Phillip Hammond: Marea Britanie si-ar putea schimba modelul economic, daca este exlusa de pe piata unica a UE

de Corina Ionel     HotNews.ro
Duminică, 15 ianuarie 2017, 14:54 Actualitate | Internaţional


Philip Hammond
Foto: Flickr US Gov
Marea Britanie si-ar putea schimba modelul economic pentru a recastiga competitivitate, in cazul in care va iesi din Uniunea Europeana fara un acord care sa ii permita accesul la piata unica, a declarat ministrul britanic de Finante Phillip Hammond, intr-un interviu publicat duminica de Welt am Sonntag, informeaza Reuters.

Intr-un avertisment voalat ca Marea Britanie ar putea folosi impozitul pe profit ca parghie in negocierile pentru Brexit, Hammond si-a exprimat speranta, in interviul acordat publicatiei germane, ca Marea Britanie va ramane o economie de stil european, cu sisteme fiscale si de reglementare corespunzatoare.

"Dar daca vom fi fortati sa fim diferiti, atunci vom deveni ceva diferit", a spus Hammond, intrebat direct despre planurile Londrei de a reduce impozitul pe profit.

"Daca nu vom avea acces la piata europeana, daca suntem exclusi din ea, daca Marea Britanie va iesi din UE fara un acord referitor la accesul pe piata, atunci am putea suporta daune economice, cel putin pe termen scurt", a afirmat minstrul.

"In acest caz, am putea fi fortati sa ne schimbam modelul economic si ne vom schimba modelul economic pentru a recastiga competitivitate", a declarat Hammond. "Ne vom schimba modelul economic, si de vom reveni, si vom fi competitivi".

Cancelarul german Angela Merkel a declarat ca UE trebuie sa ia in considerare limitarea accesului Marii Britanii la piata unica, daca Londra nu va accepta cele "patru libertati" ale UE, in negocierile pentru Brexit.

Piata unica europeana a fost infiintata in urma Tratatului de la Maastricht pntru integrare europeana din 1992. ele sunt: libera circulatie a bunurilor, a capitalului, a oamenilor si a serviciilor.

Premierul britanic Theresa May a afirmat in repetate randuri ca nu isi va dezvalui strategia de negociere a Brexitului inainte de a declansa Articolul 50 al Tratatului de la Lisabona, un pas ce ar urma sa se produca la sfarsitul lunii martie.

May a spus ca vrea ca Marea Britanie sa redobandeasca controlul asupra imigratiei, sa isi restaureze suveranitatea si sa stabileasca cele mai bune relatii comerciale posibile cu UE.

Insa mai multi lideri europeni au avertizat Marea Britanie ca nu isi poate alege ce anume vrea sa mentina din beneficiile relatiei cu UE, iar Merkel le-a solicitat celor 27 de state ramase in UE sa nu permita diviziuni intre ele.

Hammond a mai declarat ca Marea Britanie nu a luat o pozitie ferma, pana la aceasta data, asupra formei pe care vrea sa o aiba controlul imigratiei.

"Insa suntem constienti ca mesajul referendumului este ca trebuie sa controlam politica de imigratie", a adaugat Hammond.

Hammond a mai afirmat ca Marea Britanie nu vrea sa isi inchida complet usile pentru cetatenii UE care vor sa munceasca pe insula.

"Evident avem nevoie de oameni care sa vina si sa munceasca pentru ca economia noastra sa poate functiona in continuare. Insa trebuie sa avem control general", a spus Hammond.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7881 vizualizari

  • +23 (35 voturi)    
    Jenibil (Duminică, 15 ianuarie 2017, 15:00)

    mitg [utilizator]

    SUA (cel mai de cel aliat al britanicilor chipurile) au ales un presedinte care a zis gata cu offshoreurile. Deja irlandezii strang din buci ca pleaca Amazon si nu le mai da 2%. Corporatiile americane sunt out.

    Uniunea Europeana va emite o directiva prin care nu va permite scoaterea sumelor mai mari de x milioane/miliarde Euro in afara pietelor de capital ale UE fara a plati o taxa substantiala. Evident, SUA si alti parteneri economici ai UE vor fi scutiti de la plata acestei taxe.

    Si uite asa ajunge Englandistan de tot rahatul.

    Astia chiar se cred in secolul 19, sa mai fie in pozitia in care sa ameninte pe cineva?

