Un producator bavarez de bere a fost obligat sa retraga de la comercializare o bere deunumita Grenzzaun Halbe (Gard de inchidere a granitei), dupa ce a fost acuzat ca a folosit simboluri naziste pentru a critica afluxul masiv de migranti in Germania, scrie AFP.

Producatorul Roehrl din Straubing, la nord-est de Munchen (sud), si-a cerut scuze pentru faptul ca a "socat", dar a respins orice asociere cu extrema dreapta.

Pe eticheta scrie ca "patria are nevoie de bere", in timp ce pe eticheta din spate sunt mentionate cuvintele "Protectie", "Prezervare","Aparare". "Disciplina", "Sinceritate" sau "Loialitate".

In contextul actualului val de migratie, numele berii evoca barierele la granite ridicate de mai multe tari europene, dar si cererile repetate ale conservatorilor bavarezi de a inchide granitele germane.

Pe capacul sticlei este un cap de mort, care ar putea aminti de anumite unitati SS care aveau acest simbol.

Studentii unei universitati locale au cerut boicotarea acestei beri, calificata pe retelele sociale drept "bere nazista".

Acestia au criticat pretul berii, 0,88 euro, argumentand ca numarul "88" era folosit drept cod in mediile naziste pentru a desemna salutul hitlerist, in conditiile in care H este a opta litera a alfabetului iar "HH" semnifica "Heil Hitler". Data de expirare, 9 noiembrie, a fost considerata o trimitere la pogromul din Noaptea de Cristal, comis de nazisti in 9 noiembrie 1938.

Pura coincidenta, sustine producatorul de bere, care argumenteaza ca pretul berii se schimba odata cu taxele de vanzare iar data este calculata de computer.