Germania a inaugurat linia feroviara de mare viteza dintre Berlin si Munchen, dar primele zile au adus anulari, intarzieri si probleme tehnice

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 14 decembrie 2017, 9:29 Actualitate | Internaţional


Tren ICE al Deutsche Bahn
Foto: Deutsche Bahn
​Pe 10 decembrie s-a lansat oficial linia de mare viteza dintre Berlin si Munchen, drumul de peste 600 km dintre cele mai mari doua orase germane fiind parcurs in sub patru ore de trenurile ICE. Presa scrie insa ca au existat probleme in primele zile, unele trenuri fiind anulate, iar altele avand intarzieri de pana la doua ore. Ar fi unele probleme la sistemul de semnalizare, dar si unele de management la capitolul gestionarii rutelor de lung parcurs.

Trenurile ultra-rapide ICE Sprinter parcurg in 3 ore si 58 de minute distanta dintre Berlin si Munchen,, cu patru opriri: Berlin Südkreuz, Halle, Erfurt si Nurnberg. Un bilet costa 150 de euro daca este cumparat cu foarte putin timp inainte. Compania nationala DB spune ca este cea mai moderna linie din Germania si ca parcursul dintre cele doua orase a fost redus cu doua ore.

Trei trenuri parcurg distanta in sub patru ore, iar alte 32, in patru ore si jumatate, Deutsche Bahn spunand ca sunt in fata unui moment istoric, mai ales ca trenurile pot atinge o viteza maxima de 300 km/h, iar viteza medie este de 160 km/h. In proiect s-au investit in total 10 miliarde euro.

Publicatii precum The Local si Deutsche Welle scriu insa ca sunt probleme, iar reprezentanti ai sindicatului mecanicilor spun ca nu s-ar fi facut destule teste si mecanicii sunt insuficient pregatiti. Deutsche Bahn a negat acest lucru si a spus ca s-au facut sute de teste.

In plus, doua trenuri au fost anulate, iar altul a intarziat doua ore, fiind invocate motive tehnice. Chiar si un tren special aniversar, gandit sa sarbatoreasca terminrea proiectului feroviar de mare viteza, a intarziat doua ore dupa mai multe opriri neprogramate.

In plus, presa mai scrie ca ar fi probleme tehnice cu noul sistem de semnalizare ETCS care este cu totul diferit de vechiul sistem de semnalizare. ETCS a fost instalat in mai multe tari europene, iar Deutsche Bahn a ramas in urma la acest capitol si nici nu a invatat din greseli, dupa ce inca din 2015 ar fi existat probleme cu sistemul instalat pe tronsonul Leipzig-Erfurt.

Jurnalistii mai scriu ca DB nu a explicat clar de ce au aparut intarzierile si anularile si il citeaza pe un profesor de la Univeristatea de Stiinte Aplicate din Berlin care sustine ca de foarte mult DB nu este capabila sa gestioneze corespunzator rutele de lung parcurs si ca exista tendinta de a angaja prea multi consultanti si ca responsabilitatile managerilor sunt neclare. Compania spune ca in ultimii ani punctualitatea trenurilor a crescut, la fel intamplandu-se si cu calitatea generala a serviciilor.

Desi exista probleme, Germania ramane una dintre tarile europene cu cea mai buna retea ferovaiara, iar primele trenuri de mare viteza ICE au fost introduse in circulatie in 1991.


Citeste mai multe despre   

















3835 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    10 bulioane ptr doar 160 pe medie? (Joi, 14 decembrie 2017, 9:52)

    demaGOGU [utilizator]

    ...lgv+tgv francez ofera deja o medie de peste 250km/h, aka Paris-Marseille 800 km, parcursi in aprox. 3h
    • +6 (6 voturi)    
      TGV are 3 variante (Joi, 14 decembrie 2017, 14:38)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      0, 1 , 2 sau 3 opriri . La zero opriri (cea mai scumpa) este 3 h 11min.
      Nemtii inca din 1991 au proeiectat liniile si trenurile la o viteza mai redusa si cu opriri mai dese, pentru ca Germania este mai mica decat Franta, si cu orase de oprire mai dese pe parcurs + relief mai accidentat.
      • 0 (0 voturi)    
        O singura remarca (Vineri, 15 decembrie 2017, 1:07)

        Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Relieful pe ruta Berlin Munchen nu este atat de accidentat cum lasi sa se inteleaga daca il compari cu Paris Marseille. Cele doua trasee sunt aproximativ la fel, dpdv al reliefului.