    Nici macar arme nucleare nu mai au, ca in 2017 trebuie renovate si alea, dar n-au ajuns la un acord pe tema asta in interioriul Partidului Conservator inca ...
    • -29 (39 voturi)    
      Haha (Duminică, 15 ianuarie 2017, 15:54)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Marea Britanie este o economie de G7 si poseda o inzestrare militara de inalt nivel. Piticii din Romania nespalati chiar cred ca pot da vreun sfat sau emite vreo parere se bagat in seama despre Marea Britanie si politica lor interna?
      • +20 (28 voturi)    
        Da, pot! (Duminică, 15 ianuarie 2017, 16:56)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Nici macar Romania nu a ajuns atat de penibila incat sa legitimizeze prin vot popular niste dobitoci (desi PSD nu este departe) care habar n-au ce vorbesc, n-au nici un plan si singurul motiv pentru care dau din gura este sa prinda un loc in Parlament (European daca se poate, ca la Londra e aglomeratie). Nici macar "tabara Brexit" nu s-a gandit ca electoratul britanic le va legitima porcariile.

        In momentul lui de glorie, extremismul si populismul in Romania au atins 33% (in momentul in care Vadim Tudor a obtinut 3.1 milioane de voturi in 2000). In anul 2016, extremismul si populismul n-au adus nici PRM, nici PRU, nici "Alianta Romania Noastra" in parlament macar. Au fost departe de adevar cum s-ar spune.

        In schimb, in momentul lui de glorie, extremismul, populismul si prostia au dus Marea Britanie in afara Uniunii Europene!

        In timp ce romanii au refuzat sa se ghideze cu Bogdan Diaconu in fata, britanicii i-au imbratisat pe Nigel Farage si Boris Johnson si i-au facut simboluri nationale.
        • +2 (2 voturi)    
          Ai dreptate in mare (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:07)

          alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui mitg

          dar nu supraestima capacitatea poporului roman de a lua decizii tampite in cazul unui vot popular. Faptul ca legitimeaza niste hoti nu ii face mai breji decat britanicii, care au legitimat niste habarnisti sa ii scoata din UE, ca urmare a unor campanii puternice de intoxicatii media. Si la noi, intoxicatiile media au ajutat PSD sa ajunga la putere, sa submineze increderea in justitie etc.

          In lipsa unei educatii puternice, in toate strateurile societatii si nu doar la nivelul elitelor (ca tot are UK universitati de top), de tipul nordic de ex, poporul e peste tot la fel: prost. In majoritatea situatiilor, vor lua decizia gresita pentru ca in lipsa unei culturi care sa ii lumineze, vor fi manipulati in sensul in care se doreste.
      • +14 (20 voturi)    
        Mai înaltule (Duminică, 15 ianuarie 2017, 17:00)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Dar pe tine ce te califică să îți dai cu părerea?!
      • +4 (8 voturi)    
        doar Franta rivalizeaza la deterrent nuclear... (Duminică, 15 ianuarie 2017, 17:27)

        demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        ...cu perfizii de peste mancha!

        va conta in negocierile de exit, se va pune totul pe masa, cu subtilitate, dar se va pune.
      • +6 (16 voturi)    
        ups.. (Duminică, 15 ianuarie 2017, 17:32)

        GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        uite un frustrat ce "apara" patria ce i-a permis sa spele pe jos pe 1000 lire pentru ca "acasa" murea de foame in lipsa de orice alte abilitati :)..
      • +2 (2 voturi)    
        O fi UK cum spui (Luni, 16 ianuarie 2017, 9:06)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Dar e condusa de politicieni inepti precum Nigel sau Boris, populisti fara nici o competenta reale, sopun ceea ce vrea clasa de jos sa auda doar pentru voturi. Acum se vede ca nu au nici viziune, nici programe, iar afirmatia "daca trebuie ne adaptam" e o declaratie clara de incompetenta. Cat despre splati sau nu o scurat "excursie" in East End va convinge cat de spalat e azi "poporul britanic".
    • -10 (22 voturi)    
      Vise socialiste (Duminică, 15 ianuarie 2017, 16:55)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Uniunea Europeană poate emite ce directive vrea ea, capitalul nu stă unde îl pui tu. Mintea funcționarului public obsedată de taxe și restricții poate sărăci o țară (cum e cazul României) dar nu poate produce bani, nici măcar din taxe.

