Cu 14 ani inainte sa se rupa in aer, aeronava ruseasca ce s-a prabusit sambata in Egipt si-a locit coada de pista in timpul aterizarii si a trebuit reparata, scrie Bloomberg.

Avionul rusesc prabusit in EgiptFoto: Twitter

Investigatorii ramasitelor avionului Airbus vor cerceta reparatie din 2001 la coada aeronavei deoarece este una dintre putinele explicatii possibile pentru faptul ca s-a rupt in timpul zborului, a declarat John Goglia, un fost mecanic ce a a fost si membru al comisiei pentru securitate in transporturi din SUA.

“Daca reparatia este facuta bine, nu este o problema. Dar o greseala in orice astfel de reparatie poate - si s-a mai intamplat - sa genereze esecuri catastrofice”.

Impacturi intre spatele avionului si sol in timpul aterizarii si decolarii, cunoscute ca “tail strikes” (loviri ale cozii) se intampla destul de regulat, potrivit datelor oficiale, citate de Bloomberg.

Daca se va descoperi ca reparatia din 2001 la aeronava Metrojet a jucat un rol in accident, investigatorii vor trebui sa se asigure ca nu exista si alte reparatii ce pot ceda, a spus Goglia.

O parte a sectiunii de coada a avionului a cazut separat de alte bucati, indicand ca s-a rupt de restul fuselajului.

Aeronava, care era operata de alta companie aeriana in acea perioada, a fost reparata in 2001 de Airbus in Franta, la Toulouse.

Aeronava Airbus A321 care s-a prabusit sambata in Egipt era intr-o "stare tehnica excelenta"si doar o "actiune externa" ar putea explica prabusirea cursei charter, a sustinut luni un responsabil al companiei aeriene Metrojet, care exclude o eroare umana, potrivit AFP.

Avionul rusesc cu pasageri ce s-a prabusit sambata in Egipt "s-a rupt in aer" a declarat duminica un oficial rus din domeniul aviatiei.