurile in care homosexualitatea era pedepsita. Nu e de mirare de ce te opui acestei legi. Tu vrei sa injuri homosexualii in voie. Ghinion !
  • +21 (47 voturi)    
    foarte bine (Joi, 4 ianuarie 2018, 1:21)

    anonim3 [utilizator]

    Dar va trebui facuta o analiza peste cam un an, pentru a vedea cate sanctiuni au fost date, si cat de puternic a fost efectul de descurajare. Oricum, pare treaba serioasa.
  • +11 (47 voturi)    
    Trebuie si la noi astfel de legi (Joi, 4 ianuarie 2018, 11:11)

    barny [utilizator]

    Altfel retelele sociale or sa devina tribuna pentru toti rasistii si xenofobii.
  • +1 (5 voturi)    
    E o nuanță (Joi, 4 ianuarie 2018, 12:38)

    Maica Reteza [utilizator]

    Vedeți că amenzile sunt pentru rețelele sociale, nu pentru ăia care postează, adică trebuie să plătească Facebook dacă nu șterge mesajul hate speech al lui Hans.
    Pe zi sunt jdemii de milioane de mesaje hate speech, costurile de urmărire a acestor mesaje e enorm, nu se poate face numai cu AI fiindcă, dacă dai greș, te dă Average Joe în judecată că i-ai șters mesajul.
    Ăștia au impresia că e nimica toată să ștergi cele 10 milioane de mesaje hate speech dintr-un total de un miliard pe zi.
  • +13 (33 voturi)    
    Cine nu e in stare sa polemizeze civilizat (Joi, 4 ianuarie 2018, 13:38)

    marius67 [utilizator]

    nu are de fapt argumente. Asemenea persoane polueaza mediul virtual si nu aduc nimic benefic.
  • -14 (16 voturi)    
    Intrebarea de milioane (Joi, 4 ianuarie 2018, 15:58)

    Setalcott [utilizator]

    Va sanctiona Germania Twitter pentru postarile lui Trump?

    In December, Twitter further distanced itself from having to police Trump's tweets by making military and government entities an exemption from its rules about violent threats and the promotion of violence on Twitter.

    https://finance.yahoo.com/news/why-twitter-won-apos-t-165904807.html
    • +8 (10 voturi)    
      Ca de obicei grangurii mari scapa (Vineri, 5 ianuarie 2018, 10:52)

      boink [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      cei care au putere beneficiza de privilegii. Twitter nu vrea sa se puna rau cu Trump stiind cat de rabunator poate fi acesta. E o vorba razbunarea e arma prostului.
  • +2 (8 voturi)    
    Dupa infrangerea extremistilor (Vineri, 5 ianuarie 2018, 13:55)

    firfir [utilizator]

    din Germania si Franta aceste legi erau mai mult decat necesare. Si Franta a adoptat legi similare. Ma bucur ca politicienii au invatat din greseli si au luat masuri. Ce s-a intamplat in SUA si UK cu fake news si interventia rusilor a fost un wake up call.

    E o veste buna pentru democratiile liberale si o veste proasta pentru Ungaria, Polonia si Putin.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version