      Marile corporații se vor reloca în Turcia, Ucraina și Algeria și nu vei mai vedea niciun impozit pe profit de la ele. Iar taxele vamale le vor plăti tot cetățenii tăi, când vor fi nevoiți să cumpere din afara Uniunii. Vei sacrifica dezvotarea Uniunii în favoarea dezvoltării țărilor limitrofe din cauza obsesiei tale de funcționar public de a pune taxe aberante.
      • +9 (11 voturi)    
        Superb (Duminică, 15 ianuarie 2017, 17:52)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        "Marile corporații se vor reloca în Turcia, Ucraina și Algeria și nu vei mai vedea niciun impozit pe profit de la ele"

        Pai nici nu e vreo problema daca se relocheaza, pot sa se relocheze chiar si in Marea Britanie, dar sa nu fie surprinse cand exportul de capital va fi lovit de o taxa procentuala sau forfetara.

        Acest sistem era folosit de Suedia anilor 60, de Olanda in era pre-SEA, precum si de companiile care operau in Germania de Est. Este folosit la momentul actual de Africa de Sud, Brazilia, China, Australia si alte tari.

        Banca in sine este agentul intermediar care retine un % din orice lichiditati scoase in afara tarii de persoane juridice. Nici macar nu se retine la sursa de dragul simplificarii birocratiei.

        Donald Trump are un plan economic si mai agresiv, prin care merge un pas mai departe. Nu doreste sa retina din capitalul social/veniturile curente ale persoanelor juridice care efectueaza comert in SUA, ci doreste sa puna taxe de import prohibitive la absolut toate produsele din afara SUA.

        Sunt optiuni suficiente.
      • +10 (10 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 ianuarie 2017, 18:04)

        [anonim] i-a raspuns lui Harald

        • -6 (10 voturi)    
          vai doamne:) ... (Duminică, 15 ianuarie 2017, 19:27)

          GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui

          asa ai vazut tu ca, corporatiile si companiile mari isi intorc productia in USA :))? >.

          te referi cumva la companiile care l-au "santajat" pe prost sa le dea scutiri de taxe si astfel sa castige si el o farama de imagine publica?!?! ?....cred ca te uiti cam mult la Latrina 3 .

          in ceea ce priveste Renault,, daca tu crezi ca cineva vreodata o sa oblige acea companie sa isi mute covarsitoarea majoritate a productiei inapoi in franta inseamna ca ai fumat ceva stricat...renault mai repede paraseste franta si se pisa pe ei decat sa construiasca noi fabrici acolo unde sa arunce profitul pe geam sub forma de salarii pentru francezi...

          PS: dar e greu cu ganditul :D
          • +10 (10 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 ianuarie 2017, 19:59)

            [anonim] i-a raspuns lui GIGI_CIOCAN

            • -4 (4 voturi)    
              serios:)? (Duminică, 15 ianuarie 2017, 21:49)

              GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui

              ramai in utopia ta cu " corporatiile nu fac ce vor" ..
              uite numai 3 exemple( mai gasesti destule)
              1) walmart .. se pisa de sus pe toata SUA ;) daca walmart are chef sa nu mai "alerge"alerge dupa bani pt ca oricum actionarii au mai mult decat pot consuma 3 generatii ,, the mighty USA e in faliment..
              2) Apple.. cand guvernul american LE-A CERUT acces pe telefoanele lor (pt poze..mesaje bla bla bla) Apple le-a zis MARS ACASA
              3) FORD/GM.. dupa care a fugit insusi statul american ca sa nu ajunga cu inca cateva sute de mii de "asistati social" ...

              ... daca tu ai impresia ca nu exista companii " intangibile" trebuie sa mai cresti :*..
              o seara placuta .
    • -3 (11 voturi)    
      mda, asa zic si io (Duminică, 15 ianuarie 2017, 17:09)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      ca ue nu va avea de suferit, caci va creste contributia noilor veniti, puteri economice in devenire, care sa acopere gaura. :-))

      deci, va fi o gaura ....neagra, in bujetu' ue.
      vor trebui sa refaca bujetu'.
    • -3 (9 voturi)    
      Wait and see, nu vorbi de pe pereti (Duminică, 15 ianuarie 2017, 18:44)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Ca fara briti si americani te papa maica rusie la mic dejun.
    • +15 (17 voturi)    
      ... (Duminică, 15 ianuarie 2017, 20:13)

      Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      A permite UK-ului sa aiba access nerestrictionat la piata UE fara sa fie in UE insemna sfarsitul uniunii europene , categoric . Pa langa asta , mai e si o palma peste fata tuturor membrilor care platesc pentru a avea acces la aceasta piata unica . Platesc prin liber tranzit , prin cota platita de fiecare tara , prin ajustarea la legislatia si intr-o carecare masura fiscalitatea comunitara , care uneori nu servesc cele mai bune interesare ale tuturor membrilor . UK primeste tot fara sa mai contribuie prin nimic ? Ramane doar cu beneficiile UE nu si cu indatoririle ? Daca raspunsul e DA , incompetenta din conducerea EU e mai mare decat credeam

      Despre motivele pentru care UK a plecat din UE , nu mai ramane nimic de spus . O miscare stupida care aduce doar probleme si nici un beneficiu . Nu mai vin romanii , bulgarii si polonezii la munca (desi cei care aveau de plecat acolo , sunt deja acolo si acolo vor ramane , impactul iesirii e miniscul) .O vai.Atat . Macar de nu ar mai ajunge imigranti acolo , dar marea lr masa vin din afara UE (India , Pakistan , +refugiati).

      Cine isi imagineaza ca UK ramane o forta mondiala mult timp dupa iesirea din UE cu Boris Johnson si Farage la putere , se inseala . E ca si cum l-ai lasa pe Dragnea sa conduca Dubaiul , felurile prin care incompetenta , coruptia si reaua intentie te baga in faliment sunt multe si functioneaza garantat .
  • +13 (13 voturi)    
    ff interesant, cata asteptare vom vedea (Duminică, 15 ianuarie 2017, 15:29)

    alex562 [utilizator]

    inclin sa cred ca britanicii vor fi mereu asa cum ne-au obisnuit si nu altcumva, dar daca francezul nu pierde nimic asteptand, acesta nu este si cazul britanicilor in prezenta dezvoltare

    hai simona, castiga odata 7 la rand ca sa mai uitam de necazurile europene!
  • +16 (22 voturi)    
    Oricum, ei intotdeauna au fost pe invers. (Duminică, 15 ianuarie 2017, 16:09)

    Blackball [utilizator]

    D-aia sunt numiti Perfidious Albion.
    • -12 (20 voturi)    
      da? (Duminică, 15 ianuarie 2017, 17:30)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Blackball

      Asa sunt numiti la tine in sat?
      E ca si cum ai argumenta ca bulgarii au ceafa groasa pentru ca asa e intr-o poezie de-a lui Eminescu.
      Numai la mioritici conformismul e o calitate aleasa.
      Da, englezii au fost altfel, un popor de barbari insulari a cucerit lumea si a influentat-o ireversibil. Chiar nu le-as plange de mila, in UE sau in afara UE englezii vor influenta lumea intr-o maniera mult, mult, mai consistenta decat au facut-o vreodata romanii.
      Hai sa ne vedem de-a lungul nasului si sa nu mai latram aiurea de dupa gard.
      • +9 (13 voturi)    
        La mine in sat (Duminică, 15 ianuarie 2017, 18:28)

        Blackball [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        oamenii mai pun mana pe carte. Mai ales cele de istorie. Dar sa nu-ti cer totusi prea mult, rusinea de a fi roman iti intuneca mintea...
      • -9 (11 voturi)    
        Nu te pune cu romanul (Duminică, 15 ianuarie 2017, 19:19)

        Savitar [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Ca el stie tot, stie pana si cum sa traiasca in mizerie de secole si sa le dea lectii la aia de au cucerit lumea.
  • +13 (19 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 ianuarie 2017, 17:08)

    [anonim]

  • +9 (13 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 15 ianuarie 2017, 17:09)

    valli [anonim]

  • -10 (12 voturi)    
    un singapore in mancha continentului... (Duminică, 15 ianuarie 2017, 17:22)

    demaGOGU [utilizator]

    ...cu inteligenta, acest offshore gigant poate fi util economiei continentale!

    (din West, Estul nu mai detine economie nationala, doar economie straina pe teritoriu national)
  • +7 (7 voturi)    
    negocieri (Duminică, 15 ianuarie 2017, 19:38)

    Xorciser [utilizator]

    Orice negociere are o strategie si tactici de negociere.Daca tacticile folosite de englezi sunt discutabile- desi e posibil ca si derapajele astea sa fie calculate- strategia englezilor este foarte simpla.

