Sute de turisti britanici au ramas blocati in Romania timp de o saptamana, dupa ce zborul Otopeni-Glasgow de joi a fost anulat din cauza unei defectiuni tehnice, iar compania Wizz Air nu le-a oferit un zbor alternativ pana luni, relateazaDaily Mail.

Potrivit sursei citate, avionul cu care sute de turisti britanici ar fi trebuit sa se intoarca acasa era programat sa decoleze pe 28 august, dar acesta a fost anulat din cauza unei revizii tehnice neprogramata.

"Intreaga situatie este nebuneasca. Il asteptam la ora 22.00, dar niciun avion nu a venit. Pe la ora 23.00, oamenii deveneau deja nervosi. Erau vreo 200 de persoane si era un pandemoniu. Ni s-a cerut sa iesim din aeroport si apoi sa trecem din nou prin check in, inclusiv prin portile de securitate. Asta a insemnat ca a trebuit sa mergem cu bagajele noastre pana in celalalt capat al aeroportului, prin zona de sosiri, prin verificarea bagajelor, toate astea, de parca ne inregistram pentru un nou zbor", a spus Bob Jamieson, de 70 de ani, dependent de insulina, care a venit in Romania la o nunta, citat de Daily Mail, potrivit News.ro.

Potrivit acestuia,cei 200 de calatori au fost dirijati catre biroul Wizz Air, pentru a li se da noi bilete de imbarcare pentru zborul de luni.

"Cred ca au sunt 30 sau 40 de oameni de oameni la hotel. Altii si-au luat un zbor spre Londra si vor scoate bani din buzunar pentru un zbor de legatura (spre Glasgow - n.r.). Problema e ca, atunci cand am venit pentru nunta de saptamana trecuta, am luat medicamente care sa ma ajunga pana azi (joi - n.r.). Sunt diabetic si am nevoie de injectii cu insulina. Mi s-a terminat insulina noaptea trecuta. Mi-am sunat medicul si hotelul a organizat ca o farmacie sa-mi livreze medicamentele. Era o urgenta. Imi era frig si tremuram. Mi s-a spus ca daca nu primeam medicamentele in urmatoarele doua ire, atunci as fi intrat in coma si as fi ajuns la spital", a povestit Jamieson.

Un purtator de cuvant al companiei aeriene si-a cerut scuze pentru incident si a oferit rezervari gratuite sau rambursari integrale pentru toti pasagerii afectati de anularea zborului de luni spre Glasgow.

UPDATE: Declaratie a reprezentantilor companiei Wizz Air: "Aeronava care trebuia sa opereze zborurile Wizz Air W6 3017 Otopeni - Glasgow si W6 3018 Glasgow - Otopeni din data de 28 august a fost supusa unei inspectii tehnice neprogramate. Initial, inginerii au prevazut doar o intarziere, insa inspectia a durat mai mult decat se astepta, iar compania aeriana a fost nevoita sa anuleze zborurile. In conformitate cu politica WIZZ si cu practicile companiilor aeriene, pasagerilor li s-a oferit fie posibilitatea reprogramarii rezervarii, gratuit, pe urmatoarele zboruri Wizz Air sau o rambursare completa. De asemenea, compania a oferit cazare si vouchere de alimente pentru acei calatori care au ales sa astepte umatorul zbor. Mai mult decat atat, compania a informat pasagerii cu privire la drepturile lor, in conformitate cu legislatia UE privind compensatia, precum si cu felul in care se pot inscrie pentru compensare. Wizz Air mentine in permanenta dialogul cu pasagerii afectati de situatie si continua sa se asigure ca nevoile lor sunt satisfacute. Wizz Air isi cere sincer scuze tuturor pasagerilor ale caror planuri de calatorie au fost afectate de aceasta situatie, insa siguranta -a pasagerilor, a echipajului si a aeronavelor - este prioritatea numarul unu a companiei".