In gari si trenuri, in fata prea multor calatori pentru a fi controlati, "eu prefer ca mai degraba sa discriminam, efectiv, pentru a fi eficienti, decat sa asistam ca niste spectatori", a declarat secretarul de stat de la Ministerul francez al Transporturilor Alain Vidalies, relateaza Mediafax.

Suspectul, la momentul arestarii sale in gara ArrasFoto: Agerpres/EPA

"De fiecare cand se vorbeste despre perchezitii corporale aleatorii, iar cineva spune "acest lucru risca sa fie discriminatoriu", eu prefer sa discriminam, efectiv, pentru a fi eficienti, decat sa asistam ca niste spectatori", a raspuns Alain Vidalies luni, unei intrebari adresate pe postul Europe1.

"Atunci cand vorbim despre controlul bagajelor, se spune "acest lucru risca sa fie discriminatoriu", atunci cand vorbim despre apeluri telefonice care sunt rezultatul vigilentei cetatenesti se spune "se va intrece limita", este adevarat. Dar tocmai de aceea sunt necesari profesionisti, este treaba militarilor, este treaba politistilor, este treaba celor care vor primi apeluri la numarul 3117", numarul de semnalare a unor situatii "anormale" care va fi introdus de la 1 septembrie, a continuat el.

Premierul Manuel Valls a anuntat sambata, in urma atentatului dejucat vineri intr-un tren Thalys, crearea unui numar national de semnalare a unor situatii "anormale" in gari si trenuri si o campanie de promovare a numarului si unor "mesaje care indeamna la vigilenta" in gari.

"Vom continua sa consolidam masurile de securitate. Asta inseamna sa fim foare prezenti, cu mijloace umane, militare, de politie, mai ales in ceea ce numim controlul aleatoriu al bagajelor, care este necesar sa fie consolidat", a anuntat Vidalies.

Subliniind faptul ca trenurile transporta de 20 de ori mai multi calatori decat avioanele, Vidalies a respins recurgerea sistematica la portile de control.

"Acest lucru se poate face in mod precis, punctual, eventual pe anumite trenuri - ceea ce fac, de exemplu, spaniolii. Dar nu exista nicio tara in Europa care sa fi transpus sistemul (de securitate) din sectorul aerian in cel feroviar", a subliniat el.

Secretarul de stat de la ministerul francez al Transporturilor a subiniat, de asemenea, ca "asta inseamna ca pot veni membri speciali ai personalului, care sa va spuna "domnule, deschideti geanta", iar daca au vreun dubiu (sa spuna) "nu puteti urca in tren"".

"Aceste masuri sunt cele mai eficiente in prezent", a insistat Vidalies, precizand ca aceste masuri "exista deja, le vom consolida impreuna cu SNCF (Societatea Nationala Franceza de Cai Ferate)".