Circa 10 milioane de oameni din Statele Unite au vazut mesajele platite de cercuri apropiate Kremlinului, a anuntat luni Facebook, gigantul online acuzat ca a reactionat foarte tarziu in acest dosar in care Rusia este acuzata ca a manipula alegatorii americani in perioada alegerilor prezidentiale din 2016, scrie AFP.

Russia TodayFoto: Russia Today

Reteaua sociala cu 2 miliarde de utilizatori a precizat ca circa "10 milioane de persoane din Statele Unite au vazut aceste mesaje".

Facebook a mentionat ca a furnizat Congresului american continutul celor 3.000 de "ads" postate intre 2015 si 2017 si finantate de o "entitate ruseasca denumita Internet Research Agency".

Kremlinul a negat in mai multe randuri ca a incercat sa influenteze campania electorala care a condus la victoria lui Donald Trump.

"Furnizam aceste continuturi Congresului pentru ca vrem sa ne facem datoria in a ajuta anchetatorii sa inteleaga mai bine ingerinta ruseasca in sistemul politic american si sa explicam aceste activitati publicului", a adaugat grupul, care a refuzat insa pentru moment sa faca publice aceste mesaje sponsorizate.

Facebook a subliniat insa ca "majoritatea acestor 'ads' par sa se concentreze asupra unor subiecte sociale si politice care divizeaza, cuprinzand toate orizonturile ideologice si legate de subiecte de la comunitatea LGBT (lesbiene, gay, bisexuali si transgenderi) pana la chestiuni rasiale, imigratie sau legislatia privind armele de foc".

Potrivit presei americane, unul dintre aceste mesaje prezinta o femeie inarmata cu urmatorul mesaj: "Pentru ce port o arma? Pentru ca e mai usor pentru familia mea sa ma scape din inchisoare decat dintr-un cimitir".

Facebook a precizat ca 50% dintre mesajele de acest tip au costat "mai putin de "3 dolari" si "mai putin de 1.000 de dolari" pentru 99% dintre ele.

Unele dintre aceste reclame au fost platite in ruble, a adaugat grupul american, care a mentionat ca lucreaza cu Twitter si Google in privinta acestui subiect.

Saptamana trecuta, Twitter a precizat ca RT (ex-Russia Today), acuzata de Washington ca a incercat sa influenteze alegerile prezidentiale din 2016, a finantat 1.823 de tweet-uri cu 274.000 de dolari, anul trecut, in SUA.

"Am cheltuit bani pentru campanii publicitare! Da, evident, ca orice alta institutie media din intreaga lume", a ironizat RT.

Facebook a precizat si ce masuri are in vedere pentru a repera continuturile problematice sponsorizate.

Astfel, grupul promite sa examineze mai atent "contextul in care (continutul) a fost sponsorizat si audienta vizata" precum si angajarea a "peste 1.000 de persoane" care sa supravegheze postarile sponsorizate.

De asemenea, se vor solicita mai multe informatii despre entitatile care doresc sa promoveze "mesaje legate de alegerile nationale americane", precum precizarea companiei pe care o reprezinta.