​India a anuntat inceperea lucrarilor la prima sa linie de cale ferata de mare viteza, traseul de 500 km urmand a fi parcurs in trei ore, fata de opt ore in prezent. Costurile toale sunt de 19 miliarde dolari, trei sferturi din bani venind dintr-un imprumut la dobanda mica oferit de Japonia. Linia dintre Ahmedabad si Mumbai ar trebui sa fie gata in cinci ani. Multi au criticat decizia de a construi o linie atat de scumpa intr-o tara in care multe tronsoane de cale ferata au nevoie disperata de reabilitare. Zilnic in India peste 20 de milioane de oameni merg cu trenul si anual peste 30.000 mor in accidente legate de calea ferata.

HotNews.roFoto: Hotnews

Inceperea lucrarilor a fost marcata de o intalnire dintre premierul indian Narendra Modi si cel nipon, Shinzo Abe. Lucrarile ar trebui sa fie gata in august 2022 cu un buget de 19 miliarde dolari din care 17 miliarde dolari provin dintr-un imprumut oferit de statul japonez.

In prezent cei 500 km sunt parcursi in opt ore de cele mai rapide trenuri, iar noile trenuri de mare viteza ar trebui sa faca doar trei ore, timpul putand fi si mai mic daca pe traseu nu ar fi 12 opriri.

Trenurile vor putea rula, cel putin teoretic,. cu peste 300 km/h. Alte sase linii sunt in analiza, insa totul depinde de fondurile disponibile. cel mai rapid tren din India ruleaza acum cu 160 km/h.

Decizia de a construi linia este controversata, mai ales ca starea cailor ferate din india nu este deloc grozava si banii ar fi putut fi folositi pentru modernizarea unor tronsoane cu mari probleme de siguranta.

In India circula zilnic peste 10.000 de trenuri care transporta peste 22 de milioane de oameni.

In 2015 au murit peste 33.000 de oameni in accidente legate de calea ferata, in cele mai multe cazuri oamenii cazand din trenurile arhipline. In plus, foarte multi sunt omorati cand traverseaza liniile fara sa se asigure

Reteaua feroviara indiana are 67.000 km.

Sursa: The Guardian