Avionul EgyptAir, care s-a prabusit pe data de 19 mai, a trebuit sa aterizeze de urgenta de cel putin trei ori in cele 24 de ore inainte de accident, potrivit lui Jean-Paul Troadec, fostul director al autoritatii franceze pentru securitatea aviatiei (BEA), informeaza Euronews, citat de Mediafax.

Avion Airbus al EgyptAir (foto de arhiva)Foto: EgyptAir

Avionul EgyptAir, care s-a prabusit pe data de 19 mai in Marea Mediterana cu 66 de persoane la bord, a trebuit sa aterizeze de urgenta de cel putin trei ori in cele 24 de ore de dinaintea accidentului, a afirmat Jean-Paul Troadec, fostul director al Biroului de anchete si analize pentru securitatea aviatiei (BEA) din Franta, potrivit site-ului Euronews, care citeaza informatii difuzate de postul public de televiziune France 3.

Troadec a mai spus ca "aceste noi descoperiri sunt importante pentru anchetatori. Nu putem presupune ca stim cu exactitate ce s-a intamplat la bord, insa nu este in totalitate normal ca un avion sa se intoarca de mai multe ori din drum, dupa un incident tehnic, fara a gasi nimic in neregula".

Sistemele de avertizare numite ACARS ar fi semnalat o anomalie la bord, la scurt timp dupa decolarea de pe trei aeroporturi unde avionul a aterizat.

Aceste avertizari au fost investigate de fiecare data de tehnicienii de la sol, care nu au fost gasit nimic in neregula, iar avionul a primit aprobarea sa decoleze si sa-si continue zborul.

Fostul oficial a insistat ca semnalele ACARS sunt emise in mod automat numai in cazul unei defectiuni, iar modul normal de operare nu emite semnale.

Un avion apartinand companiei EgyptAir, care efectua o cursa intre Paris si Cairo, a disparut in noaptea de 18 spre 19 mai cu 66 de persoane la bord, nemaiputand fi localizat cu ajutorul radarului.

Fuselajul avionului a fost descoperit vineri la 290 de kilometri de orasul Alexandria, situat in regiunea de coasta a Egiptului, in sudul Marii Mediterane.