O legislatie alimentara stricta a intrat luni in vigoare in Chile, pentru a combate obezitatea, anunta AFP, care precizeaza ca noile reglementari prevad precizarea pe etichete a continutului de zahar sau grasimi saturate dar si interzicerea vanzarii de Kinder Surprise sau "Happy meal" de la McDonald's.

Aceasta tara, considerata un model de crestere economica in America Latina este, in regiune, si unul dintre cei mai mari consumatorii de sucuri carbogazoase cu continut mare de zahar.

In prezent, peste 60% dintre locuitori (si o treime dintre copiii mai mici de sase ani) sunt supraponderali.

Legea intratat luni in vigoare, a lasat la dispozitie patru ani industriei agroalimentare, care a facut un lobby intens, pentru a se adapta.

Principalul obiectiv este sa protejeze copiii, interzicand vanzarea in scoli de alimente nesanatoase.

Alimentele catalogate astfel nu vor mai putea fi vandute alaturi de jucarii, sunand astfel sfarsitul pentru Kinder Surprise sau "Happy meal" de la McDonald's.

Chiar daca lantul american de fast-food isi va putea reformula meniul pentru copii renuntand la jucarii, italienii de la Ferrero vor fi total privati de piata chiliana.

Producatorul a anuntat ca isi rezerva dreptul de a sesiza justitia nationala si internationala, pe motiv ca legea "afecteaza reputatia unuia dintre cele mai populare produse ale sale".

In spatele progresiei brutale a supraponderalilor in Chile se afla pe de o parte o revolutie in regimul alimentar, care privilegiaza acum alimentele transformate, iar pe de alta parte o viata mai sedentara, pe fondul puternicei cresteri economice.