    Centrul de greutate al economiei mondiale se muta din Atlantic catre Pacific, economia europeana risca sa devina o economie periferica si mai ales impredictibila (China sau India nu pot intelege cum pot dura asa de mult negocierile economice cu UE).

    Marea Britanie si-a devalorizat deja moneda si a devenit atractiva pentru investitorii americani, chinezi, indieni, japonezi, coreeni. Adica pentru centrul economiei mondiale.
    • +4 (6 voturi)    
      Mda (Duminică, 15 ianuarie 2017, 20:07)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Sa investeasca unde, in ce? UK nu mai produce nimic autohton. 90% din companiile rezidente sunt straine. Si mai sunt acolo pt ca inca nu sunt sigure in ce directie vor evolua lucrurile. Daca UK iese din EU (fara acces la piata unica) toate acele companii vor pleca in cea mai mare graba. In urma vor ramane zeci de mii de someri si asistati social. Pe termen scurt si mediu situatia va fi dramatica. Madam premier stie bine lucrul asta.
      • +1 (3 voturi)    
        am scris mai jos (Duminică, 15 ianuarie 2017, 21:25)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

        Daca UK iese din piata unica o sa trimita plocon in tarile de origine cateva milioane de cetateni europeni, migranti in UK. Sa nu vorbim de somaj.

        PS: deocamdata in Uk cu "amenintarea Brexit" somajul este la cel mai jos nivel din ultimii 5 ani. Asta incluzand milioanele de muncitori europeni migranti.

        Cei care vin in UK acum investesc in primul rand in imobiliare. E primul pas de obicei.

        Eu zic sa asteptam ziua de marti, si dupa aia poate avem mai multe informatii.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu stiu daca-i asa simplu (Luni, 16 ianuarie 2017, 8:32)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      GBR si-a bazat in ultimele macar doua decenii economia in marea majoritate pe servicii financiare. Alea se duc, in urma brexit-ului - GBR era interesanta doar cata vreme era in EU, daca o sa existe restrictii n-o sa fie convenabil pentru banci, asigurari sau alte institutii financiare sa lucreze din Londra. Restrictiile nici macar nu trebuie sa fie de natura financiara/fiscala - EU poate de exemplu impune ca date de natura fiscala si financiara sa fie stocate si prelucrate exclusiv pe teritoriul EU, din motive de securitate.

      Fata de oricare dintre piete - sud-est-asiatica sau europeana - GBR singura e o nimica toata, si va deveni si mai mica daca Irlanda de Nord si Scotia se decid sa isi ceara independenta si sa devina membre EU. Fara productie, fara o contributie esentiala la economia mondiala sau europeana, eventual creand tensiuni prin facilitati fiscale care sa supere EU si SUA, singurul lucru pe care-l poate obtine GBR e sa fie marginalizata - multinationalele sa nu vrea sa stea in GBR din cauza accesului dificil pe alte piete.

      Spre deosebire de SUA, unde pe de-o parte au mai supravietuit enclave de pricepere manufacturiera, pe de alta parte exista un influx constant de forta de munca calificata din Asia de sud-est, pe de-a treia parte exista o foame si-o cultura de a te adapta si a a invata sa faci ceva util, si pe de-a patra parte exista inca un foarte vast knowhow manufacturier de inalta tehnologie, GBR n-are decat o populatie imbuibata, obisnuita cu traiul bun, da' care-a uitat in majoritate cum se fac chestii utile cu mainile. Sansele lor de a deveni competitivi in alte domenii decat cel financiar pe termen scurt sunt minime.

      Asa ca oricat si-ar deschide ei portile spre Asia de sud-est - cu care au istoric legaturi foarte stranse, comparabile, in Europa, doar cu cele ale olandezilor - exista sanse mici sa fie capabili sa creeze si motivatia necesara pt. ca corporatii japoneze sau chineze sa vina la ei.
  • +7 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 ianuarie 2017, 19:49)

    [anonim]

    • +1 (5 voturi)    
      :) (Duminică, 15 ianuarie 2017, 20:21)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui

      Da, dar UK are deficit comercial major cu UE. Daca comertul reciproc se va reduce atunci UE va avea mai mult de pierdut- pentru ca UE exporta mai mult catre UK.

      Faptul ca UK e mai mica e in avantajul ei, ei isi pot redirija exporturile catre India, China, SUA. Nu sunt valori mari, pentru tarile respective sunt valori chiar nesemnificative.

