Numarul persoanelor care au un smartphone in India este aproape egal cu populatia Statelor Unite, iar expertii spun ca indicele actual de 300 de milioane de oameni care detin un telefon se poate dubla in umatorii ani. India este deja una dintre cele mai populare piete pentru telefoanele mobile iar concurenta va deveni din ce in ce mai intensa in urmatorii ani intre Apple, Samsung, firmele chineze Oppo, Vivo, Xiaomi si brandul indian Micromax, deja foarte popular in tara, informeaz CNN.

India reprezinta o piata atractiva pentru companii deoarece un miliard de oameni nu au inca un smartphone. Circa 650 de milioane de oameni folosesc telefoanele mobile, insa doar 300 de milioane detin un smartphone. Acest lucru transforma India intr-o piata mai mare decat Statele Unite la capitolul telefoanelor si o plaseaza pe locul doi in lume, dupa China.

“India se afla intr-o pozitie foarte buna in ceea ce priveste cresterea vanzarii de smartphone-uri. Sunt peste 300 de milioane de oameni care folosesc un sistem 2G si care vor dori in cele din urma sa aiba un smartphone. (...) Acesta este potentialul pe care il are India”, a spus analistul Shobhit Srivastava.

Potrivit unui sondaj recent realizat de Counterpoint, circa 433 de milioane de indieni planuiesc sa isi schimbe telefoanele anul viitor.

Mai mult de jumatate din populatia Indiei (1,3 miliarde) nu are inca acces la internet, dar se presupune ca sutele de milioane care vor lua contact cu mediul online in urmatorii zece ani, o vor face prin intermediul unui smartphone.

Pana de curand, conectarea la internet cu ajutorul telefonului a fost foarte costisitoare pentru majoritatea indienilor, insa acest lucru pare sa se schimbe in urma scaderii preturilor pentru datele mobile. In India se vorbesc 23 de limbi, ceea ce inseamna ca pentru a putea patrunde in spatiul indian, smartphone-urile ar fi trebuit sa fie configurate in limba respectiva pentru fiecare regiune in parte, insa acest lucru nu s-a intamplat, iar majoritatea telefoanelor care ajungeau in tara erau disponibile numai in limba engleza.

“Trebuie sa ai si celelalte limbi regionale, iar multe companii au inceput sa inteleaga acest lucru”, a spus Srivastava.

In prezent, in India exista 234 de milioane de utilizatori de internet care vorbesc limbi locale, iar acest numar poate creste pana la 536 de milioane pana in 2021, potrivit unui raport realizat de Google si KPMG.