Metrojet: Aeronava Airbus A321 prabusita in Egipt era intr-o stare tehnica excelenta / Doar o actiune externa poate explica tragedia
"Avionul era intr-o stare tehnica excelenta", a declarat, intr-o conferinta de presa, Alexandr Smirnov. "Excludem o problema tehnica sau o eroare de pilotaj", a adaugat el, subliniind: "Singura cauza posibila este o actiune externa", fara a preciza insa despre ce ar putea fi vorba.
Aparatul s-a prabusit in peninsula Sinai sambata in zori, la 23 dupa decolarea sa din statiunea Sharm el-Sheikh, cu destinatia Sankt Petersburg. Catastrofa, cea mai sangeroasa cunoscuta de Rusia, s-a soldat cu 224 de morti (217 pasageri si sapte membri ai echipajului).
"Totul arata ca de la la inceputul catastrofei echipajul a pierdut controlul total" al avionului, afirma Alexandr Smirnov.
"Evionul era incontrolabil, nu zbura ci cadea iar trecerea de la o situatie de zbor la o situatie de cadere se explica aparent prin faptul ca avionul a suferit o dauna la structura", a continuat acesta, fara a oferi alte precizari.
El a adaugat ca pilotii nu au incercat sa intre in contact radio cu controlorii de trafic de la sol.
Duminica, seful expertilor care participa la ancheta, Viktor Sorocenko, a spus ca aparatul s-a "dislocat in aer", ceea ce ar explica imprastirea ramasitelor pe o arie de 20 de kilometri patrati.
Un atentat ramane una dintre ipotezele de lucru, dupa ce filiala din Egipt a gruparii jihadiste Statul Islamic a revendicat sambata distrugerea avionului, in semn de represalii pentru bombardamentele rusesti din Siria.
De la anuntul catastrofei, majoritatea ochilor s-au indreptat spre Metrojet, o companie charter mica, in conditiile in care Rusia a cunoscut in ultimii ani mai multe accidente in care au fost implicate mici companii care detin putine avioane.
- +2 (2 voturi)De mentionat (Luni, 2 noiembrie 2015, 15:03) Corneliu [anonim]De mentionat totusi ca la prima vedere coada avionului este cea care s-a separat in zbor (a fost gasita la peste 2 kilometri de fuselaj), avionul devenind evident incontrolabil. Totodata, in 16 noiembrie 2001 avionul a avut parte de un "tail strike" la o aterizare, lucru care -ar fi putut- genera unele daune cu implicatii in prabusire.raspunde trimite

VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO De ce nu pot să aleg tipul de vaccin cu care mă vaccinez?
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
INTERVIU Răsvan Radu, UniCredit: Au scăzut mult cererile de suspendare la plată a ratelor în ianuarie-februarie 2021 față de 2020
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Fascinanta legătură dintre spionaj și tehnologie: de la datele stocate în ADN-ul uman, la falsul turn GSM din aeroport care-ți fură informațiile din telefon