        Oricum ai interpreta situatia, la acest proiect nemtii au cam dat-o in bara, la fel ca si cu aeroportul din Berlin. Atat din perspectiva pretului cat si din cea a timpului, ca sa nu vorbim de rezultatul final.
  • +7 (13 voturi)    
    URMEAZA SI ROMANIA (Joi, 14 decembrie 2017, 9:52)

    gigicel [utilizator]

    cfr anunta ca o noua linie ferata a fost scoasa din folosinta. Iar bucuresti - iasi inca se face in minim 12 ore, cu un plus de 3 ore intarziere fata de anii anteriori. Linia bucuresti - aeroport urmeaza sa fie finalizata in urmatorii 10 ani, cei 15 km de linie ferata sunt lucrati manual de 2 gigei care recicleaza fier vechi.
    • +3 (5 voturi)    
      Minciuni (Joi, 14 decembrie 2017, 11:32)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui gigicel

      O fi CFR-ul slab, dar chiar sa zici ca face 12h pana la Iasi e deja gogonata.

      Trenurile fac intre 6h 23 si 7h35'. Ieri trenul IR1661 a ajuns la ora programata, astazi nu are niciun minut de intarziere (mai are foarte putin pana la Iasi).
  • +4 (6 voturi)    
    va mirati? (Joi, 14 decembrie 2017, 9:53)

    costinescu [utilizator]

    ia dati un search pe google cu aeroportul berlin brandenburg, sa vedeti acolo ce va mai mirati...
  • +1 (5 voturi)    
    Cam mult 4 ore (Joi, 14 decembrie 2017, 10:05)

    Koczka [utilizator]

    La o distanta asemanatoare Frankfurt Paris TGV /Thalis face 3 ore si 48 min.
    In schimb la chinezi trenurile de mare viteza fac medii orare de peste 280 km/h ( vezi Guanzhou Beijing ). Inca o data Asia bate Europa la tehnologie.
    • 0 (10 voturi)    
      yep (Joi, 14 decembrie 2017, 11:59)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      Toata lumea bate europa la tehnologie. Europa este campioana absoluta la ajutoare sociale, insa!
      • -1 (5 voturi)    
        da, (Joi, 14 decembrie 2017, 14:16)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        la welfare state nu-i intrece nimeni, asta e cancerul care va prabusi europa. Procesul este deja in curs, si se accelereaza pe zi ce trece.
  • -6 (12 voturi)    
    10 miliarde E sa mergi cu 134 km/h? Bani risipiți. (Joi, 14 decembrie 2017, 10:19)

    simplex1 [utilizator]

    Când am fost în Germania, în Decembrie 2000, am constatat ca trenurile mergeau goale. Sa arunci 10 miliarde Euro, pentru ca majoritatea garniturilor de pe linie (cu excepția a trei) sa parcurgă distanta de 600 km în 4.5 ore, adică cu viteza medie de 133 km/h, iar celelalte 3 sa facă 4 ore (V_mediu = 150 km/h), mi se pare o risipa de bani, mai ales ca vechile trenuri nu făceau mai mult de 6.5 ore pe același traseu.
  • +3 (11 voturi)    
    Aeroportul Berlin Brandenburg (Joi, 14 decembrie 2017, 11:26)

    Telemacara [utilizator]

    VW minte si polueaza Europa,Aeroportul Berlin Brandenburg rusinea si neputinta Made in Germany. Nu sunt in stare sa deschida un aeroprt finalizat acum 5 CINCI ani.
  • +9 (9 voturi)    
    Civilizatia comunicarii decente (Joi, 14 decembrie 2017, 11:55)

    UpNext [utilizator]

    Da, si nemtii, cu toata disciplina si seriozitatea lor teutonica, au scapari, gresesc si uneori chiar rau de tot. Dar, de regula, media lor comunica erorile, esecurile, in general aspectele negative intr-o maniera discret-decenta, in cateva articole si cu putine cuvinte, sfarsind totdeauna cu enunturi suportiv-incurajatoare. Insulte, grobianisme, urlete panicarde? Doar la unele grupari de extrema dreapta/stanga.....

    In Romania insa, doar citind articolele din acest portal si te iei cu mainile de cap, pe varii subiecte. Avem cinci televiziuni de stiri nationale (must carry), cat nu au nemtii, francezii sau italienii, toate populate cu talkshowuri in care se rage, se insulta, se vorbeste agramat etc.. Combinatia injuraturi-catastrofism-caterinca-minciuna-fabulatie face regula in media moldovalaha!!!
  • +1 (1 vot)    
    E grav (Joi, 14 decembrie 2017, 22:29)

    Eu123 [utilizator]

    Daca si nemtii nu mai fac lucrurile ca altadata, e clar, situatia e grava. :)


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version