Milioane de elevi si studenti din diverse tari cu venituri scazute se confrunta cu riscul de a avea salarii mai scazute ulterior deoarece unitatile de invatamant primar si secundar nu le ofera educatia necesara pentru a reusi in viata, arata un raport privind Dezvoltarea Mondiala in 2018, al Bancii Mondiale.

Potrivit raportului, criza educationala amplifica diferentele sociale, in loc sa le micsoreze, iar situatia se poate schimba prin "evaluarea copiilor la sfarsitul ciclului primar si al ciclului secundar inferior de invatamant pentru ca sistemele de evaluare a elevilor bine concepute pot ajuta cadrele didactice sa-si indrume elevii, sa imbunatateasca managementul sistemic si sa concentreze atentia societatii asupra invatamantului".

Doar ca "numai jumatate dintre toate tarile aflate in curs de dezvoltare au un sistem de determinare a nivelului de invatare la sfarsitul ciclului primar si al ciclului secundar inferior de invatamant".

Totodata, potrivit raportului, "scolile trebuie sa fie adaptate necesitatilor tuturor copiilor".

Astfel, tarile ar trebuie sa promoveze dezvoltarea cerebrala cu ajutorul unei nutritii de calitate incepand de la cele mai mici varste si prin stimularea copiilor, astfel incat acestia sa fie pregatiti pentru studiu la inceperea scolii.

Mai mult, raportul vorbeste si de atragerea unor persoane dedicate in invatamant si mentinerea nivelului de motivatie al acestora prin adaptarea activitatilor de formare a cadrelor didactice care sa fie sustinute si prin activitati de mentorat.

"Atunci cand este realizat bine, actul educational promite tinerilor un loc de munca, castiguri mai bune, sanatate, precum si o viata lipsita de saracie. Pentru comunitati, educatia stimuleaza inovatia, consolideaza institutiile si sustine coeziunea sociala. Insa toate aceste beneficii depind de invatare, iar scolarizarea fara transmiterea unor cunostinte nu constituie decat o oportunitate irosita. Mai mult decat atat, constituie o mare nedreptate: copiii carora societatea le face cea mai mare nedreptate sunt exact aceia care au cea mai mare nevoie de o educatie buna pentru a putea reusi in viata", a declarat presedintele Grupului Bancii Mondiale, Jim Yong Kim.

Nu in ultimul rand, raportul Bancii Mondiale propune implicarea factorilor interesati, inclusiv comunitatea de afaceri, in toate etapele reformei educationale, de la momentul elaborarii, pana in etapa implementarii.