      Plus ca daca treburile degenereaza UK le poate trimite pachet UE si vreo cateva milioane de muncitori, care vor fi someri in tarile de origine si vor fi o sursa serioasa de instabilitate sociala. Toti oamenii aia se vor uita cine e mai de succes, UE sau UK, si vor si vota in mod corespunzator.

      Nu e chiar simplu.
      • -1 (3 voturi)    
        traiasca "logica" .. (Duminică, 15 ianuarie 2017, 21:57)

        GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        ce nu printeti multi dintre voi "mai inceti" este ca UE nu este o tara ci o UNIUNE DE TARI..

        *in timp ce UK "ramane fara" 45% din exportul (sa zicem net).. restul tarilor pot cu o usurinta mult mai mare sa inlocuiasca ceea ce importau din UK ;) ..(pentru ca sunt mai multe) ..

        *daca tu crezi ca UK o sa livreze atati migranti "care vor fi someri" inseamna ca ori nu ai mai mult de 14 ani ori decat atat te duce capul ....
        - marea majoritate a fortei de munca ce migreaza din restul UE este ori necalificata( pe cele mai de kkt joburi pe care britanicii nu le vor mai ocupa niciodata..DECI GOL PE PIATA SERVICIILOR..) ori muncitori " calificati" care trag ca prostii pentru bani .. pt ca romanul e prost pe unde se duce si se vinde ieftin in timp ce munceste pe branci ;).. sau antreprenori care la randul lor angajeaza din interiorul UK(inclusiv de'ai lor)
      • +1 (3 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 ianuarie 2017, 22:29)

        [anonim] i-a raspuns lui Xorciser

      • 0 (0 voturi)    
        Da, bine (Luni, 16 ianuarie 2017, 2:35)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        Dar UK are un deficit de aprox. 300 miliarde USD anual. Deci, economic vorbind, nu stau stralucit nici acum. Chestia cu investitia in imobiliare nu face decat sa creasca si mai mult piata imobiliarelor si asa exorbitant de scumpa. Deci da, o sa vedem daca va fi mai bine sau mai rau.
  • +8 (10 voturi)    
    Adevarul este la mijloc (Duminică, 15 ianuarie 2017, 20:02)

    backtothedarkages [utilizator]

    Merkel are dreptate partial cand spune ca trebuie pastrate cele patru libertati ce stau la baza UE: libera circulatie de capital, bunuri, servicii si persoane. Tratatul UE se refera insa la libera circulatie in uniune a persoanelor din statele membre, nu la intrarea libera in uniune a imigrantilor din afara ei. Aici a gresit Merkel, si au dreptate britanicii. Daca tu Uniune Europeana imi ceri mie Mare Britanie sa iti cedez prerogative de suveranitate (controlul imigratiei), ok, se poate face. Dar mai intai tu Uniune creeaza-ti autoritati suprastatale care sa se dovedeasca apte de a exercita operativ si eficient un control al imigratiei pe toata granita exterioara a Uniunii. Si de-abia dupa aceea imi poti cere mie stat membru sa renunt la prerogative. Nu se poate sa lasi o tara intreaga sa fie sat fara caini. Din pacate insa prin iesirea Marii Britanii, pierdem toti. Pacat ca nu s-a putut purta un dialog constructiv la momentul potrivit.
  • +6 (6 voturi)    
    declaratii care tin doar de negocieri (Duminică, 15 ianuarie 2017, 20:02)

    g01an [utilizator]

    ce avem aici nu sunt decat declaratiile de dinainte unor negocieri dure, dar pana la urma nu va hotari publicul detaliile, deci au mai putin rost.

    chiar nu vad rostul de ce infierbanteaza unii prin comentarii. sa fie sanatosi, ei sa negocieze pentru interesele lor, UE pentru ale noastre, astora care ramanem in uniune si la final iese ceva sa fie bine pentru toata lumea, dar care nu multumeste pe niciuna din parti complet.

    sa nu avem reactii puerile. exista totusi niste companii strategice, numeroase proiecte militare, stiintifice, financiare in care britanicii au ales sa coopereze cu restul tarlor UE sau cu o parte din ele. o iesire dura trebuie sa tina cont macar de acestea sa-si poata continua activitatea... asta-i lucrul care ma sperie, nu ca se vor pune taxe pe schimburi de marfuri sau financiare intre cele 2 parti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by